Hoe vaak en hoelang douchen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 14:00

elyse14 schreef:
Hoe vaak je per week/dag douchte verschilt hier heel erg,

Maar hoe vaak gebruiken jullie je handdoek?

Ik gebruik mijn handdoek 1x en daarna gaat ie mooi de was in,
en dan pak ik de volgende dag weer een schone uit de kast!
want ik vind het echt ranzig als je 2 of meerdere keren met 1 handdoek afdroogt.
Maar hoe denken jullie daar over?..

Ik gebruik ze meerdere keren, maar ik gebruik er wel iedere keer 3...
een om op te staan, een om af te drogen en een voor gezicht en (om m'n) haar,

AmyII

Re: Hoe vaak en hoelang douchen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 14:10

Oh my... We krijgen de handdoekendiscussie weer ;)...
Ik gebruik mijn handdoek twee á drie keer; ik neem namelijk aan dat als ik me afdroog, ik schoon ben. Als ik hem dan goed op de verwarming te drogen hang is hij prima nog een tweede (of derde) keer te gebruiken.
Voor douchen en 'wassen'(poedelen) gebruik ik wel twee verschillende handdoeken. Washandje pak ik wel elke dag schoon.

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 14:15

Ik snap niet wat er ranzig aan is om je meermaals met een zelfde handdoek af te drogen. Als daar nog viezigheid op komt te zitten dan heb je je niet goed gedoucht. :+ Ik gebruik mijn handdoek ook rustig een paar keer. Als ik dan weer een wasje draai gooi ik hem er weer in.

SienenIvo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 14:29

Ik gebruik hem ook wel vaker,alleen als hij op de grond heeft gelegen (Ik moet nu even in een container douchen) zit er allemaal roest aan dus dan pak ik wel een andere. Meestal laat ik hem drogen en gebruik in hem een 2de keer of soms wel eens een 3de keer. Niks mis mee.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 14:32

elyse14 schreef:
Hoe vaak je per week/dag douchte verschilt hier heel erg,

Maar hoe vaak gebruiken jullie je handdoek?

Ik gebruik mijn handdoek 1x en daarna gaat ie mooi de was in,
en dan pak ik de volgende dag weer een schone uit de kast!
want ik vind het echt ranzig als je 2 of meerdere keren met 1 handdoek afdroogt.
Maar hoe denken jullie daar over?..

Dat vind ik pas verspilling :Y)

Ik ben altijd schoon als ik heb gedouched... 8-)

dressagelady

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 14:32

Ik gebruik een handdoek ook wel vaker. Als ik bv er 2x mijn haar mee gedroogd heb gaat 'ie als matje op de grond en dan de was in :) Je bent toch helemaal schoon als je je afdroogt :+

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 14:40

De enige keren dat ik hem een keer gebruik is wanneer ik met mijn bezopen kop geprobeerd heb mijn benen te scheren :')... Hahaha

Talsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 14:50

Ik gebruik mijn handdoek 1 keer en gooi hem dan in de was. Meestal beland die handdoek ook op de grond. Als al mijn handdoeken in de was liggen gebruik ik hem vaak wel 2 keer. Ook als ik er mjn gezicht/handen mee afgedroogt heb wordt hij vaker gebruikt :)

tante_trien

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 17:53

2 handdoeken per douche :o

AmyII schreef:
Oh my... We krijgen de handdoekendiscussie weer ;)...
Ik gebruik mijn handdoek twee á drie keer; ik neem namelijk aan dat als ik me afdroog, ik schoon ben. Als ik hem dan goed op de verwarming te drogen hang is hij prima nog een tweede (of derde) keer te gebruiken.
Voor douchen en 'wassen'(poedelen) gebruik ik wel twee verschillende handdoeken. Washandje pak ik wel elke dag schoon.

Ook als je schoon bent zitten er op sommige plekken bacterieën die je op andere plekken niet wilt hebben ;) kunnen zorgen voor lelijke infecties.

Joanne1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 17:55

Niet alles gelezen, maar ik vind het eerlijk gezegd echt ranzig dat sommigen om de dag of zelfs nog minder douchen... Ik douche s ochtends snel (wassen en tanden poetsen) en s avonds bad of douche met haren wassen etc
Handdoek gebruik ik een keer en dan als 'matje'

Marijke_1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 17:56

Hmm, ik douchte eerst altijd elke dag, maar daarbij waste ik ook mijn haar elke dag.
Dan stond ik zo'n 10 minuten/kwartiertje onder de douche. Maar dat is dus onwijs slecht voor je haar,
dus ik probeer het te beperken tot om de dag. Laat ik zeggen dat ik nu dan 4 van de 3 dagen douche + haren was.
Maar op de dagen dat ik mijn haren nu niet was was ik mezelf wel.

En ik gebruik elke handdoek gewoon éen keer. Het mag dan wel schoon zijn,
maar ik weet niet, ik heb er toch niet zo'n lekker gevoel bij :')

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 17:59

Joanne1987 schreef:
Niet alles gelezen, maar ik vind het eerlijk gezegd echt ranzig dat sommigen om de dag of zelfs nog minder douchen... Ik douche s ochtends snel (wassen en tanden poetsen) en s avonds bad of douche met haren wassen etc

En ik vind het dan weer apart dat je 2x per dag gaat douchen... :P Het is maar wat je gewend bent.

Joanne1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 18:02

Maar je zweet toch enzo? Vooral s nachts? En er zitten kei veel bacteriën in een bed...
Ik douche s avonds nogmaals omdat ik dat wel zo fris vind na het paardrijden/sporten

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 18:03

Ik vind het ook apart dat mensen onder de douche tanden poetsen :o Ik snap het echt niet. Lijkt me echt ontzettende waterverspilling. Nou poets ik met elektrische tandenborstel dus dat is toch al niet zo handig :o

Ik douche voornamelijk 's ochtends. Ik heb dan idd wel eens 's avonds gesport/paardgereden, dan was ik me even met een washandje voor het zweet zodat ik niet helemaal vies in bed ga liggen, en dan douche ik me vervolgens 's ochtends uitgebreid.

Joanne1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 18:05

Iewk dan stinkt je bed toch helemaal naar paard :=
Is juist geen waterverspilling, sta toch al onder de douche....

Liin

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 18:07

jeetje mensen die elke dag 30min of langer douchen, waar wordt dat geld vandaan gehaald??

ik douche 1x per dag ongeveer 10 min. Dit is omdat ik ook elke dag sport. (savonds dus douche want anders lig ik vies in bed)
Kennissen van mij douchen 2/3x per week en de rest wassen zij zich voor de wasbak, en geloof me, ze zijn niet vies. Maar dat kan natuurlijk niet als je echt elke dag sport of vies wordt.

xEliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 18:19

Ik douche ook elke dag en dan zo'n 10-15 min, hangt er van af of ik moet scheren of niet :P en ja ik poets soms mn tanden in de douche met een elektrische tandenborstel :P

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 19:19

ik heb een meidenavond gehad, en daar douchen de meesten elke dag.

een deel sávonds en 2 s ochtends.

12sterre34

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 19:52

Joanne1987 schreef:
Maar je zweet toch enzo? Vooral s nachts? En er zitten kei veel bacteriën in een bed...
Ik douche s avonds nogmaals omdat ik dat wel zo fris vind na het paardrijden/sporten

Je gaat echt niet dood van die bacteriën in je bed :(:) Iedere dag douchen met zeep is slecht voor je huid of je zeep moet ph neutraal zijn. Ik douche 5 a 6 dagen in de week. 2 keer haren wassen/scheren en dan ben ik 15 min kwijt. De andere keren alleen inzepen en dan sta ik er 3 min onder. Handdoek gebruik ik zo'n 3 keer.

Joanne1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 19:55

Was m'n eigen ook niet elke keer met zeep hoor, is ook idee denk ik. Maar zo weinig douchen icm paarden en sport vind ik wel wat weinig hygiënisch :o

Marijke_1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 19:57

Ja dat begrijp ik wel.
Als ik paard heb gereden of stallen heb uitgemest,
dan douche ik ook sowieso. Ik ga echt niet met die paardenlucht in mijn bed liggen :')
Maar dan douche ik 's ochtends niet weer.

Shaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 20:00

Ik vond het, toen ik nog thuis woonde, echt ranzig dat ik doeken meerdere keren moest gebruiken. Nu ik op mezef woon gebruik ik elke handdoek 1x, mede omdat ik met die doek ook de vloer droog maak. Heb dan ook een heleboel handdoeken ;)
Wat me dan echt weer een zorg zal zijn is met een 'ongedouched lijf' gaan slapen... Ik douche wel elke avond, maar in het weekend sla ik 's avonds regelmatig een douchebeurt over als ik de volgende ochtend ook nog tijd heb om te douchen. Ik vind het juist heerlijk als ik ook eens een keer niét perse hoef te douchen haha :D

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 20:00

Ik vind het bizar dat zoveel vrouwen hier echt fobisch lijken voor wat bacilletjes :=

Ik gebruik twee handdoeken bij het afdrogen en die gebruik ik allebei wel een aantal keer hoor, ik weet niet precies hoe vaak. Na een x aantal dagen denk ik: "Nee, die handdoek doet het niet lekker meer," en dan gaat ie de was in.

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 20:03

Wij zijn hier echt slecht :') Vriend en ik douchen allebei iedere dag 1 of 2 keer. En dan gebruiken we iedere keer schone handdoeken...

Maar goed we wonen/werken op een boerderij en als je smiddags bijv. ergens heen gaat is het fijn om daar schoon heen te gaan ;) Savonds is het fijn om te douchen zodat we schoon en fris kunnen slapen...

SienenIvo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 20:05

Joanne1987 schreef:

Ik snap je probleem eigenlijk niet..

Als je gewoon een washandje pakt en je gaat onder je oksels en de rest wat maakt het dan uit dat je om de dag gaat of minder?
Tanden poetsen kan je toch ook gewoon onder de kraan? En het is zelfs ook nog veel water verspilling als je 2 keer in de douche gaat toch?