Bult van 2,5 cm op m'n nier...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

LoveGlove

Re: Bult van 2,5 cm op m'n nier...

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-15 22:00

Uhu je moer drinken anders droog je echt uit. Een waarschuwing hoor heb het ook gehad

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-15 22:23

Poeh wat een nare berichten... :\ Sterkte voor nu hopelijk kan de HA wat voor je betekenen morgen.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-15 22:31

En ORS? :) Toen ik giga buikgriep had bleef cola er wel in, dat is wat vergelijkbaar met ORS als je dat niet voor handen hebt. Je kunt het ook maken zelf, combi van iets zoetigs te drinken met wat zout!
Laatst bijgewerkt door moonfish13 op 08-02-15 22:50, in het totaal 1 keer bewerkt

ievie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-15 22:38

Morgenvroeg direct de huisarts bellen hoor. Actie is nu wel noodzakelijk volgens mij. Als je nu nog steeds amper drinkt, heb je ongetwijfeld uitdrogingsverschijnselen. Dit kan gevaarlijk zijn!

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-15 11:03

Ik heb een afspraak voor vanmiddag :)

Cola zou ik nog eens kunnen proberen. Al moest ik de vorige keer juist overgeven door de cola, maargoed misschien was dat gewoon toeval.
ORS zal ik mijn moeder vandaag eens laten halen!

Afgelopen nacht was ik weer wakker en volgens mij was ik weer niet helemaal helder. Ik weet zeker dat ik wakker was en ik dacht dat er iets aan de hand was, maar ik heb geen idee meer wat. Ik vraag me af of ik dat toen wel wist :=

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-15 11:25

Geef jezelf eens een flinke skup onder je kont en probeer toch gewoon wat te drinken. Soms moet je even door die vicieuze cirkel heen. Ik heb het zelf ook gehad en voelde me uiteindelijk toch beter nadat ik iets probeerde te drinken. Anders krijg je er vanzelf meer klachten bij.

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-15 12:22

Daphne__ schreef:
Ik heb een afspraak voor vanmiddag :)

Afgelopen nacht was ik weer wakker en volgens mij was ik weer niet helemaal helder. Ik weet zeker dat ik wakker was en ik dacht dat er iets aan de hand was, maar ik heb geen idee meer wat. Ik vraag me af of ik dat toen wel wist :=

Denk dat dit toch te maken heeft met dat je te weinig drinkt en eet. En ga dan ook met Cayenne mee.

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-15 13:19

Cayenne schreef:
Geef jezelf eens een flinke skup onder je kont en probeer toch gewoon wat te drinken. Soms moet je even door die vicieuze cirkel heen. Ik heb het zelf ook gehad en voelde me uiteindelijk toch beter nadat ik iets probeerde te drinken. Anders krijg je er vanzelf meer klachten bij.

Precies dit had ik gisteren ook getypt, maar de accu van mijn laptop was leeg dus kon het niet meer plaatsen.

Ik snap dat je ziek bent en dat het allemaal heel erg vervelend is, maar ik heb ook een beetje het idee dat het nu voor een groot deel veroorzaakt wordt door jezelf.
Je maag krijgt ook al een tijdje niks meer binnen dus dat het bij alles wat er wel binnenkomt gaat protesteren vind ik niet heel raar. Niet te veel denken dat je perse ziek wordt als je wat eet of drinkt. Als je dat steeds denkt, zal het ook gebeuren namelijk.

Ik hoop voor je dat je straks wat krijgt van de HA om de misselijkheid nog meer tegen te gaan. Hoewel ik dus echt denk dat de oplossing ook voor een groot deel bij jezelf ligt.

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-15 13:52

Oh, maar daar ben ik het helemaal mee eens hoor! Eet niet omdat ik me niet goed voel, maar daardoor voel ik me ookmweer helemaal niet goed en als ik nu eet dan krijg ik maagpijn..... Probeer ook echt wel te eten en drinken hoor, heb gemerkt dat een klein bakje huzarensalade goed gaat, dus dat probeer ik elke dag te eten. En drinken probeer ik met thee, omdat koud drinken zo'n pijn doet. Drinken probeer ik ook vlak voor h3t slapen iig te doen, in de hoop dat het erin blijft als ik slaap.

Ik doe m'n best, maar heb ook geen honger en dorst meer, dan toch eten terwijl je misselijk bent valt echt niet mee := d

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-15 16:06

Nou, ik ben terug en ondertussen ook al bloed laten prikken, dat moest ik direct laten doen. Ben idd uitgedroogd, al viel het nog mee, minder erg dan verwacht als het al zo lang niet lekker gaat.
Ze maakt zich wel erge zorgen om mijn nieren, dus vandaar bloedprikken.

Moet over iets meer dan een half uur bellen voor de uitslag. En moest idd O.R.S halen, 6 tot 8 keer per dag een slok.

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-15 16:20

Kijk dus wel echt proberen te drinken. Zogauw je die 6 tot 8 slokken makkelijk binnen kan houden moet je eens 10 slokken proberen en zogauw je dat makkelijk binnen kunt halen 15 slokken en zo steeds opbouwen. Dan kom je langzaam weer bij. Dus goed proberen dan lukt het wel. Even op je tanden bijten door de zure appel heen. Het komt wel goed maar je moet zelf ook hard werken. Pak dit niet op als belediging ofzo he. Ik wil je alleen maar helpen

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-15 19:41

Daphne__ schreef:
Nou, ik ben terug en ondertussen ook al bloed laten prikken, dat moest ik direct laten doen. Ben idd uitgedroogd, al viel het nog mee, minder erg dan verwacht als het al zo lang niet lekker gaat.
Ze maakt zich wel erge zorgen om mijn nieren, dus vandaar bloedprikken.

Moet over iets meer dan een half uur bellen voor de uitslag. En moest idd O.R.S halen, 6 tot 8 keer per dag een slok.

Daarom dus toch gewoon proberen te drinken. Je kunt op deze manier onherstelbare schade toebrengen aan je nieren en geloof me, dat wil je echt niet.
Hoe moeilijk het misschien ook is, probeer iets binnen te krijgen, desnoods mengen met roosvicee.

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-15 20:08

Ts hoe was de uitslag ??

PureSG

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-15 20:45

Jeetje TS, wat een tegenslagen krijg je te verduren. :(:)
Hoe gaat het nu met je?

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-15 21:38

De uitslag was goed! M'n nieren hebben nog geen schade opgelopen gelukkig. Probeer nu zoveel mogelijk te drinken, heb nu denk ik iets meer dan een halve liter op. En ik probeer zo nog een kop thee :) En ik neem steeds een slokje O.R.S, maar ik vind dat zó vies... Heb daar dus echt nog maar heel weinig van op. Maar voor ik ga slapen probeer ik iig de helft nog te drinken.

Darah3

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-15 21:50

Een tip: je hebt ook ORS met een smaakje :) Dat is wat minder ranzig dan gewone ORS.
Met uitdroging inderdaad oppassen, daar kun je je heel beroerd van voelen (spreek uit ervaring).
En gewoon aan de bel trekken als het niet (goed) gaat!

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-15 22:51

Ik heb met een smaakje -O- Sinaasappelsmaak... Wel gewoon de goedkoopste, eigen merk van de Trekpleister.

Debbie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-15 21:27

Hoe gaat het nu ts?

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-15 00:22

Hey ts, ik hoop dat het goed met je gaat.

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-15 20:41

Het gaat een beetje op en neer. Ik heb nou pleisters tegen de misselijkheid en er zijn nu wel dagen waarop ik redelijk kan eten en drinken. Maar dan word ik 's nachts wel weer wakker omdat ik me dan helemaal niet goed voel.

Ben ook nogsteeds ongesteld.. Nou al meer dan een maand %) Terwij ik gewoon elke avond de pil slik en dat ging de 2 maanden voor de operatie prima, maar nu...

ydnew

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-15 20:02

wat een ellende allemaal....... heel veel sterkte!

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 16:22

Hoe is het nu met je?
Helpen de nieuwe medicijnen?

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-15 22:21

Het gaat nogsteeds niet echt geweldig. Met de pleisters is het ergste er wel af, dus ik kan nu wel eten en drinken, maar ik blijf misselijk %)

Ben vandaag weer naar de Gynaecoloog geweest en die vind ook dat het niet goed gaat... Ik moet dus opnieuw een CT scan met contrastmiddel via infuus en nou ook drinken. Gynaecoloog heeft gevraagd of het een beetje snel kon, word er over gebeld.

ievie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-15 07:16

He wat balen dat je opnieuw onderzoeken moet. Succes!

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-15 11:46

Bedankt!

Moet morgen al naar het ziekenhuis voor de CT. Vanmiddag beginnen met drinken van het spul wat ik meegekregen heb, hopelijk is het niet te vies :+