Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Anoniem schreef:Ik vroeg niet om een diagnostiserend praatje hoor. Wat dat betreft blijven jullie psychjes er hier steeds weer naast zitten op alle vlakken. Maar ook dat was al bekend
VogeltjeM schreef:"je klinkt of je best wat cognitieve therapietechnieken zou kunnen gebruiken [naam]"

Anoniem schreef:Kijk en daarom wil ik die opleiding doen. Omdat ik wil weten wat het is omdat het veel verder gaat dan alleen maar een paar homeopathische middeltjes.
Electra63 schreef:[naam] schreef:Kijk en daarom wil ik die opleiding doen. Omdat ik wil weten wat het is omdat het veel verder gaat dan alleen maar een paar homeopathische middeltjes.
Wat kan deze opleiding en deze middelen betekenen bij bijvoorbeeld:
eetstoornissen
angststoornissen
schizofrenie
persoonlijkheidsstoornissen
dementie
psychoses
verslavingen
dubbele diagnoses
enz. enz.
De psychiatrie is een moeilijk vakgebied. Maar er is volop (positieve) ontwikkeling, zoals in de gehele gezondheidszorg. Zeker als je de psychiatrie vergelijkt van bijv. voor de oorlog en nu.
Wat wil jij doen met cliënten die niet zelfstandig kunnen wonen doordat zij een gevaar zijn voor zichzelf of voor anderen? Het is heel gemakkelijk om kritiek te hebben, dus ik ben benieuwd naar jouw oplossingen voor de geestelijke gezondheidszorg. Daar wordt heel veel bezuinigd, dus een antwoord kunnen we wel gebruiken.
Anoniem schreef:Ik zei toch, ik zit er serieus over te denken om die opleiding te gaan doen. Ik heb hem nog niet gedaan, dat gaat 6 jaar lang duren. Ik denk dat het zeker zal meehelpen aan een beter algeheel inzicht in oorzaken. Het gaat daar niet om het bestrijden van symptomen met "middeltjes".
Ik ben helemaal niet van plan een praktijk te openen. Het is gewoon ontzettend interessant die manier van aanpak, het zelfherstellend vermogen.
Dat er zoveel bezuinigd wordt is erg jammer voor de mensen die daar de dupe van worden. Dat kan ik ook niks aan doen, daarvoor moet je bij de regering zijn. Dhr. Petry was al een eind op weg met goede oplossingen.
Wel grappig dat over de psychiatrie niet negatief besproken mag worden maar de klassieke homeopathie wel sarcastisch afgedaan mag worden met "een paar homeopathische middeltjes".
Anoniem schreef:Ik was een nieuwe alinea begonnen dus ik dacht dat je dan wel begreep dat dat algemeen bedoeld was.
Mijn doel is dat ik het voor mezelf leer. Ik betaal de opleiding ook zelf.
Je kunt met die opleiding een eigen praktijk beginnen maar ik heb die ambitie niet. Ik ben heel gelukkig zo en vind het fijn dat ik de tijd heb om te leren wat ik wil.
Dhr. Petry was er toch wel behoorlijk anders in volgens de linkjes.
dus waarom blijf je linkjes sturen? Medicijnen hebben bijwerkingen inderdaad, en er valt nog veel over te ontdekken. Het verschil is dat de meeste mensen in staat zijn om nuances te zien en dus snappen dat iets wellicht beter is dan niets, en dat er genoeg mensen wél worden geholpen in de psychiatrie. Helaas niet alle mensen nee, maar in welke beroepsgroep met mensen is dat wel? En jij schrijft de hele psychiatrie af (come on?) omdat jijzelf niet bent geholpen en je familielid herinner ik me ook niet, en je wat linkjes vindt die de gevaren van het gebruik van medicatie belichten. Zie je dan niet hoe ontiegelijk zwart-wit dit is?
Anoniem schreef:Dit is weer zo voorspelbaar.....
Ik plaats iets waarvan ik vind dat het interessant is. Vervolgens krijg ik sowieso weer die personen over me heen die hier beroepsmatig mee te maken hebben en nog een paar meer. Dan wordt ik als persoon even de grond in getrapt vanwege mijn slechte cognitieve vaardigheden oid. Ik vind dat ik gewoon van mening mag zijn waarvan ik van mening ben en dat ik hiervoor ook genoeg informatie kan vinden die hout snijdt. Daar hoeven jullie het niet mee eens te zijn hoor, geen probleem.
Anoniem schreef:Ik zei vorig jaar al een keer dat veel zware gevallen in de psychiatrie eerst al een heel traject aan behandeling met medicatie achter de rug heeft, medicatie die psychische stoornissen veroorzaken kan.
Zo houd je iig wel patiënten, dat is de logica die ik erin zie.
). Proberen te voorkomen ... iets waar de patienten van nu, zoals mijn eerste kind, helemaal niks aan hebben. Kimbers schreef:Autisme 'ontwikkel' je niet. Het kan later tot uiting komen, maar het is niet iets wat je ontwikkelt of wat kan komen door injecties oid.