Eet gezond, Beweeg en val niet af.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-13 18:53

2 speculaasjes zijn toch snel 150 calorieen.. Kun je beter een appel pakken !

dejong_wever

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-13 19:03

Babsiej schreef:
2 speculaasjes zijn toch snel 150 calorieen.. Kun je beter een appel pakken !

Waarom?
Zoals ik eerder heb gezegd krijg ik het niet dagelijks, dit menu was van woensdag en
ik heb daarna geen speculaasjes meer gehad bedank ik mij net.

Zoals ik al eerder vemeld heb, ik hoef niet binnen een week 10 KG af te vallen, ik hou
van eten en ik wil niet dat ik mij ellendig ga voelen wanneer ik iets niet mag.

Kwanyin

Re: Eet gezond, Beweeg en val niet af.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-13 19:11

Vergeleken met je allereerste schema ben je al goed bezig hoor :j . Hoeveel ben je nu de laatste weken al kwijtgeraakt?

missje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-13 19:13

Hieronder mijn menu van één dag van
afgelopen week(avond eten verschild, de rest niet).

Hier staat dat je elke dag speculaas eet. Snap deze topic eigenlijk niet meer zo
Je weet hoe het blijkbaar moet dus doe dat dan.
En met jouw overgewicht is het een makkie om af te vallen , als je aan de laatste 20kilo toe bent dan zal je echt anders moeten eten

Nevaeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-13 19:17

...maar je kan ook 1 speculaasje eten?

dejong_wever

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-13 19:20

Ik ben van 113,4 naar nu 110,1 KG hier ben ik tevreden over, als er per week 1 KG af gaat ben ik
tevreden. Als het zo door gaat, ben ik dus volgende week 109, tja en dan moet ik toch echt gaan
hardlopen.

Missje, maar jij hoeft het toch niet te begrijpen? Als ik het maar begrijp toch?!

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-13 19:21

missje schreef:
Hieronder mijn menu van één dag van

Hier staat dat je elke dag speculaas eet. Snap deze topic eigenlijk niet meer zo
Je weet hoe het blijkbaar moet dus doe dat dan.
En met jouw overgewicht is het een makkie om af te vallen , als je aan de laatste 20kilo toe bent dan zal je echt anders moeten eten

Daar ging ik dus ook vanuit, alleen het avondeten varieerde...

Maar tips en kritiek zijn niet welkom, ze weet t allemaal perfect _/-\o_
Ze wil alleen geen koekjes laten staan, geen chocolademelk laten staan etc ...
Als het zo makkelijk was waren er geen dikke mensen meer.

dejong_wever

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-13 19:27

Precies ik hoef je kritiek niet Babsie, ik ben een lekkere eter en gaf de update voor de mensen die met mij meeleefden.

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-13 19:30

dejong_wever schreef:
Precies ik hoef je kritiek niet Babsie, ik ben een lekkere eter en gaf de update voor de mensen die met mij meeleefden.

Dat zijn er niet veel geloof ik.... Die heb je allemaal tegen je in het harnas gejaagd. Open dan geen topic.. Je eet niet gezond genoeg, je beweegt niet genoeg, dus logisch dat je niet afvalt :')

Pam87

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-13 21:55

dejong_wever schreef:
Het gaat de goede kant op. Gisteren was ik 110,1 KG.
Het menu wat ik nu eet bevalt goed en hoop zo door te
kunnen gaan. Hieronder mijn menu van één dag van

6:00, 125 ml roeryoghurt, 2 et muesli en een halve beker chocomel.
9:30, 2 grof volkoren, 5 gr. boter, 30+ kaas, kipfilet+plakje tomaat, mandarijn en water.
11:00, banaan
13:30, 2 grof volkoren, 5 gr. boter, ham, gebakken eitje, druiven en water.
18:00, 1 aardappelen, karbonade, 200 gram spruiten.
20:00, 2 speculaasjes met een glas crystal clear.

Het is niet mijn doel om zo snel mogelijk af te vallen, maar
om gezond af te vallen. Op deze manier gaat het mooi en ik
hoop zo door te gaan.

Opzich vind ik het een net lijstje :)
Alleen roeryoghurts is dat magere of halfvolle? mss een stuk fruit ertussen doen ofzo. 1 aardappel vind ik wat weinig daar hoef je niet op te minderen om af te vallen. Dingen zoals Muesli/speculaas kun je dan beter laten dan bv aardappels.

Pam87

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-13 21:56

Babsiej schreef:
dejong_wever schreef:

Dat zijn er niet veel geloof ik.... Die heb je allemaal tegen je in het harnas gejaagd. Open dan geen topic.. Je eet niet gezond genoeg, je beweegt niet genoeg, dus logisch dat je niet afvalt :')

Zo ongezond is dit lijstje toch niet of heb ik wat gemist?

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 08:34

Goed bezig Ts, goed nadenken over wat je eet :-)

AdnerB

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 09:03

goed bezig TS!

lekker door gaan als dit voor jou goed voelt :)

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 10:03

Ik weet eigenlijk niet wat sommige andere lezen, maar in vergelijking met het eerste schema heeft TS toch al een hele boel aangepast? Drie tassen chocomelk zijn een halve geworden, gebakje overboord, light-producten overboord, verminderd in aantallen...misschien dat ze niet het dieet aanneemt zoals voorgesteld, maar doorheen het topic zijn er wel tientallen meningen over hoe een goed dieet er uit moet zijn (je moet wem kolhydraten, je moet geen kolhydraten, je mag wel een koekje, je mag geen koekje, dit is wel gezond, dit is niet gezond...), dus wat ze ook zou doen het is toch nooit goed?

1kg per week is heel netjes hoor TS. Zeker je sport en beweging opdrijven. Echt ik kan er van meespreken. Ik ben ook sinds kort terug begonnen met sporten. Man, de eerste weken waren echt een hel. Je bent al bekaf voordat je fatsoenlijk begonnen bent alles lijkt zo oersaai lang te duren. Maar als je ven op je tanden hebt gebeten en je gaat over dat punt heen, hou je het veel langer vol en wordt het nog leuk ook :D .
Als je weer niet afvalt of zelfs zou bijkomen, dan weet je dat je nog eens kritisch moet kijken naar je eetpatroon en misschien toch nog een paar dingen moet gaan laten die je nu nog neemt :) .

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 10:44

Het is gezonder absoluut !

Maar alleen aan de chocomelk en speculaasjes zit ze al aan 250 aan extra calorieen..
Dan nog de 30+ kaas, goed voor een lekker percentage verzadigde vetten en het gebakken eitje maakt t af..

Het is gezonder maar ze is er nog lang niet.

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 10:45

Kwanyin schreef:
1kg per week is heel netjes hoor TS. Zeker je sport en beweging opdrijven. Echt ik kan er van meespreken. Ik ben ook sinds kort terug begonnen met sporten. Man, de eerste weken waren echt een hel. Je bent al bekaf voordat je fatsoenlijk begonnen bent alles lijkt zo oersaai lang te duren. Maar als je ven op je tanden hebt gebeten en je gaat over dat punt heen, hou je het veel langer vol en wordt het nog leuk ook :D .
Als je weer niet afvalt of zelfs zou bijkomen, dan weet je dat je nog eens kritisch moet kijken naar je eetpatroon en misschien toch nog een paar dingen moet gaan laten die je nu nog neemt :) .

Dit is wel waar, je moet er echt doorheen, en ja ik kan het ook weten heb het proces zelf pas net achter de rug, kan nu sporten omdat ik het lekker vind, wel na 22 kilo afvallen, het moet in je kop echt goed zitten en je moet het echt willen ...

Het is enorm zwaar maar iedereen kan het !

dejong_wever

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-13 11:08

De roeryoghurt is inderdaad vetter, alleen ik hoef nu geen suikers te gebruiken om het minder zuur te maken. Ben heel erg aan het vergelijken naar prijs en kcal en dit leek mij de beste. Daarnaast ben ik aan het kijken geweest voor een halfvolle yoghurt alleen die had de jumbo niet.

De koekjes die ik voorheen at eet ik niet meer en zelfs de chocola heb ik geen behoefte aan. Zoals ik eerder heb gezegd ik wil niet alleen maar op wortelen/ komkommers eten. Ik wil gezonder eten en daarbij afvallen. Dit gaat mooi zo, mijn lichaam pakt het goed op en ik heb geen trek overdag.

Ow en ik sport op dit moment weinig, ivm de drukte van mijn eigen taarten bedrijf. Daarbij is dit maar 1 dag in de week wat ik geplaatst heb. Eerder zij ik dat het avondeten alleen verschild. Maar hier moet ik op terug komen. Ik heb het woensdag menu geplaatst en op woensdag eet ik s'middags een gebakken eitje. Toevallig had ik die dag ook zin in een speculaasje. De rest van de week heb ik heerlijk zitten eten in druiven, dat is zo lekker.

Zwaar vind ik het op dit moment echt niet Babsiej. Dinsdag is er zuidlaardermarkt en dan is de traditie om een broodjes hamburger speciaal te nemen, maar afgelopen jaren heb ik het miet gedaan omdat ik het te duur vond en vaak alleen was. Dit jaar gaat manlief mee, maar zien of we het gaan doen of dat we thuis lekker een broodje gaan doen.

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 11:09

Babsiej, als dit werkt voor TS, zie ik jouw punt niet zo... niet iedereen is happy met calorieen tellen...

Pam87

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 11:13

Babsiej schreef:

Maar alleen aan de chocomelk en speculaasjes zit ze al aan 250 aan extra calorieen..
Dan nog de 30+ kaas, goed voor een lekker percentage verzadigde vetten en het gebakken eitje maakt t af..

Gebakken ei hoeft niet vet te zijn hoor als je een mini beetje zonnebloem olie gebruikt.

dejong_wever

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-13 11:15

mymy schreef:
Babsiej schreef:

Gebakken ei hoeft niet vet te zijn hoor als je een mini beetje zonnebloem olie gebruikt.

Ik gebruik geen boter en olie, ben het ei gewoon zo.

Pam87

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 11:17

dejong_wever schreef:
De roeryoghurt is inderdaad vetter, alleen ik hoef nu geen suikers te gebruiken om het minder zuur te maken. Ben heel erg aan het vergelijken naar prijs en kcal en dit leek mij de beste. Daarnaast ben ik aan het kijken geweest voor een halfvolle yoghurt alleen die had de jumbo niet.

De koekjes die ik voorheen at eet ik niet meer en zelfs de chocola heb ik geen behoefte aan. Zoals ik eerder heb gezegd ik wil niet alleen maar op wortelen/ komkommers eten. Ik wil gezonder eten en daarbij afvallen. Dit gaat mooi zo, mijn lichaam pakt het goed op en ik heb geen trek overdag.

Ow en ik sport op dit moment weinig, ivm de drukte van mijn eigen taarten bedrijf. Daarbij is dit maar 1 dag in de week wat ik geplaatst heb. Eerder zij ik dat het avondeten alleen verschild. Maar hier moet ik op terug komen. Ik heb het woensdag menu geplaatst en op woensdag eet ik s'middags een gebakken eitje. Toevallig had ik die dag ook zin in een speculaasje. De rest van de week heb ik heerlijk zitten eten in druiven, dat is zo lekker.

Zwaar vind ik het op dit moment echt niet Babsiej. Dinsdag is er zuidlaardermarkt en dan is de traditie om een broodjes hamburger speciaal te nemen, maar afgelopen jaren heb ik het miet gedaan omdat ik het te duur vond en vaak alleen was. Dit jaar gaat manlief mee, maar zien of we het gaan doen of dat we thuis lekker een broodje gaan doen.

Haha ik lus ook geen magere yoghurt hoor brrr zo zuur ;)
Maar lekker bv aardbeieen en doorheen doen is nog gezond ook. Maar van volle naar halfvolle scheelt al wat kcal/vet en de smaak zal niet veel verschillen denk ik.

Je hoeft ook geen honger te lijden om af te vallen denk ik ;)

Brand dat ei dan niet heel erg aan?

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 11:18

Als het allemaal zo zou werken als babsiej zegt was ik nu vierkant! Vet heb je ook gewoon nodig. Met een beetje olie is er niets mis mee hoor. :-) Ik at vrij normaal, nu meer vetten, en gebakken eieren geen brood maar wel gewoon aardappelwn etc. En ik kom geen gram aan hoor, ben zelfs afgevallen.

Pam87

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 11:20

Ik denk dat bij iedereen wat anders werkt ;)
Ik kan prima alles eten eigenlijk maar bv van noten kom ik heel snel aan. Maar van chocomel enzo niet.

_Cindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 11:40

dejong_wever schreef:

Wat goed van je dat je al 3 kilo bent afgevallen. En dat je voor jezelf een schema hebt gevonden wat goed vol is te houden :) Voor de lange termijn is het inderdaad veel beter om een schema te hebben wat je goed vol houd, langzaam afvallen, dan dat je een paar dagen bijna geen calorieen eet maar dat het niet vol te houden is.
Je kunt inderdaad elke week je leefgewoonten een stukje aanpassen. Er zijn ongetwijfeld manieren om te bewegen als je het druk hebt. Al begin je maar met je auto een straat verderop zetten. Of oefeningen in huis doen vanaf een dvd. Beetje creatief en dan gaat ook het bewegen je lukken!!

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 12:26

Inderdaad, creatief zijn in bewegingsmomenten zoeken :D . Zeker in het begin is dat belangrijk. Dan is de stap naar goed door te sporten vaak nog erg groot en dan is het goed om op andere manieren toch er voor te zorgen dat je al begint met een beetje beweging. Zet je auto bv niet pal aan de ingang van de supermarkt, maar zet hem in de verste uithoek. Als je in een huis met trappen woont, neem dan niet alles in een keer mee als je spullen van boven naar beneden moet halen, maar ga ze een voor een halen. Dat lijken banale dingen, maar als je pas begint met conditie kweken dan kunnen ze helpen.