Ja ik ben te dik, so what?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 17:14

Romyv schreef:
Peanutbutter schreef:
IK spreek uit eigen ervaring ..

was jij dat meisje die een paar jaar geleden fotos had gepost omdat je zoveel was afgevallen en daarom een borst correctie kreeg? (als je neit wilt antwoorden ook goed hoor).. Had nl heel veel indruk op me gemaakt!

@cayenne, ja het is een levenstyle waar je aan veroordeeld bent.. maar geld denk ik voor iedereen in min of meerdere maten

Het meest moeilijke is nog wel om dat los te durven laten.

suzanne461

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 17:19

Als ik op de bank Hollands next topmodel zit te kijken (vind ik gewoon een leuk, doelloos programma) dan krijg ik altijd naar me geslingerd dat al die meisje zoo graatmager en lelijk zijn en dat dat echt niet mooi is. (ik ben zelf redelijk slank en mensen denken dan gelijk dat als ik zo'n programma kijk dat ook wil). Zo vervelend..
Iedereen dik of dun mag toch gewoon zelf weten wat ze wel en niet eten?!
Laatst bijgewerkt door suzanne461 op 04-01-13 17:31, in het totaal 1 keer bewerkt

pandour4evuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 17:20

ik heb laatst ook een hele nare opmerking naar me hoofd gekregen

Ik ben niet dun lees (100 kg met 1.72) maar ik ben ook niet echt extreem dik, daarnaast zit ik vol in de spieren. en ik doe er alles aan om er gewicht af te krijgen

Stond ik op mijn studentenvereniging komt er een gast naar me toe en die zegt zo van ja hoeveel weeg je. ik zo pardon. ja ik wil weten of je minder weegt als ik. ik denk het nl van niet (gast van 150 kg)

nou die opmerking heeft egt wel pijn gedaan hoor. ik heb de rest van de avond met een poedersuiker gevoel rondgelopen. hoe kan ie nou denken dat ik 150kg weeg (50 kg boven wat ik nu weeg)

Brainless

Re: Ja ik ben te dik, so what?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 17:25

@Pandour
Dat is toch altijd moeilijk.
Ik had 2 vriendinnen die ong. even zwaar waren (ook bijna even groot) maar de 1 leek veel dikker dan de ander. Ze waren +/- 120 kilo, terwijl de 1 geen 100 leek en de ander daarentegen wel 150.
Het ligt er echt aan hoe het gewicht verdeeld zit.

pandour4evuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 17:30

ik heb ook een keer gehad
dat ik uit eten ging met mijn roeiers (grote groep van 50 man)
en aan de tafel naast ons gingen ook vrouwen zitten (goed overgewicht) en ze hadden niet de meest afslankende kleren aan (glitter jurkjes etc. veels te kort) en toen werden er allemaal opmerkingen gemaakt over hoe die vrouwen eruit zagen. toen ging er ook echt in mijn achterhoofd zoiets van dat kan je niet maken. heb het uiteindelijk iets van gezegd en zij zo van ja maar dan moet je het maar niet zover laten komen en je moet je dan ook niet zo kleden.

toen heb ik wel iets in de trand gezegd van ik hoop niet dat jullie achter mijn rug om ook zo over mij praten want ik zou dat heel erg vinden. en als er vragen zijn erover dat je die gewoon moet stellen. ik heb liever dat iemand eerlijk naar mij toe komt dan dat achterbakse gedoe achter mijn rug om. Al vind ik het bij mijn roeiers iets anders want daar gaan we ook uit van wederzijds respect. ik praat niet over hun achter hun rug om (als er dingen besproken moeten worden met andere coaches weten zij waar het over gaat. wat ik daar zeg heb ik hen ook gezegd.) en dat verwacht ik ook van hun

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 17:32

Ik heb er ook een hekel aan. Zo ken ik ook mensen zo veroordelen zonder het verhaal erbij te weten en dan kan ik echt giftig reageren.

pandour4evuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 17:32

Brainless schreef:
@Pandour
Ik had 2 vriendinnen die ong. even zwaar waren (ook bijna even groot) maar de 1 leek veel dikker dan de ander. Ze waren +/- 120 kilo, terwijl de 1 geen 100 leek en de ander daarentegen wel 150.

hi brainless

kijk dat begrijp ik. maar hier kon je het verschil echt heel goed zien. ik zie er niet of ik 100 kg weeg. meeste denken 85. maar ik vond het gewoon al heel erg dat ie gewoon op me afstapte met het lef te vragen hoeveel ik woog. ik heb sowieso zoiets van (net als leeftijd) dat je zoiets ieman niet vraagt

madelief88

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 17:34

Wat een verhalen hier... Aan alles zit toch altijd twee kanten.

Als je echt dik wilt zien, moet je nu op rtl4 kijken. Je voelt je spontaan weer slank :)

Els_175

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 17:35

suzanne461 schreef:
Als ik op de bank Hollands next topmodel zit te kijken (vind ik gewoon een leuk, doelloos programma) dan krijg ik altijd in mn oor getetterd dat al die meisje zoo graatmager en lelijk zijn en dat dat echt niet mooi is. (ik ben zelf redelijk slank en mensen denken dan gelijk dat als ik zo'n programma kijk dat ook wil). Zo vervelend..
Iedereen dik of dun mag toch gewoon zelf weten wat ze wel en niet eten?!

Herkenbaar! Ben zelf 1,62 en weeg 52 kilo en redelijk bespierd. Ik eet waar ik zin in heb en sport meer dan genoeg (zumba, squash en 6x paardrijden pw). Maar ik leef in een huis met minder sportief aangelegde mensen en met meer aanleg voor overgewicht.
Nu eet ik graag gezond en ben ik ook redelijk bewust met mijn eetpatroon bezig, dit omdat ik een gezond lijf belangrijk vind maar ook omdat het hele gezin constant op dieet is en dus gezond wil eten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 17:36

Brainless schreef:
@Pandour

En spieren maken ook nogal verschil....
Ik had het ook een keer in het ziekenhuis. Ik woog toen 75 kg en ging van mijn stokje. kon nog net op het knopje drukken, zuster kwam aangerend en wilde me weer op het bed tillen. Lukte niet, en haar noodknopje deed het niet. Dus zij helemaal in paniek schreeuwen (echt een panische situatie). En toen achteraf zo ' Ja sorry voor de paniek hoor. Maar ja, goh. Ik gok dat je toch wel zo'n 90 kg weegt en dat krijg ik toch niet in mijn eentje op een bed getild' .
Uuh, paardon :? :') ... M'n ziekenhuisschort zal wel niet afgekleed hebben :)) . Andersom heb ik gelukkig ook wel eens. :') .

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 17:38

madelief88 schreef:
Wat een verhalen hier... Aan alles zit toch altijd twee kanten.

Als je echt dik wilt zien, moet je nu op rtl4 kijken. Je voelt je spontaan weer slank :)

WOW!!! mn zak chips smaakt gelijk niet meer -O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 17:40

Je moet wel bodybuilder zijn, wil je spiergewicht er iets toe doen hoor.
Ik train met gewichten vrij fanatiek en als ik er 3 kilo van aangekomen ben is het veel. En ik heb aardig meer spier dan vet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 17:42

Ja dat is eigenlijk ook wel weer waar.... Maar mensen zeggen toch altijd van ' Ja maar spieren zijn zwaarder dan vet' ... Mss iets met natuurlijke aanleg ofzo :') ? Ik weet bv. dat echt 0,0 spier-aanleg heb :')

Maargoed, mensen zeggen ook dat ze zware botten hebben ( :') ) dus je hebt een punt denk ik :))

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 17:46

Menino schreef:
Ja dat is eigenlijk ook wel weer waar.... Maar mensen zeggen toch altijd van ' Ja maar spieren zijn zwaarder dan vet' ... Mss iets met natuurlijke aanleg ofzo :') ? Ik weet bv. dat echt 0,0 spier-aanleg heb :')

Maargoed, mensen zeggen ook dat ze zware botten hebben ( :') ) dus je hebt een punt denk ik :))

Spieren wegen idd zwaarder dan vet, maar dat zijn dan wel ontwikkelde spieren. En ze moeten aardig ontwikkeld zijn willen ze enig gewicht in de schaal leggen. En het gewicht dat ze in de schaal leggen is niet zo dusdanig dat je gewicht er behoorlijk van gaat stijgen, tenzij je ze echt traint en dan ook alles en veel.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 17:46

Bij een groot deel van de reacties krijg ik het idee dat het om jonge mensen gaat. Na een bepaalde leeftijd - en vaak ook na het krijgen van kinderen - is het moeilijker om af te vallen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 17:48

Shenavallie schreef:
Bij een groot deel van de reacties krijg ik het idee dat het om jonge mensen gaat. Na een bepaalde leeftijd - en vaak ook na het krijgen van kinderen - is het moeilijker om af te vallen.

Dat is maar net hoeveel tijd en moeite je daar in wilt steken. Ik zie er nu beter uit dan voor mijn bevalling bijvoorbeeld. Ik train ook drie maal per week in de sportschool, rijd daarnaast paard en verder kan ik niet goed stil zitten :D Zoetigheid vind ik niet zo lekker, hartig wel, maar als we richting zomer gaan, dan let ik vanaf maart al wel wat op mijn voeding. Maar dieten doe ik dan weer niet :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 17:52

Maar opzich is het een feit dat je stofwisseling langzamer gaat werken na een bepaalde leeftijd :P ....
Maarja, als je dan ineens veel gaat sporten enzo... Dan zie je dat idd niet :+

pandour4evuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 17:57

Mindim schreef:
Je moet wel bodybuilder zijn, wil je spiergewicht er iets toe doen hoor.
Ik train met gewichten vrij fanatiek en als ik er 3 kilo van aangekomen ben is het veel. En ik heb aardig meer spier dan vet.

jaren fanatiek wedstrijdgroeid. aka 9 keer per week 24 km roeien. en 5 keer in de week kracht training. Ik ben geopereerd en hoop volgend jaar weer de boot in te gaan. maar ik weeg normaal tussen 70 en 80 kg.
3 jaar verplichte rust en je calorie intake niet veranderen zorgt ervoor dat je wat kgs erbij krijgt ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 18:00

Ik ben 39 jaar, weeg 61 kilo en heb een vetpercentage van 21%
Als je een langzame stofwisseling hebt, is het niet handig om veel te gaan eten als je niet te zwaar wilt houden. Verder verbruik je met sporten de nodige voedingsstoffen. Je hoeft niet zwaar te zijn als je het niet wilt, tenzij je een aandoening hebt van bepaalde aard of bepaalde medicijnen moet slikken. Je moet er alleen tijd en moeite in willen steken. En nee op een bepaalde leeftijd gaat het niet meer vanzelf, maar dan kan je je daar bij neer leggen en in gewicht toenemen of je kan zeggen, ik doe er wat aan. Eigen keus.

@Pandour, ik heb ook altijd geroeid, sloeproeien, bijvoorbeeld grachtentocht Amsterdam of van Harlingen naar te Terschelling en idd je krijgt er wat kilo's bij, maar zekers niet meer dan een paar kilo ;) en vanzelf de trainingen en de krachttraining.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 18:02

Maritje1991 schreef:
ik heb juist het idee dat mensen altijd een smoes verzinnen om niet te hoeven afvallen.

Het hoeft helemaal niet moeilijk te zijn en het heeft vaak ook 2 kanten. Ik heb ook astma, daarnaast een zwakke rug, platvoeten en allerlei allergieen waardoor ik niet echt veel gezonde dingen niet kan eten. Toch doe ik er van alles aan om te kunnen bewegen en niet dicht te slippen.. Is ook wel eigen instelling.

Vind dat ook wel heel kort door de bocht hoor.

Ik ben in 2011 begonnen met afvallen. Begon met 75 kilo en ging naar 68 kilo. Maar helaas verrekte ik mijn kruisband tijdens het "heuveltjes beklimmen" op de Veluwe en hierdoor is het hardlopen, waardoor ik dus gewicht verloor oa. , van de baan. Dit was het enige wat ik op dat moment leuk genoeg vond en ook motiverend genoeg :) Kon lekker laat savonds gaan hardlopen, was gratis en genoot er echt van. Het enige aan beweging dat ik nu doe is minimaal 80 km per week fietsen en 2 x per week paardrijden. Echt afvallen doe ik nog niet. Denk dat dat ook vooral komt omdat ik gewoon niet lekker in mijn vel zit. heb een hele tijd rond de 70 kilo gezeten. Helaas ben ik, sinds ik weer terug ben in NL (ben 3 maanden in USA geweest, ben daar niet aangekomen overigens), aangekomen en ben weer terug bij af. Het is zeer frustrerend en soms raak ik de moed ook gewoon kwijt. Het is niet dat ik me heel ongezond voel, maar ik wil toch graag terug naar mijn figuur dat ik had toen ik 18 was... woog toen 52 kilo...

Kipje39

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 18:14

Oud collega van mij ook, ik kwam weer werken na de zomervakantie.
Net paar maanden gestopt met roken, dus ja wat extra kilo's.

Hij ziet met staan in de kantine, en zegt zoo jij bent flink aangekomen.
Viel me zo verkeerd op de toon dat hij het zei, dat ik alleen maar terug kon zeggen...'gelukkig kan ik nog afvallen, aan die kop van jou kunnen ze niets meer doen'

En ben weggelopen...

Hij heeft nooit meer wat gezegd ook niet toen ik m'n kilo's weer kwijt was..

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 18:29

Gaan rokers trouwens standaard snoepen tijdens het stoppen?
Ik lees dat heel vaak. Wat is daar dan de reden voor en waarom niet een wortel oid nemen?

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 18:30

Hangt er vanaf hoe je er als stopper tegen aan kijkt. Toen ik stopte met roken ging ik bij elk beetje smachten een stukje sporten ipv iets in m'n mond stoppen. Ben geen grammetje aangekomen in die 8 maanden. Toen helaas wel weer begonnen :')

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 18:33

Cayenne schreef:
Ik lees dat heel vaak. Wat is daar dan de reden voor en waarom niet een wortel oid nemen?

ik ben ook angekomen, maar of dat nou met het stoppen met roken te maken heeft denk ik niet. Je gaat wel sneller neigen naar iets om mee te friemelen/bezig te zijn. Ik at ook met regelmaat heel veel wortels op hoor haha, ik eet ook soms zo'n 5 manderijnen op achter elkaar of noem maar op. Denk niet dat het persé snoepen is. Maar roken neemt de eetlust weg :)

Kipje39

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 18:35

Cayenne schreef:

Ik heb geen snoepje aangeraakt...
Dus ik kan je verzekeren dat het daar niet aan lag, denk toch je stofwisseling die veranderd.