zieke/revaliderende medebokkers gezocht

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

maatje987

Re: zieke/revaliderende medebokkers gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-15 17:49

alcootje kan je mij miss een pb sturen met wat hotfix enz precies inhoud en wat je er voor nodig heb ik hoor er zoveel over :D

Vandaag voor mij weer zo,n rot dagje ik weet niet zo goed wat ik met me zelf moet
Heb me strijkkralen maar weer is uit het stof gehaald en ga daar maar lekker mee verder

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-15 17:51

Ik houd het ook allemaal niet bij :=

Hotfix is echt super leuk! Dat heb ik heel veel gedaan :D Zijn diamanten die je op stof maakt door ze te verwarmen, alleen blijven ze niet zo goed zitten..

alcootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-15 17:55

melody7 schreef:
Ik houd het ook allemaal niet bij :=

Hotfix is echt super leuk! Dat heb ik heel veel gedaan :D Zijn diamanten die je op stof maakt door ze te verwarmen, alleen blijven ze niet zo goed zitten..

Dan doe je het toch niet helemaal goed -O-
Ik doe het al jaren en af en toe valt er weleens een af.
Ik heb ze bv ook op mijn dekjes en zo zitten en die gaan regelmatig in de was en gaan er echt zelden af.

Je moet wel een goede kwaliteit kopen en lang genoeg verwarmen. Dan komt het helemaal goed :j

Tyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-15 18:03

:o Ik had daar nog nooit van gehoord.

VAnmiddag lekker naar de paarden gegaan en mijn stoute schoenen aangehad. Heb zadel erop gegooid en gaan rijden. Tja rijden ging op zich wel. Niet te lang (mijn paard is niet lichthandig...) maar het zadel erop leggen was eigenlijk drama. Het lag erop en daarom door gegaan maar oef. Denk niet dat het verstandig is om dit dagelijks te doen. ;(

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-15 18:05

Ik doe het wel goed, maar had een slechte kwaliteit steentjes :+ De kleinere maat die ik had had betere kwaliteit en die bleef wel gewoon zitten :) Maar ik vond de wat grotere maten van goede kwaliteit te duur als tijdsverdrijf :P

Heb je niet iemand op stal die het zadel voor je erop wil leggen Tyke? Wel fijn dat je even hebt kunnen rijden!

Cerilene_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-15 18:06

Tjee heftig ongeluk zeg. Beterschap!
Hotfix lijkt me ook leuk om te doen ja.
Ik ben zo belachelijk moe dat ik helemaal niks doe behalve op bed liggen. Toch eens vragen om bloed te prikken want het is echt niet normaal zo.
Na het douchen met hulp kan ik zo alweer mijn bed in...
Zie al een beetje op tegen therapie vanwege de uitputting. Maarja 16 uur operatie en ruim een liter bloed verloren dus geen idee wat ik anders eigenlijk moest verwachten.

alcootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-15 18:08

melody7 schreef:
Ik doe het wel goed, maar had een slechte kwaliteit steentjes :+ De kleinere maat die ik had had betere kwaliteit en die bleef wel gewoon zitten :) Maar ik vond de wat grotere maten van goede kwaliteit te duur als tijdsverdrijf :P

Heb je niet iemand op stal die het zadel voor je erop wil leggen Tyke? Wel fijn dat je even hebt kunnen rijden!

Bij www.hotfixonline.nl zijn ze niet zo duur en daar is de AAA kwaliteit wel goed.
Voor mezelf maak ik eigenlijk ook niks meer, ik heb op veel dekjes en t shirt wat staan maar te veel hoeft ook niet :P

alcootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-15 18:09

Cerilene_ schreef:
Tjee heftig ongeluk zeg. Beterschap!
Hotfix lijkt me ook leuk om te doen ja.
Ik ben zo belachelijk moe dat ik helemaal niks doe behalve op bed liggen. Toch eens vragen om bloed te prikken want het is echt niet normaal zo.
Na het douchen met hulp kan ik zo alweer mijn bed in...
Zie al een beetje op tegen therapie vanwege de uitputting. Maarja 16 uur operatie en ruim een liter bloed verloren dus geen idee wat ik anders eigenlijk moest verwachten.

Dan kan ik me toch echt wel voorstellen dat je jezelf moe voelt. Dat gaat je toch zeker niet in de koude kleren zitten.
Heel veel succes met de therapie.

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-15 18:10

Jeetje, 16 uur :oo Wat lang zeg! Dan is het niet gek dat je nu moe bent nee..

Alcootje, ik doe het nu eigenlijk ook niet meer om diezelfde rede.. alles volplakken is ook zoiets :P

Tyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-15 18:14

Ik vind het niet gek dat als de operatie zo lang heeft geduurd dat je zo moe bent. Misschien ook teveel bloed verloren? Bloed prikken kan geen kwaad.

@melody: helaas ik sta niet op pension. Mijn broer heeft zeer weinig tot niets met paarden en heeft nog nooit zadel erop gelegd. Er was verder niemand thuis. Was ook actie waar tot nu toe mijn ouders niet van weten..... Maar denk dat ik het ook even zo houd. En later op ga pakken. Weet het niet. Kan ook trapje pakken of hoger gaan staan. Is nog een optie. Het is vooral naar boven tillen van.

Murthul

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-15 18:58

Maar dan kan toch iemand anders het zadel erop leggen en jij hem goed schuiven? Boven je macht tillen is zwaar hoor.

Ik ben eventjes helemaal gesloopt, was gisteren uit eten geweest met vriendinnetjes aan de andere kant v/h land en vandaag naar n voetbalwedstrijd geweest, was iets teveel van 't goede. :=

Tyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-15 19:05

Als er iemand aanwezig is wel. Maar dat is niet altijd. Vaak ben ik er alleen.
Komt goed hoor. Je vind vanzelf trucjes. En heel erg is het niet. Gewoon zo af en toe ga ik het nu doen.

Dreamybol

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 18:41

Cerilene, als je zoveel bloed hebt verloren heb je ook grote kans op bloedarmoede, toch? Keertje laten onderzoeken is niet verkeerd, maar ik ken meer mensen die al last hebben van een operatie van een uur, laat staan wat het met je lichaam doet als je 16 uur geopereerd bent.

Ik was gisteren op de manege voor de onderlinge wedstrijd en heb 3 paarden geknot, waarvan er 2 ook nog eerst gevlochten moesten en heb er eigenlijk alleen spierpijn van in mijn arm, geen extra pijn in mijn elleboog. Vind ik dus heel bemoedigend. Daarnaast voor het eerst na iets ondernemen ook weer meer pijn in mijn rug (wat 'normaal' voor me is), dan in die arm. Dat geeft me echt hoop dat mijn banden en spieren nu toch echt aan het herstellen zijn.
Ons 'Kasteel' liep gisteren ook een proefje en ik heb hem voor het eerst ook geknot. Stond hem prachtig en hij liet het ook allemaal braaf toe. Stond rustig zijn hooi te eten, waardoor ik er ook makkelijk bij kon, ideaal! Ben ondertussen ook begonnen met hem te poetsen enzo en vroeg me toen ik zo naast hem stond en niet eens over zijn rug heen kon kijken wel af hoe ik hier ooit een zadel op ga krijgen. Maar zolang ik niet zelf mag autorijden niet zo'n probleem, elk nadeel heeft een voordeel. :\
Op de manege was er al een buurtgenoot die me op het hart drukte haar gewoon te bellen als ik eens vervoer nodig heb, dat was erg lief! Zij is er 2 avonden in de week en als ik dan straks ook weer ga rijden, kan mijn man dan dus ook eens gewoon thuisblijven. Zij wil me vast ook wel helpen met z'n zadel. En op lestijden lopen er altijd mensen genoeg rond.
Hoewel ik het vreselijk vind dat ik vaak hulp nodig heb, heb ik ondertussen wel redelijk geleerd hulp te vragen. Het maakt voor mij wel erg uit wie ik het vraag, sommige mensen vraag ik liever niet. Degene die me zei te bellen als ik mee wilde rijden hoort daar gelukkig niet bij. Maar ja, als er op een bepaald moment niemand is om te helpen, dan ga je toch zelf zoeken naar manieren om je zelf te redden, goedschiks of kwaadschiks.
Vriendin had een hoog paard en zei dat ik hem ook wel met een krukje op kon zadelen, wellicht helpt jou dat inderdaad ook al, Tyke. En vroeger kende ik iemand met een chronisch schouderprobleem die daarom een kunststof zadel had, gelukkig paste die ook goed op haar pony, want zo kon ze het altijd zelf.

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 21:04

Dreamy, fijn dat je zo'n vooruitgang bemerkt! Je gaat dus echt de goede kant op. Ik wou eigenlijk een kunststof zadel voorstellen maar dat haalde je later zelf aan. Dat scheelt enorm in gewicht alleen niet ieder paard loopt er lekker onder. Gezien jullie reus nog zo'n puppy is kan ik het ook niet aanraden. Naar mate hij meer spieren ontwikkeld kan het goed zijn dat je zadel niet goed meer ligt. Een kunststof zadel is lastiger aan te passen dan een leren zadel.

Het hulp vragen is een herkenbaar probleem. Ik kan het ook niet goed. Vorige week was mijn vriendin op de koffie. Ik bood haar nog iets te drinken aan en ze zei dat ik mocht blijven zitten dat ze het zelf wel pakt. Ik weet dat het mij veel pijn scheelt en dat ze het niet zegt als ze het niet wil. En toch klauter ik zelf van de bank om het te pakken. Stom hè.

Hoe gaat het met de rest van de meiden?
Ik heb een redelijke dag. Heb ook even buiten gewandeld.

Hebben jullie ervaring met ASMR? Ik slaap slecht en iemand in de kliniek heeft aangeraden om zo'n filmpje te kijken voor het slapen.

MonteKarlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 21:46

Tazzey, ik heb dat eens opgezocht en ik word er echt knettergek van haha!
Maar misschien werkt het wel voor jouw, je kan het toch proberen vanavond ?

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 21:57

Ik ga het gewoon proberen. Ben nu op het punt dat ik alles probeer :D

Murthul

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 23:33

Ik word ook echt kriegel van de meeste van die filmpjes, maar snap wel dat t voor sommigen goed kan werken. :j

alcootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 13:49

Ik ben gevloerd -O-

Ik merkt zondag al dat het wat minder ging en maandag was lastig bed uit komen.
Vandaag ben ik beneden gekomen maar kon mijn sokken nog niet eens aandoen.
Slik nu dubbele pijnstillers en probeer zo veel mogelijk te slapen.

Is toch weer een tegenvaller, het ging best "aardig". Nu wachten op de datum van de MRI.
Voelt nu echt verschrikkelijk in mijn benen en rug.

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 14:03

Wat vervelend dat je vandaag zo'n slechte dag hebt. :(:)

Ik heb gisterenavond dat ik in bad lag zo'n ASMR filmpje gekeken. Ik vind het wel rustgevend eigenlijk. Nu herinner ik me dat ik als kind al bepaalde geluidjes fijn vond. Ik was gek op schriftjes met dunne blaadjes want als je daar met een ballpoint op schreef met veel druk dan kraakte die blaadjes zo lekker. Ik ben soms gewoon raar 8)7

MonteKarlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 14:06

alcootje schreef:
Ik ben gevloerd -O-

Ik merkt zondag al dat het wat minder ging en maandag was lastig bed uit komen.
Vandaag ben ik beneden gekomen maar kon mijn sokken nog niet eens aandoen.
Slik nu dubbele pijnstillers en probeer zo veel mogelijk te slapen.

Is toch weer een tegenvaller, het ging best "aardig". Nu wachten op de datum van de MRI.
Voelt nu echt verschrikkelijk in mijn benen en rug.

Jemig wat vervelend voor je :(:)

Tazzey schreef:
Wat vervelend dat je vandaag zo'n slechte dag hebt. :(:)

Ik heb gisterenavond dat ik in bad lag zo'n ASMR filmpje gekeken. Ik vind het wel rustgevend eigenlijk. Nu herinner ik me dat ik als kind al bepaalde geluidjes fijn vond. Ik was gek op schriftjes met dunne blaadjes want als je daar met een ballpoint op schreef met veel druk dan kraakte die blaadjes zo lekker. Ik ben soms gewoon raar 8)7

Super toch, dat het wel wat werkt ? Gewoon vanavond weer proberen dan weet je of het geen toeval was.

Ik was vanmorgen bij de ergo & de fysio, en ik mag minderen met ergo! Super fijn :j
Fysio ging wat minder, ik was er niet helemaal bij met mn gedachte, maarja, vrijdag nieuwe kansen.

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 14:11

Fijn dat je met ergo mag minderen.

Ik heb zelf niet zoveel aan de ergo gehad. Ik vroeg me iedere keer af wat ik er deed.

MonteKarlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 14:26

Tazzey schreef:
Fijn dat je met ergo mag minderen.

Ik heb zelf niet zoveel aan de ergo gehad. Ik vroeg me iedere keer af wat ik er deed.

:')
Hier nog een.
Hij vond dat ik zelf discipline genoeg had om dat zelf te fixen verder, en dat vond ik ook dus dat kwam goed uit haha.

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 14:31

Dat was het bij mij ook. Een heel verhaal over het verdelen van de energie. Alleen ik kan dat toch voor mezelf bepalen? Op een dag heb ik me met veel pijn en moeite uit bed gehezen, 40 minuten enkele reis in de taxi voor een half uurtje ergo. En wat deden we die dag... een appel schillen aan het aanrecht. >;) Toen weer terug in de taxi en thuis meteen op bed want ik was kapot.

risje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 15:13

Even een update hier, gisteren uitslag MRI gehad.
Neuroloog heeft de scan echt heel uitgebreid laten zien en uitgelegd, erg fijn!
Blijkt dat in mijn ruggenmerg een kanaaltje zit, op zich is dat niet erg en kan hoogstwaarschijnlijk geen kwaad. Maar het kan ook betekenen dat wanneer kanaaltje zenuwen oid aan de kant drukt daar de klachten vandaan komen. Dit wordt verder uitgezocht en hoor ik nog meer van. Wel erg fijn dat er iets gevonden is en ze me zo serieus nemen. Fijn ziekenhuis!!

maatje987

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 15:34

ik ben eigenlijk de hele dag al beetje aan het rommelen
vanochtend bloed geprikt

en vanmiddag helaas gehoord dat mijn stage bedrijf failiet is dush eb geen stage meer ze houden nu leeg verkoop :( wel heel jammer had eindelijk een leuke stageplek gevonden waar ik me op me gemak voelde en nu moet ik weer opnieuw beginnen met zoeken :(