GeekGirl schreef:JasmijnJoy, ik denk dat MyLittleLove bedoelt dat het moeilijk is voor haar om te lezen wat je precies gegeten hebt en dat je je daardoor dik voelt. Als iemand anders met een ES dat leest denkt die 'ik heb ook chips en chocola gegeten, dus dat betekent dat ik ook een kilo zal zijn aangekomen'. Met triggerend wordt er bedoelt dat het je op slechte gedachten kan brengen.
Voor iemand met een eetstoornis is het nogal moeilijk om jezelf en je eetpatroon niet te vergelijken met andere mensen. Eigenlijk is dat vergelijken juist heel slecht want als je een eetstoornis hebt denk je altijd dat je te veel eet en dat die ander dunner is dan jij. Als iemand anders dan een keer wat minder eet doe jij dat dan meestal ook, terwijl je niet weet of die ander misschien de dag ervoor veel heeft gegeten en daarom geen honger heeft. Zo vind je al snel altijd een excuus om weinig te eten.
Ik heb jouw posts nog nooit triggerend gevonden, maar ik heb dan ook al een hele tijd mijn eetstoornis onder controle. Om te voorkomen dat je andere mensen op slechte gedachten brengt zou je kunnen proberen om geen hoeveelheden te noemen. In plaats van te zeggen 'ik heb 4 boterhammen gegeten' kan je ook gewoon zeggen dat je goed gegeten hebt tijdens de pauze. Het noemen van je gewicht kan bijvoorbeeld ook soms confronterend zijn voor andere mensen met een eetstoornis.
Ik wil niet zeggen dat bijhouden hoeveel je eet niet nuttig is, maar het is niet altijd goed om dat te vertellen aan andere mensen met een eetstoornis.
Waarmee ik ook absoluut niet wil zeggen dat je hier niet meer mag posten JasmijnJoy, je kan hier best terecht met je gedachten en gevoelens, ik weet uit ervaring dat het oplucht om het aan iemand kwijt te kunnen. Je zou alleen kunnen proberen om er rekening mee te houden dat hier ook andere mensen met een eetstoornis meelezen, en dat je sommige dingen dan ook beter niet kan zeggen.
MyLittleLove, succes met je adviesgesprek en hopelijk komt er een goed behandelingsplan uit!
Omg, het spijt me zo! Dat wist ik helemaal niet 
Echt duizend maal sorry mensen! Echt ik meen het als het verkeerd over kwam. Sorry! Zo bedoelde ik het echt niet. Ik zal het niet meer doen. Echt ik meen het sorry! Ik zal het niet meer doen