MarlindeRooz schreef:Maar heel eerlijk, je stopt het eten gewoon zelf naar binnen. Niemand doet dat voor je. Ik ben zelf ook een geweldige emotie eter met zeker 5kg overgewicht. Maat S boven en L/42 qua broeken. Wat best meevalt voor iemand van 1.80.
In de familie van mijn moeders kant is er heel veel overgewicht en nog veel meer hartproblemen. Ik ben dus ook heel hard bezig met mijn eetgedrag te veranderen en ik weet als geen ander hoe moeilijk dat is!!!
Ik vind dit zo'n wellus nietus discussie, overgewicht is gewoon ongezond. Dik zijn wordt door veel mensen niet mooi gevonden, dan heb ik het niet over 5 kg te veel maar over 20+ kilo overgewicht. Dat is gewoon niet mooi hoe je het ook wendt of keert.
Het is gewoon slecht voor je spieren, bloedvaten etc. Het getuigt ook van een slechte levensstijl. Laten we duidelijk zijn dat ik de mensen die door ziekte overgewicht hebben buiten beschouwing laat.
Als je meer binnenkrijgt dan je verbrand dan wordt je gewoon te dik. punt.
Wij eten tegenwoordig enorme porties binnen, scheppen veel op. Ja ook in aardappelen en brood kan iemand zich te dik eten.
Ik kan me er wel over verbazen dat je op zo'n jonge leeftijd al overgewicht hebt (zonder medische oorzaak). Op die leeftijd beweeg je toch hartstikke veel?