Vaccineren baby, Help ik weet het niet meer...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Amandavd

Re: Vaccineren baby, Help ik weet het niet meer...

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 17:12

Dat vind ik een hele goede uitleg van je mening Zahlina, excuses voor mijn felle reactie.

Lepeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 20:04

Dat is leuke data Zahlina.
Het interpreteren ervan is alleen erg lastig, verschillende belangrijke factoren die invloed hebben op het voorkomen van ziektes zijn niet gevraagd, dat is erg jammer want dat was wel interessant geweest om te vergelijken.

Denk bijvoorbeeld aan de invloed van steden, ga er maar vanuit dat in steden veel meer gevaccineerd wordt en er daar ook meer ziekten voorkomen. Ziekten verspreiden ook veel sneller in steden en mensen leven er gemiddeld minder gezond. Ik zag zo snel ook al dat er meer borstvoeding wordt gegeven onder de niet gevaccineerden, dat kan ook invloed hebben. Daarbij gaan mensen sneller naar de dokter en afwijkingen worden veel sneller gediagnosticeerd.

Er zijn heel veel dingen waar je eigenlijk voor moet corrigeren, de meeste wetenschappers proberen dat dan ook zo goed mogelijk te doen.

Kieffertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 21:23

Aanvullend op Lepeltje: uit klinisch testen komen over het algemeen lagere percentages dan bij zelfrapportage (wat in de data veel is gebruikt). Voor voedselallergie denkt 20% van de mensen ergens allergisch te zijn voor een voedingsmiddel, terwijl dit bij 2% ook klinisch aan te tonen is (bron is nrc next wetenschappelijke vragen boekje, een aanrader voor op de wc trouwens!). Wellicht zijn mensen die niet vaccineren, als ze dit doen vanuit het idee dat kwaaltjes erbij horen en vast weer overgaan, minder geneigd om klachten als allergisch te bestempelen.

Natuurlijk is zo op elk onderzoek wel iets af te dingen, maar het is goed om in je hoofd te houden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 22:31

Matheno schreef:
En die beste meneer Andrew Wakefield deed een poging maar werd meteen de mond gesnoerd...

Moet je je even beter inlezen in dokter Wakefield, die uit zijn ambt is gezet namelijk na 217 over onethisch handelen door de tuchtcommissie. Verder werd meneer Wakefield betaald door een letseladvocaat de heer Barr, bestuurslid van de society of homeopath's om bewijs aan te leveren.

Nogmaals dit artikel hierover met in de voetnoten verwijzingen naar de heer Wakefield en ook naar diverse onderzoeken.
http://www.skepsis.nl/blog/2011/01/autisme-en-vaccinatie/

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 22:41

Janneke2 schreef:
Verder hebben vele kinderen helaas een etiket, dat in wezen boterzacht is (want gebaseerd op gedrag, dat net niet binnen de norm valt). Dat etiket gun ik ze niet, de norm mag van mij de prullebak in en vaak is er heel veel te verbeteren (vaak: dan kan de hele "diagnose" overboord) door aan beweging, evenwicht en coordinatie te werken.

Hoe zou jij de norm dan hernoemen. Want je zegt dat nu wel, maar autisme heeft echter niet alleen met beweging even wicht en coordinatie te maken, was het maar zo.

Zahlina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-13 00:14

Ik ben wantrouwend genoeg dat er vieze spelletjes worden gespeelt binnen de grote bedrijven, ik kan niet zeggen dat dit het geval is met Wakefield (ik baseer mijn wantrouwen tegen over vaccinaties ook niet op zijn onderzoek) maar het zou mij niets verbazen.
Een goed voorbeeld vind ik toch wel het onderzoek van dr. thomas verstraeten, hij stond op het punt om zijn onderzoeksresultaten te publiceren (in op dracht van het CDC) toen hij in eens in dienst kwam van zeer groot bedrijf die vaccinaties produceert, het onderzoek is hierna nooit meer naar buiten toegebracht.
Nu kan je stellen dat er geen vieze spelletjes worden gespeelt maar jammer genoeg is de ervaring dat deze dus wel gespeelt worden.

Voorbeeld wat niet binnen dit onderwerp past maar wel aangeeft wat er gebeurt. Een briljante amerikaanse student vind een manier om wind-energie 10 maal meer te laten opbrengen, wil dit verwerken in zijn proefschrift om zijn docteraal te behalen. Terwijl hij met zijn proefschrift aan het werk is komt er ineens een zwarte auto voor zijn huis, stappen er 2 mannen in zwarte pakken uit met een koffertje en geven deze jongen een voorstel. Neem dit koffertje aan, vergeet het afstuderen en er is niets aan de hand. Neem het koffertje niet aan en wil je doorgaan dan zorgen wij ervoor dat dit onderzoek niet naar buiten komt en jij niet afstudeerd.
Ik weet dat het vergezocht klink maar als je wilt kan ik je in contact brengen met deze ex student die nu in de bergen in Montana woont.
Deze student was een bedreiging voor de huidige energiebedrijven want momenteel is wind energie nog steeds te duur om goedkoop te verkopen en met zijn uitvinding zou wind-energie ineens voor een heleboel mensen uitkunnen.
En jammer genoeg zijn er veel meer van dit soort verhalen, ik ben waarschijnlijk de laatste tijd te wantrouwent geworden, vooral omdat ik met een aantal amerikanen heb mogen werken die om soortgelijke verhalen nooit meer terugwillen naar amerika.

Hanmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 07:54

TS, het klinkt alsof je je beslissing al lang genomen hebt. :)

Persoonlijk twijfel ik er niet aan dat op de 'vrije markt' (kapitalisme) inderdaad dit soort zaken gebeurt. Dat neemt niet weg dat de farmaceutische bedrijven ook daadwerkelijk een hoop origineel, en goed, onderzoek sponsoren, dus het is gewoonweg niet zo simpel zwart en wit. Kreten als 'de genezing voor kanker hebben we al' - nee, dat hebben we niet, want kanker is niet 1 ziekte, het is een overkoepelende term. Opsporing en diagnoses, ja, maar echte genezing bestaat gewoon nog niet. Hetzelfde geldt voor de link tussen autisme en vaccins; de onderzoeken die deze link 'aantonen' zijn niet volgens wetenschappelijke standaarden gedaan, en er zijn een hele hoop wel degelijk wetenschappelijke onderzoeken die aantonen dat er geen link lijkt te zijn. Niets is honderd procent zeker in de wetenschap, maar het is wel een kwestie van altijd naar het gehele plaatje kijken en niet stug naar slechts een aspect, omdat dat nu toevallig even beter uitkomt.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 11:54

Mindim schreef:
Janneke2 schreef:
Verder hebben vele kinderen helaas een etiket, dat in wezen boterzacht is (want gebaseerd op gedrag, dat net niet binnen de norm valt). Dat etiket gun ik ze niet, de norm mag van mij de prullebak in en vaak is er heel veel te verbeteren (vaak: dan kan de hele "diagnose" overboord) door aan beweging, evenwicht en coordinatie te werken.

Hoe zou jij de norm dan hernoemen. Want je zegt dat nu wel, maar autisme heeft echter niet alleen met beweging even wicht en coordinatie te maken, was het maar zo.

Een beetje off topic, maar ik wil wel even antwoorden op de vraag.
Nou is mijn norm (die op zich ook boterzacht is, daar niet van) mijn schoonzus met het syndroom van Rett.
Dat is wel iets anders dan kinderen die niet optimaal contact maken, het heerlijk vinden om uren te gamen en dan "asperges" ;) hebben. (Zoals mijn overbuurjongetje het charmant uitdrukt.)

Bij Rett is er helaas weing aan te doen, dat klopt.
Maar een deel (echt niet alles en iedereen) van de kinderen "met wie iets is" blijkt bijv., dat ze non stop, vanaf hun geboorte het gevoel hebben, dat de wereld beweegt - en ze in feite ''constant op de evenwichtsbalk lopen''. Nou, ik ben ook niet erg mededeelzaam op die momenten. Oplossing: het wegtrainen van het zogeheten 'tonisch labyrinth reflex'.
(En vandaar dat ik het jammer vind, dat de diagnose autisme, of bijv. pdd-nos gesteld mag worden door een psycholoog, zonder dat naar dit soort zaken is gekeken. Uiteraard: het gevoel 'dat de wereld beweegt' is maar 1 mogelijkheid en het wegtraininen van het tlr is ook maar 1 denkbare oplossing van een hele baaierd aan achterliggende processen.)

Zahlina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-13 12:16

Hanmar.
Je hebt gelijk, we hebben een keuze gemaakt, op dit moment gaan we nog niet enten.
Dit houd niet in dat de kleine ontgeent blijft maar het is jn onze optiek te vroeg om een besluit te nemen.
We hebben dit gisteren ook aan de grootouders vertelt, mijn ouders zonder echt medische achtrgrond jn paniek en we kunnen met kerst nu echt niet naar nederland komen ivm mazelen eat nu toch nog niet geprikt wordt. Ouders van mijn vriend waarvan zijn moeder hoofd is van een diabetisch afdeling van het zieken het helemaal begrijpt, blijkt dat mijn vriend en zijn zus en broer heel beperkt geent zijn.

Gisteren is het nieuws naar buiten gekomen dat de fda een nieuw type griep enting heeft goedgekeurt, als bijstof zitten er van 3 verschillende insectensoorten genetisch gemanupuleerd materiaal aan. Echt zijnze helemaal gek geworden. Het uiteindelijke ecfect van GM is nog lang niet bekent dus laten we het ook maar gaan inspuiten, vermoed wel dat deze prik in europa niet gebruikt gaat worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 22:14

Janneke2 schreef:
Een beetje off topic, maar ik wil wel even antwoorden op de vraag.
Nou is mijn norm (die op zich ook boterzacht is, daar niet van) mijn schoonzus met het syndroom van Rett.
Dat is wel iets anders dan kinderen die niet optimaal contact maken, het heerlijk vinden om uren te gamen en dan "asperges" ;) hebben. (Zoals mijn overbuurjongetje het charmant uitdrukt.)

Bij Rett is er helaas weing aan te doen, dat klopt.
Maar een deel (echt niet alles en iedereen) van de kinderen "met wie iets is" blijkt bijv., dat ze non stop, vanaf hun geboorte het gevoel hebben, dat de wereld beweegt - en ze in feite ''constant op de evenwichtsbalk lopen''. Nou, ik ben ook niet erg mededeelzaam op die momenten. Oplossing: het wegtrainen van het zogeheten 'tonisch labyrinth reflex'.
(En vandaar dat ik het jammer vind, dat de diagnose autisme, of bijv. pdd-nos gesteld mag worden door een psycholoog, zonder dat naar dit soort zaken is gekeken. Uiteraard: het gevoel 'dat de wereld beweegt' is maar 1 mogelijkheid en het wegtraininen van het tlr is ook maar 1 denkbare oplossing van een hele baaierd aan achterliggende processen.)

Het klinkt een beetje dat mensen die geen rett hebben niet onder autisme vallen volgens jou, erg jammer. Als het niet zo erg is als je schoonzuster dan valt het allemaal wel mee? Dan kijk je toch door een tunnel imo.

Kinderen met contactstoornissen of concentratiestoornissen, kunnen soms idd prima uren gamen of tv kijken, dat is het stukje waar mensen die er niet zo veel van weten, standaard mee komen helaas.
Ze hebben een veel sterkere prikkel nodig dan andere kinderen om hun aandacht vast te houden. Jammer dat je dat al veroordeeld, zonder dat je je daar schijnbaar over ingelezen hebt.
Voor mijn kind beweegt de wereld helemaal niet trouwens???
Vreselijk dat je schoonzuster Rett heeft, maar je doet andere kinderen met hun soms lastige problemen tekort, door hun probleem met die van je schoonzuster te vergelijken en die dan maar als niet zijnde af te doen.
Juist mensen zoals jij, tenminste zoals je in je posts overkomt, zijn het onbegrip in de wereld van ouders van ASS kinderen. Degenen waarom je al maar niet meer uitlegt wat je kind heeft, want de vooroordelen liggen al op tafel.

Ik zit eens naar Rett te kijken bij de hersenstichting, maar het valt niet onder autisme volgens hen? Maar heeft jouw schoonzus Rett en ook is zij klassiek autist? Het is net als autisme een pervasieve ontwikkelingsstoornis, maar geen autisme omdat aantoonbaar het zenuwstelsel wordt aangetast. Bij Rett schijnt het ook heel normaal te zijn, dat de ontwikkeling ineens stopt, net als bij jouw schoonzus. Dus als ik het goed begrijp is dit normaal bij Rett, dat kinderen van normaal functionerend ineens in ontwikkeling stoppen. Dus waarom is dat bij jouw schoonzus dan aan vaccinatie gelinked, als dit een normaal begin van Rett is? Gewoon interesse hoor, want jij zegt dit gelinked aan vaccinatie, terwijl de hersenstichting dit als normaal bestempeld.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 02-08-13 22:26, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 22:17

Zahlina, ik zou me met een jong kindje ook niet zo gauw in een mazelenepidemie begeven hoor. Maar goed als je wilt dat ze haar eigen afweer daar tegen kweekt, moet je dat dan wel weer doen.

Ben je niet bang, dat wanneer je haar aan mazelen bloot zou stellen, het misschien niet goed loopt? Dat haar immuunsysteem het misschien niet zo goed kan handelen of dat er een hersenvliesontsteking optreedt?

Zahlina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-13 23:17

Ze komt zo weinig van huis en in aanraking me andere mensen dat ik nu nog niet bang ben dat ze een van de kinderziektes oploopt, daarnaast wordt de mazelen enting pas op 14 maand gegeven.
Maar nee ik ben niet heel erg bang dat ze iets oploopt en daar iets aan overhoud, ik realiseer me wel dat het een mogelijkheid is maar de kans is groter dat het goed gaat.
Als je mensen over hersenvliesonsteking hoort praten dan moet het een dodelijke ziekte zijn, ik ben er zelf erg ziek van geweest maar en ook weer goed uitgekomen, het zelfde geldt voor mijn vriend en nog tig andere.
Ik begrijp dat mensen heel erg hard schrikken van de berichtgeving dat er al 3 kinderen zijn overleden met de uitbraak van de mazelen maar deze kinderen hadden net zo goed de griep kunnen krijgen met hele verkeerde afloop.

Nu woont onze familie in het noorden van het land waar nu geen mazelen zijn, mocht het echt heel erg zijn dan kunnen we altijd het besluit nemen om nog niet te gaan.

Wat wel een tegenvaller is, ik kan geen losse entingen krijgen, alleen de cocktails zijn aanwezig op het eiland.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-13 09:45

Mindim schreef:
Het klinkt een beetje dat mensen die geen rett hebben niet onder autisme vallen volgens jou, erg jammer. Als het niet zo erg is als je schoonzuster dan valt het allemaal wel mee? Dan kijk je toch door een tunnel imo.

En dit klinkt een beetje alsof je Janneke2 op haar woorden wilt vangen. Dat is ook niet helemaal een prettige open manier van discussieren.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-13 11:02

Hoi Mindim,
ik kijk idd door een bepaalde beperking en daar ben ik open over. Mijn referentiekader is mijn schoonzus, hoe mijn schoonmoeder heeft moeten vechten en leuren (geen arts die het beel dherkende, veel gedoe van 'bent u wel een goede moeder' en zijzelf heeft uiteindelijk het woord autisme ontdekt in boek honderd dat ze navlooide in haar zoektocht) en het stempel, dat "Rett" op die hele familie heeft gezet.

Wat mij betreft is dat nou net niet "een veroordeling" (of idd, dat irritante gebaggatelliseer) dat andere vormen van autisme "wel mee zouden vallen" - ik bedoel het meer als kritiek op de hele manier van doen, hoe de diagnoses tot stand komen en dat 1 woord gebruikt wordt voor een baaierd aan verschillende "ziektebeelden" om het dan toch maar even zo te noemen, die eigenlijk van een hele andere orde zijn.
Dus och, in die zin is jouw opmerking 'Het klinkt een beetje dat mensen die geen rett hebben niet onder autisme vallen volgens jou' ergens ook gewoon waar. Ik vind, dat zulke verschillende aandoenigen stuk voor stuk een eigen naam verdienen. (Maar oej, de moeite die het vele ouders heeft gekost om uberhaupt een diagnose te krijgen is al gigantisch.)

Ik weet, dat kinderen die nu met contactstoornissen of concentratiestoornissen worstelen (dat is het vaak), soms een veel sterkere prikkel nodig hebben dan andere kinderen om hun aandacht vast te houden. Maar andermaal: dat is "waarneming van buiten af". Als waarneming uitstekend, daar gaat het niet om, maar als diagnose kom je weer in de boterzachte blubber terecht. Een diagnose gaat wat mij betreft over "het waarom" iemand alleen bij sterkere prikkels reageert.
Zo is er het oudere boekje "For the love of Ann": de enige manier waarop Ann bleek te kunnen leren, was pal nadat ze oijn had. Maar, opmerkelijk genoeg, Ann kwam 'uit' haar eigen wereldje, ging praten en vertelde ook, dat ze vroeger een soort van spoken zag. Mijn schoonouders hebben dit ""recept"" (zo was het boekje in de verste verte niet bedoeld!! Maar wie wanhopig is, etc.etc.) uitgeprobeerd. Mijn schoonzus sloeg alleen maar terug.

En als gezegd, ik geloof grif, dat voor jouw kind (...die zo begrijp ik dan uit je post, ook een contact- of concentratiestoornis heeft....) niet dat gevoel heeft, dat de wereld beweegt. Dat ene gevoel is maar een enkele mogelijkheid uit velen. (Het hele verhaal is juist, dat kinderen dat pas melden, als "opeens" de wereld stil staat. Een grondig diagnostische onderzoek mbt. evenwicht, coordinatie en grove motoriek kan wel een aanduiding geven, dat een bepaald kind waarschijnlijk 'dat gevoel heeft, dat de wereld beweegt', maar weten doe je het niet. Wel kan zo'n onderzoek duidelijkheid geven, dat het primitieve 'tonische labyrinth' reflex nog aanwezig is - maar zelfs dan weet je niet, of de wereld voor iemand beweegt) Je weet pas, "dat de wereld nu stilstaat" als een kind opeens vertelt, dat het toch wel veel rustiger is, zo. Het punt is, dat het kind zo ongeveer vanaf geboorte af aan nooit 'beter' heeft geweten.)

Voor alle duidelijkheid: voor een medebewoonster van de instelling waar mijn schoonzus zit, geldt dat ze zwaar ziek werd pal na de enting (en daarna jaren op vrijwel geen enkele prikkel meer reageerde) - voor mijn schoonzus is haar ontwikkeling zonder aanleiding gestopt toen ze plm. twee en een half was.

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-13 18:08

Pfoe net de brief binnen gekregen voor onze dochter met het schema en als ik het goed begrijp krijgen ze standaard met 2 maanden DKTP, HiB, HepB en Pneu.
Ik ga iig de volgende afspraak eens overleggen want no way dat ik dat allemaal in mijn baby van 8 weken dan laat spuiten. Vraag me eigenlijk ook af waarom een baby 4x hepatitis B krijgt en ik als volwassene ivm mijn opleiding een pakketje kreeg van 3x.

Zahlina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-13 21:28

Jij krijgt er nog een brief over dat is al heel wat.
Ik kreeg de mededeling bij het CB dat ze de volgende keer 2 prikken krijgt, wat ze willen prikken moest ik zelf om vragen.
Het is sowieso dat als je later begint met prikken dat de baby's minder prikken krijgen van alles.

Omdat wij hier geen losse entingen kunnen krijgen wordt mijn dochter in eerste instantie helemaal niet geprikt. Eind augustus komen mijn schoonouders en wil ik kijken of zij een losse polio en kinkhoest enting mee willen kunnen nemen zodat we in elk geval met die kunnen starten, moet dan alleen nog kijken hoe ik de vervolg entingen hier krijg. Mocht het zijn dat ik ook geen vervolg entingen hier krijg dan eerst maar zonder.
Tetanus prik moet volgens mij geen probleem zijn daar het vaak genoeg voorkomt dat mensen deze los krijgen.

In de trouw stond vandaag een artikel over het inenten, blijkt dat 1 op 5 niet enten om geloofsovertuiging, de andere groep zijn mensen die er geloof ik net zo over denken als ik. Sommige enten beperkt, sommige helemaal niet. Nu ik mij er zo meebezig hou blijken er veel meer mensen in mijn omgeving maar beperkt geprikt te zijn en zelfs helemaal niet omdat de ouders er vroeg al net zo over dachten als ik nu.

Hanmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-13 22:58

Je bedoelt dat je schoonouders dan vaccins meenemen vanuit Nederland? Ik vermoed dat dat niet zo heel simpel zal zijn wat betreft douane enzo. En daarnaast - hoe weet je zeker dat de vaccins op de juiste temperatuur gehouden worden tijdens de vlucht? Grappig genoeg zou ik dat dan dus weer niet zo snel doen. :+

Het is inderdaad wel vervelend dat je het gevoel krijgt geen keuze te krijgen, en vooral als de voorlichting überhaupt al tegenvalt...

Zahlina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-13 18:00

Indien het vaccin goed te vervoeren is (gekoelt) zou dat wel een optie zijn.
Nu laat ik dat gedeelte uitzoeken in nederland, heb geluk met een medische schoonfamilie dus die weten vast wel wat kan en wat niet kan. Denk ook wel dat ze een verklaring zouden kunnen opstellen voor het vervoer van de inentingen mocht ze deze meenemen. Recept uitschrijven wordt ook geen probleem.
De inentingen worden hier sowieso ingevlogen, tis alleen even de vraag of dit vanuit nederland of amerika gebeurt.

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 15:33

Zahlina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-13 19:30

http://www.whiteoutpress.com/timeless/c ... es-autism/

Geen idee of het gaat om deze zelfde inenting die in nederland of hier gebruikt wordt maar ik vind dit bericht toch wel erg zorgwekkend.
Het is een erg lang stuk maar zeker het lezen waard voor iedereen die op het punt staat om hun kindje te laten enten met het BMR vaccin.
Er is dan nog steeds geen wetenschappelijk bewijs dat Autism wel of niet wordt kan worden veroorzaakt door inentingen maar er worden wel schadeclaims betaalt aan ouders die claimen dat hun kinderen autisme hebben gekregen door de BMR enting.

Citaat:
But in recent months, courts, governments and vaccine manufacturers have quietly conceded the fact that the Measles Mumps Rubella (MMR) vaccine most likely does cause autism and stomach diseases. Pharmaceutical companies have even gone so far as to pay out massive monetary awards, totaling in the millions, to the victims in an attempt to compensate them for damages and to buy their silence.

Edit:

Even verder gezocht.
In nederland wordt er geent met M-M-RVAXPRO, een product van merck.
In Amerika worden er verschillende inentingen gebruikt:
M-R-Vax® II, Biavax® II, ProQuad® en M-M-R® II.

M-M-R® II en M-M-RVAXPRO zijn beide van Merck en bevatten exact de zelfde stoffen, wete niet hoe het met de hoeveelheid zit daar ik alleen van M-M-R® II dit tot nu toe hebben kunnen vinden.

Oh mochten jullie je afvragen waarom ik verder ga met mijn zoektocht, mijn SZ, die huisarts is was nogal fel omdat op internet een anti-prik beweging gaande is en zij het daar niet mee eens is.

Zahlina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-13 03:20

Bij de bijstoffen die in het BMR vaccin zie ik eigenlijk weinig echt zorgwekkende middelen al is er op vele geen onderzoek gedaan naar het effect op baby's of op langer termijn.
Eerlijk is eerlijk met mijn beperkte kennis zie ik bij deze inenting geen bestanddeel wat Autisme kan veroorzaken.

Bijstoffen BMR.
Sorbitol = een Kunstmatige zoetstof die gebruikt word oa in tandpasta en cosmetica om vocht vast te houden.
Natriumfosfaat = Zout
Kaliumfosfaat = E340 wordt gebruikt als emulgator en schuimmiddel
Gehydrolyseerd gelatine = Stabilisator
Medium 199 met zouten van Hanks = Een van de eerst middelen die gebruikt werd bij de productie van virussen.
Minimum essentieel medium, Eagle (MEM) = weinig over kunnen vinden.
Mononatrium L-glutamaat = E 621 smaakversterker
Neomycine : Bij deze heb ik mijn vraagtekens. Is een antibioticum die wordt afgeraden bij zwanger vrouwen omdat deze invloed zou kunnen hebben op de baby. Daarnaast is er geen onderzoek bekent of deze gegeven kan worden aan baby's en bij het geven van borstvoeding.
Fenolrood = kleurstof voor het bepalen van pH. Zit wel een gevaren handleiding bij http://www.welzijn-op-school.be/Portals ... olrood.pdf
Natriumbicarbonaat = bakingsoda, door alternatieve genezers wordt hieraan een kankerhelende werking toegeschreven.

Omdat ik toch bezig ben ook de Infanrix Hexa (DKTP-Hib-HepB) bijsluiter erbij gepakt.
Na wat zoekwerk gaan bij deze prik wel alarmbellen rinkelen.
Vooral het bijproduct aluminium hydroxide zou ik dus absoluut niet laten inspuiten.
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/article ... po=51.9231
Onderzoek stamt over van 2009, na dit resultaat kan ik me ook niet voorstellen dat aluminium hydroxide nog steeds in vaccinaties mag zitten.

Het kan natuurlijk zijn dat ik de bijsluiter verkeert lees, zoals ik de bijsluiter van Infanrix Hexa (DKTP-Hib-HepB) nu lees: geadsorbeerd aan gehydrateerd aluminiumhydroxide (Al(OH)3) 0,5 milligram Al3+ zou dat inhouden dat een baby per injectie 0.5 mg aluminiumhydroxide krijgt, dit is in verhouding meer dan dat de muizen in het onderzoek geinjecteerd kregen.

Aan een ieder om er zijn eigen conclusies aan het verbinden maar bij deze injectie zou het me minder verbazen dat deze iets te maken heeft met Autisme.

Manda

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 14:18

Ik heb niet alles gelezen, maar ikzelf ben ook iemand die de bmr prik niet heeft gekregen als kind. De bof kreeg ik dus als kind, was goed te doen, maar de mazelen kreeg ik toen ik 19 was, doodziek was ik, krijgt nog de bibbers als ik eraan denk..... Mijn moeder heeft een paar nachten bij me geslapen en me naar de wc en douche getilt en eten en drinken proberen te geven. Wat was ik boos op haar dat ik niet was geënt en wat had ze een spijt.....later wilde ik kinderen, maar rode hond had ik nog niet gehad..... Zat ik daar als volwassene tussen de kleine kinderen om alsnog de bmr prikken te krijgen, want losse rode hond was er niet....

Mijn twee kinderen zijn gewoon geënt volgens schema, kerngezond en nooit last gehad van de prikken. Ik heb ze wel elke keer homeopathische korreltjes erbij gegeven, speciaal voor ondersteuning bij vaccinatie.

Marin_ka3

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 19:19

Manda schreef:
Ik heb niet alles gelezen, maar ikzelf ben ook iemand die de bmr prik niet heeft gekregen als kind. De bof kreeg ik dus als kind, was goed te doen, maar de mazelen kreeg ik toen ik 19 was, doodziek was ik, krijgt nog de bibbers als ik eraan denk..... Mijn moeder heeft een paar nachten bij me geslapen en me naar de wc en douche getilt en eten en drinken proberen te geven. Wat was ik boos op haar dat ik niet was geënt en wat had ze een spijt.....later wilde ik kinderen, maar rode hond had ik nog niet gehad..... Zat ik daar als volwassene tussen de kleine kinderen om alsnog de bmr prikken te krijgen, want losse rode hond was er niet....

Mijn twee kinderen zijn gewoon geënt volgens schema, kerngezond en nooit last gehad van de prikken. Ik heb ze wel elke keer homeopathische korreltjes erbij gegeven, speciaal voor ondersteuning bij vaccinatie.

Arme meid! Besef dat je ouders het BESTE met je voor hadden...

Helaas, deze ervaring van Manda is dan daadwerkelijk de keerzijde van de medaille...

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-13 15:18

Marin_ka3 schreef:
Arme meid! Besef dat je ouders het BESTE met je voor hadden...

Helaas, deze ervaring van Manda is dan daadwerkelijk de keerzijde van de medaille...

Tja, ik ben ook niet ingeent tegen mazelen, maar heb de ziekte op het juiste moment doorgemaakt. ("Soms is het van tweeen 1.)

Manda

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 21:55

Als je ze maar optijd doormaakt ja, maar hopen dat je rode hond dan ook optijd doormaakt en niet zoals ik alsnog moest vaccineren wanneer je kinderen wil, want het risico dat je rode hond krijgt tijdens de zwangerschap zou je je ongeboren kind naar mijn mening niet mogen aandoen. Ze checken ook niet voor niks aan het begin van de zwangerschap of je wel voldoende antistoffen hebt voor rode hond.

En als ik had mogen kiezen had ik mezelf de mazelen ook bespaard, dat een prikje zoveel leed had kunnen besparen heb ik mijn moeder dik ingewreven toen ik zo ziek was. En nee, ik heb er lichamelijk niks aan overgehouden maar was wel ontzettend ziek en nog steeds krijg ik de bibbers van de gedachte aan die periode.