Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Anoniem schreef:Het raakt mij dat er mensen zoals jij bestaan, of ik nu wel of geen stoornis heb. Gezien jouw opmerkingen in andere posten die niet over dit item gaan zie ik iemand die heel graag wijs over wil komen, erg opdringerig is in het verkondigen van haar mening en mensen doelbewust kwetst.
Daarnaast ben ik hoogopgeleid in de zorg en zie meer denk ik dan jij ooit zult zien. Het zijn juist mensen zoals jij die mensen met welke handicap/stoornis kapot maken en dan mag een ander de brokstukken lijmen.
Persoonlijk over mij: ik werk al vijfentwintig jaar voor dezelfde baas, heb nog geen dag zonder werk gezeten, niemand heeft last van mij en vertoon voornamelijk aangepast gedrag. Daarnaast ben ik hoogbegaafd dus zeker geen dommertje. Wie ben jij om mensen zoals ik negatief weg te zetten. Durf jij meer over jezelf te vertellen of ben jij iemand die zich verschuilt achter stilzwijgen omdat je zelf wat te verbergen hebt. Is daarom jouw aanval op de medemens zo groot, om te maskeren dat er iets met jou aan de hand is ?
Citaat:dat mensen zich zo aangesproken voelen dat kan namelijk alleen als er een kern van waarheid in mijn mening zit, iets om over na te denken voor al die mensen die nu op het puntje van hun stoel zitten te hyperventileren.
xxStitchxx schreef:ik heb ADD/ADHD en ik denk ook dat het eigelijk niet bestaat maar een verzonnen 'ziekte' is.
Google eens op nieuwetijds kinderen, lijkt heel zweverig maar ik kan mij daar beter in vinden.
Ritalin zorgt ervoor dat je afgestompt wordt en je eigelijk geestelijk minder kan ontwikkelen en daarbij heeft ritalin het zelfde effect als XTC.
Janneke2 schreef:Citaat:dat mensen zich zo aangesproken voelen dat kan namelijk alleen als er een kern van waarheid in mijn mening zit, iets om over na te denken voor al die mensen die nu op het puntje van hun stoel zitten te hyperventileren.
Brrrr....
Je kunt je als mens "aangesproken voelen" om heel erg veel redenen.
Bijvoorbeeld omdat iets nodeloos kwetst.
En dan te gaan stellen "oh, maar aangezien je je aangesproken voelt, IS het dus ook zo (zit er een kern van waarheid in)"
maakt het bijna stalinistisch.
("IK heb gelijk - en iedereen die zich hier tegen verzet/ boos wordt, die bekent ogenblikkelijk schuld.)
Ceriadwen schreef:je slaat de spijker op de kop. Het gekke is dat bij die ongeleide projectielen de ouders als hardste roepen dat hun kind ADHD heeft en helemaal over de pis gaan als je zegt dat het gewoon een onopgevoed onaangepast kind is
xxStitchxx schreef:ik heb ADD/ADHD en ik denk ook dat het eigelijk niet bestaat maar een verzonnen 'ziekte' is.
Google eens op nieuwetijds kinderen, lijkt heel zweverig maar ik kan mij daar beter in vinden.
Ritalin zorgt ervoor dat je afgestompt wordt en je eigelijk geestelijk minder kan ontwikkelen en daarbij heeft ritalin het zelfde effect als XTC.
Brainless schreef:Ceriadwen schreef:je slaat de spijker op de kop. Het gekke is dat bij die ongeleide projectielen de ouders als hardste roepen dat hun kind ADHD heeft en helemaal over de pis gaan als je zegt dat het gewoon een onopgevoed onaangepast kind is
Dat staat los van de ADHD, er zijn ook genoeg ouders die zich verschuilen achter: ach zo zijn jongens hè.
Dat wil niet zeggen dat alle jongens onopgevoed zijn.
Of dat iedereen zich daar achter schuilt.
Ceriadwen schreef:Nee hoor, het is alleen handiger als iemand tegen mij zegt "Cer jouw post kwests mij omdat..." in plaats van kotsend over het toetsenbord rollen. Slechts in het eerste geval komen we ergens
Anoniem schreef:Ceriadwen schreef:Waarom in hemelsnaam zou je dit tegen mij moeten zeggen? Wat heb ik eraan, wat voegt het toe aan de discussie? Heel fijn voor jou dat je hoog opgeleid bent en dat je in de zorg werkt en dat je meer hebt gezien dan ik ooit zal zien. Fijn dat jij hoogbegaafd bent. Voel je, je al wat beter?
Wat een fantastische meid ben jij, oh zo super, je hebt niets in te brengen, wilt graag beledigen en kwetsen maar geeft geen antwoord op de vraag die ik je gesteld heb. Misschien te dom om mijn berichten te lezen of toch iets te verzwijgen. Van mij mag je in de modder zakken en langzaam verzuipen, ben ik nu duidelijk genoeg. En hoe voelt dat !!!!!!
Anoniem schreef:Wat een fantastische meid ben jij, oh zo super, je hebt niets in te brengen, wilt graag beledigen en kwetsen maar geeft geen antwoord op de vraag die ik je gesteld heb. Misschien te dom om mijn berichten te lezen of toch iets te verzwijgen. Van mij mag je in de modder zakken en langzaam verzuipen, ben ik nu duidelijk genoeg. En hoe voelt dat !!!!!!
Janneke2 schreef:Ceriadwen schreef:Nee hoor, het is alleen handiger als iemand tegen mij zegt "Cer jouw post kwests mij omdat..." in plaats van kotsend over het toetsenbord rollen. Slechts in het eerste geval komen we ergens
Daar zit iets in - als iedereen zich netjes aan alle regels voor assertief (ipv. agressief) gedrag hield, "kwamen we veel makkelijker ergens".
Desalniette min, heeft iemand vandaag, om 09:50 om precies te zijn, het gewraakte citaat opgeschreven, waar ik (zo moge duidelijk zijn) een godsgruwelije hekel aan heb.
(...en zelfs al is je opponent iemand, die zich niet zou houden aan de regels mbt. assertief en correct discussieren - dan nog ligt de vraag waenwijd open, of dat een reden, argument of excuus zou zijn, om dan zelf etc.etc.etc.)
brighteyes85 schreef:Ik ben het niet eens om het onder de noemer psychiatrisch of gedragsstoornis te laten vallen. Het is namelijk een daadwerkelijke andere hormoonhuishouding in de hersenen door deze hersenafwijking worden er delen van de hersenen geactiveerd die bij andere mensen uit staan. Dit geeft andere behandelmogelijkheden en inzichten in het beeld en verloop van de hersenafwijking op latere leeftijd.
Ceriadwen schreef:tja, wat moet ik hier nou op zeggen
Ceriadwen schreef:Janneke2 schreef:(...en zelfs al is je opponent iemand, die zich niet zou houden aan de regels mbt. assertief en correct discussieren - dan nog ligt de vraag wagenwijd open, of dat een reden, argument of excuus zou zijn, om dan zelf etc.etc.etc.)
maar voorlopig komen we wel tot een constructieve discussie over het hoe en wat, en dat is misschien precies wat ik nodig heb om te leren.
Amaryllis schreef:Maar als het ligt aan opvoeding e.d.: waarom zijn er dan ook een hoop volwassenen die uiteindelijk met ADHD gediagnosticeerd worden? Hoe kijken de critici daar dan tegen aan?