30 Day Shred (Jillian Michaels)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

CCCCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-13 22:46

Tootz schreef:
Als ze braaf zijn is paardrijden goed te doen hoor! Ik heb alleen de pech dat ik een 4jarige heb staan die op t moment een beetje lastig is :p elke keer als zij stuiterde zat ik alleen maar: au au au AU!!! Maar over t algemeen gaat rijden een stuk beter dan lopen, traplopen, autorijden, was ophangen enz enz :p

Mijne heeft er ook een handje van om er vandoor te gaan, te bokken, in rengalop wegspurten. :+

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-13 22:47

Ik wacht voorlopig nog even met het programma.
Ga nu elke zondag een uur bodypumpen in de sportschool en nog 2 a 3 keer doordeweeks met een schema en als ik het nog trek een groepsles steps of iets anders.
Eerst maar even daar aan wennen, zodra ik dat zonder ontiegelijk veel spierpijn kan ga ik dit er misschien nog naast doen.

Blijf jullie wel volgen, als dat mag :D

Tootz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-13 22:56

CCCCC schreef:
Tootz schreef:
Als ze braaf zijn is paardrijden goed te doen hoor! Ik heb alleen de pech dat ik een 4jarige heb staan die op t moment een beetje lastig is :p elke keer als zij stuiterde zat ik alleen maar: au au au AU!!! Maar over t algemeen gaat rijden een stuk beter dan lopen, traplopen, autorijden, was ophangen enz enz :p

Mijne heeft er ook een handje van om er vandoor te gaan, te bokken, in rengalop wegspurten. :+

Au! :-p

blondies

Re: 30 Day Shred (Jillian Michaels)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-13 22:59

Oke! Ik ben overtuigd :D
Het gaat bij mij eerder 60days zijn want ik werk drie dagen in de week van 8.30 tot 20.30 en twee dagen volg ik avondscholing... Maaaar ik bedacht me: een paar dagen zijn beter dan niks :)
Mijn doel: gewoon fitter, beetje strakker, beetje lichter ;)
Morgen training one, ohow! Met hoeveel kg beginnen de meesten aan gewichtjes? 1/2kg?

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-13 23:08

En ik ben er ook klaar mee voor vandaag :) Wat me trouwens opviel is dat de pijn eens ik aan het trainen ben bijna weggaat... Dat is toch wel heel bizar?

De pushups gingen toch al ietsje beter, en ook de rest ging eigenlijk vrij netjes. Wel merk ik dat de halvelitertjes bijna vervangen mogen worden door een zwaarder gewicht (grote flessen lijken me zo lomp, maar ik kan woensdag pas om gewichtjes...)

Ook al sterf ik af en toe een beetje, toch vind ik het best leuk! *\o/* (zonder dit topic was het wel minder geweest :p )

Ik heb een tweetal minuutjes gestapt ter plekke voor ik begon, en een paar minuten uitgestapt/langer gestretcht na de video. Jammer genoeg is de spierpijn wel toegenomen achteraf :')

Ik begin te weten wat je bedoelde phormicola, toen je waarschuwde dat het vrij pittig is... (en op naar de 4.5 kilo? You go girl!)

Heel leuk overigens dat er steeds meer mensen mee doen!

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-13 23:10

Ja nu nog avondeten, wij leven op Mediteraanse voet :')

Bhris, het is idd pittig om aan te beginnen, maar zo rond een week begint het echt beter te worden!

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-13 23:14

Poeh, net nog op cc geweest. Twee Z2 proeven doen zeer! :P

Linni_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-13 23:17

blondies schreef:
Oke! Ik ben overtuigd :D
Het gaat bij mij eerder 60days zijn want ik werk drie dagen in de week van 8.30 tot 20.30 en twee dagen volg ik avondscholing... Maaaar ik bedacht me: een paar dagen zijn beter dan niks :)
Mijn doel: gewoon fitter, beetje strakker, beetje lichter ;)
Morgen training one, ohow! Met hoeveel kg beginnen de meesten aan gewichtjes? 1/2kg?

Ik heb gewichtjes van 1 kg, niet zwaar maar ik vind het wel genoeg, wil namelijk niet echt borst en arm-spieren gaan ontwikkelen..

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-13 23:20

Oh super! Ik had mij er al bij neergelegd dat het een zeer pijnlijke maand zou worden (maar ja, dat is The Change he die ik voel! :') )

Overigens heb ik zo'n zin in pannenkoeken met stroop of slagroom. Maar dat mag zeker niet binnen deze dertig dagen? Ik durf echt niet goed zondigen, stel je voor dat het dan niet werkt! Dan is al dat van de trap af strompelen voor niets geweest.

Grappig wel dat best veel mensen nog de moed vinden om na de work out nog te sporten!

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-13 23:22

@ blondies: ik begon ook met kleine flesjes water (0.5 kg); ik heb nog geen gewichten en al even weinig armspieren :+ Standaard begint de work out wel met hogere gewichten (1.3 kg dacht ik?)

Ookami

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-13 23:46

Ik ben er vandaag ook mee begonnen :j Ergens in april organiseer ik met de studentenclub een rugbywedstrijd tegen een andere studentenclub en tegen dan wil ik wat meer spieren en conditie kweken. Ik probeer nu deze 30 dagen vol te houden en daarna zie ik wel hoe ik verder ga. Daarnet ben ik ook nog 20 minuten gaan lopen na de oefeningen. Ik ga ook al wekelijks één keer gaan zwemmen en vanaf volgende week begint de badminton (één uur per week) ook weer.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-13 23:50

Bhriseis schreef:
Oh super! Ik had mij er al bij neergelegd dat het een zeer pijnlijke maand zou worden (maar ja, dat is The Change he die ik voel! :') )

Overigens heb ik zo'n zin in pannenkoeken met stroop of slagroom. Maar dat mag zeker niet binnen deze dertig dagen? Ik durf echt niet goed zondigen, stel je voor dat het dan niet werkt! Dan is al dat van de trap af strompelen voor niets geweest.

Grappig wel dat best veel mensen nog de moed vinden om na de work out nog te sporten!

Maar ja, na 10 dagen ga je alweer naar level 2 en ik weet uit ervaring dat dat de ergste van de 3 is :')

Ik cheat niet, heb ook geen trek in junkfood momenteel, dat zal wel veranderen als ik ongesteld moet worden.
Ik heb net met een haast seksuele inslag van m'n salade genoten, zat intens te genieten :')

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-13 23:55

:p
Ik heb net alleen de warming up gedaan.
Eigenlijk mag ik niet sporten voor het slapen gaan, dus dit vond ik dan wel genoeg. Ik wou even testen wat ging en toch even de andere spieren (armen etc) een beetje losmaken.
Maar morgen ga ik echt weer aan de gang. Ik moet morgen de hele dag aan een verslag werken, dus dit is dan een mooie pauze.

Anne.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 00:00

-:(- %$%$#%#
Ik word hier ZO chagerijnig van. Drie gezonde maaltijden per dag én sporten.. en dan niets snoepen tussendoor. :')
Maargoed, dag 2 ging een stuk makkelijker! Vriendlief deed mee (kickbokser) en die kon het makkelijk hebben. Ik opzich ook, alleen samen met de spierpijn van gisteren was 't drama.. En nu (net zoals iemand op de vorige pagina zei..) voel het alsof er een vrachtwagen over mn bovenbenen is gereden :') Trappen zijn drama, gaan zitten is afschuwelijk. Auwauwauwauw.
Dat wordt dus 30 dagen lang spierpijn! :')

Raponsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 00:07

Anne. schreef:
-:(- %$%$#%#
Ik word hier ZO chagerijnig van. Drie gezonde maaltijden per dag én sporten.. en dan niets snoepen tussendoor. :')
Maargoed, dag 2 ging een stuk makkelijker! Vriendlief deed mee (kickbokser) en die kon het makkelijk hebben. Ik opzich ook, alleen samen met de spierpijn van gisteren was 't drama.. En nu (net zoals iemand op de vorige pagina zei..) voel het alsof er een vrachtwagen over mn bovenbenen is gereden :') Trappen zijn drama, gaan zitten is afschuwelijk. Auwauwauwauw.
Dat wordt dus 30 dagen lang spierpijn! :')

Eet je helemaal niets tussen die 3 maaltijden per dag door?

Dan zou ik na een week ook een klein percentage van de mensheid om zeep helpen.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 00:10

Je mag wel gewoon tussendoortjes hebben hoor! Maar ik stel mezelf de regel dat m'n lichaam er iets aan moet hebben, er moeten dus vitamines en mineralen inzitten.

De enige 'uitzondering' die ik maak is m'n glas sinaasappelsap een half uur voor de workout. M'n lichaam heeft dat echt nodig anders ga ik tegen de vlakte. Gelukkig zit er wel vitamine C in :+

Cindequil

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 00:14

Raponsje, wat zijn jouw alternatieven voor tussendoor?

Ik dacht ik doe alvast een deel van lvl 1. Verbreekt mn internet verbinding -.-

Dus maar 2x1 min jumping jacks rustig aan om mijn lichaam te testen(oh en ik had de warming up gedaan whaha) heb wat krachtoefeningen gedaan, het opdrukken oefenen en een flink aantal keer buikspieren. Rustig aan maar merkte wel dat mn lichaam al meer kan hebben dus als ik zulk soort oefeningen blijf doen en steeds uitbreid kan ik dalijk vanzelf stuk beter mee shredden!

VogeltjeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 00:22

Aah jullie maken me enthousiast.. Ik ben alleen zo extreem onbespierd dat ik gewoon zonder gewicht mn benen amper langer dan 10 seconden omhoog kan houden. Heb nog nooit in mn leven gefitnest (enkel hardgelopen). Maar ik heb wel wat kilootjes overgewicht die zo hardnekkig zijn.. En dit is maar 30 min per dag! Ik wil ik wil :D

Anne.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 00:26

Neee, ik eet nog wel íéts hoor. Maar ik moet ook goed op mijn snoep-gedrag letten. Cold-Turkey is voor mij het makkelijkste, dus dat was de eerste stap. Maar een gezond boterhammetje eet ik tussendoor nog wel :j

Raponsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 00:32

Je kunt 1001 dingen tussendoor eten.

Ik eet zelf 3 maaltijden + 3 tussendoortjes.

Denk aan standaard dingen zoals:
Een appel, mandarijntjes, peer, druiven, verse ananas, aardbeien, sinaasappel, komkommer, wortel, tomaat etc.

Maar een rijstwafel met een plakje kipfilet of ander mager beleg is ook een prima tussendoortje.
Leg die restwafel op een bord en gooi de rest vol met iets uit bovenstaand lijstje en je hebt een tussendoortje waar je je nog geen minuut schuldig over hoeft te voelen.

Ga fruitsmoothies maken met alleen het fruit zelf zonder yogurt of melk dan blijft het calorie arm en gezond.

Ga fruit ijs maken - fruit invriezen en bevroren in de blender en je hebt italiaans ijs zonder toegevoegd suiker en een calorie arm en gezond tussendoortje.

Zet een flinke kop groene thee en neem een appel - bestrooi met kaneel en je hebt een gezond tussendoortje die je stofwisseling wakker schud en harder laat werker.

Koop een "melon baller" koop in de zomer 3 verschillende soorten meloen en maak ze helemaal op door meloen balletjes te maken. 1 portie eet je op, de rest vries je in zodat je de komende weken verse meloen mix snacks hebt.

Ga fruit samen mixen: Ik vind een schaaltje met in stukjes gesneden aardbei en banaan een geweldige combi.

Rol augurken in plakjes kipfilet

Eet een gekookt eitje met tomaat - beetje peper

Eet een handje ongezouten / ongesuikerde noten

Maak appelchips: Appel in dunne schijfjes snijden op bakpapier leggen - bestrooien met kaneel en in de oven tot ze knapperig zijn. Geen olie oid gebruiken.

Maak calorie arme wraps:
Pak een aantal grote sla bladen en bedek met bijvoorbeeld kipfilet - komkommer - en wat je lekker vind.
Rol dicht alsof het een wrap is.

Ik kan zo nog wel een paar uur doorgaan.

Vals spelen met tussendoortjes:
Onderstaande tussendoortjes zetten je stofwisseling harder aan het werk.

Kaneel - groene thee - kalkoen - advocado - spinazie - koffie - grapefruit - broccoli - appels - soya melk - almonds - bonen

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 00:36

Fijn hè als je er ook nog een paard naast moet doen. Ik ben tot de ontdekking gekomen dat mijn springzadel momenteel liever is dan mijn dressuurzadel. Tijdens de springles gisterenavond nergens last van gehad (behalve een paar lastige 'reuze'sprongen, omdat het niveau iets opgekrikt wordt) maar toen ik afstapte kon ik alleen nog maar strompelen. Vanochtend op mijn dressuurzadel geklommen en toen voelde ik ze meteen.

En om een of andere rare reden ruik ik nu worstenbroodjes terwijl we die niet eens in huis hebben :?

Talisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 00:38

Nou, ik eet nog gewoon hetzelfde hoor, ben niet óók nog op dieet. Vind dat ik nu sport al heel wat! :P
Maar ik eet wel redelijk gezond, snoep wel eens tussendoor, of 's avonds een bakkie chippies, maar vind dat dat moet kunnen! Wil ook niet perse afvallen.

Heb vanmorgen dag 2 level 1 gedaan, flinke spierpijn in voornamelijk kuiten en buik (ok eigenlijk hele lichaam), ik wist niet eens dat ik zoveel buikspieren had man. Echt vanaf vlak onder je tiet, tot in m'n zij en onder m'n navel. Auwieeee. Maar jeuj, dan is het wel effectief! Alleen die kuiten, ik hoef geen gespierde kuiten ofzo dus ik wil die eigenlijk een beetje sparen haha, meer druk op de bovenbeentjes morgen!

Vriendje heeft er volgens mij niet zoveel vertrouwen in dat ik het ga volhouden, hij neemt me mee uit eten als ik het volhou :') Dat zegt genoeg haha!

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 00:45

Als vrouw maak je niet zo snel flinke spieren aan hoor :)

Talisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 01:06

Nee gelukkig niet! :D

Guinevere

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 03:17

Net les 1 achter de rug en dat ging best goed ... behalve die bicycle crunches aan het eind. :+

Gelijk even alles opgemeten:
Nek 35
Borst 94
Taille 80
Navel 84
Heup 92
Billen 96
Bovenbeen L 52 R 53 (waar hoor je dat te meten? ik heb maar in het midden gedaan)
Kuit L en R 34
Arm los L en R 27
Arm aangespannen L 29 R 28

Ik ben benieuwd of ik het vol ga houden aangezien ik sowieso al veel naar de sportschool ga, en weer ga hardlopen en lange dagen werk, en ... [nog meer excuusjes]. Volgende maand op vakantie naar de zon dus dat is wel een mooie motivatie. :j