Alle Donoren bij elkaar!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-14 09:27

Het minimale gewicht is er ter bescherming van jezelf.
Iemand die minder dan 50 kg weegt, heeft ook minder bloed dan iemand die 100 kg weegt.
Dus verhoudingsgewijs is een halve liter bloed geven voor iemand van 49 kg veel meer dan voor iemand van 100 kg.

Anoniem

Re: Alle Donoren bij elkaar!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 22:13

Tak heeft het weer overleeft! Een jongenman liep ik mee naar de mobiele bloedbank vanaf het melden , eerste keer beetje nerveus. Zo ik en hij tegelijk naar de keuring, ik ruimschoots al terug en lag tegenover hem. Leek prima op eerste gezicht maar na donatie minder , zag alleen nog maar 2 schoenzolen :(:) . Ging nog niet helemaal goed :=

JenW

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-14 22:19

Oh haha dad niet goed nee :')

flooooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 01:27

Ik doneer ook bloed sinds mijn achttiende. Het is een kleine moeite en het kan een ander zoveel geven.
Daarnaast ben ik ook donor voor na mijn overlijden.
Het klinkt heel banketstaaf maar ik ben geen beenmergdonor omdat ik weet dat dit heel erg veel pijn doet bij het afstaan en dat wil ik niet zomaar doen. Voor een bekende zou ik dit wel zeker overwegen.

Fijn om te zien dat er zoveel mensen donor zijn! *\o/*

chamion
Huisheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-14 16:08

Ik ben nu 2 jaar bloeddonor en alleen mag ik tijdelijk niet geven. Ze vinden het afvallen onder begeleiding van huisarts, fysio en diëtiste een medische behandeling :') Terwijl ik krijg geen medicijnen of niks...

Ook ben ik donor na mijn overlijden. Sommige mensen noemen me met mijn keuzes wel hypocriet. Ze mogen namelijk alles hebben, maar niks aan de buitenkant zodat ik niet meer op mezelf lijk. Terwijl ik in een dichte kist gecremeerd wil worden. Ze zeggen dat heel vaak, dan kan je toch net zo goed alles weggeven.... Maar het is voor mij meer het idee erachter.

Paps is zelf 2 jaar later pas gecremeerd. Hij had zijn lichaam gegeven voor wetenschap, maar wij mochten wel bepalen wat en hoe. Uiteindelijk hebben ze hem gebruikt voor onderzoek hoe het menselijk lichaam wegrot in bepaalde omstandigheden (tja dat moeten ze ook leren/bekijken) We hebben daarvoor een ceremonie gehouden en na 2 jaar kregen we de pot met zijn as.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-14 20:00

Chamion; vond je dat niet moeilijk? Ik vind de bodyfarm een ontzettend boeiend iets en ik vind het proces van het vergaan van een lichaam interessant maar... Ik kan mij voorstellen dat als je geliefde daar ligt, het niet een heel fijn idee is. Respect voor die keuze :j het is wel een mooi idee dat hij ook na zijn dood nog nuttig was voor de wetenschap en daarmee vele mensen heeft geholpen.

chamion
Huisheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 10:45

Ik ben daar eigenlijk heel kalm mee. Ik ben de laatste maand voor zijn overlijden gestopt met naar school gaan (mijn klasgenoten wisten toen nog niet wat er aan de hand was, en ik had meer last van de roddelen dan dat mijn vader ziek was) maar de dag na zijn overlijden stond ik alweer op het schoolplein. Ik ben op dat punt een binnen-propper en ik doe wat er gedaan moet worden.

Het was natuurlijk even slikken toen ik dat hoorde, maar aan de andere kant vond ik het idee erachter inderdaad heel mooi. We mochten zelf kijken waar hij kwam te "liggen". Natuurlijk weten die mensen waar we moeten lopen zonder tegen andere lichamen aan te lopen. We mochten hem zelf ophalen en naar het crematorium brengen, maar dat hebben we maar even niet gedaan.....

Mama heeft in die 2 jaar tijd gewerkt aan een mini model van onze camper waar hij uiteindelijk in zou komen te staan. Wel hebben we dit niet verteld aan familieleden, omdat die het niet zouden begrijpen. Nu staat hij in zijn camper in zijn werkkamer op zolder en we beide hebben er vrede mee.

Irma_Maandag

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 10:54

Hier ook een orgaandonor. Ook ik ben van mening dat, wanneer ik dood ben, mijn lichaam niet meer van belang is voor mezelf. Lekker gebruiken wat er nog van te gebruiken is. Met een beetje mazzel kun je er zo 6mensen het leven mee redden... Mooi te horen dat er toch best nog wel wat mensen zijn die zich na hun dood beschikbaar stellen voor dit goede doel. Het mooiste wat je kunt doen na je overlijden denk ik...... Mogen er nog maar veel nieuwe donoren bijkomen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-15 18:06

Hoe gaat het dames? , ik mag weer donoren volgende week

AfricanLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-15 19:26

Ik heb nog geen bericht gekregen

KimL86

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-15 21:53

Ik ben vorige maand geweest.
Voor mij was het de laatste keer denk ik.
Sowieso heb ik toch best wel last van de verminderde energie. Heb altijd al niet heel veel energie en na het doneren al helemaal niet.

En de laatste keer was er iets mis gegaan waardoor 2 zakken bloed onbruikbaar waren.
Ik geloof dat er iets met dat apparaatje was waar ze dat mee dicht maken.
Mijn bloed was net afgenomen dus het kan goed dat mijn donatie voor niks was geweest.
Nouja dat kan natuurlijk altijd gebeuren, balen maar het is niet anders.

Maar vervolgens gingen die vrouwen die het bloed afnamen met zijn allen naar die kapotte zakken kijken en allemaal lachen.
Vond het zo respectloos.
Ook had ik gevraagd of ze me een beetje mee in de gaten wilde houden omdat ik me vorige keer niet zo lekker voelde nadat ik op gestaan was.
Nou er is 1 keer gevraagd hoe het ging en dat was het. Voelde me er erg ongemakkelijk.
Sorry maar ik zit daar ook vrijwillig en als het dan Superdruk was oké, maar bijna iedereen was al weg. En met een stuk of 10 man een beetje lachen om die kapotte zakken en mij daar laten zitten.

Zo heel verhaal, maar ben er echt een beetje gefrustreerd over en zie het ook totaal niet meer zitten om nog eens te gaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-15 21:56

Ik ben alleen wel aan het einde van een verkoudheid , maandag beslissing nemen of ik afmeld of ik goed genoeg opgeknapt ben voor donatie

Wat raar joh , dat is geen stijl :n

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-15 22:37

Ik ben orgaandonor (behalve huid, ivm mijn tattoos)... en ik ben sinds kort helemaal officieel beenmergdonor... :)

JenW

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-15 16:52

bij mij goed, nog steeds maar 1x gedoneerd,, baal er wel een beetje van dat ik maar zo weinig word opgeroepen, heb bloedgroep A+ weet niet of het daar aan ligt?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 17:18

Ik ben A-

Vorig jaar 3x gedoneerd denk ik of 4 , denk eerder 3.. Januari , zomer en oktober weet ik zeker . Ben 11-12-13 op keuring gegaan

Edit : 3x vorig jaar :)

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 17:25

Je mag als vrouw ook maar 3 keer.
Als je verkouden bent of bent geweest en je hebt keelpijn of koorts gehad, dan mag je de twee weken daarna niet doneren.

Ginger vervelend dat je een negatieve ervaring had met doneren. Ik heb bij de bloedbank gewerkt en heb ook een keer gehad dat een zak niet goed dichtzat en het is echt balen dat je dat bloed dan moet weggooien. Maar daar moeten ze dan wel professioneel mee om gaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 17:28

Dan verzet ik de afspraak gewoon :) , misschien kom ik dan ook uit het ritme met donoren tijdens mijn maandelijkse periode :)

KimL86

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 18:30

Frensie, zoals ik al schreef snap ik ook dat zoiets kan gebeuren.
En een lachje van de schrik kan ik ook nog begrijpen. Ik ben niet zo'n mieperd. Maar ze hebben daar zeker 10 minuten staan te lachen met zijn allen. Waar ik nog bij zat.

AfricanLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 21:30

Ik heb ook A+ en ga 2x per jaar vaan rond maart en oktober

lovemaylo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-15 21:49

Hoi,
Mag ik me hier ook melden??
Ik ben orgaandonor, dat heb ik meteen doorgegeven toen ik 18was. Ik heb me laatst ook aangemeld als bloeddonor, vrijdag op keuring geweest en op het randje voor zover goed gekuerd :o (vanwege mijn gewicht) Nu nog wachten of de bloeduitslagen goed zijn.

ikkeniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-15 23:03

Vorige week voor de 2e keer bloed gegeven.
En net als de eerste keer was het zeer makkelijk. Zak binnen 5 minuten vol.
Daarna nog even rustig gezeten met een kopje koffie.
En rustig naar huis gegaan. Volgende dag alleen iets last van mijn arm van de prikplek, maar dat was alles.
Ik heb AB positief. En ze waren erg blij met mijn bloedtype.
Twijfel wel of ik ga veranderen naar bloedplasma geven.
Want dat mag 26 keer per jaar. Dat wil ik niet gaan doen, maar 1 keer per maand eigenlijk wel.
Ik mag het 1 keer uitproberen vertelde Sanquin.
Maar je mag niet iedere keer switchen.

AfricanLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 13:36

Ik mocht vandaag weer bloeddoneren !!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 13:41

Alles weer goed gegaan?

Ik ben mand geleden weer geweest , nu afwachten wanneer ik weer nodig ben :) . Negatieve mensen houden ze van XD

JenW

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-15 14:48

Ik ben 3 weken geleden geweest :)
Ging redelijk behalve dat ik de wc niet kon missen hihi! :P

AfricanLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 14:50

Ja alles ging weer gewoon zoals het hoord