Personal Body Plan

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

elinebakker

Re: Personal Body Plan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-15 19:34

In welke fase zit je, wat betreft vetverbranding of spieropbouw? Als je vetverbranding doet, waar moet je dan op letten? Kost het veel tijd?

Xivura

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-15 11:35

elinebakker schreef:
In welke fase zit je, wat betreft vetverbranding of spieropbouw? Als je vetverbranding doet, waar moet je dan op letten? Kost het veel tijd?

Ik doe vetverbranding vanaf september. Waar je op moet letten? Uuh ... Nou je voeding uiteraard, maar dat is met spieropbouw net zo. Je word heel goed begeleid hierin. In het begon kost het wel wat tijd qua uitzoeken waar de juiste dingen in zitten qua voeding.
De trainingen zijn in het begin qua duur iets langer omdat je moet uitzoeken hoe alles werkt. Overigens zit bij elke oefening een filmpje hoe je hem moet uitvoeren.

elinebakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-15 16:27

Ik bedoel, eet je nu ook minder vetten? Of let je alleen op kcal?

Ik twijfel weer enorm.. Net foto's laten maken door m'n moeder, heel confronterend. Denk dat ik mezelf een ultimatum stel, ik geef mezelf nog een maand, is er weer niks veranderd dan schrijf ik me in :=

CCCCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-15 17:38

Je hebt een doel voor koolhydraten, eiwitten, vetten en vezels. En uiteraard ook kcal!

elinebakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-15 17:59

Haha dat begrijp ik, maar ik vraag me af of je in de fase vetverbranding expliciet minder vet gaat eten m.b.t. je macro's :')

CCCCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-15 19:29

Ik heb geen idee. Ik eet 43 gram vet op een dag.. Ik geloof dat ze 1 gram per kg lichaamsgewicht aanbevelen? Ik weeg 71 kilo, dus dan eet ik minder dan 'normaal'.

elinebakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-15 21:00

Ja dat is relatief laag, thanks! Hoe ervaar jij het qua extra tijd die het wel of niet nodig heeft?

CarpeDiem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 00:00

Het is geen wondermiddel en er gaat gewoon tijd in zitten, bedoeling is dat je je gewoonten gaat aanpassen.. Tuurlijk ben je aan het begin meer tijd hieraan kwijt omdat je moet uitzoeken wat voor jou werk, naarmate je het integreert in je levenswijze gaat het meer vanzelf en ben je er minder lang mee bezig

Je hebt 3/4 trainingen in de week en daarnaast je actieve rustdagen(hardlopen/zwemmen/wandelen etc) en dan 1 rustdag
Training ben ik gemiddeld uur/anderhalf uur mee bezig

Maar nogmaals, verwacht geen wonderen.. je moet het altijd nog zelf doen maar het is zeker een fijn hulpmiddel

Ik zit overigens op 38 gram vet en weeg 61kg

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 00:49

Voor de pbp'ers, zijn jullie veel tijd kwijt aan het (voor)bereiden van maaltijden? En hoe zit het met de variatie in gerechten?

elinebakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 08:39

Bedankt voor je uitgebreide antwoord CarpeDiem! Ik moet straks gaan afstuderen, vandaar mijn vraag... Stel dat ik in december begin met pbp moet ik in februari wel gewend zijn aan de extra tijd die het kost toch :=

CarpeDiem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 18:43

Negerzoen schreef:
Voor de pbp'ers, zijn jullie veel tijd kwijt aan het (voor)bereiden van maaltijden? En hoe zit het met de variatie in gerechten?

Je kan ervoor kiezen één keer in de week te koken voor meerdere dagen, kook je een grotere hoeveelheid wat je kan verdelen in bakjes en dan invriezen.
Zo bespaar je tijd, en variatie is helemaal aan jezelf.. Als je door hebt waar hoeveel vet/koolhydraten/eiwitten inzitten weet je zelf goed welke combinaties wel kunnen en wat minder handig is om te doen :)

En in principe hoeft het bereiden van je voeding niet veel tijd te kosten, roerbakgroente en kip bijvoorbeeld staat zo op tafel

CCCCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 11:07

Ik heb overigens een redelijk drukke studie en veel reistijd, vrienden enz enz maar je moet er gewoon tijd voor maken. Ik train vier keer per week een uurtje ongeveer, en twee keer hardlopen/wandelen erbij. Je moet het echt eigen maken en dan lukt het wel!

Preppen doe ik niet heel vaak en anders op zondag of doordeweeks een keertje een uurtje.

xNathaliee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 18:03

Zo, mijn laatste maand is ingegaan. Twijfel of ik verder zal gaan (als ik verder ga dan ga ik zonder coach). Zijn er mensen die verder zijn gegaan met of zonder coach of juist zijn gestopt ? En wat waren jouw redenen?

Maybritt90

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 10:01

Hallo allemaal mag ik mij ook hier melden ?

Ik ben afgelopen maandag begonnen met pbp.
Het is nog erg ontdekken allemaal en uitvinden. Wanneer ging dit beter bij jullie ?
En tevreden over de behaalde resultaten ?
Groetjes! Maybritt

Tova

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 10:15

kun je ook personal body plan doen, zonder coach? Krijg je nog wel de trainingsschema's etc?

Xivura

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 10:28

Hier nu in maand 4 en zeker heel erg tevreden al over het resultaat. Wel al een keer een flinke dip gehad en toen mijn eten niet getrackt en minder wezen sporten, maar dat gaat nu weer goed.
Denk dat je het na een maand wel helemaal onder de knie heb wat betreft het tracken van je eten.

Tova: Je kan pas zonder coach doen als je er een half jaar op hebt zitten.

Tova

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 16:15

Dat dacht ik al, maar krijg je dan ook trainingsschema's en voedingsschema's etc? Is dit dan goedkoper?

xNathaliee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 17:01

Ja je krijgt dan alles maar dan zonder coach en dat is goedkoper ja :j
Ik ga denk ik door zonder coach..

elinebakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 21:19

Ik heb me aangemeld voor januari.... Spannend!!

xNathaliee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 14:20

Vandaag gestart zonder coach en dan spieropbouw. Kijken hoe mijn lichaam daarop reageert. :j

Xivura

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 14:42

xNathaliee schreef:
Vandaag gestart zonder coach en dan spieropbouw. Kijken hoe mijn lichaam daarop reageert. :j

Ben erg benieuwd hoe je 't vind zonder coach! Plaats je hier wat updates? Ik moet straks ook kiezen hoe ik verder wil ..

xNathaliee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 15:02

Ga ik doen :)

elinebakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 19:31

Hier de eerste dag.. Ben nog niet zo fan van de app en de pagina via de computer.. Werkt allemaal niet heel lekker nog! Kan je je maaltijden achteraf niet meer aanpassen? Ik heb het eerst op MFP ingevoerd, en daarna overgenomen. Maar de totalen wijken af? Heel vreemd..

Xivura

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 21:19

elinebakker schreef:
Hier de eerste dag.. Ben nog niet zo fan van de app en de pagina via de computer.. Werkt allemaal niet heel lekker nog! Kan je je maaltijden achteraf niet meer aanpassen? Ik heb het eerst op MFP ingevoerd, en daarna overgenomen. Maar de totalen wijken af? Heel vreemd..

Je kan op de pagina via de computer als het goed is wel je maaltijden nog veranderen. Voor de rest leer je 't na mate de dagen vorderen. Vooral niet in de stress raken want je krijgt veel informatie in 1 keer in 't begin.

elinebakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 21:26

Haha vind de informatie erg meevallen, maar irritaties over wat wel of niet werkt in het programma zelf ;) Maar waar moet je dan precies op klikken? Ik kom alleen bij recepten en niet bij m'n toegevoegde ingrediënten..