Ervaringen met tibia plateau breuk

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

dems75

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 09:38

Marrit13 schreef:
Dit vochtige weer werkt ook niet zo mee :+ Ik kan wel op mijn plaats joggen :') maar als ik dan vooruit moet.. Nee. Ik kan niet genoeg veren in mijn knie. En soms merk ik ineens dat ik iets weer kan, dus er zit nog wel wat vooruitgang in maar heeeeel langzaam.

Is het teveel "verbrijzeld" bij jou dems75, dat het er daarom in blijft?

Nee verbrijzeld niet maar goed stuk was het wel ;) De chirurg vindt het voordeel in mijn geval niet opwegen tegen de risico's....

Vajramani

Re: Ervaringen met tibia plateau breuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 12:50

Ik lees ook even mee. Mijn pen belemmerde mij in hurken. Dan prikte deze in mijn knie. Nadat deze verwijderd is was dat over. Hurken kan ik dus wel, maar ik kan niet op een harde ondergrond op mijn knieen zitten. Volgens mij komt dat meer door het litteken. Verder heb ik nergens last van.
Zowel in mijn arm als been belemmerde het ijzerwerk mij enorm. Ik wilde dat dus ook echt verwijderd hebben en nooit problemen gehad.

xMarieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 21:18

Bij mij is het hurken enorm verbeterd tijdens mijn zwangerschap. Waarschijnlijk omdat de weekmakende hormonen de banden verslapte.

Marrit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 22:49

Oh goeie tip :+ Maar nee, ik bedank :D

Ik ben wel benieuwd wat de risico's zijn, Dems? :)

dems75

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-16 05:55

De chirurg ziet vaak toch infecties ontsstaan na verwijdering zegt hij....

Marrit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-16 06:50

Ah ok. Toch raar dat iedere chirurg weer andere opvatting heeft daarover. Ik had tijdens de (dacht ik) laatste controle een invaller en die zei ook dat het erin bleef. Toen mijn eigen chirurg gebeld en die wilde het er liever uithalen. Ik had er ook wel last van.

xMarieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-16 20:27

Marrit13 schreef:
Oh goeie tip :+ Maar nee, ik bedank :D

Ik ben wel benieuwd wat de risico's zijn, Dems? :)

Haha nouja misschien iets om je ooit op te verheugen mocht je ooit kinderen willen ;-)

Bij mij is de plaat op eigen verzoek blijven zitten. Ik haar operaties. M'n arts zou 'm willen verwijderen maar ging akkoord om 'm te laten zitten.

Vajramani

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-16 23:51

Mijn chirurg deed niet moeilijk. Werd mij wel verteld dat het zou kunnen zitten. Maar wilde het zelf verwijderd hebben. Mede omdat als ik weer zou vallen oid het onder of boven de pen zou kunnen breken.pen is sterker dan je bot en dat zou dan mijn knie of enkel gewricht zijn. En da't zou dan een groter probleem worden. Operatie stelde echt helemaal niets voor.

Imker

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-16 21:21

In hoeverre stelde de operatie niet veel voor en hoeveel moest er uit je been verwijderd worden?
Bij mij zitten er 3 pinnen in van ongeveer 20 cm en nog een plaat van 15cm plus 6 schroeven.
Aanstaande woensdag heb ik een controleafspraak bij de chirurg, eens horen wat hij ervan vindt tot nu toe.

Marrit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-16 22:36

Eruithalen duurt korter dan er heel precies in moeten zetten, dus kortere narcose. Daarnaast is de breuk geheeld, dus mag je meteen weer belasten. Dus bot gezegd; opensnijden, eruit schroeven, dichtnaaien, wakker worden en voor avondeten weer thuis :+

Ik heb het idee dat de osteo behandelingen mijn knie goed doen. Hij is soepeler! Dus dat zet ik voorlopig nog even door.

Vajramani

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 10:05

inderdaad, je moet en kan het niet gaan vergelijken met de operatie om alles weer aan elkaar te zetten. Het is precies zoals Marrit13 zegt. Pijn, mwah, tenminste bij mij. Weekje rustig aan en je mag alles weer. Mensen hebben het nooit bij mij kunnen zien dat mijn pen verwijderd was. Liep daarna gewoon weer normaal rond.
Ik wilde niet leven met de gedachte dat als er wat zou gebeuren het boven of onder de pen zou breken. Pen is immers sterker dan je bot. En vaak kom je dan in gewrichten wat meer narigheid geeft.