[Centraal] Piercings (deel 16)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

WoodyThePug

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-14 20:46

romyver schreef:
Hallo!
Ik wil heel graag een tragus laten zetten.
Er zijn alleen 2 probleempjes:
Ik ben als de dood voor naalden.
+Ik ben bang dat het niet leuk staat.

Dus.
Zouden jullie mij wat info kunnen geven,
en kunnen vertellen hoe het allemaal in zijn werk gaat?
Jullie ervaringen willen delen?

Alvast bedankt!
Groetjes!

Ik heb ook 1,5 week geleden m'n tragus laten zetten. En ik dacht er wat te makkelijk over, want ben helemaal niet bang voor naalden of een beetje pijn ofzo, maakt me echt niks uit. Maar heb nog nooit een piercing gezet dus wist ook niet wat ik kon verwachten. Dus was echt even een flinke steek, maar het is het zeker waard! Waarschijnlijk denk jij er weer teveel bij na, en valt hij voor jou uiteindelijk heel erg mee! Heb er nu ook totaal geen last meer van, kan er gewoon op slapen, scooterhelm overheen etc. En sja, of het staat, dat kan je het beste zelf beoordelen, en als je het leuk vind, dan zal het vast ook wel staan? :)

Ik wil graag nog een navelpiercing laten zetten deze herfst, winter. Is dat wel slim als mijn tragus net gezet is, of maakt dat niks uit qua genezing ofzo? Denk zelf van niet, maar je weet het nooit zeker haha :P

romyver

Re: [Centraal] Piercings (deel 16)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-14 20:48

Dankjewel!
Ik denk er inderdaad veel te veel bij na.

Ik weet verder niks van genezing, maar wel leuk in ieder geval!

WoodyThePug

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-14 20:51

Je kan ook spontaan je tragus laten zetten, als je een keer met vriendinnen oid in de stad bent, zit je van tevoren ook niet zoveel te stressen

_Ekenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-14 21:11

Radieuxje, nee dat maakt niet uit hoor als je vrij snel weer een nieuwe piercing laat piercen. Heb ik ook gedaan met m'n 2e helix, tragus en dubbele conch.
Dubbele conch was in 1 keer en mijn dubbele surface onder m'n sleutelbenen waren ook in 1 x gezet. Dus een navel na een tragus moet zeker kunnen. ;-)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-14 21:12

Ik heb een (vochtbultje) bij mn forwars helix en ik wil er dinsdag 1 achter laten zetten, dit moet toch wel gewoon kunnen?

deksel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-14 21:28

Mmm, ik eindelijk ouders overgehaald voor een helix.
Ga ik zaterdag naar de juwelier om oorbellen door te laten prikken, en zegt mn moeder over een piercing.
Juwelier zegt: 'Als de piercing verkeerd geschoten (sinds wanneer word een piercing geschoten?) wordt, kan je beschadigde zenuwwen er aan overhouden'
Nu mag het dus niet meer van mijn ouders |o
Is het van die zenuwen echt waar? :oo

Jennifuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-14 21:31

Hmmm, ergens in dit of het vorige topic vroeg iemand er ook naar, de kans is er, maar die is heeel klein en kan bijna helemaal voorkomen worden door naar een goede en professionele piercer te gaan.

Wat ik zou doen als ik jou was, en als je ouders misschien niet zoveel van piercen enzo afweten, is vertellen dat dat inderdaad met schieten het geval is :j en dat dat daarom tegenwoordig niet meer mag en dat er dus tegenwoordig gepierced wordt en het daarmee niet kan. Maar dan is het dus wel een klein leugentje om bestwil, ofzo.

Ruby1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-14 21:32

Ik heb twee weken geleden m'n tragus laten zetten, was best wel bang maar deed helemaal geen pijn en kon er alles mee en viel super erg mee!

Hij is echt vervelend nu :( echt vervelende pijn, heb net weer gedoucht en gespoelt en afgedroogd met een wattenschijfje voorzichtig, nu zat er bij de viezigheid ook bloed, baal best wel maarja. Hoop dat het vannacht goed gaat, heb best wel de neiging om op die zijde te draaien en had dat vannacht ook gedaan en dat voelde vanmorgen niet echt fijn.....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-14 21:32

Wat krijg je dan precies als je een beschadigde zenuw hebt?

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-14 21:33

Gevoeloosheid.

deksel

Jennifuur schreef:
Hmmm, ergens in dit of het vorige topic vroeg iemand er ook naar, de kans is er, maar die is heeel klein en kan bijna helemaal voorkomen worden door naar een goede en professionele piercer te gaan.

Wat ik zou doen als ik jou was, en als je ouders misschien niet zoveel van piercen enzo afweten, is vertellen dat dat inderdaad met schieten het geval is :j en dat dat daarom tegenwoordig niet meer mag en dat er dus tegenwoordig gepierced wordt en het daarmee niet kan. Maar dan is het dus wel een klein leugentje om bestwil, ofzo.

Dankjewel voor je snelle antwoord :)
Ik ga me sowieso nog 'inlezen' over piercen etc ;)

[***] schreef:
Wat krijg je dan precies als je een beschadigde zenuw hebt?

Die juwelier zei chronische migraine %)

Ruby1995

Je leest weleens op internet een verlamd gezicht, maar volgens mij is dat wel onzin en super kleine kans

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-14 21:34

Bij het oor kan dat inderdaad kloppen van die migraine. Maar bij een goede piercer is de kans daarop echt miniminiminimaal.

Rosannee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-14 21:55

Daarom is het ook belangrijk dat je bij een goede piercer gaat en niet bij zomaar iemand die het voor de lol doet, een juwelier of het zelf doet. :)

Hoe het piercen in zn werk gaat: ze zetten een stipje, dan mag je kijken of je dat de goede plek vind. Dan gaat de naald erdoorheen, die trekken ze door dan zit er een buisje doorheen en daar zetten ze de piercing in. Trekken het buisje er doorheen en dan zit de piercing erin. Balletje erop en klaar. :)

romyver

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-14 21:58

Dankjewel!!
Nouja, hoe ze prikken weet ik wel.
Maar de rest eromheen, de tekst en uitleg etc.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-14 21:59

romyver schreef:
Dankjewel!!
Nouja, hoe ze prikken weet ik wel.
Maar de rest eromheen, de tekst en uitleg etc.

Wat bedoel je met tekst en uitleg?

Ruby1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-14 22:00

Dat vond ik het vervelendst toen ze het staafje erin deden, maar ook zo voorbij.

romyver

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-14 22:01

Die ze geven bij wat ze gaan doen, het schoonhouden en verzorgen etc.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-14 22:04

romyver schreef:
Die ze geven bij wat ze gaan doen, het schoonhouden en verzorgen etc.

Verzorging zijn heeeeeel veel verschillende meningen over. Best is het in ieder geval met douchen een beetje met water schoon te maken, daarna GOED afdrogen. Als je merkt dat hij gaat ontsteken kan je zeezouten.

romyver

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-14 22:04

oke dankjewel!

Rosannee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-14 22:08

Eerst moet je een formuliertje invullen, word je ID nagekeken, bij bijv. navelpiercing mag je een kleur steentje uitkiezen. Je kan dan zelf aangeven of je wil dat hij/zij precies zegt wat ie aan t doen is. Dus : 1 2 3 daar komt de naald en nu gaat de piercing erin. Of je wilt dat ie helemaal niks zegt, dat kan ook.

Dan mag je gaan liggen/zitten, ligt er aan wat ze daar hebben of watvoor piercing je neemt.
Achteraf krijg je een boekje mee met info, dan krijg je soms een spulletje mee om schoon te maken of je krijgt info over wat je moet kopen. Bijv. Listerine voor mondpiercings.
En dan word er vaak gezegd, als je vragen of problemen hebt even bellen of langskomen.

romyver

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-14 22:46

Dankjewel!

Bokker13579

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-14 23:24

Ik ben ook als de doods voor naalden, maar heb een navel en tragus. Gewoon niet kijken :o

claudiadvx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-14 23:30

ik vond het juist heel interessant :Y) ik heb alles gevolgd. bloedprikken vind ik normaal gesproken wel eng

Bokker13579

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-14 23:37

Als ik een naald zie die in mij gaat kan je mij eerst even van de grond tillen