Natuurlijke haar verzorgingsproducten

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Morrow_Less

Re: Natuurlijke haar verzorgingsproducten

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-14 18:21

Moet je deze ook niet binnen een bepaalde tijd opgebruiken ?

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-14 20:10

Ik heb nu de Big shampoo en de Cynthia Stout Bier shampoo, die hoef je
(voor zover ik weet) niet voor een bepaalde tijd op te maken. :) Dat is wel zo met
de verse maskers!

Big vind ik zelf echt een hele fijne shampoo, met stukjes zeezout, maar die gebruik
ik alleen voor feestjes omdat die niet heel goed is voor het haar ivm het zout.
De biershampoo geeft ook hele goede resultaten, maar schuimt zo weinig dat het
lastig te verdelen is en je heel veel moet gebruiken voor lang/veel haar.

Iolanthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 17:36

Hier iemand die een goede tip heeft voor klitten in je haar? Ik kan het gemakkelijk uitkammen/borstelen, maar zodra ik klaar ben, hangen ze alweer samen, ik kan dus nooit gemakkelijk mijn hand door mijn haar laten glijden -O-

velvetblack

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 13:05

Kan het zijn dat je haar aan de puntjes er slecht aan toe is? Vaak gaat lang haar klitten als het er slecht aan toe is. Kan het ook mis hebben uiteraard! :j

Iolanthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 13:08

De puntjes splitsen wel een beetje, maar niet heel veel. Ik heb het bijgeknipt eind december :)

velvetblack

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 13:19

Daar kan het zomaar aan liggen. Als mijn beste vriendin dode punten heeft, gaat haar haar meteen klitten.
Ik ben erg te spreken over Aussie. Geen natuurlijk product, maar werkt super om het glad en zacht te krijgen. Deze: http://www.mymedshop.com/image/cache/da ... 00x500.jpg

Iolanthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 13:27

Het probleem is dat ik de puntjes waarschijnlijk telkens net niet ver genoeg afnkip, omdat ik zoveel mogelijk wil sparen :D

Dankje voor de tip! Ik zal eens kijken naar dat product. Als je het niet permanent moet gebruiken, kan ik het wel eens proberen :)

xNathaliee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 14:15

Kaspar schreef:
Ik kan echt iedereen aanraden het haar te wassen met masseille zeep, de groene variant. https://www.google.nl/search?q=marseill ... 1#imgdii=_

Soms een beetje kokosolie in de puntjes en mijn haar ziet er super uit, ruikt fris, is schoon en enorm veel volume. En het fijnst van alles, het valt altijd goed in model nu, zelfs zonder kammen :)

Ik heb hem vandaag gehaald, ga hem vanavond uitproberen :j

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 14:58

Deel je je ervaring? :D

xNathaliee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 15:20

Sababber

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 15:51

Ik had even voor een paar maanden dr. organic. Mijn zus had die gekocht omdat ze van mij hoorde dan mn haar was opgeknapt door natuurlijke shampoo en conditioner. Maar ze kreeg er droog haar van, dus kreeg ik deze.. Heb hem nu bijna op en ga nu weer lekker terug naar mijn yes to carrots O:)
Ik vind dat andere onprettig spul.. en raar dat het gewoon doorzichtig en helder is..

xNathaliee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 16:18

xNathaliee schreef:
Kaspar schreef:
Ik kan echt iedereen aanraden het haar te wassen met masseille zeep, de groene variant. https://www.google.nl/search?q=marseill ... 1#imgdii=_

Soms een beetje kokosolie in de puntjes en mijn haar ziet er super uit, ruikt fris, is schoon en enorm veel volume. En het fijnst van alles, het valt altijd goed in model nu, zelfs zonder kammen :)

Ik heb hem vandaag gehaald, ga hem vanavond uitproberen :j

Gebruiken jullie hem alleen voor het haar (onder de douche) ?

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 18:51

ik gebruik momenteel aussie, die had ik nog staan, dus die moet eerst op vind ik zelf
daarna weer gauw over op dr organic argan en ik wil de olijf versie ook proberen,
voor de marseille zeep gebruikers, wat voor haar hebben jullie?
recht of?
ik heb nogal krul er in en heb dus ook echt een conditioner nodig , hoe doen jullie dat ?

xNathaliee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 20:34

Zo me haar gewassen en is inmiddels zo goed als droog!
Tijdens het wassen voelde het al heel stug aan. Met uitspoelen idem dito. Handdoek droog haar gekamd en ging vrij moeilijk! Laten hangen en half uur daarna weer gekamd, ging al wat makkelijker :j me haar voelt wel een stuk dikker aan. Heb van mezelf al dik haar maar nu voelt het ook echt heel dik! Heb voor en na foto's gemaakt maar je ziet amper verschil. Als er belangstelling is wil ik ze wel in het topic plaatsen.

Celestial

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 20:50

Hebben jullie misschien een goede tip voor haar dat onwijs snel vet wordt? :)

xNathaliee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 23:20

xNathaliee schreef:
Tijdens het wassen voelde het al heel stug aan. Met uitspoelen idem dito. Handdoek droog haar gekamd en ging vrij moeilijk! Laten hangen en half uur daarna weer gekamd, ging al wat makkelijker :j me haar voelt wel een stuk dikker aan. Heb van mezelf al dik haar maar nu voelt het ook echt heel dik! Heb voor en na foto's gemaakt maar je ziet amper verschil. Als er belangstelling is wil ik ze wel in het topic plaatsen.

Net maar weer gekamd, de onderkant is echt dik en droog := ik heb 6 maanden geleden mijn haar permanent laten stijlen (zou ong. 6 maanden blijven zitten). Nu ik het met marseille zeep heb gewassen lijkt het wel alsof daardoor me haar weer gaat krullen. Onderin zie ik een beetje slag hier en daar. Zou dit door die zeep kunnen komen? Zo ja, dan wacht ik even met de zeep tot mijn haar vanzelf weer gaat krullen. Vind het anders een beetje zonde.

Morrow_Less

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 10:06

Kaspar

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-14 01:39

xNathaliee schreef:

Het klopt dat het tijdens wassen stug aan voelt.
Ik droog mijn haar nooit af, wikkel er enkel even een handdoek omheen. Vervolgens hang ik even onderste boven en kam met mn vingers mn vochtige haar uit en laat het verder drogen.
Voor het wassen kam ik het altijd eerst uit met een paardenharen borstel.
Van nature heb ik een slag in mn haar en natuurlijk wassen benadrukt dit. Het klopt dat je haar dikker aanvoelt en voller eruit ziet.
Het is even wennen maar werkt fijn die zeep.
Ik was er overigens ook mijn lijf mee, gebruik het als wasmiddel en wrijf er vlekken mee in die in kleding zitten. Soms poets ik er zelfs mn tanden mee. Multi functioneel zeepje dus

veneri

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-14 10:55

interessant topic dit.

ik heb kort haar wat heel dun en futloos, zonder volume is.
ik moet het ook zeker 3x per week wassen en gebruik dan shamppo en conditioner van de Hema voor extra volume, daarnaast gebruik ik haarmouse voor extra volume en wat wax en spray om het in model te brengen/houden.

ik wil overstappen naar minder middeltjes en natuurlijkere producten.
Marseille zeep om het haar te wassen wil ik wel eens proberen.
hoe bevalt dit en wat doet het precies met je haar? moet daarnaast nog een conditioner of ander verzorgingsproduct gebruikt worden? is daar ook een goed natuurlijk alternatief voor?

en weet iemand van jullie een natuurlijk goedje waarme je je haar kan stylen zonder dat het vettig of hard wordt?

ik zoek iets wat versteviging en een beetje volume kan geven.

Morrow_Less

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-14 13:08

Een heel klein beetje koko's vet kan je gebruiken als serum of gansmiddel na het stylen :)

Zelf gebruik ik voor het stylen altijd een heatprotector, ik wil heb liever dan een niet natuurlijk product maar eentje dat werkt en mijn haar niet laat sneuvelen :)

veneri

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-14 14:26

ik heb zojuist aleppo zeep gekocht, wil dit gaan gebruiken voor mijn haar en huid.
daarnaast heb ik dit http://www.koopjesdrogisterij.nl/products/display/natural-haarwax
gekocht als stylingsproduct en wil ik appelazijn gaan gebruiken i.p.v. conditioner.
alles is online besteld, dus het is nog even wachten met het uitproberen.
ik ben heel benieuwd!

is er iemand van jullie die zelf gemaakt sea salt spray gebruikt als haarstylingsproduct?
hier ben ik ook best wel benieuwd naar maar het lijkt me dat het haar er erg van uitdroogt.

Iolanthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-14 14:29

Ik ga straks eens om kokosolie, voor de puntjes :)

veneri

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-14 14:32

ik heb ook erg zitten twijfelen of ik kokosolie zou bestellen, maar ik heb een korte coupe en dun futloos haar, dus ik ben bang dat pure kokosolie het erg verzwaard en er geen model meer in te krijgen is, i.p.v. kokosolie heb ik de natural haarwax besteld. ik ben heel erg benieuwd hoe dit alles me gaat bevallen!
Laatst bijgewerkt door veneri op 01-03-14 14:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Iolanthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-14 14:33

Ik heb juist lang en dik haar, maar als ik het bijvoorbeeld invlecht is het einde een dikke uiteenstaande pluk, ik hoop dat het er met wat olie in de puntjes af en toe wat minder "poeferig" gaat uitzien.

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-14 15:18

Sea salt spray droogt inderdaad uit en laat alles lekker klitten. :Y) Het doet wel wat het moet doen!

Ik heb ook heel fijn haar en ik merk wel dat kokosvet verzwaard. :j

Kokosvet in de puntjes helpt wel goed! Mits goed gedoseerd, anders word het een vette bedoeling.