Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xJurdyWonanx

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 17:45

Oke, ik ben ook schuldig.. ben deze week alleen thuis en heb maandag, dinsdag geen middag/avond eten gehad en woensdag was toevallig frietendag dus ff wat frietjes erin gemieterd en vandaag ook geen eten en morgen ga ik het dan toch maar proberen maar eet hooguit 2 keer per week avond eten.. Ik weet dat dat moet veranderen en dat zal ook wel zodra ik samenwoon maar nu werken ik en mn pa zo'n aparte tijden dat het er meestal ook niet van komt.

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 17:49

pff ik wou dat ik ook met zo weinig toch een vol gevoel kon behouden. Nu moet ik zeggen hoe drukker ik bezig ben (fysiek) hoe minder snel ik honger heb.
veel bureauwerk doet mij scheel zien van de honger en trek in alles wat ik maar kan vinden...

Hoe lossen jullie het op als je 's avonds laat nog trek krijgt voor tv? Als ik geen portie apart neem, dan eet ik makkelijk een zak chips of noten leeg zonder er erg in te hebben :+

En intussen zin in samosa's :P zou eens moeten berekenen hoeveel kcal die bevatten

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-15 17:49

Dames,

Ik heb een pb gekregen van een mod.
Gezien je (dacht ik) niet mag praten over de inhoud van zo'n pb, of m niet openbaar mag zetten ofzo, het volgende:

- niet uithalen naar het andere topic
- houd je netjes aan de regels

Eigenlijk mag dit topic er niet zijn, omdat dit topic hetzelfde het andere topic.
Dit is naar mijn idee anders, maar goed.

Houd t dus gewoon netjes zodat we m open kunnen houden.

Dit is geen verwijt, maar even ik jullie in te lichten en je hierop te attenderen :)

Voor vragen, mag je me een pb sturen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 17:53

petitparis schreef:
pff ik wou dat ik ook met zo weinig toch een vol gevoel kon behouden. Nu moet ik zeggen hoe drukker ik bezig ben (fysiek) hoe minder snel ik honger heb.
veel bureauwerk doet mij scheel zien van de honger en trek in alles wat ik maar kan vinden...

Hoe lossen jullie het op als je 's avonds laat nog trek krijgt voor tv? Als ik geen portie apart neem, dan eet ik makkelijk een zak chips of noten leeg zonder er erg in te hebben :+

En intussen zin in samosa's :P zou eens moeten berekenen hoeveel kcal die bevatten

Die oplossing zoek k ook nog, sommige porties zijn zo op :')

xJurdyWonanx

Re: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 17:57

Zodra ik bezig blijf gaat het goed, gelukkig heb ik een poetstik en vind ik opruimen en schoonmaken leuk dus ben meestal wel bezig. Ook kijk ik zelf nooit tv dus dat werkt al positief. En anders zijn groenten en fruit als tussendoortjes altijd een welkome oplossing tegen het 'ik heb zin in eten' gevoel.

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-15 18:03

Ik heb niet gegeten jeej en m'n trek is ook weg :)
Ik heb dikke 2 km gewandeld en +/- 125 calorieën verbrand :D

jolmer20

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 18:16

Goed bezig Sharon!!

En inderdaad petitparis, als ik bezig ben heb ik geen honger, maar zodra ik ga zitten heb ik honger! Haha.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 18:16

Ik zit nog op mn werk waar ik tussen 5 en 6 altijd een flesje fris mag pakken. Normaal is dat altijd cola maar ik heb nu tonic gepakt. Jak wat is dat ranzig zeg :') Zit aan een bakje noodlesoep nu :P

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 18:19

Ja als ik de hele dag zit kan ik ook echt alles wat los en vast zit eten :+ En degene die naast me zit op kantoor eet ook echt letterlijk de hele dag door dus dat helpt ook niet echt.

Cinderella

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 18:20

Nou hier toch wel even een domper voor mezelf! Ik ging vanmiddag rijbroeken passen en ik kreeg er bijna geen 1 dicht bij mijn buik :'). Uiteindelijk toch nog eentje in een maat 40 kunnen scoren, terwijl ik echt weer terug weer naar mijn strakke buik maatje 38. Hopen dat mijn fitness programma snel binnenkomt :')
En chaps moest ik nemen in maatje l, terwijl dat vorig jaar nog een m was :oo

jolmer20

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 18:22

Wees blij, ik heb altijd maat 44 gehad cinderella. Zelfs toen ik een jaar of 15 was. Zou blij zijn als ik zelf 40 zou passen haha! Maar snap dat je er van baalt!
Wel goed dat je eraan gaat werken natuurlijk!

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 18:23

@ petitparis: thee drinken. en pak anders een bakje waar je wat in doet. Kun je niet meer eten dan je hebt :)
Op een gegeven moment wen je er ook aan dat je niet of minder snachts saafs. Laatst durfde ik zowaar een zak chips te pakken. Maar had al heel snel geen zin meer!

@ joolien: noem je ook gelijk een drankje :'). Maar nog beter, gewoon ranja?

Chaps pas ik niet eens. Zelfs niet maat XL. En ik ben echt niet extreem dik.
Ik heb een behoorlijke spiermassa bij mijn kuiten. Dus laarzen en chaps gaan niet.
Of ik moet speciaal laarzen laten maken, maar ja, zoiets als geld.
Dus nu heb ik lage laarsjes met veters. Maar zijn winterboots...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 18:25

Haha ja Nessa. Ik hou wel van een zuurtje, maar dit is ff andere koek. Ik moet er ook mee kappen want ik krijg er heel erg maagzuur van merk ik al. Dat heb ik met vruchtensap zoals appelsap en jus ook heel snel.

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 18:26

Andersom is serieus ook geen pretje hoor :o Ik heb een hele smalle taille, zeker in verhouding tot m'n heupen/billen en ik kan dus letterlijk geen broeken vinden die niet te wijd zijn, zeker als ze high waisted zijn. Broek die ik nu heb is een maatje 32 van H&M (dus valt nog klein ook) en zit nog steeds te los rond m'n taille.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 18:28

Eulogy schreef:
Andersom is serieus ook geen pretje hoor :o Ik heb een hele smalle taille, zeker in verhouding tot m'n heupen/billen en ik kan dus letterlijk geen broeken vinden die niet te wijd zijn, zeker als ze high waisted zijn. Broek die ik nu heb is een maatje 32 van H&M (dus valt nog klein ook) en zit nog steeds te los rond m'n taille.

Ah ik ben niet de enige. Ik heb nu een broek van de esprit en die zit me geweldig, misschien kun je er wat mee?! :D

Debbels

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 18:30

Eulogy schreef:

High-waisted broeken zijn ook echt verschrikkelijk. Ik heb (hele) brede heupen, maar een smalle taille, dus als die broek over m'n heupen gaat is ie veel te groot bij m'n taille en andersom gaat niet eens..

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 18:47

Joolien schreef:
Eulogy schreef:

Ah ik ben niet de enige. Ik heb nu een broek van de esprit en die zit me geweldig, misschien kun je er wat mee?! :D

Haha, de dichtstbijzijnde Esprit zit helaas in Londen :') Maar over 3 weken ben ik in Nederland! :D

Ymke_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 18:49

broeken zijn sowieso drama..
Verschillen ook zo veel kwa maat..

Ik wil weer me strakke maat 34 jurkjes passen, zonder dat je een buikje ziet.. Dan ben ik al redelijk tevreden.

Chaps zijn hier ook drama, ook dikke kuiten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 18:54

Eulogy schreef:
Joolien schreef:

Haha, de dichtstbijzijnde Esprit zit helaas in Londen :') Maar over 3 weken ben ik in Nederland! :D

Ah dat is dan weer jammer he _O- hier in NL is het wel veel te krijgen.

Nachtlampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 18:54

Ik wil me ook graag melden! Het afgelopen jaar is mentaal flink pittig geweest, daardoor ben ik 15 (!) kilo aangekomen en daar is nu weer 2 vanaf. Ik ben een goeie emotie-eter, dus met stress is er zo een zak chips leeg, plus een groot stuk kaas met chocopasta...
Nog steeds gaat het niet super maar ik ben nu begonnen met fitnessen, en nu het mooier weer wordt kan ik ook weer vaker naar mijn paard fietsen :)

Twee jaar geleden ben ik in 4 maanden zo'n 6 kilo afgevallen met enkel magerder eten en meer bewegen. Dit probeer ik nu dus weer in te gaan voeren :D

Qua eetpatroon eet ik veel fruit, ontbijt ik met van die geplette vlokken of muesli/cruesli met noten en zaden.
Lunch is nog steeds 4 broodjes, anders word ik helaas helemaal wiebelig en trillerig. Wel met mager beleg, dat scheelt een hoop.
Avondeten is gewoon avondeten, en als ik snackfood eet (eens in de 3-4 weken) eet ik lekker snackfood. Patat dus gewoon met veel mayo. Als ik ongezond eet mag ik alles :)

Ik onthoud mezelf ook geen dingen, ik probeer vooral niet meer dan 7 eetmomenten te hebben en koek, chips en dergelijke te vervangen voor wortelknagen, komkommerkauwen en fruithappen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 18:55

Nachtlampje schreef:
Ik wil me ook graag melden! Het afgelopen jaar is mentaal flink pittig geweest, daardoor ben ik 15 (!) kilo aangekomen en daar is nu weer 2 vanaf. Ik ben een goeie emotie-eter, dus met stress is er zo een zak chips leeg, plus een groot stuk kaas met chocopasta...
Nog steeds gaat het niet super maar ik ben nu begonnen met fitnessen, en nu het mooier weer wordt kan ik ook weer vaker naar mijn paard fietsen :)

Twee jaar geleden ben ik in 4 maanden zo'n 6 kilo afgevallen met enkel magerder eten en meer bewegen. Dit probeer ik nu dus weer in te gaan voeren :D

Qua eetpatroon eet ik veel fruit, ontbijt ik met van die geplette vlokken of muesli/cruesli met noten en zaden.
Lunch is nog steeds 4 broodjes, anders word ik helaas helemaal wiebelig en trillerig. Wel met mager beleg, dat scheelt een hoop.
Avondeten is gewoon avondeten, en als ik snackfood eet (eens in de 3-4 weken) eet ik lekker snackfood. Patat dus gewoon met veel mayo. Als ik ongezond eet mag ik alles :)

Ik onthoud mezelf ook geen dingen, ik probeer vooral niet meer dan 7 eetmomenten te hebben en koek, chips en dergelijke te vervangen voor wortelknagen, komkommerkauwen en fruithappen.

Hey jij weer hier :D :P
( ik heb op mn werk geen k*t te doen, hebben jullie t door? :') )

Nachtlampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 18:59

Ja het valt ietwat op ja :P Hoe lang moet je nog?

En ja, ik ook hier!

Oyeru

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 19:02

Vandaag niet heel gezond gegeten.
Begon de dag goed:

O: Havermout met bosbessen en frambozen
T: Eiwitreep
L: Italiaanse bol met roomkaas, gerookte zalm en rucola (bakker bart) En toen heb ik samen met me vriend even gezondigd, en chili chicken van de mac er achter aan

En net heb ik twee boterhammen met pindakaas op.....
Ik ga ook nu koken, rijst met kip tandoori %) %) %)
Dat vind ik toch zo vies! Er liggen nog wel yumyum noodles in de kast... hmmmmmmm _-:(

Edit: Ik heb vanochtend trouwens al 3 koppen koffie op, met koffiemelk (foei sanne)
en bij de bakker bart sinaasappelsap
Laatst bijgewerkt door Oyeru op 12-03-15 19:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Nachtlampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 19:03

petitparis schreef:

Wortels met een zelfgemaakt yoghurt-dipsausje/tzatziki yoghurt met geschrapte komkommer en wat knoflook)? Het is niet zo aantrekkelijk, maar als je verse sappige worteltjes hebt is het nog erg lekker :)

Voor het zoete heb ik laatst een appel in partjes met kaneel en een beetje suiker in de oven gedaan totdat ze warm zijn. Ook erg lekker, appeltaartje idee krijg je ervan :D

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 19:05

Ik ook niet Joolien :') Alles wat ik nu kan doen is veeeeel te complex voor 5 over 5 dus dat doe ik morgen wel. Kan me al de hele dag niet concentreren :')