Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Spullen

Re: Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-14 11:01

Hahaha Enjoy :* lief! Dank je... Vanochtend had ik een licht 2e streepje, maar die is volgens de gebruiksaanwijzing nog steeds negatief. Dus vanmiddag nog maar een poging doen ;) Er moet toch een keer een positieve komen zou je zeggen. We klussen morgen nog 1 keer en dan laten we het er maar weer even bij. Vind manlief weer achteruit gaan met zn medicatie, dus ga over 2 weken maar met hem mee naar de psychiater.

Enjoy, goed om te horen dat het je helpt hier mee te praten, dat is ook een van de grootste redenen dat ik dit topic ben gestart. je kan je zo eenzaam en alleen voelen soms. :(:) Je kan ook altijd PBen hoor, als je daar behoefte aan hebt.

En dat soort films nu idd maar even niet kijken :(:) Al is huilen soms heel lekker.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-14 11:11

Ik kom even uit de meeleesmodus omdat ik een vraag heb waar jullie misschien wel antwoord op weten :)

Momenteel ben ik zwanger, maar het ziet er niet naar uit dat wij ooit meer dan 1 of hooguit 2 kindjes kunnen bekostigen. Nou wil het geval dat ik zelf al zwanger ben als m'n man raar naar me kijk, enorm vruchtbaar dus.
Is er een optie voor mij om bijvoorbeeld mijn eicellen te doneren? Zit daar een bepaalde leeftijdsgrens aan verbonden? Weet iemand hoe dit in z'n werk gaat? Ik zou enorm graag stelletjes willen helpen met het krijgen van een kindje :)

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-14 12:24

Doneren kan maar is in Nederland op vrijwillige basis. Daarnaast is het een zwart traject, zoel psychisch als lichamelijk

Spullen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-14 12:31

mywayzidane

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-14 13:27

Je zal eens contact op kunnen nemen met Geertgen in Elsendorp. Zij kunnen je er vast meer over vertellen.

Verder wens ik de rest succes!!

Enjoy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-14 19:53

Ik heb ook wel eens gehoord dat eitjes doneren inderdaad niet zomaar iets is, wel een erg mooie gedachte inderdaad!

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-14 21:19

Heb vandaag naar mijn gyn gebeld, moest van de dokter in Jette een bloedonderzoek en echo laten nemen de 3de dag van mijn cyclus maar mocht dit ook laten doen door mijn gyn aangezien jette voor mijn minstens een uur rijden is.
Nu valt die 3de dag juist op zondag, dus dacht dan zal het voor maandag zijn maar begin dan juist o pmijn nieuw werk. Niet de moment om al te vragen om vroeger door te mogen.

Wou dan vragen of hij ook s avonds zat, maar hij stelde zelf voor, om zondag te komen. Dus ik content.

Ben blij dat hij zo flexibel is, want zat al wat in de stress hoe ik alles ging combineren met mijn nieuwe job, alhoewel ik wel goei uren heb en maar halftijds werk.

Spullen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-14 20:16

Wat fijn dat je morgen kan! Ben benieuwd!

Hier nog steeds geen positieve test, maar genoeg geklust, dus we wachten het af... ;)

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-14 10:14

Juist terug, bij mij was alles pico bello in orde :-)

Nu zal het vrijdag een spannende dag worden, dan weten we welke richting we uit gaan en wat kan en niet.

Enjoy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-14 13:00

Wat duurt dat waachhteeen toch laaaaaang!!

Spullen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-14 21:51

Wachten duurt heel lang :( stom he?

Jojoju

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-14 10:31

Hoi lieve Allemaal..

Ik kom even onder mijn steen vandaan want ik heb een vraag die ik hier hopelijk mag stellen

Op 15 April kwamen we erachter dat ik zwanger was.. helaas begon ik de volgende dag met bloeden en kreeg ik een miskraam, ik was toen 4 weken zwanger. Omdat we er toch wel héél blij mee waren hebben we besloten de natuur zijn werk te laten doen :)

Aangezien ik altijd een heel regelmatige cyclus heb verwachtte ik rond 17 mei weer ongesteld te zijn.. maar dit bleef uit. Op 20 mei zou er een mogelijke bevruchting plaats hebben gevonden want ik ben nog steeds niet ongesteld en heb zware / pijnlijke borsten. Ik heb met 6 en 10 dagen na evt. bevruchting een test gedaan maar beide waren ze negatief.

Heeft iemand hier ervaring mee?

Spullen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-14 10:38

Hoe kan er op 20 mei een bevruchting plaats vinden als je op 17 mei ongesteld had moeten worden?Dat had dan al veel eerder moeten zijn.

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-14 14:18

In principe zou je 2 weken voor je ongesteldheid ongeveer je eisprong gehad moeten hebben.
Dus als je verwachtte de 17e ongesteld te worden, zou je al rond 3 mei een eisprong gehad moeten hebben die dan evt bevrucht zou kunnen zijn.
Dan zou je nu wel een positieve test moeten kunnen hebben, anders even bloedtestje laten doen.

Mootje1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 20:58

Meestal zit er 6 weken tussen de mk en de eerstvolgende menstruatie maar ik weet niet of dat met zo'n vroege mk ook zo is. Als je zo bekijkt zou er rond 20 mei een eisprong plaatsgevonden kunnen hebben in plaats van een menstruatie. Maar je bent nu twee weken zwanger dus dat zou je moeten kunnen testen.

Spullen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-14 21:47

Morgen prikken op progesteron. 16-6 uitslag.

Hoe is t verder met de onderzoeken hier? Lennox?

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 21:54

Morgen moeten wij naar jette, waar ze bij mijn vriend een punctie gaan doen. Daar zal vanaf hangen welke behandeling we moeten doen, dus het begint wel spannend te worden

Lennox

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-14 09:05

Hier geen nieuws, ik wacht nog op mijn menstruatie rond de 9e. En ben nog hard aan het overdenken wat ik dan ga doen. Ga ik voor de HSG in dit ziekenhuis of toch even in gesprek met een andere partij.
Het is laaiend druk op mijn werk (maak al 4 weken dagen van minimaal 10 uur) en ik merk dat ik niet echt de tijd neem om eens rustig wat dingen af te wegen.
Het meest praktisch zou zijn dat ik gewoon zwanger blijk te zijn deze maand hahaha :D.

Enjoy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-14 12:37

Spullen, wat is er met je ei gebeurd, nog wel gesprongen? Waarom testen ze eigenlijk je progesteron? (Ik ben gelukkig (nog) niet thuis in al die dingen)

Ik krijg vandaag uitslag bloed. *zit op d'r geduld*

Enjoy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-14 18:10

Hoe is het met iedereen? Mijn bloed was verder goed... ik zou dit weekend zo ongeveer m;n menstruatie moeten krijgen, of ander nieuws...! We gaan het zien...

Lennox

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-14 08:04

Fijn dat je bloed in orde is! Heb je verder nog dingen op stapel staan als je menstruatie niet uitblijft? Ik hoop natuurlijk voor je dat het gewoon raak is deze maan.

Hier helaas wel ongesteld geworden woensdag. Meteen maar het ziekenhuis gebeld en volgende week donderdag heb ik dan die HSG.

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-14 08:17

Voor alle dames hier even een dikke knuffel.. Gewoon omdat ik aan jullie denk :(:)

Enjoy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-14 10:58

Ik denk dat het raak is..
M'n man en ik konden niet meer wachten met testen.

Afbeelding

Ik wacht tot maandag om nog eens te testen, dan moet het donkerder worden.
En dan met helemaal blij zijn tot de eerste echo, ik houd rekening met alles.

Lennox

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-14 11:27

Dat zou wel super zijn Enjoy_!

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-14 12:07

Het lijkt er wel op. Ik heb met een kruitvat test getest en dat was heel duidelijk. Was op de dag dat ik ongesteld moest worden. Daarna een clear blue, dan staat het er letterlijk.