Waarom lopen mensen dat risico met hun kind? discussie?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Tat_jana

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 23:39

Maar daarin tegen bette,e heb ik wel slaag gehad.. En ook wel eens een ferme klap onder mn blote billen.. ( waar ik overigens niet achter sta ) maar ik ben mijn ouders daar toch echt dankbaar voor hoor.. Ik heb nooit dingen gedaan die niet mochten.. En had altijd respect voor andere :)

Een tik kreeg je bij ons thuis niet zomaar.. Die had je echt verdient.. En ik heb het nooit nodig gevonden andere kindertjes te slaan,, zelfs in mijn pubertijd dat ik uitging etc heb ik rake klappen gehad van leeftijds genootjes en ik bleef er altijd bij staan kijken alsof ze niet goed wijs waren..

T hoeft niet te zeggen dat kinderen die nooit een tik gehad hebben ook nooit zullen slaan.
Net zo min dat mijn zoontje zal gaan slaan omdat hij die tik wel gehad heeft.

Betteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 23:48

Jij bent ook een heel stuk jonger dan mijn man of ik. Wij komen uit heel verschillende situaties. Ik ben nooit bang geweest voor mijn ouders en mijn man was vroeger wel bang voor zijn vader. Dat is voor een kind gewoon niet leuk om je onveilig te voelen thuis.

Verder heb ik geen probleem met een tik hoor, moet ieder voor zich weten. Wij konden het altijd verbaal af en dat is goed bevallen, nou hadden/hebben we makkelijke kinderen dus dan is het ook makkelijk praten natuurlijk. Sowieso is het opvoeden van andermans kind het makkelijkste wat er is. :D

Maar opmerkingen zoals "ik heb liever dat mijn kind een ander in elkaar rammelt dan dat hij zelf rammels krijgt" vind ik gewoon erg. Wat leer je je kind daarmee? Dat geweld goed is, je moet terugslaan, want anders ben je een watje? Leer hem gewoon dat hij zich omdraait en wegloopt, dan heb je meer klasse dan wanneer je erop los ramt.

Tat_jana

Re: Waarom lopen mensen dat risico met hun kind? discussie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 23:54

Ik heb net in je profiel gekeken en dat betekend dat we maar 3 jaar schelen,, zo een "andere tijd" lijkt me dat niet ? Of er moet een leeftijd staan die niet klopt dat kan natuurlijk ook :)

Ag ieder heeft zn eigen opvoeding je doet allemaal je best en voor je gevoel handel je juist op dat moment..

Betteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 23:54

Niet alles wat op internet staat is waar he? Ik ben al jaren 26. :D Meer dan 20 jaar in ieder geval.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 23:56

Ik geef ook absoluut geen tik om angst in te boezemen of kinderen te pijnigen. Kinderen hebben er geen jeugdtrauma aan overgehouden, voelen zich veilig en geliefd; en ze vertonen geen afwijkend gedrag.
Bovendien snappen ze ook goed waarom ze die tik op de vingers kregen; ik waarschuw heel duidelijk van te voren.
Enige dat ik doe is terrein afbakenen; tafel is nu verboden terrein, betrap ik je met je vingers in het eten? Dan kun je gelijk een tik verwachten. Op de vingers uiteraard.
Ze weten het en het is aan hun wat ze ermee doen! ;) (nu snap ik ook wel dat het de kunst is om het stiekem te doen haha, maar ik heb dan haviksogen hihi)

Tat_jana

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 23:56

Haha daarom zeg ik of t moet niet kloppen :) ik vertel ook altijd iedereen dat ik dit jaar 18 wordt ( zullen ze nog laaaaanngggg horen )

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 00:02

Over gekrijs in de supermarkt; ik ga iig nooit meer met de kindertjes de supermarkt in; ik heb mij nog nooit zo wanhopig gevoeld.... In 2 minuten was ik alle kinderen kwijt en lagen er al pakken op de grond :') ik kon wel janken! Heb de kinderen weggegraaid uit de schappen en ben direct (zonder boodschappen) naar huis gegaan.
Dus nu gaat er maar 1 mee :j of geen... Gaat wel zo snel :')
(Dat moment gaf mij wel een blik in het daadwerkelijke ouderschap moet ik zeggen; zet alles wel even in perspectief :') )

Tat_jana

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 00:04

Haha kinderen in de super zijn altijd de ergste.. Gek genoeg denken ze allemaal dat ze daar dingen mogen die thuis dus nooit gebeuren hahaha :p malle kinders.. Maar ze zijn ook zo leuk <3

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 00:05

Op dat moment wou ik alle verwantschap ontkennen en roepen; van wie zijn die kinderen???
En ik wou nog zeggen; maar ik ben hun moeder niet (ben ik ook echt niet :+)... Maar dat had niet geholpen. De blikken zeiden genoeg :')

Tat_jana

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 00:09

Hahaha geweldig.. ik heb ook wel 1 keer zo een situatie gehad met hem en ik wilde serieus doorlopen.. Pakt ie mn broekspijp vast en roept maaaamaaa ? Toen stond ik dus nog meer voor aap hahaha :p

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 00:11

Tat_jana schreef:
Haha kinderen in de super zijn altijd de ergste.. Gek genoeg denken ze allemaal dat ze daar dingen mogen die thuis dus nooit gebeuren hahaha :p malle kinders.. Maar ze zijn ook zo leuk <3

Ik denk dat de kinderen vaak heel goed weten dat mama in een supermarkt makkelijker toegeeft dan thuis. Net zo als dat ze gaan zitten jengelen en vervelend doen op de snelweg :D

Ik heb vroeger een draai om mijn oren gehad hoor. Ik ben nooit wantrouwig naar mijn ouders geweest. Zo'n draai om je oren kreeg je ook niet zomaar. Je was al enkele malen gewaarschuwd op te houden met je gedrag en ook dat wanneer je nu niet op hield, je een draai om je oren kreeg.
Wij zijn met drie meiden thuis en allen zijn we alles behalve gemakkelijk.

Mijn zoon is ook niet gemakkelijk, er zit een enorm pienter koppie op, maar zijn gedrag loopt een jaar achter. Wat het lastige met hem is, dat het hem ook gewoon niet uitmaakt. Iets leuks in het vooruitzicht of iets minder leuks, hij haalt er zijn schouders voor op. Een gemakkelijk kind voed al weer anders op dan een doerak.

StefenYnia

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 00:14

sallandval schreef:
Ik heb oud en nieuw gevierd in de Efteling :D . Was supergaaf maar ik heb me wel verbaasd over hoe ouders met hun kinderen omgaan. we gingen in Joris en de Draak (supersnelle achtbaan) waar een minimum lengte vereist is. Toen we aan de beurt waren moesten er twee moeders met kindjes uitstappen. Allebei werden ze gemeten en allebei waren ze gewoon duidelijk te klein. het gaat dan echt om kleine kindjes, dochtertjes in dit geval. Gevolg; boze moeders, huilende kindjes, langere wachttijd voor iedereen.

Mijn vraag aan jullie is: waarom doen mensen dat? Er staat vooraan de wachtrij toch een meetlat? Kijk, ik snap dat je het jammer vind dat het kindje er nog niet in kan. Maar wie is er nou zo gek om zo een risico te nemen met het dierbaarste dat ze heeft (haar kind)? Wat denkt zo iemand dat er gebeurt dan als er wél een keer een kind uit de achtbaan geslingerd wordt?

Ik begrijp het echt niet hoor, kan iemand mij dit uitleggen?

Tja, ik ben abonnement houder van de Efteling en ik weet toenvallig, dat de meetlat bij de ingang, verschilt met die bij de instapplaats... Is niet eerlijk, de Efteling weet ervan, maar doet er niets aan. Resultaat; Veelal onvrede bij de klanten, en terecht. Het is een verschil van ongeveer 3 centimeter, hebben wij eens gemeten!

Betteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 00:17

Mijn man komt ook uit zo'n echt jaren "50 gezin. Wie is die man die op zondag het vleesch snijdt? :D Ik kom uit een heel makkelijk gezin, met vooruitstrevende ouders. Wat ik al zei, niets is zo makkelijk als het opvoeden van andermans kind. Wat je in de supermarkt ziet is een momentopname, niemand weet of het kind wat mankeert, zich niet lekker voelt of wat dan ook. Het is altijd zo makkelijk oordelen.

Mij boeit het totaal niet of er kinderen aan het krijsen zijn, het zijn de mijne niet dus ik sluit me daar heel makkelijk voor af.

Tat_jana

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 00:19

Mijn zoontje weet gelukkig wel dat nee nee blijft ookal zet hij de super markt op stelten.

En inderdaad een anders kind ( dieren ook trouwens ) zijn zooooo veel makkelijker dan je eigen haha :p

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 02:40

Ik zit echt met open mond de posts van caboclo te lezen, onvoorstelbaar :n
Begin me wel een beetje een beeld te vormen van het soort moeder wat zij is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 12:23

anneliesdj schreef:

Vind het knap dat je ze leest. Als er niet op een normale manier punten en komma's gebruikt worden, kom ik er al niet door. Dat zijn dan van die zinnen van 5 regels :\

caboclo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 12:28

anneliesdj schreef:

dankjewell :o :+

caboclo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 12:34

ps ik ben te minste eerlijk
aangezien andere zich zelf voor hun kop wilt rammen als hun kind thuis komt van school mam , ja ik ben even in elkaar getimmerd door pietje maar heb niets terug gedaan??
tja dan zal jij de ouder waarschijnlijk zijn die gaat zitten piepen op school van ja mn kind word in elkaar''slagen'' en er word niets aan gedaan

nou mij kind mag dan echt wel een pak rammel terug verkopen hoor .
ik laat me niet slaan en hij zal ook niet geslagen worden..!

en ik ben niet zo een ouder als de tegen sprekers die thuis dan tekeer gaan tegen hun eigen kind van waarom heb je dan niet terug geslagen..??

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 12:38

Betteke schreef:
Da's lekker opvoeden zeg! Terugslaan mag? Leer je kind gewoon dat hij het met woorden op moet lossen ipv geweld.

Niet zo slap zeg, kijk maar naar de tieners en kinderen van tegenwoordig. Corrigerende tik of klap is goed hoor, wordt niemand slechter van.

_Marjon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 13:19

Betteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 13:34

Ragdollcat schreef:
Betteke schreef:
Da's lekker opvoeden zeg! Terugslaan mag? Leer je kind gewoon dat hij het met woorden op moet lossen ipv geweld.

Niet zo slap zeg, kijk maar naar de tieners en kinderen van tegenwoordig. Corrigerende tik of klap is goed hoor, wordt niemand slechter van.

Je moet wel lezen he! Ik reageerde niet op de corrigerende tik.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 14:29

caboclo schreef:
ps ik ben te minste eerlijk
aangezien andere zich zelf voor hun kop wilt rammen als hun kind thuis komt van school mam , ja ik ben even in elkaar getimmerd door pietje maar heb niets terug gedaan??
tja dan zal jij de ouder waarschijnlijk zijn die gaat zitten piepen op school van ja mn kind word in elkaar''slagen'' en er word niets aan gedaan

nou mij kind mag dan echt wel een pak rammel terug verkopen hoor .
ik laat me niet slaan en hij zal ook niet geslagen worden..!

en ik ben niet zo een ouder als de tegen sprekers die thuis dan tekeer gaan tegen hun eigen kind van waarom heb je dan niet terug geslagen..??

Echt onvoorstelbaar die berichten van jou.
Zeker is jouw kind er een die terug gaat slaan, sterker; ik denk dat jouw kind er zo een wordt die al van zich af slaat als een opmerking verkeerd valt.
Je geeft als moeder zo niet bepaald een goed voorbeeld, ook niet met je taalgebruik.

Lees je eigen berichten nog eens terug; je zit doodleuk te vertellen dat jouw baby van 13 maanden jou slaat als hij het ergens niet mee eens en en dat jij hem gewoon terugslaat. En erger nog; je kind lacht daarom?!?
Een kind van 13 maanden???
Heb je wel enig idee wat je nog te wachten staat?? Watvoor methode ga je toepassen over 3 jaar? Denk je echt dat de tik over de vingers dan nog werkt als je kind er nu al om staat te lachen?

En nee, als mijn kind in elkaar geslagen thuis komt dan wordt ik niet boos op hem, ben je wel goed bij je hoofd? Ik zou teleurgesteld zijn als hij teruggeslagen zou hebben en trots als hij het niet doet.
Agressie is nooit een oplossing.

Betteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 14:42

Helemaal eens met anneliesdj. :j

Saskia9

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 14:45

Sommige mensen denken helaas niet zover na..

caboclo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 17:35

ik vind het wel erg grappig dat waar jullie het vandaan halen om te zeggen dat mijn kleine mij slaat echter is dat niet zo
ik ga hier verder gewoon niet meer op door want het word toch verdraaid en er staat duidelijk bij dat het een VOORBEELD is

echter is mijn kleine boef lekker speels en krijg echt niet zomaar een tik op zijn vingers..!
hij weet echter ook hoever hij ken gaan en dat nee nee is en nee blijft..
heb geen last van gillende of bijtend kind

voor de rest ga ik hier mijn energie niet meer in steken blijf mijn metode toch toepassen en krijg van wel is waar veel mensen complimenten hoe goed wij het doen.!!