Fitness Beginners gezocht

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-14 22:43

Jij al wat opgeknapt SteffiY?

secridible, let je wel op dat je je knie niet overbelast? Dat is echt zonde hoor.

Hier deze week dus rust gehouden om het pijnstiller akkefietje.
Maar maandag weer aan de bak, al merk ik dat het allemaal nog niet helemaal onder controle is.
Wel weer gereden vandaag wat goed ging dus dat is alweer wat.
Vanavond met sinterklaas een goede weegschaal gekregen die ook spiermassa enzo weegt! :D
Helaas ben ik nu echt aan alle kanten volgevreten en houd aan alle kanten vocht vast door die jeweetwel periode die gaat komen. :')

Elmira30

Re: Fitness Beginners gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-14 17:32

Secridible, goed dat je volgende week naar de HA gaat. Ben benieuwd wat die ervan vindt.

Moonfish, fijn dat het rijden goed ging. Wat voor sport doe je maandag? Fitness?
Herkenbaar, jou situatie op dit moment haha :o :') Zit alweer aan de chocolade :P

Vanochtend bijna 2 uur gefitnesst, na 3 dagen mega spierpijn aan mijn benen van bodypump := :=
Maandag gaan we weer vol goede moed voor poging 2 :)
Morgen weer lekker paardrijden :)

Mandarijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-14 17:40

Mag ik me hier ook melden?

Ik was van de zomer begonnen met fitness, toen best wel fanatiek. Alleen zonder trainingsschema, hoe komen jullie daar aan? Via je sportschool?
En voor degenen met een eigen paard, hoe combineren jullie fitness met je paard en, ik neem aan, baan?

Heb nu al een tijdje minder tijd (en motivatie vooral :o ), maar wil als alles weer een beetje gewend is (paard verhuisd, dus andere openingstijden van stal en heb een nieuwe baan) wel weer vaker gaan.
Hoop dat ik uit dit topic een beetje motivatie kan halen! :D

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-14 18:03

Mag ik mij ook melden? Ik ben 1 november begonnen. Ik heb flink overgewicht en een slechte conditie. Ik kreeg een vrij simpel trainingsschema voor 4 x per week. Ik ga om de dag en dat houd ik best goed vol. Alle apparaten mocht ik op 15 kilo beginnen. Inmiddels staat alles op 30 en 2 al op 35 kilo. Best blij mee. Ook cardio gaat goed mijn hartslag blijf veel lager en ook is de duur verdubbeld. Per keer ben ik in totaal 1.5 uur in de sportschool.
Zumba heb ik 1 keer gedaan maar dan voel ik me nog teveel een motorisch gestoorde kamerolifant.

Elmira30

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-14 18:24

Mandarijn:Je kan een instructeur bij de sportschool vragen om een schema. Ik neem aan dat ze dat bij jullie ook wel doen. Ik heb het toen aangegeven omdat ik de machines saai vond worden, dus geen zin meer in fitness.Daarnaast heb ik de mazzel met flexibele werktijden dus ik ga 3 x per week naar de sportschool (1x bodypump en 2x fitness) en de overige dagen naar (bijrijd) paard. Soms als het beter uitkomt na fitness naar het paard.

Nimber: Goed bezig! Zumba doorzetten,voor je het weet zit je in het ritme:)

Mandarijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-14 19:00

Elmira30 schreef:
Mandarijn:Je kan een instructeur bij de sportschool vragen om een schema. Ik neem aan dat ze dat bij jullie ook wel doen. Ik heb het toen aangegeven omdat ik de machines saai vond worden, dus geen zin meer in fitness.Daarnaast heb ik de mazzel met flexibele werktijden dus ik ga 3 x per week naar de sportschool (1x bodypump en 2x fitness) en de overige dagen naar (bijrijd) paard. Soms als het beter uitkomt na fitness naar het paard.

Volgens mij hebben ze bij ons alleen van die standaard schema's... Merk zelf inderdaad ook dat ik het minder leuk vind zo, heb het idee dat ik niks bereik.
Doe soms wel een lesje Xcore :D maar dat is helaas nu vaak op tijden dat ik aan het werk ben.

Ik heb een eigen paard en geen bijrijder (wil ik ook niet in principe), dus ik zit al op in ieder geval zes dagen per week paard en werk dan wel flexibele tijden, maar krijg er nu op de een of andere manier geen ritme in om meerdere keren per week naar de sportschool te gaan. :o

Nimber: Zumba, leuk!! Vind het nog steeds jammer dat mijn sportschool dat niet doet. :D

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-14 20:20

Elmira, 2uur? Wow, dat houd ik echt niet vol haha.. Wat doe je dan allemaal?

Welkom mandarijn!
Ik sport thuis en heb voor de krachttraining workout schema's online gevonden. De soortschool waar ik vorger trainde had niet echt schema's... doordat ik thuis train is het combineren met mijn baan, reistijd en huis ook veel makkelijker.

Ook welkom nimber. Ook al zo lang per keer, pfff, haha. Dat lukt mij echt niet hoor!

Pff, ik haat mijn knie. Wilde eigenwijs zijn vandaag, maar heb de boel maar af moeten kappen. Normaal zijn het alleen lunges, maar nu bij alles waarbij ik mijn benen moet buigen.
Had het er gisteren met mijn moeder over, die vertelde ook knie-problemen te hebben gehad met dporten, bij haar doordat ze scheef loopt. En nu ik daar op let, inderdaad, mijn voeten staan ook niet recht. Bij haar waren steunzolen een oplossing. Ben benieuwd wat de huisarts gaat zeggen...

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-14 20:55

Elmira, ik ben ook zo aan het vreten momenteel, nouja komt wel weer goed.
Voel me daarbij ook gewoon niet zo fijn dus dat is nog een extra.
Week geleden begonnen met schildklier hormoon en dat werkt wel maar ik merk dat er best veel gebeurd in mijn lichaam.
Heb ook vrij veel pijn ineens wat ik al lang niet echt zo gehad heb, ja eens een dagje ofzo niet zoals nu dat ik al dagen last heb van mijn knieen en dat soort dingen.

Nee die weegschaal gaat maar even na het maandelijkse festijn aan het werk. :Y)

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-14 22:26

@moonfish: Inmiddels ben ik weer beter en kan ik er weer vol voor gaan :D Maandag weer sporten!!

En ach ja vreten met die feestdagen doen we allemaal, moet kunnen vind ik hoor :=

Ik heb net van sinterklaas nieuwe sportschool schoenen/tight en shirt gehad van Nike :D

Elmira30

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-14 12:11

moonfish13 schreef:
Elmira, ik ben ook zo aan het vreten momenteel, nouja komt wel weer goed.
Voel me daarbij ook gewoon niet zo fijn dus dat is nog een extra.
Week geleden begonnen met schildklier hormoon en dat werkt wel maar ik merk dat er best veel gebeurd in mijn lichaam.
Heb ook vrij veel pijn ineens wat ik al lang niet echt zo gehad heb, ja eens een dagje ofzo niet zoals nu dat ik al dagen last heb van mijn knieen en dat soort dingen.

Nee die weegschaal gaat maar even na het maandelijkse festijn aan het werk. :Y)

Vervelend die pijn. Heb je meer last in de winter nu het koud is?
Iedereen die nu gaat beginnen met dieeten snap ik echt niet :')

Elmira30

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-14 12:16

SteffiiY schreef:
@moonfish: Inmiddels ben ik weer beter en kan ik er weer vol voor gaan :D Maandag weer sporten!!

En ach ja vreten met die feestdagen doen we allemaal, moet kunnen vind ik hoor :=

Ik heb net van sinterklaas nieuwe sportschool schoenen/tight en shirt gehad van Nike :D

Jij bent vast lief geweest dit jaar <:) :)

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-14 12:43

Leuk verwend Steffi!!!

Sterkte moonfish!!

Vannacht lekker even uit geweest.. Onwijs veel complimenten gehad hoe ik in shape ben :o geeft toch motivatie dat je goed op weg bent!! Wil alleen nieuw schema

Elmira30

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-14 12:55

secricible schreef:
Elmira, 2uur? Wow, dat houd ik echt niet vol haha.. Wat doe je dan allemaal?

Welkom mandarijn!
Ik sport thuis en heb voor de krachttraining workout schema's online gevonden. De soortschool waar ik vorger trainde had niet echt schema's... doordat ik thuis train is het combineren met mijn baan, reistijd en huis ook veel makkelijker.

Ook welkom nimber. Ook al zo lang per keer, pfff, haha. Dat lukt mij echt niet hoor!

Pff, ik haat mijn knie. Wilde eigenwijs zijn vandaag, maar heb de boel maar af moeten kappen. Normaal zijn het alleen lunges, maar nu bij alles waarbij ik mijn benen moet buigen.
Had het er gisteren met mijn moeder over, die vertelde ook knie-problemen te hebben gehad met dporten, bij haar doordat ze scheef loopt. En nu ik daar op let, inderdaad, mijn voeten staan ook niet recht. Bij haar waren steunzolen een oplossing. Ben benieuwd wat de huisarts gaat zeggen...

Kijk maar uit dat je de boel niet over belast! Beetje sportverslaafd? :9
Nou om eerlijk te zijn heb ik ook wat gekletst hoor tussendoor, maar toch ruimm 1,5 uur bezig geweest :)

10 min. warming up
3x 15 Barbell dead lift, 3x 15 Push Ups( Eerst 15 x DL en dan 15x PU, om en om zonder pauze)
3x 15 Barbell bent over row, 15 x dumbell flys
3x 15 Barbell Squads ( 7,5 kg elke kant, dus 15 kg), 3x 15 front raises ( met schijf)
3 x 15 keer met dumbells van 3 kg op een bankje stappen en er weer af. 15 x per been. Ik weet niet hoe deze oefening heet, hij is pittig en 15x dumbell press( 4kg per gewicht).
3x 15 hij lijkt op dumbell row maar dan je onderarm naar achter strekken. Ik weet niet hoe deze heet. (4 kg )
3x 15 dumbell curl (6 kg per gewicht, dus 12 kg) en dan 3x 15kg met torq king (2 rollers) op een mat rollen (goed voor buik en rug)

Bovenstaande oefeningen gaan net zoals de eerste beschrijving, 15 van de ene oefening en dan 15 van de andere, om en om, tot ik van beiden 3 x 15 heb gedaan.
Daarna buikspier oefeningen en 40 minuten cardio waarbij de ene dag interval ( 20 min interval op crosstrainer en 20 min. fiets) en de andere dag 40 minuten op 1 apparaat op constante tempo.

Na een bepaalde tijd krijg ik een nieuw schema met nieuwe oefeningen. Ik moet nu eigenlijk weer een nieuwe aanvragen maar ik vergeet het steeds of het komt er niet van :o

Ik moet zeggen dat ik de 40 over het algemeen niet haal hoor :o meestal doe ik 30 min.

Leuk om te horen Gianti! Goed bezig!

Mama3

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-14 21:55

In verband met sinterklaas kon ik vrijdag niet gaan, maar vandaag ben ik geweest. Ik heb 30 min op de crosstrainer gestaan +5 min afkoeling. Daarna circuit training gedaan, mijn balans en buikspier oefeningen. Maar na 1,5 uur had ik het idee dat ik niks gedaan had. Op de één of andere manier haal ik er geen voldoening uit en ga ik liever een uur spinning of een half uur crosstrainer, roeien en een funxtionles. Bij funxtion heb ik echt het idee dat ik iets doe.

Herkenbaar? Morgen maar weer een uurtje spinning, of toch eens pilates proberen of een lesje funxtion bij een andere instructeur. Morgen maar beslissen wanneer ik na het wetk en de rijles van mijn zoon om half 7 eindelijk weer thuis ben:-)

sandyjorgen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-14 22:26

hoi, mag ik me hier ook melden.
heb de 1e en laatste pagina gelezen :D

hopelijk heb ik tijd om te kletsen want ik ben 8 oktober begonnen met 4 keer per week.
maandag XCO
woensdag en vrijdag cardio/kracht 1 uur
zaterdag bodypump.

helaas was ik veel te enthousiast gaan eten dus was de 1e 5 weken aangekomen.
nu even laten berekenen hoeveel calorieën ik moet hebben en weer vol goede moed verder om mijn vetpercentage van 42 naar beneden te krijgen.

voor de afwisseling rijd ik ook nog 5 keer per week paard :D

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-14 22:29

Zo goed bezig Sandy, ook een druk leven zo te zien! Werk of ga je ook nog naar school?

Ach aankomen heb je altijd als je spier opbouwt. Het beste is om een foto te maken in bikini hoe je er nu uitziet en dan over 10 weken ofzo weer foto maken.

sandyjorgen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-14 22:35

ik werk 3 dagen per week, heb een zoontje van 5

Ik ben met koolhydraat arm eten vorig jaar 10 kilo afgevallen (allemaal weer eraan, dus toch maar naar de sportschool) heb toen steeds mijn omvang gemeten. dat doe ik nu ook maar, is minder confronterend als een foto :D

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-14 22:45

Ja ik vind een foto altijd goed motiverend werken hihi!

Elmira30

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 12:12

Een foto of een kledingmaat kleiner :D
Vanmiddag paardrijden en vanavond bodypump. Zin in.. :D

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 12:14

Sandyjorgen: misschien is het confronterend, maar probeer het vooral als motivatie te zien! Wie weet krijg je over een maand dipje en kan jr al kijken waar je vandaan komt :)

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 12:16

Ik weet nog niet wat ik vanavond ga doen.
Misschien bodypump, misschien niet.

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 12:18

Haha ken het... Morgen paaldansen dus wil niet Te erge spierpijn hebben :P

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 12:22

Ik vind lesjes heel leuk maar soms heb ik er gewoon geen zin in omdat je er weer een uur aan vastzit.
vind het soms fijner om zelf uurtje in de sportschool mezelf te vermaken.

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 12:55

besloten uurtje schouders, armen en rug te doen en daarna lesje essentrics

Citaat:
Essentrics is een effectieve toning workout op muziek. Dynamische stretches en vloeiende bewegingen geven je snel sterke, slanke en flexibele spieren. Dit zorgt voor een slanker silhouet, meer flexibiliteit en een betere houding. En dat zonder gewichten en ingewikkelde pasjes. De les is geschikt voor deelnemers van ieder niveau, leeftijd en geslacht.

morgen paaldansen
woensdag buik en billen, als ik tijd heb ook pilates
donderdag rug/armen/schouders
vrijdag buik en billen en ook weer pilates

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 13:03

Jemig, fitness is echt een lifestyle bij jou hè?
Ik moet er niet aan denken dag in dag uit maandenlang vrijwel iedere dag in de sportschool te staan :+

Mijn doel voor week 1 is bereikt trouwens, ik "mocht" vanmorgen op de weegschaal en woog bijna een kilo minder dan vorige week een 1 cm minder heup :P Mijn streven is 1 kilo per week en gaandeweg ook minder centimeters ;) Vetpercentage was aldus weegschaal ook gedaald, maar daar hecht ik wat minder waarde aan omdat die dingen niet zo betrouwbaar zijn.