Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Babsiej schreef:2 speculaasjes zijn toch snel 150 calorieen.. Kun je beter een appel pakken !
. Hoeveel ben je nu de laatste weken al kwijtgeraakt? missje schreef:Hieronder mijn menu van één dag van
afgelopen week(avond eten verschild, de rest niet).
Hier staat dat je elke dag speculaas eet. Snap deze topic eigenlijk niet meer zo
Je weet hoe het blijkbaar moet dus doe dat dan.
En met jouw overgewicht is het een makkie om af te vallen , als je aan de laatste 20kilo toe bent dan zal je echt anders moeten eten
dejong_wever schreef:Precies ik hoef je kritiek niet Babsie, ik ben een lekkere eter en gaf de update voor de mensen die met mij meeleefden.
dejong_wever schreef:Het gaat de goede kant op. Gisteren was ik 110,1 KG.
Het menu wat ik nu eet bevalt goed en hoop zo door te
kunnen gaan. Hieronder mijn menu van één dag van
afgelopen week(avond eten verschild, de rest niet).
6:00, 125 ml roeryoghurt, 2 et muesli en een halve beker chocomel.
9:30, 2 grof volkoren, 5 gr. boter, 30+ kaas, kipfilet+plakje tomaat, mandarijn en water.
11:00, banaan
13:30, 2 grof volkoren, 5 gr. boter, ham, gebakken eitje, druiven en water.
18:00, 1 aardappelen, karbonade, 200 gram spruiten.
20:00, 2 speculaasjes met een glas crystal clear.
Het is niet mijn doel om zo snel mogelijk af te vallen, maar
om gezond af te vallen. Op deze manier gaat het mooi en ik
hoop zo door te gaan.

Babsiej schreef:dejong_wever schreef:Precies ik hoef je kritiek niet Babsie, ik ben een lekkere eter en gaf de update voor de mensen die met mij meeleefden.
Dat zijn er niet veel geloof ik.... Die heb je allemaal tegen je in het harnas gejaagd. Open dan geen topic.. Je eet niet gezond genoeg, je beweegt niet genoeg, dus logisch dat je niet afvalt
.
. Kwanyin schreef:1kg per week is heel netjes hoor TS. Zeker je sport en beweging opdrijven. Echt ik kan er van meespreken. Ik ben ook sinds kort terug begonnen met sporten. Man, de eerste weken waren echt een hel. Je bent al bekaf voordat je fatsoenlijk begonnen bent alles lijkt zo oersaai lang te duren. Maar als je ven op je tanden hebt gebeten en je gaat over dat punt heen, hou je het veel langer vol en wordt het nog leuk ook.
Als je weer niet afvalt of zelfs zou bijkomen, dan weet je dat je nog eens kritisch moet kijken naar je eetpatroon en misschien toch nog een paar dingen moet gaan laten die je nu nog neemt.
Babsiej schreef:Het is gezonder absoluut !
Maar alleen aan de chocomelk en speculaasjes zit ze al aan 250 aan extra calorieen..
Dan nog de 30+ kaas, goed voor een lekker percentage verzadigde vetten en het gebakken eitje maakt t af..
Het is gezonder maar ze is er nog lang niet.
mymy schreef:Babsiej schreef:Het is gezonder absoluut !
Maar alleen aan de chocomelk en speculaasjes zit ze al aan 250 aan extra calorieen..
Dan nog de 30+ kaas, goed voor een lekker percentage verzadigde vetten en het gebakken eitje maakt t af..
Het is gezonder maar ze is er nog lang niet.
Gebakken ei hoeft niet vet te zijn hoor als je een mini beetje zonnebloem olie gebruikt.
dejong_wever schreef:De roeryoghurt is inderdaad vetter, alleen ik hoef nu geen suikers te gebruiken om het minder zuur te maken. Ben heel erg aan het vergelijken naar prijs en kcal en dit leek mij de beste. Daarnaast ben ik aan het kijken geweest voor een halfvolle yoghurt alleen die had de jumbo niet.
De koekjes die ik voorheen at eet ik niet meer en zelfs de chocola heb ik geen behoefte aan. Zoals ik eerder heb gezegd ik wil niet alleen maar op wortelen/ komkommers eten. Ik wil gezonder eten en daarbij afvallen. Dit gaat mooi zo, mijn lichaam pakt het goed op en ik heb geen trek overdag.
Ow en ik sport op dit moment weinig, ivm de drukte van mijn eigen taarten bedrijf. Daarbij is dit maar 1 dag in de week wat ik geplaatst heb. Eerder zij ik dat het avondeten alleen verschild. Maar hier moet ik op terug komen. Ik heb het woensdag menu geplaatst en op woensdag eet ik s'middags een gebakken eitje. Toevallig had ik die dag ook zin in een speculaasje. De rest van de week heb ik heerlijk zitten eten in druiven, dat is zo lekker.
Zwaar vind ik het op dit moment echt niet Babsiej. Dinsdag is er zuidlaardermarkt en dan is de traditie om een broodjes hamburger speciaal te nemen, maar afgelopen jaren heb ik het miet gedaan omdat ik het te duur vond en vaak alleen was. Dit jaar gaat manlief mee, maar zien of we het gaan doen of dat we thuis lekker een broodje gaan doen.

dejong_wever schreef:De roeryoghurt is inderdaad vetter, alleen ik hoef nu geen suikers te gebruiken om het minder zuur te maken. Ben heel erg aan het vergelijken naar prijs en kcal en dit leek mij de beste. Daarnaast ben ik aan het kijken geweest voor een halfvolle yoghurt alleen die had de jumbo niet.
De koekjes die ik voorheen at eet ik niet meer en zelfs de chocola heb ik geen behoefte aan. Zoals ik eerder heb gezegd ik wil niet alleen maar op wortelen/ komkommers eten. Ik wil gezonder eten en daarbij afvallen. Dit gaat mooi zo, mijn lichaam pakt het goed op en ik heb geen trek overdag.
Ow en ik sport op dit moment weinig, ivm de drukte van mijn eigen taarten bedrijf. Daarbij is dit maar 1 dag in de week wat ik geplaatst heb. Eerder zij ik dat het avondeten alleen verschild. Maar hier moet ik op terug komen. Ik heb het woensdag menu geplaatst en op woensdag eet ik s'middags een gebakken eitje. Toevallig had ik die dag ook zin in een speculaasje. De rest van de week heb ik heerlijk zitten eten in druiven, dat is zo lekker.
Zwaar vind ik het op dit moment echt niet Babsiej. Dinsdag is er zuidlaardermarkt en dan is de traditie om een broodjes hamburger speciaal te nemen, maar afgelopen jaren heb ik het miet gedaan omdat ik het te duur vond en vaak alleen was. Dit jaar gaat manlief mee, maar zien of we het gaan doen of dat we thuis lekker een broodje gaan doen.
Voor de lange termijn is het inderdaad veel beter om een schema te hebben wat je goed vol houd, langzaam afvallen, dan dat je een paar dagen bijna geen calorieen eet maar dat het niet vol te houden is.
. Zeker in het begin is dat belangrijk. Dan is de stap naar goed door te sporten vaak nog erg groot en dan is het goed om op andere manieren toch er voor te zorgen dat je al begint met een beetje beweging. Zet je auto bv niet pal aan de ingang van de supermarkt, maar zet hem in de verste uithoek. Als je in een huis met trappen woont, neem dan niet alles in een keer mee als je spullen van boven naar beneden moet halen, maar ga ze een voor een halen. Dat lijken banale dingen, maar als je pas begint met conditie kweken dan kunnen ze helpen.