Shaun T - Insanity workout

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Tiahastrona

Re: Shaun T - Insanity workout

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 09:00

Net de eerste keer insanity gedaan. Heb hiervoor even shredden (Jillian Michaels) gedaan.
Was wel zwaar, maar wel te doen. Ga het proberen om 4 keer in de week te doen. Ik werk fulltime (onregelmatig), ben bezig met een opleiding en heb niet te vergeten mijn paard.
Ik vond dat opspringen (met je knieën omhoog) het zwaarste.

Maiska

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 12:00

Amigo_ schreef:
Ik heb helaas moeten stoppen. M`n knie en enkel begonnen te erg te protesteren.
Vind wel erg jammer want vond erg leuk..

Zelfde als ik dus, ik ga nu 5 x per week naar de sportschool en heb nu begeleiding daar, fysio/sportfysio, die dit probleem probeert te verhelpen (spieren trainen die het steviger maken daar). Dit werkt goed en ik heb amper pijn, zelfs na 10 minuten hardlopen. Wie weet dat ik af en toe wel eens een lesje insanity erbij wil gaan doen weer (want ik mis het!!). Mss ook een tip voor jou, lekker op de sportschool verder gaan? Ik ben inmiddels 3 weken daar bezig en ben sinds het begin van Insanity (ong 2 maandjes geleden) 6,5 kg afgevallen (en 2 broekriemgaatjes en veel strakker geworden). Nog 1 kg te gaan! Vind de sportschool wel een voordeel dat ik mijn armen/rug beter kan trainen, daar zie ik nu al verschil in na 3 weken.

L_iek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 12:01

Waar downloaden jullie dit? Of hebben jullie de dvd's aangeschaft?

Maiska

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 12:03

L_iek schreef:
Waar downloaden jullie dit? Of hebben jullie de dvd's aangeschaft?

Via mp gebrande dvds gekocht, de volledige versie (20 euro betaald). Ze zijn ook te downloaden, maar ik weet niet waar (wilde geen virussen op mijn computer :+ ).

MightyJoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 12:18

Ik zit nu op dag 18 van shred. Hierna wil ik graag Insanity gaan doen! Shred begint mij steeds meer tegen te staan omdat je 10 dagen hetzelfde filmpje doet. En ik vind Jillian niet super motiverend.
Ik ben wel bang voor Insanity maar ik kan t vanzelf helemaal volhouden! Ik zag dat er ook een vervolg op insanity was dus daarna hoef ik ook niet stil te zitten :))
Ik vind het doodeng maar ik heb er wel zin in :Y)

Maiska

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 14:52

MightyJoe, ik begon met een conditie van 0,0 aan insanity, dus dat gaat je na Jillian zeker lukken! Insanity heeft mij drie weken dat ik het heb gedaan niet verveeld! En ik raak snél verveeld :P Ik vond Shaun wel motiverend, dus das ook een pluspunt :)

Arienette

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 17:59

Zo ik heb voor het eerst de fittest gedaan. Ik had hem twee weken terug al eens gestart maar was toe na twee oefeningen dood en opgegeven haha. Ik doe het niet iedere dag maar 2 keer per week en daarnaast nog 2 keer per week joggen voor de afwisseling. En ik begon echt zonder conditie. Dus ik had vier lesjes meegedaan, of geprobeerd mee te doen, voor ik deze fittest deed.

Vind het leuk om jullie lijstjes te lezen dus ik zet die van mij er ook bij:

Switch kicks: 44
Power jacks: 38
Power knees: 71
Power jumps: 33
Globe jumps: 10
Suicide jumps: 13
Push-up jacks: 17
Low plank oblique: 40

HouVanUtopia

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 23:09

Vandaag dag 3 gedaan.
Merkte dat mijn conditie nu al beter was dan in het begin!

Ik heb helaas niet elke dag tijd om het even te doen maar probeer het wel 2/3x in de week te doen.

Tiahastrona

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 12:13

Vandaag ook de fittest gedaan (pfff)

Switch kicks: 60
Power jacks: 47
Power knees: 70
Power jumps: 25
Globe jumps: 9
Suicide jumps: 12
Push-up jacks: 20

Vond het alleen raar dat die power knees maaar een kant waren, of heb ik niet opgelet en had ik moeten wisselen???

Arienette

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 12:35

Tiahastrona schreef:
Vandaag ook de fittest gedaan (pfff)

Switch kicks: 60
Power jacks: 47
Power knees: 70
Power jumps: 25
Globe jumps: 9
Suicide jumps: 12

Vond het alleen raar dat die power knees maaar een kant waren, of heb ik niet opgelet en had ik moeten wisselen???

Dat viel mij ook op inderdaad, ik dacht oh dan weet ik al wat de volgende oefening was maar dat was niet haha.. volgens mij had je niet hoeven wisselen want dat deden die jongen en dat meisje op de achtergrond ook niet..

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 14:34

Ik doe dat elke keer wel, vind het ook raar dat het niet hoeft.

nova_zodiax

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 14:36

vandaag na een week niets te hebben gedaan, eindelijk weer tijd gehad.
Dacht dat het heel erg tegen zou vallen na een week niets te hebben gedaan maar het viel enorm mee.
was alleen even verbaasd dat deze langer duurde als 45 min. (cardio+abs) daar had ik me even op verkeken, dacht lekker klaar te zijn moest ik nog door :')

carineken

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 19:15

is het evt ook haalbaar zonder die fit test telkens te doen, omdat mijn tellen en iets anders tegelijk doen niet goed samen gaat en de "trainingen" lijken me echt super

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 22:01

volgens mij wel hoor!

Ik ben er even tussenuit. Super druk met stage die nog twee weken duurt. Dan maar straks weer from scratch beginnen en even rustiger aan. Als ik een dagje tijd heb pak ik er een les bij, maar anders gaat het helaas over.

Arienette

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 03:26

carineken schreef:
is het evt ook haalbaar zonder die fit test telkens te doen, omdat mijn tellen en iets anders tegelijk doen niet goed samen gaat en de "trainingen" lijken me echt super

tuurlijk, denk dat de fittest ook vooral voor je motivatie is omdat je dan op papier ziet dat je vooruit gaat. maar opzich merk je dat in de trainingen natuurlijk ook, dus als jij zonder kan lijkt me dat niet heel dramatisch. Ik zou alleen even kijken naar je planning als je het 6 dagen in de week gaat doen zoals officieel hoort, want volgens mij is de fittest net als de cardio recovery minder zwaar dan de overige trainingen. ik ben vanmiddag weer volop kapot gegaan op de cardio circuit...

Maiska

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 11:33

Ik zou dan denk ik in de eerste fase de fittest vervangen door de recovery + de abs. Dan heb je niet een volledig zware workout maar wél wat gedaan. De fittest lijkt mij nl ook minder zwaar. Denk dat die er ook vooral is voor de vooruitgang :) Wil je geen vooruitgang bijhouden carineke? :P :P

Tiahastrona

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 13:04

Net interval Plyo gedaan, was langer dan ik dacht, dus stukjes geskipt :o
Wist niet dat er veel verschil zat in verschillende trainingen, ook qua tijd.

HouVanUtopia

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 22:09

Vandaag dag 6 gegaan.

Nu vreselijk spierpijn in mijn kuit en binnenkant bovenbeen

Wat is verstandig dag rust of morgen dag 7 doen.

Ik doe het niet zes dagen na elkaar. Meestal 4x. Deze week wel al 3 dagen gedaan

Gipsylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 22:57

Ook hier de allereerste fittest gedaan met m'n broer haha!

Switch kicks: 100
Power jacks: 45
Power knees: 80
Power jumps: 37
Globe jumps: 7
Suicide jumps: 20
Low plank oblique: 46

Ocean_Child

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 23:51

Hoi! Mag ik met jullie komen meekletsen?

Ik heb vandaag de eerste fit test van Insanity gedaan en ik vond het nog vies tegen vallen :o 
Gisteren heb ik de 30 Day Shred van Jillian Michaels afgerond. (eigenlijk 2 dagen te vroeg, dus op dag 28, maar goed...) Ik heb er echt prima resultaten mee behaald, maar ben een beetje klaar met het eentonige karakter van Jillians programma's. Iedere dag het zelfde voor 10 dagen gaat me ontzettend vervelen. Vandaar dus dat ik van mijn eerdere plan om Ripped in 30 Days nu te gaan volgen ben afgestapt en heb besloten om Insanity te gaan doen.

Ik heb een aantal filmpjes bekeken en ben heel erg benieuwd of dit mij gaat lukken. Denk dat het zwaar wordt, maar ik ben een doorbijter :D Ik ging op de fit test vandaag al stuk! Hahahahaha!! Misschien had ik toch een dag rust moeten nemen na de Shred maar ja, ben nu al begonnen...

Ik zie van jullie je lijstjes hier staan, dus zal de mijne ook plaatsen.

Fit Test Dag 1:

Switch Kicks - 124
Power Jacks - 51
Power Knees - 75
Power Jumps - 27
Globe Jumps - 9
Suicide Jumps - 11
Push-Up Jacks - 21
Low Plank Oblique - 46

Tiahastrona

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 12:41

SaskiaKa schreef:
Hoi! Mag ik met jullie komen meekletsen?

Ik heb vandaag de eerste fit test van Insanity gedaan en ik vond het nog vies tegen vallen :o 
Gisteren heb ik de 30 Day Shred van Jillian Michaels afgerond. (eigenlijk 2 dagen te vroeg, dus op dag 28, maar goed...) Ik heb er echt prima resultaten mee behaald, maar ben een beetje klaar met het eentonige karakter van Jillians programma's. Iedere dag het zelfde voor 10 dagen gaat me ontzettend vervelen. Vandaar dus dat ik van mijn eerdere plan om Ripped in 30 Days nu te gaan volgen ben afgestapt en heb besloten om Insanity te gaan doen.

Ik heb een aantal filmpjes bekeken en ben heel erg benieuwd of dit mij gaat lukken. Denk dat het zwaar wordt, maar ik ben een doorbijter :D Ik ging op de fit test vandaag al stuk! Hahahahaha!! Misschien had ik toch een dag rust moeten nemen na de Shred maar ja, ben nu al begonnen...

Ik zie van jullie je lijstjes hier staan, dus zal de mijne ook plaatsen.

Fit Test Dag 1:

Switch Kicks - 124
Power Jacks - 51
Power Knees - 75
Power Jumps - 27
Globe Jumps - 9
Suicide Jumps - 11
Push-Up Jacks - 21
Low Plank Oblique - 46

netjes hoor!!

HouVanUtopia

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 11:22

Ik heb me er al paar dagen niet toe kunnen zetten. Heb woensdag laatste x gedaan donderdag kwam ik niet meer vooruit van de spierpijn.
En toen werd ik vrijdag wakker met een voorhoofdholtesontsteking..
Dus nu nog een vreselijk snothoofd wil morgenvroeg weer proberen om verder te gaan..

Gipsylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 11:50

Pff balen zeg! Beterschap!

MightyJoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 16:38

Ik ben vandaag begonnen en heb net de fit test gedaan! Wel zwaar hoor!
switch kicks : 55
power jacks : 46
power knees : 73
power jumps : 30
globe jumps : 10
suicide jumps : 14
push up jacks : 26
low plank oblique : 33

Channiiiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 16:39

Ik ben komende dagen heel druk met werk, werk nu tijdelijk paar weekjes 6 dagen per week.. Dus helaas schiet insanity er wel eens bij in.. Afgelopen week nog 4 van de 6 trainingen kunnen doen, hoop dat ik dat zo'n beetje vol kan houden, want vind het zonde om het af te moeten bouwen!