Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
griebels schreef:Het kan ook andersom zijn, dat ze geen leuke vent tegen het lijf loopt die er voor haar en kind wil zijn...
Ik word een beetje moe van de reacties hier. Ze vroeg om advies voor abortus vs voldragen, maar het gaat er nu steeds meer om hoe geweldig het wel niet is om moeder te zijn, en dat de kinderen er gelukkig van worden...
Daar gaat het allemaal niet om, het gaat erom wat TS wil... Welke keuze ze dadelijk moet gaan maken. Niet of ze het kan en of het zou lukken...
ano28 schreef:De echo is donderdag.
Daar ben ik best benieuwd naar.
Ja, stel ik ga ervoor, dan zal het kind een keer naar de vader gaan vragen.. Dit zie ik eigenlijk nog als zorg voor later. Zoals ik er nu over denk, laat ik dat aan de vader/kind over of er contact komt. Ik zal het niet aansporen maar ook niet af proberen te houden.
Ik verwacht niet dat als ik het houd zijn mening bijtrekt en ben er eigenlijk al zat hem achterna te lopen hierover, komt niks op terug en hij zegt zelf ook dat het hem niet veel doet.
Of het verstandig is zijn de meningen over verdeeld. Ik denk dat het mogelijk is in mijn situatie maar het zal alles behalve makkelijk zijn!

) en financieel er niet direct reden is tot schrapen dan komt het over het algemeen wel goed.
want welke keus je ook maakt, het is geen makkelijke keuze.
griebels schreef:Daarin verschillen wij indd van mening want ik heb het niet over het missen van je vader maar dat een vader(-figuur) heel belangrijk is in de ontwikkeling van een kind...
Vergeet niet nogmaals.. het is een wonder en het is je gegunt.
Succes TS! Dikke knuffel!
) Jibbel schreef:griebels schreef:Daarin verschillen wij indd van mening want ik heb het niet over het missen van je vader maar dat een vader(-figuur) heel belangrijk is in de ontwikkeling van een kind...
Dat begrijp ik en die is er in mijn geval ook niet geweest. Het fenomeen 'vader' is voor mij gewoon onbekend. En de een zal er meer moeite mee hebben dan de ander. Ik heb nou niet het idee dat ik een stuk van mijn ontwikkeling heb gemist of mis namelijk doordat er geen vaderfiguur was.
griebels schreef:Daarin verschillen wij indd van mening want ik heb het niet over het missen van je vader maar dat een vader(-figuur) heel belangrijk is in de ontwikkeling van een kind...
ano28 schreef:De echo is donderdag.
Daar ben ik best benieuwd naar.
Ja, stel ik ga ervoor, dan zal het kind een keer naar de vader gaan vragen.. Dit zie ik eigenlijk nog als zorg voor later. Zoals ik er nu over denk, laat ik dat aan de vader/kind over of er contact komt. Ik zal het niet aansporen maar ook niet af proberen te houden.
Ik verwacht niet dat als ik het houd zijn mening bijtrekt en ben er eigenlijk al zat hem achterna te lopen hierover, komt niks op terug en hij zegt zelf ook dat het hem niet veel doet.
Of het verstandig is zijn de meningen over verdeeld. Ik denk dat het mogelijk is in mijn situatie maar het zal alles behalve makkelijk zijn!

Talisa schreef:Alle emotionele gevolgen is hier al 14 pagina's over gediscussieerd, maar denk je ook na over de fysieke gevolgen? Zodra je een abortus provocatus laat uitvoeren is er ook een kans dat je daarna helemaal niet meer zwanger kunt worden..

Talisa schreef:Ik bedoel meer, het wordt wel als heel 'normaal' gezien, dat je zodra je voor abortus kiest, de gehele procedure (hetzij zuigcurretage of instrumentele verwijdering met evt medicamenten) sowieso zonder slag of stoot goed gaat. Het is een medische ingreep, die net zoals alle andere medische ingrepen, óók risico's met zich meebrengt.
Om nou helemaal te gaan uitlichten (met cijfers? wat heb je hier aan?) hoe en wat precies, is denk ik niet relevant.
Oke, ik nuanceer mijn eerste post hierbij: in Nederland komt het gelukkig niet (meer) voor dat je na een abortus provocatus niet meer zwanger kan worden door complicaties van de ingreep. Maar dat neemt niet weg dat je soms wél complicaties van de ingreep kunt hebben.

BraveSpots schreef:Talisa schreef:Alle emotionele gevolgen is hier al 14 pagina's over gediscussieerd, maar denk je ook na over de fysieke gevolgen? Zodra je een abortus provocatus laat uitvoeren is er ook een kans dat je daarna helemaal niet meer zwanger kunt worden..
Heb je cijfers die dat kunnen onderbouwen? Want als we het hier over een kans van 0.001 procent hebben vind ik het verwaarloosbaar om te vermelden eerlijk gezegd.
Of moet het op het minst in het juiste licht gezegd worden.