Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Danique_G schreef:Afwisseling is altijd het beste voor een goede training. Ben ik met je eens.
Maar het ging in dit geval om een beginnend loper. Interval training is dan een vrij zware belasting voor het lichaam. Daarnaast is zo'n 80% van de hard loop training gewoon op rust gebaseerd. Ook bij de wedstrijd atleten. Tuurlijk varieert dit percentage per periode. Maar als hun al veel op rust trainen lijkt het mij onlogisch om zelf constant te gaan intervallen. Reden waarom ik dus zei 'slechts' een rustige duurloop te doen was niet enkel gebaseerd op vet verbranding.
Greetje63 schreef:Ja in de opbouw naar de duur van een uur aaneen gesloten lopen zit een weg van afwisselend steeds een paar minuten lopen afgewisseld met een paar minuten wandel of dribbel. Eenerzijds goed voor een rustige opbouw maar door de afwisseling lopen versus wandel/dribbel zit je al in verschillende hartslagzones wat toch weer een extra trainingsprikkel is. Dus naast dat je aanvankelijk nog niet zomaar een half uur of een uur aan een stuk kunt lopen dus wel af zal moeten wisselen heb je er in de opbouw ook nog eens extra voordeel bij doordat het een extra trainingsprikkel geeft door steeds weer opnieuw de hartslag omhoog te jagen.
Maar ik denk inderdaad dat we op dezelfde lijn zitten maar het op een andere manier verwoorden.
xNathaliee schreef:Nou ik heb een tijd terug ook foto's gemaakt maar kan zonder foto's van nu wel al zeggen dat ik geen positief verschil ga zien. Ik gebruikte voorheen myfitnesspal maar daar moet je dan ook het precieze aantal grammen invullen. Dat is de volgende stap. Eerst maar eenst bewust worden wat ik in me mik douw. Nu gaat alles via het hoofdje en dan ontglipt er wel eens wat..