Elektroshock therapie bij depressie, wat vinden jullie?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Elektroshock therapie bij depressie, wat vinden jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 13:25

Waarom voel je je dan aangesproken? Vond je dat je zo'n praatje over mij had gehouden?

Ik zette het artikel hier neer voor degenen die er misschien in geïnteresseerd zouden kunnen zijn. Ik had ook het hele bericht kunnen quoten maar dat wordt een beetje veel. Was misschien wel beter geweest omdat door velen het of niet of maar gedeeltelijk wordtgelezen. Ach en dan waarschijnlijk nog precies zo dus dan heeft ook dat weinig zin.

pniekepnak

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 13:32

Okee, ik ben een beetje verbaasd dat deze discussie opeens weer oplaait...

Ik ga even teruglezen, dit topic is zo oud dat ik niet eens meer weet wat er allemaal besproken is :')

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 13:33

Vertel ons dan eens waar wij het slecht lezen. Het begin al helemaal fout. De psychiatrie is er hélemaal niet van overtuigd dat ze ziektes kunnen genezen en dat hun methodes de beste zijn, wel dat ze een weg aan het bouwen zijn om er ooit te geraken, net zoals de reguliere medische wetenschap aan een weg bouwt om alle ziekten ooit te kunnen genezen. En dat gaat met vallen en opstaan, maar dat wil niet zeggen dat er veel positieve uit voortkomen.

VogeltjeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 13:54

Anoniem schreef:
Ik vroeg niet om een diagnostiserend praatje hoor. Wat dat betreft blijven jullie psychjes er hier steeds weer naast zitten op alle vlakken. Maar ook dat was al bekend :-)

Ja, sorry hoor, maar wie zaait kan oogsten op een gegeven moment... Ik vraag me af wat jouw beroep is, of in jouw beroepsgroep zoveel bekend is dat er in de toekomst nooit meer iets hoeft te veranderen en dat de succesratio in jouw beroepsgroep 100% is. Come on. Vervelend voor je dat je psychische problemen hebt (gehad), maar ik vind het echt het toppunt van externaliseren dat je zegt dat dit door 'de psychiatrie' is veroorzaakt (versus jouw verleden/opvoeding/nare ervaringen/erfelijke belastbaarheid/you name it waardoor stoornissen worden veroorzaakt). Ik moet zeggen dat je ik ook niet al te serieus meer neem, een heel onderzoeksveld en beroepsgroep als geheel negatief/alles suckt beoordelen omdat jij jaren geleden niet de vooruitgang hebt geboekt die je in eerste instantie wilde en niemand die voor je tevoorschijn heeft kunnen toveren. Vraag me ook af of je uberhaupt iéts hebt gelezen van de andere posts hier in het topic, die jou keer op keer (en aardig en genuanceerd!) aangeven dat jij dingen wellicht te zwart-wit bekijkt en waarom.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 15:20

Dit is weer zo voorspelbaar.....

Ik plaats iets waarvan ik vind dat het interessant is. Vervolgens krijg ik sowieso weer die personen over me heen die hier beroepsmatig mee te maken hebben en nog een paar meer. Dan wordt ik als persoon even de grond in getrapt vanwege mijn slechte cognitieve vaardigheden oid. Ik vind dat ik gewoon van mening mag zijn waarvan ik van mening ben en dat ik hiervoor ook genoeg informatie kan vinden die hout snijdt. Daar hoeven jullie het niet mee eens te zijn hoor, geen probleem.

maar als ik dan een (walgelijke) vorm van therapie aandraag en die de hemel in prijs, alsof ik daar wel achter sta dan wordt ik ineens weer aangevallen. Of ik wel goed wijs ben en weet hoeveel nare bijwerkingen en gevolgen aan die therapie vast zouden kunnen zitten. En wanneer ik dan heel quasi naief vraag wat die negatieve kanten dan zijn (alsof ik dat zelf niet binnen 2 seconden kan googelen) krijg ik die zelfs netjes op een presenteerblaadje aangereikt.

Hoe dan ook ligt het altijd aan mij, is er iets mis met mij en mijn opvattingen, mijn cognitieve vaardigheden of misschien wel mijn verleden en opvoeding?

VogeltjeM schreef:
"je klinkt of je best wat cognitieve therapietechnieken zou kunnen gebruiken [naam]"

Ik kan me voorstellen dat deze manier van benaderen bij veel mensen de indruk wekt dat er echt iets mis met ze is. Dat kan dan vast weer opgelost worden door allerlei therapeutische behandelmethodes ondersteund door (chemische) medicatie.

Medicatie waarvan inmiddels steeds meer bekend wordt, negatieve aspecten, maar dat kun je maar beter niet weten.

http://www.nujij.nl/gezondheid/chronisc ... 4569.lynkx

http://blog.seniorennet.be/rilatine/arc ... ?ID=232478

Chronisch ADHD-medicatie of antidepressiva-gebruik, kan na 20 jaar Alzheimer veroorzaken.

Het onderzoek besluit : 'Om de exacte relatie tussen de twee aandoeningen te verklaren, pleit Breteler voor meer onderzoek.'
Het gebeurt zeer frequent dat medische scripties tegenwoordig eindigen met de conclusie dat een en ander nog onbekend is.

Medicijnen en agressieve behandelmethodes die je verderop in je leven alleen maar verder aan kunnen tasten. Behandelmethodes waarvan dan gezegd zal worden, tja... we waren toen nog niet zover maar we moesten toch wat want als we niets hadden gedaan was het waarschijnlijk alleen maar slechter met je gegaan en voor dagelijkse intensieve persoonlijke coaching was geen geld, daarbij zou de farmaceutische industrie daar ook niets aan verdienen.
Ik kan hier trouwens zo iedereen aanwijzen die als een volgzaam schaap zijn/haar (toekomstige) kinderen ook klakkeloos zal laten vaccineren, om nog maar een voorbeeld te noemen van iets wat echt noodzakelijk is volgens de "professionals" omdat je anders er alleen maar op achteruit zou gaan.

Nee dankjewel, ik word liever gezond oud.
Ik denk er ook serieus over om de opleiding klassieke homeopathie te gaan doen, omdat ik persoonlijk meer goede en blijvende resultaten hieruit zie ontstaan. Geef mij maar het zelfherstellend vermogen.

Hier nog even wat leesvoer met enorm veel linkjes voor degenen bij wie de oogjes ook langzaam open gaan :D

http://www.fonteine.com/antidepressiva.html

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 15:35

Ik vraag mij serieus af of jij ooit hebt gewerkt met mensen met een psychiatrische aandoening en ik wens je veel succes als jij denkt dat een paar homeopathische middeltjes en wat gesprekstechnieken iemand met zware psychiatrische stoornissen kan genezen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 16:05

Kijk en daarom wil ik die opleiding doen. Omdat ik wil weten wat het is omdat het veel verder gaat dan alleen maar een paar homeopathische middeltjes.

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 16:06

Wow wat kom je toch bijzondere mensen tegen in deze wereld! Echt repelsteel, ben je nou zo blind voor je eigen gedrag? Iets met actie-reactie? Je schopt een topic van bijna een jaar oud omhoog met een of andere link, pleurt er een cynische opmerking bij en zodra mensen er dan tegenin gaan, vlieg je in de verdediging. Kom op zeg, wat had je dan verwacht? Dat iedereen ja en amen roept en met je mee klaagt over die vreselijke psychiatrische wereld? Kijk eens in de spiegel en hou op met het afzeiken van proffesionals die je proberen te helpen.
Om even gelijk een leuk tegenargument te geven, uit de praktijk: ik gebruik al jaren concerta (methylfenidaat dus) en ben de farmaceutische indurstrie erg dankbaar voor dit wonderbaarlijke pilletje. Ik ben heel wat behandelaars in het wereldje tegen gekomen (niet alleen voor adhd maar veel meer) en er is nog nooit iemand geweest die beweert dat de medicatie an sich genoeg is of dat het bewezen veilig is. Sterrker nog, ik heb overal te horen gekregen dat de medicatie selchts ter ondersteuning moet zijn en dat de langetermijneffecten gewoon nog niet bekend zijn. Goh gek he, als het middel nog niet zo lang bestaat. Hoe kan je dan in godesnaam bewezen hebben wat het op lange termijn doet?
Maar misschien voor jou een rare gedachte: zelfs als ik op mn 50e kanker zou krijgen door dit pilletje, blijf ik het doodleuk gebruiken, omdat ik zonder gewoon gek van mezelf wordt. Soms is het alternatief zonder medicatie namelijk erger dan de mogelijke nadelige gevolgen van het spul. Jammer dat je dit niet lijkt te (willen) begrijpen....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 17:10

Je hoeft het niet te lezen hoor :-)
Ik hoef het ook niet met jullie eens te zijn.

Waar heb je het over Zwarte? Welke professionals die me waarmee proberen te helpen? Ik heb hier nergens om hulp gevraagd.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 17:31

Anoniem schreef:
Kijk en daarom wil ik die opleiding doen. Omdat ik wil weten wat het is omdat het veel verder gaat dan alleen maar een paar homeopathische middeltjes.

Wat kan deze opleiding en deze middelen betekenen bij bijvoorbeeld:

eetstoornissen
angststoornissen
schizofrenie
persoonlijkheidsstoornissen
dementie
psychoses
verslavingen
dubbele diagnoses
enz. enz.

De psychiatrie is een moeilijk vakgebied. Maar er is volop (positieve) ontwikkeling, zoals in de gehele gezondheidszorg. Zeker als je de psychiatrie vergelijkt van bijv. voor de oorlog en nu.

Wat wil jij doen met cliënten die niet zelfstandig kunnen wonen doordat zij een gevaar zijn voor zichzelf of voor anderen? Het is heel gemakkelijk om kritiek te hebben, dus ik ben benieuwd naar jouw oplossingen voor de geestelijke gezondheidszorg. Daar wordt heel veel bezuinigd, dus een antwoord kunnen we wel gebruiken.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 17:36

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 18:24

Electra63 schreef:
[naam] schreef:

Wat kan deze opleiding en deze middelen betekenen bij bijvoorbeeld:

eetstoornissen
angststoornissen
schizofrenie
persoonlijkheidsstoornissen
dementie
psychoses
verslavingen
dubbele diagnoses
enz. enz.

De psychiatrie is een moeilijk vakgebied. Maar er is volop (positieve) ontwikkeling, zoals in de gehele gezondheidszorg. Zeker als je de psychiatrie vergelijkt van bijv. voor de oorlog en nu.

Wat wil jij doen met cliënten die niet zelfstandig kunnen wonen doordat zij een gevaar zijn voor zichzelf of voor anderen? Het is heel gemakkelijk om kritiek te hebben, dus ik ben benieuwd naar jouw oplossingen voor de geestelijke gezondheidszorg. Daar wordt heel veel bezuinigd, dus een antwoord kunnen we wel gebruiken.

Ik zei toch, ik zit er serieus over te denken om die opleiding te gaan doen. Ik heb hem nog niet gedaan, dat gaat 6 jaar lang duren. Ik denk dat het zeker zal meehelpen aan een beter algeheel inzicht in oorzaken. Het gaat daar niet om het bestrijden van symptomen met "middeltjes".
Ik ben helemaal niet van plan een praktijk te openen. Het is gewoon ontzettend interessant die manier van aanpak, het zelfherstellend vermogen.
Dat er zoveel bezuinigd wordt is erg jammer voor de mensen die daar de dupe van worden. Dat kan ik ook niks aan doen, daarvoor moet je bij de regering zijn. Dhr. Petry was al een eind op weg met goede oplossingen.

Wel grappig dat over de psychiatrie niet negatief besproken mag worden maar de klassieke homeopathie wel sarcastisch afgedaan mag worden met "een paar homeopathische middeltjes".

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 18:32

Anoniem schreef:
Ik zei toch, ik zit er serieus over te denken om die opleiding te gaan doen. Ik heb hem nog niet gedaan, dat gaat 6 jaar lang duren. Ik denk dat het zeker zal meehelpen aan een beter algeheel inzicht in oorzaken. Het gaat daar niet om het bestrijden van symptomen met "middeltjes".
Ik ben helemaal niet van plan een praktijk te openen. Het is gewoon ontzettend interessant die manier van aanpak, het zelfherstellend vermogen.
Dat er zoveel bezuinigd wordt is erg jammer voor de mensen die daar de dupe van worden. Dat kan ik ook niks aan doen, daarvoor moet je bij de regering zijn. Dhr. Petry was al een eind op weg met goede oplossingen.

Wel grappig dat over de psychiatrie niet negatief besproken mag worden maar de klassieke homeopathie wel sarcastisch afgedaan mag worden met "een paar homeopathische middeltjes".

Ik reageerde op jouw eigen bericht, waarin jij zegt "paar homeopatische middeltjes", dat zijn niet mijn woorden.

Maar goed, ik ben wel benieuwd hoe jij de problemen in de psychiatrie zou oplossen. De heer Petry is daar niet zo veel anders in als anderen werkzaam in de psychiatrie. Maar inderdaad dankzij de gemeenschap/regering/zorgverzekeraars staat de psychiatrie al jaren onder druk. De cliënten zijn daarvan de dupe, vooral de chronische cliënten.

Maar jij gaat een opleiding van 6 jaar doen? Mooi, succes, maar met wat als doel? Waar kan je werken met zo'n diploma? Worden jouw behandelingen (gedeeltelijk) vergoed door enige verzekering?
Wat betreft het zelfherstellend vermogen van het lichaam? Ga eens een aantal dagen meelopen in een ziekenhuis en/of psychiatrische instelling en verkondig daar het zelfherstellend vermogen van het lichaam. Daar zullen heel veel patiënten, werkenden blij van worden. Keep on dreaming....................

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 18:55

Ik was een nieuwe alinea begonnen dus ik dacht dat je dan wel begreep dat dat algemeen bedoeld was.

Mijn doel is dat ik het voor mezelf leer. Ik betaal de opleiding ook zelf.
Je kunt met die opleiding een eigen praktijk beginnen maar ik heb die ambitie niet. Ik ben heel gelukkig zo en vind het fijn dat ik de tijd heb om te leren wat ik wil.

Dhr. Petry was er toch wel behoorlijk anders in volgens de linkjes.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 19:34

Anoniem schreef:
Ik was een nieuwe alinea begonnen dus ik dacht dat je dan wel begreep dat dat algemeen bedoeld was.

Mijn doel is dat ik het voor mezelf leer. Ik betaal de opleiding ook zelf.
Je kunt met die opleiding een eigen praktijk beginnen maar ik heb die ambitie niet. Ik ben heel gelukkig zo en vind het fijn dat ik de tijd heb om te leren wat ik wil.

Dhr. Petry was er toch wel behoorlijk anders in volgens de linkjes.

Ik herken veel hoor in zijn verhaal.

Succes met je opleiding, altijd fijn om de mogelijkheid te hebben.

VogeltjeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 19:37

Repelsteel: niemand zegt dat medicatie geen bijwerkingen heeft of dat we alles al weten >;) dus waarom blijf je linkjes sturen? Medicijnen hebben bijwerkingen inderdaad, en er valt nog veel over te ontdekken. Het verschil is dat de meeste mensen in staat zijn om nuances te zien en dus snappen dat iets wellicht beter is dan niets, en dat er genoeg mensen wél worden geholpen in de psychiatrie. Helaas niet alle mensen nee, maar in welke beroepsgroep met mensen is dat wel? En jij schrijft de hele psychiatrie af (come on?) omdat jijzelf niet bent geholpen en je familielid herinner ik me ook niet, en je wat linkjes vindt die de gevaren van het gebruik van medicatie belichten. Zie je dan niet hoe ontiegelijk zwart-wit dit is?

Jij hebt gewoon een persoonlijke vete tegen de psychiatrie en ik heb je als onderbouwing alleen nog maar drogredenen horen geven en het roept na zoveel van dezelfde posts inderdaad wel wat irritatie op ja. Niet tegen jou als persoon want misschien ben je hártstikke aardig, maar je denkwijze in dezen is gewoon echt een beetje... zwart-wit :')
Laatst bijgewerkt door VogeltjeM op 18-01-14 19:46, in het totaal 1 keer bewerkt

VogeltjeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 19:45

Anoniem schreef:
Dit is weer zo voorspelbaar.....

Ik plaats iets waarvan ik vind dat het interessant is. Vervolgens krijg ik sowieso weer die personen over me heen die hier beroepsmatig mee te maken hebben en nog een paar meer. Dan wordt ik als persoon even de grond in getrapt vanwege mijn slechte cognitieve vaardigheden oid. Ik vind dat ik gewoon van mening mag zijn waarvan ik van mening ben en dat ik hiervoor ook genoeg informatie kan vinden die hout snijdt. Daar hoeven jullie het niet mee eens te zijn hoor, geen probleem.

Maar niemand hier zegt dat medicatie fantastisch en jubel en yay is? Dus in die zin zeg je niets anders dan de rest in dit topic. Het verschil is alleen dat ik (en anderen in dit topic) niet de hele psychiatrie volledig devalueren op basis daarvan. En ja, dat jij dat zo standvastig en pertinent wel doet (de HELE psychiatrie is klote en NIKS is er goed aan en werkelijk NIEMAND is er echt mee geholpen en ALLE psychiaters en psychologen zijn kwakzalvers), vind ik inderdaad erop wijzen dat jij best iets zou kunnen opsteken van een cognitieve training hier en daar. Nuances leren zien bijvoorbeeld.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 19:46

Electra63 schreef:
Ik herken veel hoor in zijn verhaal.

Succes met je opleiding, altijd fijn om de mogelijkheid te hebben.

Dankje :-)

Wat herken je allemaal precies in Petry's verhaal?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 22:14

Ik vind de gevaren en bijwerkingen van medicijngebruik of het voorschrijven van serotonine heropnameremmers terwijl er in geen geval wordt onderzocht of de patiënt wel een daadwerkelijk tekort aan serotonine heeft en dat terwijl bekend is dat een te hoog gehalte aan serotonine juist suicidaal gedrag en psychische stoornissen kan veroorzaken, wel heel makkelijk vergeleken alszijnde hetzelfde.
Ik zei vorig jaar al een keer dat veel zware gevallen in de psychiatrie eerst al een heel traject aan behandeling met medicatie achter de rug heeft, medicatie die psychische stoornissen veroorzaken kan.
Zo houd je iig wel patiënten, dat is de logica die ik erin zie.
Dus ondanks dat er veel mensen wel bij gebaat zijn die geen last hebben van bijwerkingen omdat ze het geluk hebben dat hun lichaam zich goed weet aan te passen aan de nieuwe chemische situatie, of door placebowerking, kan ik niet achter deze manier van behandelen staan. Wil niet zeggen dat ik jullie nuances niet inzie :-)

VogeltjeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 22:42

Anoniem schreef:
Ik zei vorig jaar al een keer dat veel zware gevallen in de psychiatrie eerst al een heel traject aan behandeling met medicatie achter de rug heeft, medicatie die psychische stoornissen veroorzaken kan.
Zo houd je iig wel patiënten, dat is de logica die ik erin zie.

Ik denk zeker niet dat men de hulpverlening in gaat om andere mensen te zieken, of omdat men graag andere mensen beschadigt. Integendeel, ik denk dat men de hulpverlening ingaat vanuit een grote interesse en/of roeping om anderen te helpen. Helaas lukt dat gewoon niet altijd, en ik kan je vertellen dat dat best een zwaar aspect is van het beroep. Ik zie in de psychiatrie dan ook geen complot om zoveel mogelijk mensen zwakzinnig en/of ziek te maken of te houden. Integendeel, ik denk dat in de psychiatrie juist mensen werken die graag iets positiefs bijdragen in het leven van anderen. Het betreft stuk voor stuk zware studies en erg goedbetaald is het ook niet. Om rijk te worden over de rug van anderen kan je dus beter een ander beroep kiezen. Als je psycholoog wilt worden, moet je na je universitair afstuderen zelfs nog gemiddeld 2 jaar vrijwillig werken (dus een fulltime functie en de verantwoordelijkheden die komen kijken bij het beroep, zonder een enkele vergoeding of zelfs maar een reiskostenvergoeding), om uiteindelijk misschien aan een betaalde baan te komen. Áls je er al aan komt.

Dat er mensen zijn die stoornissen ontwikkeld hebben door een therapie of medicijn, is natuurlijk verschrikkelijk, maar helaas tot op een zeker punt niet te vermijden, gewoon omdat ieder lijf en iedere persoon anders is. En dan kan je alleen hopen dat we snel manieren ontwikkelen om nog beter op het individu in te springen. Het veld is in ieder geval erg hard in ontwikkeling, je moet als psycholoog of psychiater continu bijscholen en er worden steeds weer betere medicijnen en therapieën ontwikkeld. Wel vraag ik me af of die personen de stoornis écht ontwikkeld hebben door het medicijn of die therapie, als je objectief gaat kijken. Je weet immers niet hoe die persoon eraan toe was geweest zonder het medicijn, misschien wel veel erger.

Wat vind jij dan van de vergelijking met bijv. oncologie? Chemo is hartstikke schadelijk voor het lijf en over honderd jaar hopelijk hartstikke achterhaald. Stúdies vol die aantonen hoe slecht het wel niet is. Neemt niet weg dat het voor nu het beste is dat we kunnen doen. Ondertussen is men zich hard aan het ontwikkelen om betere behandeling mogelijk te maken. In mijn ogen is dit precies hetzelfde als wat in de psychiatrie gebeurt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 23:14

Daar heb je gelijk in vind ik, dat dat hetzelfde is.
Ik ben er heel lang van overtuigd geweest dat de reguliere geneeskunde datgene was dat mensen beter zou maken. Maar jammer genoeg is dat alleen maar het idealisme van velen, van jou misschien ook Vogeltje. Achter al die mensen die er hard voor leren en het goed bedoelen staan de concurerende farmaceutische bedrijven die cijfers willen zien, cijfers op hun bankrekening.

Net als bij het vaccineren :-(
Ik snap de eerste intentie maar helaas is die allang voorbij gestreefd door winstoogmerk.

Ik kwam laatst iets tegen op Facebook over chemo. En paar dagen daarvoor kwam ik bij toeval in een winkel met een vrouw in gesprek over kanker, zij had borstkanker gehad vertelde ze me, en had chemo geweigerd. ....

ff wachten, ff op de pc verder dus ik plaats dit alvast vanaf mijn foon

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 00:03

Ik kwam laatst iets tegen op Facebook over chemo. En paar dagen daarvoor kwam ik bij toeval in een winkel met een vrouw in gesprek over kanker, zij had borstkanker gehad vertelde ze me, en had chemo geweigerd. Met een orthomoleculair arts had ze haar behandeling voortgezet en was kankervrij en weer helemaal vitaal.

Dit was dat op facebook:
met dank aan Dr. Th. H. L. Michiels

'CHEMO: 'T WAS NIKS, 'T IS NIKS, 'T WORDT NIKS !!!',

Kwakzalverij bij de behandeling van kanker! Shockerend!
Het toppunt van kwakzalverij binnen de reguliere 'behandeling' van kanker. Schandalig en misdadig tegelijk. Patiënten met kanker worden vergiftigd.
Ze krijgen de dood op recept. Een absurde, maar keiharde realiteit! En, nog erger, niemand doet er iets tegen!!! Men slaapt, men slaapt, men slaapt rustig verder.....
Tenminste vijftig jaar heeft men deze patiënten in feite beduveld met middelen, chemotherapeutica of cytostatica geheten, die niet of slechts minimaal werkzaam zijn.
Ja zeker, de professor heeft het nu ook zelf verteld! Professor dr. René Bernards van het Antoni van Leeuwenhoek te Amsterdam heeft het hoogst persoonlijk gezegd.
De letterlijke tekst (Telegraaf van 13 april 2013) luidt:
'Driekwart van alle kankergeneesmiddelen werkt niet...! Drie van de vier patiënten heeft dan ook geen baat bij het medicijn dat hen gegeven wordt. Dramatisch. Chemotherapie is ooit ontwikkeld voordat we enig benul hadden van de oorzaak van kanker.' 'Sommige therapieën die je toedient bij longkanker of alvleesklierkanker worden vaak meer voor de vorm gegeven dan voor de werkzaamheid. We weten althans dat de kans dat het werkt klein is.'
Noch de huidige VVD-Minister van VWS, Edith Schippers, die wel tijd vond om in een toespraak per video (http://youtu.be/-TBIPHQ-IHU) alle alternatief geneeskundigen op zeer ongenuanceerde, perfide en immorele wijze in ernstige mate te schofferen, noch de antikwak-club (zoals te doen gebruikelijk!!!) protesteerden tot op heden tegen deze opperste vorm van reguliere kwakzalverij. Voor mijn gevoel, in al z'n voegen criminele, op maffia praktijken van de farma-industrie gebaseerde kwakzalverij en respectloos tegenover de ernstig zieke medemens! Zowel de minister als de antikwak-club kunnen hier van grove nalatigheid beticht worden. In het bijzonder de minister, die opvallend heult met de maatschappelijk ondermaatse 'Vereniging tegen de Kwakzalverij', dient volledig aansprakelijk te worden gesteld voor het toelaten van deze onaanvaardbare vorm van kwakzalverij. Levensbedreigende of zelfs dodelijke kwakzalverij die dagelijks voor zeer veel geld, nodeloos, per pil of infuus aan patiënten met kanker wordt verstrekt. Deze gang van zaken dient met onmiddellijke ingang een halt te worden toegeroepen! Temeer, omdat er uitstekende alternatieve mogelijkheden zijn.
In het boek (in deze winkel voor......Euro verkrijgbaar) met als titel: 'CHEMO: 'T WAS NIKS, 'T IS NIKS, 'T WORDT NIKS !!!', worden diverse andere manieren om kanker te behandelen besproken. Let wel, er staat hier niet: 'Om kanker te genezen.'
De auteur* van dit boek wijst u in het bijzonder op het hoofdstuk over 'Mycotherapie', de toepassing van Medicinale of Geneeskrachtige paddenstoelen, vaak samen met Graviola, bij de behandeling van kanker.
Geef a.u.b. deze informatie door aan andere geïnteresseerden en /of eventueel belanghebbenden!! Kopieer / mail deze pagina om verder te verspreiden! Het boek staat verder boordevol interessante info. over kanker en is ook te bestellen ( 8 Euro incl. verzendkosten) via theom@antikwak.com
Te storten op 527272434 ABN (Vergeet uw naam en adres niet te vermelden).
* Dr. Th.H.L. Michiels (Doctor of Naturopathy / Master of Naturopathy). T.06-53699104

Nu wil ik hiermee niet beweren dat de alternatieve mogelijkheden de juiste zijn en dat dit de enige weg is, maar ik ben wel heel druk bezig mezelf erin te verdiepen. Want ik heb het idee dat je oorzaken vaak op meerdere vlakken moet zoeken en aanpakken en hierbij kan bijvoorbeeld de klassieke homeopathie weer heel behulpzaam zijn imo. Na 25 jaar regulier ben ik er voor mijzelf zeker van dat dat niet toereikend is.
Dit bovenstaande boek wil ik ook nog bestellen en lezen om eens te kijken of dat mischien waardevolle info bevat... of niet. Want als je ooit voor de keus komt te staan dan wil ik graag wel de juiste beslissing maken en niet onder die zoveel % vallen die eraan dood gaat. Ik ben al aan baarmoederhalskanker geopereerd dus dat er zich kanker in mijn lichaam kan bevinden is al een feit geweest ( best eng!)

Veel dingen kunnen voorkomen worden. Mijn eerste kind was gezond, werd gevaccineerd, ontwikkelde autistisch gedrag toen ze 1,5 jaar oud was, kreeg diabetes na de 2de BMR vaccinatie. Ik vraag me af hoe ze was geweest wanneer ik haar niet had laten vaccineren.
Dat ze de reguliere geneeskunde nodig heeft voor haar diabetes staat vast, ze kan niet leven zonder insuline(pomp). Verder heeft ze enorm veel begeleiding nodig van ons en leeft ze zonder verdere medicatie.
Nu met mijn 2de kind doe ik het anders, blijf ik zo dicht mogelijk bij zijn blauwdruk, bij de natuur. vanaf de zwangerschap alles al biologisch, niet gevaccineerd, wijzelf ook compleet overgeschakeld op biologisch (op de auto's na dan :P ). Proberen te voorkomen ... iets waar de patienten van nu, zoals mijn eerste kind, helemaal niks aan hebben.

Ik hoop dat de behandelmethodes van Petry en zijn inzichten het gaan overnemen van o.a. de "agressievere" methodes die hij hier zo goed beschrijft:

http://www.soterianederland.nl/docs/Gif ... 0Petry.pdf

(ontzettend goed geschreven stuk vind ik het)
en ik hoop dat hier ook meer geld voor vrij gaat komen ipv dat er steeds meer wordt wegbezuinigd. (ik sta ook niet achter deze regering, maar ja, daar doe ik ook niet even wat aan).

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 18:30

Autisme 'ontwikkel' je niet. Het kan later tot uiting komen, maar het is niet iets wat je ontwikkelt of wat kan komen door injecties oid.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 21:26

Kimbers schreef:
Autisme 'ontwikkel' je niet. Het kan later tot uiting komen, maar het is niet iets wat je ontwikkelt of wat kan komen door injecties oid.

Ahh oke, ook allemaal onzin dus? Mag je tegen al die mensen zeggen die dus "zomaar" al die schadevergoedingen hebben gekregen van de farmaceutische bedrijven die even niks beters met hun geld te doen hadden :')

Even beter lezen, er staat autistisch gedrag.