hypermobiliteits syndroom

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jojoju

Re: hypermobiliteits syndroom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-13 10:46

Ik heb gisteren Shape-Ups gekocht bij de Makro... moet zeggen dat ze lekker zitten! Ik had al schoenen van Walkmaxx maar die zijn toch echt van mindere kwaliteit. Die Walkmaxx schoenen hielpen wel heel goed voor mijn hielsporen :D

Hebben jullie ook last van ontstekingen aan of bij gewrichten als gvolg van overlebasting van de spieren? Ik heb al een maand of 3 een ontsteking op mijn wreef, mijn voet strekken is bijna niet te doen! Als ik niet veel loop gaat het beter, maar na een middagje markt is het weer bal... hoop dat de 'ronde' schoenen hier ook voor gaan helpen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 10:52

Nou.. gisteren weer naar de reumatoloog geweest. Werd er niet heel happy van.. het is gelukkig geen EDS, maar wel zware hypermobiliteit en daardoor dus (beginnende) artrose. :\ :\

Jespri

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 11:01

Jans Jeetje.. :(:)

Jojoju

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-13 14:17

oei Jans.. dat is balen! en nu?

Yallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 16:00

Pff Jans.. Wat vervelend! :(

lonneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 23:26

he bah Jans.. Wat een rotnieuws.. :(:)

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 23:42

Jans schreef:
Nou.. gisteren weer naar de reumatoloog geweest. Werd er niet heel happy van.. het is gelukkig geen EDS, maar wel zware hypermobiliteit en daardoor dus (beginnende) artrose. :\ :\

Wel erg fijn dat het geen EDS is. Hoewel ik heel goed snap dat je met een diagnose beginnende artrose ook niet blij bent. Heb je wel goede informatie meegekregen vanuit het ziekenhuis?

wiebke schreef:
Ik heb gisteren Shape-Ups gekocht bij de Makro... moet zeggen dat ze lekker zitten! Ik had al schoenen van Walkmaxx maar die zijn toch echt van mindere kwaliteit. Die Walkmaxx schoenen hielpen wel heel goed voor mijn hielsporen :D

Hebben jullie ook last van ontstekingen aan of bij gewrichten als gvolg van overlebasting van de spieren? Ik heb al een maand of 3 een ontsteking op mijn wreef, mijn voet strekken is bijna niet te doen! Als ik niet veel loop gaat het beter, maar na een middagje markt is het weer bal... hoop dat de 'ronde' schoenen hier ook voor gaan helpen!

Zijn die wel fijn voor iemand met HMS? Want je bent al constant bezig met je spieren je lijf rechtop te houden. En dat soort schoenen zorgen er natuurlijk voor dat je nog extra je best moet gaan doen. Levert dat niet enorm veel spierpijn op door overbelasting? Die Wlmaxx schoenen ken ik niet. Want lekker zitten en goed voor je lijf, zijn natuurlijk twee verschillende dingen.

Jojoju

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-13 10:42

Dat vraag ik me ook af That's me... Heb eergisteren een wandelingetje naar de supermarkt gedaan (die is 3 straten verderop) en had gisteren echt veel spierpijn!

Het is een beetej dubbel, zulke schoenen helpen echt heel goed voor mijn hielsporen, heb er dan nauwelijks last van! Maar of het ook goed is voor spiertjes valt te bezien. Ach, voor 50 euro bij de Makro gekocht, dus als het niet goed is heb ik er iig geen bergen geld voor neergeteld!

Jans.. hoe gaat het met je?

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-13 10:47

Dat is een tegenvaller Jans -O-
Zit de artrose in specifieke gewrichten?

Zulke schoenen hoef ik niet te proberen. Je ontlast misschien wel iets maar dat betekent dat je iets anders meer belast. Ben je al bij een podoloog geweest?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-13 10:59

Artrose zit in ieder geval in enkels, knieen, vingers.. en andere gewrichten hebben ook veel kans.

Sja, ik kan het nog niet accepteren, het zal wel moeten, maar het wil nog niet. Ben er ook best van slag van zegmaar.

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-13 11:03

Dat kan ik me goed voorstellen. Had ik ook toen ik hoorde dat mijn enkels al heel slecht zijn en dat kan ik nog steeds hebben.
Is er nu een vervolgplan of vinden ze dat je het hier maar mee moet doen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-13 11:07

Vervolgplan is spieren opbouwen om de gewrichten te ontlasten; dit moet onder begeleiding. En ik moet een hoop dingen laten; ik mag niet meer dansen bijvoorbeeld -O- en mocht lopen steeds minder gaan moeten we daar een oplossing voor gaan bedenken etc,

We gaan in ieder geval mijn werkplek aanpassen. :=

Jojoju

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-13 11:31

niet meer dansen jans? Dat is niet leuk! Ik heb zelf ook járen salsa gedanst, wedstrijden en al.. kan inderdaad niet meer.

Wel fijn dat je werkplek aangepast kan worden! Ik kan begrijpen dat accepteren moeilijk is, helemaal als het progressief is...

*doet knuffel geeft!*

@ Katja, ik ben nog niet bij een podoloog geweest maar ga binnenkort weer naar de huisarts voor een rondje 'problemen' :)

lonneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-13 11:37

Bah Jans wat een rotnieuws allemaal.. :(:)

Ik ga van de week ook maar weer eens een rondje huisarts doen. Zit nu al weken te tobben..

Jespri

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-13 11:41

Jans echt heel vervelend zeg. :(:) Fijn dat ze je werkplek wel kunnen aanpassen.

Ik moet a.s maandag voor het eerst naar de reumatoloog. :=

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-13 17:49

He bah jans wat balen zeg :(:)

Ik kan écht niet op Birkenstocks lopen, wat een irritante zool is dat zeg! Veels te hard voor mij, ik loop namelijk de bobbels eruit (platvoeten) :D

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-13 18:16

Dat is echt heel naar Jans, het heeft ook tijd nodig om het te accepteren en er je weg in te vinden. Neem die ook en balen mag, want het is echt verschrikkelijk naar :(:)

lonneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 13:45

Al een beetje van de schrik bekomen Jans?

Hoe gaan jullie partners hiermee om? Ik zit erover te denken om te stoppen met mijn baantje omdat ik niet normaal meer kan staan en na een dag werken het gevoel heb dat m'n spieren helemaal niks meer doen en ik dus m'n gewrichten om zeep help.. :=
Mijn vriend vind dit echt onzin. Hij zegt: ik voel me ook moe na een dag werken, dus dat is heel normaal. Hoe kan ik aan hem duidelijk maken dat het bij mij niet normaal is..?

En dan het volgende punt, hoe ga ik aan mijn baas duidelijk maken wat mijn probleem is... :?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 13:51

Voor je baas zou ik een medische verklaring meenemen. Deze zou je ook bij je vriend onder zijn neus kunnen schuiven, maar eigenlijk vind ik dat hij je moet nemen zoals je bent en je gewoon moet geloven.

Mijn partner heeft het er ook moeilijker mee, die probeert me zoveel mogelijk te stimuleren gewoon dingen te proberen.

Zelf, ik weet het niet niet.. vind het lastig denk ik. :=

lonneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 14:02

Dat is een goed idee!

Hij neemt me ook wel zoals ik ben en hij probeert er rekening mee te houden, maar sommige dingen begrijpt hij gewoon echt niet. Hij snapt niet hoe moe ik kan zijn en dat ik soms gewoon niet meer kan door de pijn.

Ach Jans :(:) Heb je wel een aangepaste werkplek nu?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 14:08

Nog niet, ga ik deze week een verzoek voor indienen :)

lonneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 14:18

Fijn :)

Zit nu trouwens voor het raam in de warmte van de zon! Wat een verademing! _/-\o_

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 14:20

Mijn man is juist degene die me afremt en zorgt dat ik niet teveel doe. Maar ik merk wel dat mensen in mijn omgeving het moeilijk vinden om begrip op te brengen voor hoe ik me soms voel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 14:21

Ik heb net een wandelingetje gemaakt tijdens de lunch, ben verrot nu, heb pijn, maar de zon was fijn :+:

lonneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 14:42

Katja schreef:
Mijn man is juist degene die me afremt en zorgt dat ik niet teveel doe. Maar ik merk wel dat mensen in mijn omgeving het moeilijk vinden om begrip op te brengen voor hoe ik me soms voel.

Daarom ben ik ook zo bang dat ze het op m'n werk niet gaan begrijpen..

De zon, eindelijk! *\o/*