Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Matheno schreef:En die beste meneer Andrew Wakefield deed een poging maar werd meteen de mond gesnoerd...
Janneke2 schreef:Verder hebben vele kinderen helaas een etiket, dat in wezen boterzacht is (want gebaseerd op gedrag, dat net niet binnen de norm valt). Dat etiket gun ik ze niet, de norm mag van mij de prullebak in en vaak is er heel veel te verbeteren (vaak: dan kan de hele "diagnose" overboord) door aan beweging, evenwicht en coordinatie te werken.
Mindim schreef:Janneke2 schreef:Verder hebben vele kinderen helaas een etiket, dat in wezen boterzacht is (want gebaseerd op gedrag, dat net niet binnen de norm valt). Dat etiket gun ik ze niet, de norm mag van mij de prullebak in en vaak is er heel veel te verbeteren (vaak: dan kan de hele "diagnose" overboord) door aan beweging, evenwicht en coordinatie te werken.
Hoe zou jij de norm dan hernoemen. Want je zegt dat nu wel, maar autisme heeft echter niet alleen met beweging even wicht en coordinatie te maken, was het maar zo.
Janneke2 schreef:Een beetje off topic, maar ik wil wel even antwoorden op de vraag.
Nou is mijn norm (die op zich ook boterzacht is, daar niet van) mijn schoonzus met het syndroom van Rett.
Dat is wel iets anders dan kinderen die niet optimaal contact maken, het heerlijk vinden om uren te gamen en dan "asperges"hebben. (Zoals mijn overbuurjongetje het charmant uitdrukt.)
Bij Rett is er helaas weing aan te doen, dat klopt.
Maar een deel (echt niet alles en iedereen) van de kinderen "met wie iets is" blijkt bijv., dat ze non stop, vanaf hun geboorte het gevoel hebben, dat de wereld beweegt - en ze in feite ''constant op de evenwichtsbalk lopen''. Nou, ik ben ook niet erg mededeelzaam op die momenten. Oplossing: het wegtrainen van het zogeheten 'tonisch labyrinth reflex'.
(En vandaar dat ik het jammer vind, dat de diagnose autisme, of bijv. pdd-nos gesteld mag worden door een psycholoog, zonder dat naar dit soort zaken is gekeken. Uiteraard: het gevoel 'dat de wereld beweegt' is maar 1 mogelijkheid en het wegtraininen van het tlr is ook maar 1 denkbare oplossing van een hele baaierd aan achterliggende processen.)
Mindim schreef:Het klinkt een beetje dat mensen die geen rett hebben niet onder autisme vallen volgens jou, erg jammer. Als het niet zo erg is als je schoonzuster dan valt het allemaal wel mee? Dan kijk je toch door een tunnel imo.
Citaat:But in recent months, courts, governments and vaccine manufacturers have quietly conceded the fact that the Measles Mumps Rubella (MMR) vaccine most likely does cause autism and stomach diseases. Pharmaceutical companies have even gone so far as to pay out massive monetary awards, totaling in the millions, to the victims in an attempt to compensate them for damages and to buy their silence.
Manda schreef:Ik heb niet alles gelezen, maar ikzelf ben ook iemand die de bmr prik niet heeft gekregen als kind. De bof kreeg ik dus als kind, was goed te doen, maar de mazelen kreeg ik toen ik 19 was, doodziek was ik, krijgt nog de bibbers als ik eraan denk..... Mijn moeder heeft een paar nachten bij me geslapen en me naar de wc en douche getilt en eten en drinken proberen te geven. Wat was ik boos op haar dat ik niet was geënt en wat had ze een spijt.....later wilde ik kinderen, maar rode hond had ik nog niet gehad..... Zat ik daar als volwassene tussen de kleine kinderen om alsnog de bmr prikken te krijgen, want losse rode hond was er niet....
Mijn twee kinderen zijn gewoon geënt volgens schema, kerngezond en nooit last gehad van de prikken. Ik heb ze wel elke keer homeopathische korreltjes erbij gegeven, speciaal voor ondersteuning bij vaccinatie.