Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
njiloj schreef:ik ga me verder niet bemoeien met deze discussie, maar ik wilde het volgende met jullie delen:
http://muchmorethanfood.com/wp-content/ ... s-dove.jpg
of
http://www.stylehasnosize.com/wp-conten ... mpaign.jpg
tja, het kan allemaal. We hebben onze eigen voorkeur, onze eigen bouw, enz...
IndezzW schreef:Nouja als het je niets kan schelen dat je dik bent dan moet je vooral lekker van het cakebeslag blijven snoepen toch?
Ik ben zelf dik geweest en ik trok het me heel erg aan dat ik gepest werd. Ook voelde ik me onprettig tijdens gym op school en durfde ik geen badkleding aan. Om te moeten afvallen heb je veel discipline nodig en moet je een doorzetter zijn, maar het is me wel gelukt.
LoveBodin, ik ben het geheel met je eens. Ook mensen met een langzame spijsvertering en mensen die snel aankomen (zoals ik) kunnen afvallen en slank blijven. Maar daarvoor moet je wel op een bepaalde manier leven. Ik zou zelf nooit meer dik willen zijn, al kreeg ik er een miljoen voor. Daarom heb ik het er voor over om nooit te snoepen (ik kom echt overal van aan) en weinig te eten (daar wen je op een gegeven moment aan, ik heb nooit een honger gevoel).
Heb je dat er niet voor over, dan blijf je gewoon dik en kun je 100 diëten proberen, maar als je niet minder gaat eten en meer gaat sporten werken die inderdaad allemaal niet. Je maag krimpt vanzelf als jij genoeg discipline hebt om minder te eten, waardoor je minder snel honger zult krijgen bij je nieuwe voedingspatroon.
Heb je die discipline niet of heb je geen geduld om te wachten, dan kun je altijd nog een operatie laten doen. Het komt allemaal neer op minder en bewuster eten en als je dit er niet voor over hebt dan zul je dus nooit afvallen. Het gaat niet vanzelf.
Laura01234 schreef:In mijn omgeving is mollig nog steeds niet de standaard hoor? veel meiden met maatje M of 40 die benijden juist de gewoon mooi slanke meisjes met een platte buik
Winged schreef:Ayasha schreef:Met maatje 34 ben je niet mollig. Dan heb je een heeel vertekend beeld van je lichaam.
Bovendien ben je nog maar 14, er gaat nog een boel veranderen aan je lichaam.
Inderdaad.
Nja ik heb ook wel vetjes hoor, maar dat heb je met elk gewicht sowieso wel als je er niks aan doet denk ik.
Ayasha schreef:Met maatje 34 ben je niet mollig. Dan heb je een heeel vertekend beeld van je lichaam.
CecileDV schreef:Ayasha schreef:Met maatje 34 ben je niet mollig. Dan heb je een heeel vertekend beeld van je lichaam.
Als 14-jarige kun je wel degelijk "mollig" zijn in maatje 34. Dan pas je simpelweg niet meer (perfect) in de kindermaatjes, bent bijvoorbeeld klein. Kleine damesmaatjes kunnen dan prima passen, juist omdat er nog een hoop moet veranderen aan het lichaam van het gros van de 14-jarigen.
Ayasha schreef:CecileDV schreef:Als 14-jarige kun je wel degelijk "mollig" zijn in maatje 34. Dan pas je simpelweg niet meer (perfect) in de kindermaatjes, bent bijvoorbeeld klein. Kleine damesmaatjes kunnen dan prima passen, juist omdat er nog een hoop moet veranderen aan het lichaam van het gros van de 14-jarigen.
En als je niet meer in de kindermaten past ben je mollig of wat?
Ayasha schreef:Kijk eens in dat meiske haar profiel.... Als dat mollig is weet ik het ook niet meer...
34 is eigenlijk een veredelde kindermaat... (vermoedelijk om ukken als ik van 1.52 het gevoel te geven dat ze toch bij de grote mensen wereld horen)
Ayasha schreef:CecileDV schreef:Als 14-jarige kun je wel degelijk "mollig" zijn in maatje 34. Dan pas je simpelweg niet meer (perfect) in de kindermaatjes, bent bijvoorbeeld klein. Kleine damesmaatjes kunnen dan prima passen, juist omdat er nog een hoop moet veranderen aan het lichaam van het gros van de 14-jarigen.
En als je niet meer in de kindermaten past ben je mollig of wat?
Ayasha schreef:IndezzW schreef:Nouja als het je niets kan schelen dat je dik bent dan moet je vooral lekker van het cakebeslag blijven snoepen toch?
Ik ben zelf dik geweest en ik trok het me heel erg aan dat ik gepest werd. Ook voelde ik me onprettig tijdens gym op school en durfde ik geen badkleding aan. Om te moeten afvallen heb je veel discipline nodig en moet je een doorzetter zijn, maar het is me wel gelukt.
LoveBodin, ik ben het geheel met je eens. Ook mensen met een langzame spijsvertering en mensen die snel aankomen (zoals ik) kunnen afvallen en slank blijven. Maar daarvoor moet je wel op een bepaalde manier leven. Ik zou zelf nooit meer dik willen zijn, al kreeg ik er een miljoen voor. Daarom heb ik het er voor over om nooit te snoepen (ik kom echt overal van aan) en weinig te eten (daar wen je op een gegeven moment aan, ik heb nooit een honger gevoel).
Heb je dat er niet voor over, dan blijf je gewoon dik en kun je 100 diëten proberen, maar als je niet minder gaat eten en meer gaat sporten werken die inderdaad allemaal niet. Je maag krimpt vanzelf als jij genoeg discipline hebt om minder te eten, waardoor je minder snel honger zult krijgen bij je nieuwe voedingspatroon.
Heb je die discipline niet of heb je geen geduld om te wachten, dan kun je altijd nog een operatie laten doen. Het komt allemaal neer op minder en bewuster eten en als je dit er niet voor over hebt dan zul je dus nooit afvallen. Het gaat niet vanzelf.
Dit.Vond het een rot-opmerking en de algemene toon is echt die van "ik breek een ander af om mezelf beter te voelen want ik doe het wel goed en jij niet"
Sizzle schreef:Ik vraag me soms ook wel eens af wat mensen allemaal aan hun kinderen geven.
Ik weet nog wel dat wij vroeger welgeteld 1 of 2 snoepjes mochten en kregen in het weekend soms 4 chipjes in een klein plastic bakje. Verder werden er enkel tarwe koekjes gegeten voor tussendoor.
Als ik bij vriendinnetjes kwam kreeg ik wel eens cola bij het eten e.d. Dat was voor mij iets heel bijzonders dat je alleen op feestjes kreeg. Zo heb ik een collega die zijn hele leven nog geen water gedronken heeft omdat hij dat niet 'lust'. Hij drinkt alleen maar frisdrank en zeurt dan tegen mij dat ik zo dun ben![]()
Al mij Duitse collega's eten warm tussen de middag, maar vaak ook nog een keer in de avond....tja dan zou ik ook flink aankomen,Op school halden die vroeger ook al vaak een doner of pizza voor de lunch terwijl ik niet eens genoeg geld mee kreeg om bij wijze van spreke een roze koek te kopen, maar at braaf mijn 8 bruine boterhammen. Fietste 15km en 15 terug en mestte daarna 6 boxen uit.
En dan nog mensen die beweren dat je gewoon een snelle spijsvertering hebt
Geryon schreef:Als ik zo die plaatjes bekijk van dove vind ik het alsnog niet zo realistisch. Ik zie eerder gewoon vrouwen met dikke boobs en dikke billen. Net de ''mollige'' (sommigen ervan vind ik echt niet mollig, sommigen vind ik wel iets teveel vet hebben om gezond te vinden) met die mooie vrouwelijke rondingen terwijl merendeels van de mensen met een maatje meer niet zo een mooi maatje meer lichaam hebben..
Als je dan zo realistisch en healthy wilt doen, kies dan ook gemiddelde maatjes meer.
En dit geldt natuurlijk ook precies andersom, voor slanke mensen.