Jillian Michaels workouts - deel 3!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-13 21:53

Kwestie van rekenen hoeveel je nodig hebt en daarna bijhouden hoeveel je eet :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-13 21:55

phormicola schreef:
Kwestie van rekenen hoeveel je nodig hebt en daarna bijhouden hoeveel je eet :)

En dat vind ik juist lastig. Aangezien als je een half uur sport er ook weer zo veel kcal vanaf gaat. Moet je dat dan er weer bij op eten?

En dan heb je de juiste kcal dan eet je weer te veel eiwitten of koolhydraten.

solarpleure

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-13 21:56

Bhriseis schreef:
@Solar: eet je wel voldoende? Toen ik geen resultaat meer had (en zelfs bijkwam) at ik gewoon veel te weinig

Ik denk dat ik wel voldoende eet :j Ik weeg niks af, maar kwa schatting zit ik op het volgende:
O: 250 ml magere yoghurt, 1 sinaasappel, handje vol rode vruchten
T: 1 volkoren boterham met oude kaas, halve komkommer, banaan
L: 400 ml mageere yoghurt, 1 sinaasappel, handje vol rode vruchten (goh wat ben ik origineel), 1 boterham met yorkham, twee handjes druiven
T: 1 boterham met oude kaas, 1 appel, 1 banaan, halve komkommer
A: witte rijst, vlees, groente. Twee keer een bord vol := appeltje of sinaasappel na
T: 2 boterhammen met vlees/kaas, appel, banaan, sinaasappel

Zo ongeveer. Soms ander fruit. Afgelopen week bijv een meloen of een ananas gehad ipv sinaasappels. Is er een overvloed aan fruit mogelijk? :=

Raponsje schreef:
solarpleure: Wat is je doel? Wil je slanker worden / afvallen?

Het is mij vooral te doen om het strakker worden bij de benen/buik. Ik ben 1.85 lang met 70 kilo schoon aan de haak. Dus kwa gewicht hoeft er niks af. Ik merk wel dat ik kwa kracht en armen vooruit ben gegaan. Bij de buik als ik de spieren aanspan zie je wel verschil, maar gewoon ontspannen niet. Om over mijn benen nog maar te zwijgen. Ik heb gemeten vanaf dag 1 tot nu (dag 1 was 1 feb, twee keer een week er tussen uit gelegen) er is een verschil van 2 cm taille, 2 cm onder de taille en 1 cm nek. Maar bij m'n benen niks eraf en m'n armen zijn anderhalve cm erbij.

MarisdB

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-13 21:58

Dat vind ik ook heel moeilijk. Er is zoveel info dat je bijna niet meer weet wat nou normaal gezond eten is. In de eet-lijstjes zie ik heel vaak dat mensen toch weer van alles gaan uitbannen. Ik vind speltbrood bijvoorbeeld heel vies. Wat is er mis met volkoren? Maar als ik dan kaas op mijn brood doe zegt de eetmeter weer dat ik te vet eet. Vleeswaren zijn weer bewerkt met suiker, chocopasta hebben we het dan maar niet over... Halvarine mag je niet meer eten vanwege de transvetten. Ik weet soms echt niet wat ik nou mee moet nemen uit de supermarkt.

Raponsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-13 22:01

Solar: Het ligt er natuurlijk ook aan hoe je benen er nu uitzien.
Zijn je benen al slank of juist al vrij gespierd? Dan is het moeilijk om daar nog wat af te krijgen betreft cm.

Wanneer je echt nog cm kwijt kunt bij je benen zou de oplossing zijn om de beenspieroefeningen wat zwaarder te maken. Dus programma's doen met meer bil en benen oefeningen - meer herhalingen - zwaardere variant van de oefeningen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-13 22:01

MarisdB schreef:
Dat vind ik ook heel moeilijk. Er is zoveel info dat je bijna niet meer weet wat nou normaal gezond eten is. In de eet-lijstjes zie ik heel vaak dat mensen toch weer van alles gaan uitbannen. Ik vind speltbrood bijvoorbeeld heel vies. Wat is er mis met volkoren? Maar als ik dan kaas op mijn brood doe zegt de eetmeter weer dat ik te vet eet. Vleeswaren zijn weer bewerkt met suiker, chocopasta hebben we het dan maar niet over... Halvarine mag je niet meer eten vanwege de transvetten. Ik weet soms echt niet wat ik nou mee moet nemen uit de supermarkt.

Dat heb ik dus ook. Bij de ene lees dat je gezond eet en bij de andere ben je weer slecht bezig.

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-13 22:03

Op sites als valtaf en voedingscentrum (eetmeter) kan je prima bijhouden hoeveel je binnenkrijgt. In het begin is het even gedoe; je moet namelijk alles afwegen. Maar na een tijdje weet je al hoeveel 150 g kwark is, hoeveel een boterham weegt...

Op valtaf kan je ook berekenen hoeveel kcal je ongeveer nodig hebt, want ook dat verschilt qua lengte en gewicht en activiteitsniveau. Ik ga altijd uit van niet mijn 'pure BMR', maar van mijn 'BMR inactief' (wat ik zou verbranden als ik een hele dag voor een bureau zit). Bij mij is dat ongeveer 1700 kcal, dus das mijn absolute minimum. Momenteel zit ik op 1800-1900 (met twee dagen per week meer kcal, waarvan 1 dag met lekker stoute dingen).

Doe ik twee work-outs, tel ik er 200 kcal bij (of als ik heel actief ben); nuja dan eet ik meer naar mijn gevoel: krijg ik honger eet ik extra.

Raponsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-13 22:04

MarisdB schreef:

Met gewoon "normaal" eten en je gezond verstand aan te zetten kom je echt al een heel eind.

Volkoren brood is prima.
Maar iedereen snapt ook dat als je de hele dag op de bank zit je geen 8 volkoren boterhammen op een dag moet eten, terwijl het toch heel gezond is.

Vleeswaren is ook prima, maar kies dan voor de gezondere varianten.
In bijvoorbeeld salami of chorizo zit veel vet, dus is niet iets wat je dagelijks moet eten, maar je moet je ook niet schuldig voelen als je het eens per week lekker op je brood doet.

Verder is fruit natuurlijk beter dan snoep en chips, net zoals dat iedereen snapt dat een 2 gekookte aardappels beter voor je zijn dan je bord volgooien met friet etc.

Raponsje

Re: Jillian Michaels workouts - deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-13 22:05

Ik ben trouwens wel nieuwsgierig hoeveel iedereen al kwijt is op dit moment.
Dus hoeveel kilo / cm ben je kwijt sinds de eerste dag dat je begon met de Jillian programma's?

solarpleure

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-13 22:07

@Raponsje Voor dat ik aan de shred begon zat er geen gram spier in mijn been :') Ik heb nogal forse benen 60 cm, gemeten een hand vanaf het kruis naar beneden (is dat een te volgen uitleg?). Het dikste stuk zeg maar. Het gaat gewoon niet weg, met broeken kopen is dat afschuwelijk.

Maar zou het dan verstandig zijn om in de sportschool met gewichten beenoefeningen te doen, of zou de jillian manier (killer buns level 2) voldoende moeten zijn?

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-13 22:11

MarisdB schreef:

Het is echt niet zo moeilijk hoor, houd het even bij en kijk wat beter kan :)
Dan gewoon de richtlijnen van Raponsje volgen en hupsakee :D
Aan al die ingewikkelde 'slechts zoveel fruit, en alleen soort X maar niet soort Y'-regeltjes kan ik me niet storen, het mag wel een beetje gezellig blijven :+ Ook met tussendoortjes etc is niets mis. En starten met een flink gezond ontbijt, daar voel je je ook al een stuk beter van.

Luister ook goed naar je lichaam, waar reageer je prima op en waar minder. Zo word ik moe van brood tijdens het studeren, dus eet ik het als ik vb naar de paarden toe ga. Merk ik dat ik stelselmatig te weinig van iets eet, dan koop ik het en plan ik het in (bijvoorbeeld groenten tegenwoordig :o )

aronneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-13 22:11

Margreet schreef:
aronneke schreef:
Went het snel of stel ik me aan?

Nee & Nee :')

Ach net in de douche geweest, dan voel je alles nog lekker een beetje meer! Ben wel blij dat ik het gedaan heb.
Het zwaarste van een uurtje in de sportschool is de weg naar de voordeur..

Tin

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-13 22:12

@ benangelique

Ik gebruikte eerst waterflesjes als gewichten maar heb vandaag gewichten van 1 kg bij de action gekocht, waren 2,60 euro!

@solarpleure

Ik doe ook wel eens twee workouts achter elkaar. Dan doe ik shred en daarna bijv. nog de cardio kickbox.

Heeft iemand nog een tip waar je een meetlint kunt kopen? Ik doe al een poosje van alles door elkaar met vrije dagen ertussen, van de weegschaal word ik op het moment niet vrolijk, dus wegen doe ik nu even niet, maar ben wel benieuwd of het uiteindelijk wat resultaat opleverd.

aronneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-13 22:15

Tin schreef:
Heeft iemand nog een tip waar je een meetlint kunt kopen? Ik doe al een poosje van alles door elkaar met vrije dagen ertussen, van de weegschaal word ik op het moment niet vrolijk, dus wegen doe ik nu even niet, maar ben wel benieuwd of het uiteindelijk wat resultaat opleverd.

De wat grotere supermarkt? Zeker wel bij een hobby-zaakje

Mrijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-13 22:21

Naaiwinkel, hema, blokker?

Ik ben nog steeds op zoek naar een ECHT goed matje. Moet soepel zijn en heel erg anti-slip. Wij hebben een heel erg gladde vloer en bij level 2 voldoet mijn stijve matje niet.

Heb lekker geshred en een schaaltje chips leeg gegeten. Ik hou van beloningen:-)

Raponsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-13 22:27

Mrijn schreef:
Naaiwinkel, hema, blokker?

Ik ben nog steeds op zoek naar een ECHT goed matje. Moet soepel zijn en heel erg anti-slip. Wij hebben een heel erg gladde vloer en bij level 2 voldoet mijn stijve matje niet.

Heb lekker geshred en een schaaltje chips leeg gegeten. Ik hou van beloningen:-)

Je beloning zie je op de weegschaal, het meetlint en zie je aan je kleding.
Voedsel beloningen zijn meer voor honden.

Een keer zondigen is prima en moet je zeker doen, maar zodra je het als een beloning gaat zien ben je eigenlijk verkeerd bezig.

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-13 22:29

Raponsje schreef:
Ik ben trouwens wel nieuwsgierig hoeveel iedereen al kwijt is op dit moment.
Dus hoeveel kilo / cm ben je kwijt sinds de eerste dag dat je begon met de Jillian programma's?

Ik ben 11 kilo kwijt, nee 9, ik was al 2 kwijt voordat ik ging shredden. En rond de navel en taille is er zo'n 10-11 cm vanaf in totaal sinds ik begon met shredden.
Ik heb eerst de shred gedaan, daarna Ripped, daarna nogmaals de shred en ik zit nu weer in week 2 van Ripped.

Tin

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-13 22:32

Hema en Blokker ga ik maandag is even kijken!

Dat "belonen" doe ik dus ook... Naja ik krijg dan zin in iets lekkers en dan denk ik; Ach, ga zo toch sporten.. }:0

Wow KarinvdM 9 kilo is een behoorlijk resultaat!

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-13 22:35

Ja, ver boven verwachting. :j
Maar ik moet daar wel bij zeggen dat ik ook behoorlijk gezond aan het eten ben.
Ik eet lekker en genoeg, honger heb ik niet, maar bijna alle ongezonde dingen laat ik achterwege.

MarisdB

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-13 22:36

Raponsje schreef:
Met gewoon "normaal" eten en je gezond verstand aan te zetten kom je echt al een heel eind..

Dat is het nou net, ik weet eigenlijk niet meer wat "normaal" is.

Wow Karin, dat is een supergoed resultaat!

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-13 22:40

Mrijn schreef:
Van harte met Luuk Angelique! Gaat het goed met jullie? Ik vind het wel onwijs vroeg om nu alweer echt strakker te willen worden hoor. Ik had daar de energie echt niet voor de eerste maanden. Mag je ook al wel fanatiek buikspieren trainen?

Gewichtjes is handig, maar kunnen in het begin goed vervangen worden door halve liter flesjes gevuld met zand of water. Ik gebruik nu gewichtjes van 2 kilo (zit op dag 7 van level 1).

dank je wel!
het gaat redelijk. luuk is erg onrustig, heeft veel pijn in zijn buik (krampen, reflux en koemelkallergie), dus daar ben ik best druk mee. Maar als hij op bed ligt en zijn grote zus ook, doe ik nu vaak een powernap. dat zou ik om willen zetten naar beweging, want ik erger me suf aan mijn lijf. Gisteren gaan shoppen maar dat was nogal confronterend in het pashokje...
of ik mijn buikspieren weer mag trainen zal ik woensdag even navragen aan de fysio. ze heeft er nog niets over gezegd overigens.
met jouw meisje alles in orde?

flesjes water zijn idd een goede en ik zag net de action-dumbels geadviseerd worden. dat is nog eens een leuk prijsje. mocht het dan niets zijn op de een of andere manier, dan doet het niet zo'n pijn in de portomonee.

las ook het eea over afvallen en dieeten. een dieetiste zit in de basisverzekering toch en is daardoor voor iedereen vrij toegankelijk?
ik ga niet op dieet en ga ook niet op mijn voeding letten. niet meer dan ik nu doe. mijn zoon heeft koemelkallergie en ws nog meer overgevoeligheden en gezien ik borstvoeding geef, moet ik daar mijn voeding op aanpassen. ik eet dus niets met daarin (sporen of afgeleiden van) dierlijke melk, soja, noten en ei.

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-13 22:45

Veel groente en fruit, MarisdB.
Zoveel mogelijk onbewerkt en puur, dus geen pakjes en zakjes en kant en klaar maaltijden.
Geen Cruesli, koeken, taart, ontbijtkoekrepen, Liga koeken, Fruitkicks etc.
Door etiketten te gaan lezen in de supermarkt word je al snel veel wijzer.
Ik eet ook weinig tot geen rijst/pasta/aardappels en liefst ook geen tarwebrood. En als ik al zoiets eet kies ik voor een volkoren variant en bij rijst geen witte rijst.

Tin

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-13 22:48

@ KarinvdM

Knap dat je de ongezonde dingen achterwege kan laten. Ik heb daar zelf nogal moeite mee en krijg na een dag of 2 gezond eten ontzettende zin in ongezonde dingen.

In je post hierboven noem je een heleboel dingen op die ik dus als gezond zie... :') Zoveel mogelijk volkorendingen eten doe ik dan al wel, maar cruesli is dus niet gezond?

Raponsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-13 22:48

Voorbeeld gezond eet lijstje :

Ontbijt:
2 volkoren boterhammen met 30+ kaas - komkommer - tomaat - rucola sla

Tussendoor:
Peer + schaaltje druiven

Lunch
volkoren wrap met tzatsiki - 2 plakjes kipfilet - sla - tomaat - komkommer etc

Tussendoor:
Schaaltje magere yogurt met verse aardbeien

Avond eten:
Bananen pannenkoeken 3stuks besmeerd met lightjam
Prak 1 banaan - klop 2 eieren kapot en voeg dit bij elkaar.
Voeg een beetje kaneel toe en bak dit mengseltje in een koekenpan.

Toetje:
Zelfgemaakt italiaans ijs:
Vries je favoriete fruit in - haal een uur voor je het toetje maakt uit de vriezer en gooi bevroren in de blender.
Nu heb je calorie italiaans ijs.

Tussendoortje:
Appel met kaneel
Schaaltje druiven

Dit allemaal samen is 1900 calorieen.
Wel gebaseerd op calorien van de merken / producten die ik hier gebruik.
Je kunt dus enorm veel (gezond) eten zonder honger te lijden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-13 22:52

Probleem bij is dat ik absoluut geen sla, komkommer of tomaat lust. Lust helaas heel veel groentesoorten niet.

Komt ook door dat het zo knarst tussen je kiezen. Lust wel veel fruitsoorten.