Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
russel schreef:Nee is biologisch afbreekbaar geworden en dus milieuvriendelijk, is zonde van de portemonix en nog duur ook.
Vroeger als je het puur deed, groeide er niets meer op die plaats
LotteEnRypke schreef:@Papa-G: [MW] Monsanto brrrrr
Topic wordt vanaf pag. 4 erg informatief.
OT: Ik eet o.a. om deze reden geen soja.
fransje23 schreef:Biologisch geteelde granen etc zijn in principe ook niet genetisch gemanipuleerd.
Romyv schreef:fransje23 schreef:Biologisch geteelde granen etc zijn in principe ook niet genetisch gemanipuleerd.
Volgens mij hoeft dat niet persee.. Pitloze druiven zijn bv producten van genetische modificatie, dat wil niet zeggen dat ze ongezonder zijn dan pitdruiven. Biologisch geteelde producten betekent volgens mij alleen dat ze onbespoten zijn en er bv geen kunstmest is gebruikt.

daar twijfel ik niet aan.fransje23 schreef:Romyv schreef:Volgens mij hoeft dat niet persee.. Pitloze druiven zijn bv producten van genetische modificatie, dat wil niet zeggen dat ze ongezonder zijn dan pitdruiven. Biologisch geteelde producten betekent volgens mij alleen dat ze onbespoten zijn en er bv geen kunstmest is gebruikt.
Van de site van SKAL, die de certificering doet van biologische producten/ producenten
- Genetisch gemodificeerde producten
Het gebruik van genetische gemodificeerde organismen (GGO’s) is niet toegestaan in biologische producten. Als u gangbare ingrediënten gebruikt, moet u bewijzen dat deze zijn geproduceerd zonder het gebruik van GGO’s. U moet een GGO-vrij verklaring bij uw leverancier aanvragen en deze in uw administratie bewaren. Een GGO-vrij verklaring mag maximaal één jaar oud zijn.