Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Martine schreef:Als het goed is kom ik hier ook meelezen.
Zelf heb ik voordat ik 18 werd jaren een beugel gehad. Een blokbeugel, slotjes en alleen een plaatje boven.
Toch ben ik niet tevreden en wil ik een afspraak maken bij een orthodontist om te kijken wat de mogelijkheden zijn.
Ik ben alleen ontzettend bang voor alles wat met tanden te maken heeft en de tandarts heeft al verteld dat er waarschijnlijk tanden getrokken moeten worden als ik een beugel wil
LF_xx_D schreef:Oh ik ben om eerlijk te zijn wel benieuwd hoeveel zoiets kost? Heb de filmpjes van beautygloss erover gezien. Ook kwam ik op een website uit en daar stond dat de invisalign niet veel duurder is dan een slotjesbeugel.
poes schreef:Ik heb gekozen voor invisalign, dit zijn doorzichtige bitjes waarvan je elke twee weken een nieuwe in doet. Een gewone beugel zie ik niet zitten. De prijs is een pak hoger, 6000 euro, voor 1 tot anderhalf jaar.
_Ekenna schreef:Ik ben ook altijd al als de dood geweest voor alles wat er in m'n mond gebeurd, maar toch moesten er voordat ik met de beugel begon 6 kiezen getrokken worden. Vier verstandskiezen, waarvan er 3 nog niet door waren, en mijn 2 kleinste/voorste kiezen in de onderkaak. Kreeg hiervoor een verwijsbrief van de ortho naar de kaakchirurg en dat stelde mij al meer gerust dan als ik het door de tandarts had moeten laten doen. Heb het in 2 etappes laten doen, eerst rechts, toen links en het viel me hartstikke mee. De prikjes voor de plaatselijke verdovingen waren het minst prettig van alles, maar ook dat kan erger. Ik vond dat ik mij druk had gemaakt om niks.
kosseh schreef:moest bij jullie je verstandskiezen er eeerst uit voor je de beugel kreeg?
Bij mij was de voorkeur liever ze er eerst uit. Maar doordat er een lange wachtijd was en toen het eindelijk zo ver was kon het ziekenhuis niet meer dus nu nog langer verzet.... Dus nu gaat de beugel er al in voor ze er uit zijn.
Morgen worden er elastiekjes geplaats, (5min afspraak). Heb alleen geen idee waarvoor. Zal wel zijn om ruimte te maken. Volgende week gaat de beugel er in. Ik neem aan boven en onder tegelijk. Heb maar 1 afspraak hoeven maken. Dacht dat ze dat altijd apart van elkaar deden.
kosseh schreef:moest bij jullie je verstandskiezen er eeerst uit voor je de beugel kreeg?
Bij mij was de voorkeur liever ze er eerst uit. Maar doordat er een lange wachtijd was en toen het eindelijk zo ver was kon het ziekenhuis niet meer dus nu nog langer verzet.... Dus nu gaat de beugel er al in voor ze er uit zijn.
Morgen worden er elastiekjes geplaats, (5min afspraak). Heb alleen geen idee waarvoor. Zal wel zijn om ruimte te maken. Volgende week gaat de beugel er in. Ik neem aan boven en onder tegelijk. Heb maar 1 afspraak hoeven maken. Dacht dat ze dat altijd apart van elkaar deden.
poes schreef:Invisalign ben ik inderdaad 6000 aan kwijt.Ik heb geen pijn of last en uitdoen omte eten is zo gebeurd. Tenzij Ik er wat van zeg ziet niemand het.
Het hangt af van Hoe je tanden staan. Bij de een is het sneller en bij de ander trager dan een gewone beugel.
Het feit dat ze het proces tussendoor niet aanpassen is ook hetgene wat me het meeste zorgen baart. Mocht het echt fout gaan kan ik wel vragen om opnieuw te happen en kunnen ze opnieuw bitjes maken.
mooney schreef:kosseh schreef:moest bij jullie je verstandskiezen er eeerst uit voor je de beugel kreeg?
Bij mij gaan morgen de elastieken eruit, ik moet een hyrax en die gaat met bandjes om de tanden heen. Dus bij mij waren de elastieken inderdaad om ruimte te maken.
In het begin is het vreemd om ermee te eten, maar het went relatief snel. Ik had ook 1 dag en nacht heel veel last van mijn tanden, maar dat komt omdat ik dus al te veel tanden in mijn mond heb en met die elastieken was het helemaal vechten om een plaatsje.
Oover kiezen trekken, bij mij gaan mijn verstandskiezen eruit en 4 kleine kiezen.
Moska schreef:Whiehooo, zojuist bij de tandarts geweest en mijn langste tijd met beugel is geweest! Volgende maand moet ik happen voor een kunststof plaatje voor boven en onder. Onder krijg ik ook nog een spalkje. Dus met een beetje mazzel over twee maanden beugelvrij. Ik weet nu alleen niet precies wat voor plaatjes het zijn. Meende dat het iets van invisaligne ging worden. Iemand ervaring of suggesties?