Arm, arm zusje..

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Zeeuwsemeid

Re: Arm, arm zusje..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-13 21:34

Zusje ligt al 2 weken in het ziekenhuis..
En ze ligt alleen op een kamer, mijn moeder is er telkens bij dat wel. Mijn moeder zei dat het een entrobacter is, nog nooit van gehoord. Weet dat het een gramnegatieve staaf bacterie is maar dat is dan ook wel alles..

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-13 21:57

Wat ontzettend heftig zeg... moeilijk voor jou ook! Vind dat je je er heel knap doorheen slaat. Heel veel sterkte, en natuurlijk beterschap voor je zusje!

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-13 22:00

Enterobacter is het.

Zeeuwsemeid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-13 22:07

Enterobacter dan, moet zeggen dat ik de naam niet zo belangrijk vind :P

Maar ben het nu wel beu hoor, het alleen thuis zijn hele weken en amper wat te horen van mijn moeder zelf. Alles wat ik doorkrijg weet ik via mijn tantes of via facebook

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-13 22:39

Lisa_H schreef:

Maar ben het nu wel beu hoor, het alleen thuis zijn hele weken en amper wat te horen van mijn moeder zelf. Alles wat ik doorkrijg weet ik via mijn tantes of via facebook

Dit klinkt wat minder dan je het bedoelt waarschijnlijk, vervelend maar wel begrijpelijk dat je moeder nu even nergens anders tijd voor heeft dan voor je zusje. Heel hard gezegd doet de rest er nu even niet toe. Wat houd je tegen om je moeder berichtjes te sturen dat ze je even belt?

Suusje1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-13 22:54

Oh nee wat erg!!! Heel veel sterkte!

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-13 23:12

De naam is ook niet belangrijk. Ik heb het enkel voor je gecorrigeerd mocht je erop willen zoeken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-13 23:19

bigone schreef:
Lisa_H schreef:

Dit klinkt wat minder dan je het bedoelt waarschijnlijk, vervelend maar wel begrijpelijk dat je moeder nu even nergens anders tijd voor heeft dan voor je zusje. Heel hard gezegd doet de rest er nu even niet toe. Wat houd je tegen om je moeder berichtjes te sturen dat ze je even belt?

Ben ik het niet mee eens, als je thuis wonende kinderen hebt en 1 is ziek en ligt int ziekenhuis betekent het niet dat je de ander moet "verwaarlozen"/laten zitten.
Ze heeft 2 kinderen om voor te zorgen dus ook voor de ander moet ze dan zorgen, wat er ook speelt. Vind ik..
Snap dat je het heel vervelend vind dat je alles via fb moet horen en dat je moeder jou niet op de hoogte houd, zou ik zelf echt ff pissig over worden als ik dingen via fb moet lezen over m'n broer die int ziekenhuis ligt.
Zeg dit wel gewoon tegen je moeder, maak haar wel duidelijk van hee ik ben er ook nog en ik zit alleen thuis me ook zorgen te maken en ik vind het erg vervelend dat ik dan op facebook moet lezen als er nieuws is dat je iedereen belt/inlicht maar mij niet..

Erg naar allemaal meid! :(:) Sterkte! En ik hoop dat je wat troost en steun uit dit topic kan halen van iedereen die ook met jou mee leeft!

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-13 23:26

Ik ben het een met Annett.
Ik heb het van heel dichtbij mee gemaakt dat een meisje van 16 alleen thuis werd gelaten omdat haar zus in het ziekenhuis lag. Haar ouders zaten 24/7 in het ziekenhuis, en dat wel voor een pittig lange tijd.
Het betreffende meisje heeft daar heel erg onder geleden (en nu trouwens nog!).

Maar ik zou daar gewoon eerlijk met je moeder over praten. Probeer het zonder al te veel verwijten het tegen haar te zeggen da tje het niet leuk vind op de update van je zusje op fb te moeten lezen.

eef_doortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-13 09:54

ook ik ben het met annett eens, mijn broertje heeft voor 10 jaar terug leukemie gehad, en tuurlijk waren mijn ouders daar veel, maar om ook bij ons te kunnen zijn ging er ook wel eens een opa, oma, tante, buurvrouw naar mijn broertje zodat mijn moeder eens bij ons kon zijn.

ik hoop dat je het daarover met je moeder kan hebben, zodat er misschien ook eens een tante een poosje bij je zusje kan zijn en dat jij en je moeder eens wat samen kunnen doen! want jou moeder moet ook beseffen dat jij ook bang en verdrietig bent en daar moet ook aandacht aan geschonken worden

Veel sterkte!!!

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-13 14:28

Ik vind het verschil tussen jonge kinderen en een volwassen persoon zoals ts wel heel wat anders. Natuurlijk zou haar moeder rechtstreeks met haar kunnen communiceren, maar op de leeftijd van ts geld dat andersom ook. Ik maak ts geen verwijt maar kan me de situatie van een moeder goed voorstellen. Je heb een gezonde 19 jarige en een in kritieke fase verkerend jonger kind. Er zullen denk ik weinig ouders zijn die in zo'n heftige fase aan anderen denken, niet helemaal terecht maar wel heel begrijpelijk.

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-13 14:34

TS geeft ergens in dit topic aan autistisch en depressief te zijn.
Ik kan me haar wens om er meer bij betrokken te worden best voorstellen.

TS spreek die wens gewoon uit bij je moeder :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-13 14:35

Bigone als je het topic een beetje hebt door gelezen heb je ook gelezen dat TS het ook niet makkelijk heeft en autisme o.i.d (toch?) heeft. Dat heb ik zelf ook. Dat kan al zorgen voor een achterstand, bij mij wel in ieder geval, ik ben 23 en nu sinds misschien 2 jaar echt volwassen.
Zij heeft ook haar steun nodig, het is voor haar misschien niet zo erg als voor moeder, maar wel ook heel erg. Het is wel haar zusje.
Mijn ouders bellen mij altijd ook gelijk als er iets is en zeggen dan soms ook zet nog maar niks op facebook ofzo want je broer of (stief)zussen weten het ook nog niet en is banketstaaf om het zo te lezen..
In plaats van dat de tantes zich er dan druk om maken om het gelijk op facebook te posten (waarom eigenlijk...) kunnen ze ook TS bellen om het te vertellen als haar moeder daar geen tijd voor heeft kan haar moeder ook zeggen wil je mijn dochter ook even bellen en dit vertellen..
Ik vind het heel vreemd. En iemand kan er inderdaad heel erg onder leiden en zelfs na een paar jaar nog, helemaal iemand met autisme (bij mij wel iig)..
Ik word er een beetje boos van eerlijk gezegd dat je moeder je hele familie belt behalve dr andere dochter, ik zou als eerst m'n andere dochter bellen.
Veel sterkte meid nogmaals!

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-13 14:44

Annett1990 schreef:
Bigone als je het topic een beetje hebt door gelezen heb je ook gelezen dat TS het ook niet makkelijk heeft en autisme o.i.d (toch?) heeft. Dat heb ik zelf ook. Dat kan al zorgen voor een achterstand, bij mij wel in ieder geval, ik ben 23 en nu sinds misschien 2 jaar echt volwassen.
Zij heeft ook haar steun nodig, het is voor haar misschien niet zo erg als voor moeder, maar wel ook heel erg. Het is wel haar zusje.
Mijn ouders bellen mij altijd ook gelijk als er iets is en zeggen dan soms ook zet nog maar niks op facebook ofzo want je broer of (stief)zussen weten het ook nog niet en is banketstaaf om het zo te lezen..
In plaats van dat de tantes zich er dan druk om maken om het gelijk op facebook te posten (waarom eigenlijk...) kunnen ze ook TS bellen om het te vertellen als haar moeder daar geen tijd voor heeft kan haar moeder ook zeggen wil je mijn dochter ook even bellen en dit vertellen..
Ik vind het heel vreemd. En iemand kan er inderdaad heel erg onder leiden en zelfs na een paar jaar nog, helemaal iemand met autisme (bij mij wel iig)..
Ik word er een beetje boos van eerlijk gezegd dat je moeder je hele familie belt behalve dr andere dochter, ik zou als eerst m'n andere dochter bellen.
Veel sterkte meid nogmaals!

Je hebt helemaal gelijk maar ts zal dit toch zelf even naar haar moeder toe moeten uitspreken en niet zoals haar tante alles op internet zetten want woorden komen vaak anders over dan de bedoeling is.

Zeeuwsemeid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-13 18:42

Oh ik heb het mijn moeder allang verteld hoor, dat ik het fijner zou vinden als ze me gewoon belt of zelf ff appt als er wat is met haar of mijn zusje. Maar ze kiest er voor om er niks mee te doen.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-13 19:10

Dan doet je moeder iets niet goed, vervelend is dat, vooral in deze situatie, sterkte.

Zeeuwsemeid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-13 16:36

Mijn zusje heeft dus 2 bacteriën, die Enterobacter en dan nu nog een Staphylococcus Aureus erbij.. Zit niet mee..

xRooss

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 16:38

En hoe gaat het verder met haar?

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 16:46

Lisa_H schreef:
Mijn zusje heeft dus 2 bacteriën, die Enterobacter en dan nu nog een Staphylococcus Aureus erbij.. Zit niet mee..

die zijn beiden resistent tegen ab....heeft ze die aureus niet in het ziekenhuis opgelopen?Dat is de MRSA bacterie.

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 16:49

Staph. Aureus is niet altijd direct mrsa hoor. T kan wel zo zijn dat doordat zusje ab heeft gehad tegen een bepaalde bacterie dat andere bacteriën de mogelijkheid krijgen om te overgroeien. Ziekenhuis zal heus wel weten waar ze mee bezig zijn, want dit is niet niks.
Sterkte TS voor je zusje maar ook voor jou!

Zeeuwsemeid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-13 16:50

Ja ze krijgt ook geen echte antibiotica maar wat anders, mijn moeder blijft het alleen antibiotica noemen. Maar we weten niet waar de Aureus vandaan komt..

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 16:54

Lisa_H schreef:
Ja ze krijgt ook geen echte antibiotica maar wat anders, mijn moeder blijft het alleen antibiotica noemen. Maar we weten niet waar de Aureus vandaan komt..

al met al niet best ;( heb je een pb gestuurd.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 16:57

Lisa_H schreef:

de aureus heeft iedereen gewoon op zijn huid,niets aan de hand.Alleen als het in je bloedbaan komt en je weerstand is vermindert,zoals bij je zus, is het niet best.

Vivat

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 10:56

ook een kaartje gestuurd, met een gedichtje, om jullie allemaal een hart onder de riem te steken

Suusje1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 16:16

Is er nog iets veranderd TS?