Kayla Itsines Bikini Body Guide

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

nanoukkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-15 16:51

@pantykous; ik heb (nog) niet speciaal foto's gemaakt, heb wel wat foto's in bikini v vakanties enzo, maar zelf zie ik het niet zosnel. vind het echt veel leuker,meer motivatie als iem v in mijn omgeving een opmerking maakt van he 'je bent precies wat slanker'

maar aangezien ik zelf maar 16 ben en niet per se gewicht kwijt moet, enkel dat buikje, heb iki me voor genomen dat ik ieder dag wel iets 'minder gezond' mag eten. anders houd ik het niet vol en krijg ik vreetbuien. deze ochtend een lekker vk gerossterde boterham gegeten, met een beetje nutella en banaan. dat wel naast de rest v mijn gezonde ontbijt :)

nanoukkie

Re: Kayla Itsines Bikini Body Guide

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-15 16:52

@linda fleur: touwtje springen is hit volgens mij, je hartslag gaat meten de hoogte in.
heb je een loopband of fiets? veronderstel het niet..
het huis poetsen? 8-)

Jodie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-15 17:40

Ik haak even in op wat mensen die het over LISS hebben. Nu ben ik geen expert, en hoor ik het graag als ik ernaast zit, maar volgens mij is het doel van LISS dat je op zo'n 60-70% van je maximale hartslag zit (220-je leeftijd), op het moment dat je tussen deze percentages zit qua hartslag ga je namelijk vet verbranden. Op 60-70% zit je doorgaans het makkelijkst als je stevig wandelt, als je gaat joggen zit je er al snel boven maar dat is afhankelijk van hoe hoge hartslag je van jezelf hebt. Ik heb zelf een hele hoge hartslag en zit al op de 60% als ik rustig wandel, maar dat kan je natuurlijk makkelijk meten met een hartslagmeter. Op het moment dat je 30-45 minuten met een constante hartslag van tussen de 60-70% loopt houdt dat dus in dat je lichaam gedurende deze tijd vet gaat verbranden, en daarnaast heb je volgens mij een zekere naverbranding als je stopt (of dit is meer bij HIIT, dat weet ik niet precies)

Ik heb het idee dat veel mensen denken dat als ze op een dag een zekere beweging hebben (dansen op koningsdag, werken en veel lopen) dat ze dan wel aan de LISS hebben voldaan. Maar aangezien LISS volgens mij met je hartslag en je vetverbranding te maken heeft, denk ik dat je er met dat soort activiteiten niet aan komt of juist een te hoge hartslag hebt.

Nogmaals ik weet niet exact hoe het zit, maar dit is hoe ik het altijd heb geleerd: voor vet verbranden, stevig wandelen of rustig joggen (in mijn geval is rustig joggen al teveel). :)

saabineex

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-15 20:55

Hee, mag ik me ook melden?

Ik ken Kayla via een youtuber, maar vind de vooruitgangen echt tof om te zien. Ik heb tot nu toe alleen het ''free week of workouts''. Ik ben alleen bang dat ik zovaak in de week trainen niet ga redden, ik red max. 3/4 x per week. Ben van plan om foto's te maken, zodat ik vooruitgang kan zien.

Renee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-15 21:00

Linda_Fleur schreef:
Heeft iemand hier nog suggesties voor een LISS die binnen uitgevoerd kan worden?

Komende week loopt alles een beetje in de soep door Koningsdag en kan ik dus alleen als mijn dochter op bed ligt, dan kan ik natuurlijk niet buiten de deur trainen.

Ik zat zelf te denken aan touwtje springen of iets dergelijks in de woonkamer, maar dat is gok ik niet 45 minuten vol te houden. Heb ook helaas geen crosstrainer of zoiets in de kast staan haha.

Denk dat touwtjespringen te intensief is, zou eerder denken aan schoonmaken/opruimen of hoelahoepen *\o/* al kan je niet eeuwig schoon blijven maken :Y) of misschien wandelen met je dochtertje (met kinderwagen oid?)

Net terug van week 1 dag 1 check :):) Ik vind de oefeningen iig heel relaxed moet alleen wel oppassen omdat ik herstellende ben van een ernstige knieblessure (1 keer te ver gaan en ik lig plat -O- )
Laatst bijgewerkt door Renee op 28-04-15 21:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Renee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-15 21:03

saabineex schreef:
Hee, mag ik me ook melden?

Ik ken Kayla via een youtuber, maar vind de vooruitgangen echt tof om te zien. Ik heb tot nu toe alleen het ''free week of workouts''. Ik ben alleen bang dat ik zovaak in de week trainen niet ga redden, ik red max. 3/4 x per week. Ben van plan om foto's te maken, zodat ik vooruitgang kan zien.

Toevallig mascha van beauty/vloggloss?

nanoukkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-15 21:04

mijn dag en vooruitzichten tot nu toe;
kon beter, maar ook erger

O: geroosterde vk boterham, beetje nutella en banaan. roerei. klein beetje yoghurt met zadenmix, fruit, agavesiroop en oat.
T:peer
L: verschillende soorten sla, met komkommer, radijs,kippenstukjes, wortel en een ietsiepietie maisolie
cereal fruitbar
T: appel, broodje met daartss ham en kaas en roosteren (had het moeten laten maar kon het niet weestaan, wit brood v op school) voel me nu wel vol.
A: zalm en een hoop gestoomde brocolli en wortel
T: iem suggesties met zeer weinig kcal?

saabineex

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-15 21:05

Ja klopt, haha toevallig. Ken jij Kayla daar ook van?

Renee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-15 21:06

Ik kende het al langer maar ik vind het zo motiverend dat zij het ook doet :j

nanoukkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-15 21:08

de youtubers doen tegenwoordig vanalles, ben benieuwd of ze het kan volhouden..

Renee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-15 21:12

Ze zit nu in week 5 op der filmpjes (dus in het echt zou ze nu bij 7 moeten zijn geloof ik), ben ook wel benieuwd. Lijkt me nog een best druk bestaan wat ze heeft

saabineex

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-15 21:13

Ze heeft al een week overgedaan omdat ze hem niet volledig had gedaan. Ik denk dat Mascha het wel volhoudt, ze is sowieso al bezig met ''gezonder'' leven. Die foto die ze op Instagram plaatste van haar proces tot nu toe, zag er ook goed uit. Je ziet best snel vooruitgang, naar mijn mening.

Ben benieuwd of ik het kan volhouden :') :')

Edit; Ze vlogt een week vooruit, dus dan week 6 toch? Of tel je die weken anders door?

Loose

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-15 21:28

Goed bezig iedereen! :)

Bedankt voor je uitleg Jodie, zoiets dacht ik ook gelezen te hebben in Kayla's boek en klinkt logisch. :) Heb sowieso een hekel aan hardlopen dus wandelen past mij wel. :))

Nanoukkie, misschien een rijstwafel of een stuk fruit ofzo?

Ik heb net d1w5 gedaan, was zwaar na dit weekend te veel gedronken en gerookt te hebben en slecht gegeten. Maar weer een extra motivatie. :)) Ik zie trouwens echt nog gewoon geen verandering. := Heb wel altijd alle workouts gedaan, de LIIS niet altijd en heb ook wel wat op m'n voeding gelet. Volgensmij is het weekend ook echt de boosdoener bij mij, hou veel te veel van een drankje. :))

Pinkeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-15 21:39

Hey hey,
Ik wil me graag ook melden! Ga vandaag ook beginnen alleen moet ik hem vandaag nog doen haha.

Sjappie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-15 21:52

&Jodie_ --> je hebt helemaal gelijk w.b. de LISS training. In Kayla haar toelichting staat ook dat je de tussen 6,0-6,4 km/u moet proberen ge halen. Als je al jogt zit rond de 7-7,5 volgens mij, als ik ging hardlopen, redelijk tempo zat ik op de 8,5 km/u. Het is idd de bedoeling dat je in de vetverbranding komt. Stevig doorwandelen is dus het beste!

Renee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-15 22:32

saabineex schreef:
Ze heeft al een week overgedaan omdat ze hem niet volledig had gedaan. Ik denk dat Mascha het wel volhoudt, ze is sowieso al bezig met ''gezonder'' leven. Die foto die ze op Instagram plaatste van haar proces tot nu toe, zag er ook goed uit. Je ziet best snel vooruitgang, naar mijn mening.

Ben benieuwd of ik het kan volhouden :') :')

Edit; Ze vlogt een week vooruit, dus dan week 6 toch? Of tel je die weken anders door?

Oh ik dacht dat ze twee weken vooruit vlogde :') Nevermind dan is het 6 inderdaad

soof14

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-15 22:33

Liss is wel lastig vind ik. Beschouwen jullie een uur paardrijden als liss ? (Ik rijd vaak met BBP en dan voel ik mijn buikspieren verzuren ,leukste manier van buikspieren trainen ooit trouwens ) :p

enny

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-15 23:39

Sjappie schreef:
&Jodie_ --> je hebt helemaal gelijk w.b. de LISS training. In Kayla haar toelichting staat ook dat je de tussen 6,0-6,4 km/u moet proberen ge halen. Als je al jogt zit rond de 7-7,5 volgens mij, als ik ging hardlopen, redelijk tempo zat ik op de 8,5 km/u. Het is idd de bedoeling dat je in de vetverbranding komt. Stevig doorwandelen is dus het beste!

Ik zit met stevig doorwandelen al tegen de 7km/u aan.. Als ik ga joggen zit ik op 10 en een fijn basistempo is voor mij 12km/u, dus er zit nogal een verschil in per persoon qua tempo. Denk dat je gewoon niet moet kijken naar hoe hard je gaat, maar of je dus flink doorwandelt en dat merk je zelf wel.

Jodie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 08:52

Ik heb altijd mijn hartslagmeter en de Endomondo app bij en dan kan ik goed mijn tempo bepalen. Mijn hartslag schiet sowieso snel de hoogte in en als ik dan al een beetje wind tegen heb moet ik haast rustiger gaan lopen zodat ik er niet boven kom haha.

Ben eigenlijk wel benieuwd wat jullie voor hartslag in rust hebben? Mijn vriend zei laatst dat de mijne niet heel normaal was voor iemand van mijn leeftijd en postuur. :')

Sjappie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 11:23

Heeft iemand BBG 2.0 eigenlijk al? ;) :D

Renee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 11:27

Heb hem wel, maar zo ver ben ik nog lang niet ;)

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 11:40

Ik heb 'm maar ben gisteren net begonnen met 1.0 :')

lisanne1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 11:52

Ik heb het voordeel dat we op het werk in de pauze wandelen, en dan met een redelijk tempo doorlopen, en dan zijn we meestal een minuut of 40 weg.

Gisteren W3D1 gedaan, met behulp van een ibuprofen voor mijn rug toch goed vol kunnen houden, en bijna 2,5 keer de circuits kunnen doen per ronde :D Vanavond maar W3D2 doen, heb toch al last van spierpijn in m'n billen en benen, dus buik en armen kunnen er ook wel bij, en morgen red ik het nl. niet om een resistance training te doen ivm afscheidsetentje van een collega (maar wil er toch op letten om zo 'gezond' mogelijk te eten!) Nog tips?

Jodie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 13:21

Ligt er aan waar je gaat eten! Bij de meeste restaurants hebben ze wel een optie met kip of een biefstuk ofzo. Ik zorg er dan vaak voor dat ik bij ontbijt en lunch al aan mijn groente zit omdat je in een restaurant vaak maar een klein beetje groente erbij krijgt, en ga daarnaast als ze opties hebben voor rijst ipv patat ofzo. In vermijd in ieder geval gefrituurd eten en ga voor een lekker stuk vlees waarbij ik de groentebehoefte etc in mijn andere maaltijden overdag opvang.

Renee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 14:08

Vandaag staat erbij mij LISS op het programma, en ik moet vandaag naar stal dus ik heb dan vandaag ruim 17 km in de fietsbeentjes zitten en natuurlijk even mesten (lijkt mij wel voldoende :j )