Haar wassen zonder shampoo!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sheran

Re: Haar wassen zonder shampoo!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 14:03

Haha, net als ik op de eerste pagina van dit topic zei! :P

Ik heb een fotootje van vandaag (dag 16). Let op mijn hoofd, het is prachtig (not)
Afbeelding

En zo heb ik het dan overdag vast:
Afbeelding

Miesjex

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 14:32

netjes!

Wieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 16:46

Sheran schreef:
Haha, net als ik op de eerste pagina van dit topic zei! :P

Ik heb een fotootje van vandaag (dag 16). Let op mijn hoofd, het is prachtig (not)
[ Afbeelding ]

En zo heb ik het dan overdag vast:
[ Afbeelding ]

huh hoe kan het dat het nog niet vet lijkt?
ik heb na 5 dagen toch echt wel dat het er vet uit begind te zien...

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 17:01

Het meeste vette is al weg :). Maar dit is ook het resultaat van heel goed uitspoelen en borstelen.

biancalaylo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 17:06

ik MOET me haar wassen anders vind ik het vies, en ik heb ook lang stijl en dik haar. kan er ook weinig mee dus zit het lekker in een staart, knot of iets met een klem. maar het ruikt wel lekker! en er stond dat je je zelf niet wast met zeep maar gewoon met water goed scrubt? dat is tog niet zo fris?! ik vind het heerlijke elke dag als ik onder de douche vandaan kom me heb aangekleed en me lichaam gewoon goed ruikt!

Sentido

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 17:43

@Sheran: jou haar zit echt goed! Ziet er mooi gezond uit :j

@biancalaylo: als jij je er goed bij voelt moet je daar gewoon mee door gaan, maar besef je wel dat dat 'moeten' een gevolg is van verrekte goede marketing. ;)

Overigens vind ik het persoonlijk nogal vreemd om mijn hoofdhuid en haar te vergelijken met servies dat afgewassen moet worden. Servies maakt niet zelf vet / talg aan en neemt ook geen stoffen uit zeep/shampoo op. Mijn huid doet dat wel. De vergelijking met een paard is al beter, maar die heeft dan weer een heel andere haar structuur. Als je namelijk vieze witte benen scheert, blijkt de onderste vacht gewoon lekker 'schoon' te zijn. Daarnaast rol ik niet dagelijks met mijn haar in de modder :')
Dat een paard vies is omdat hij ruikt vind ik persoonlijk ook raar, een paard hoort ook te ruiken. Mensen doen dat ook, maar het is ons door marketing en reclame zo ingehamerd dat, dat vies is dat we nogal doorslaan in hygiëne naar mijn idee. En ik bedoel heus niet dat iedereen nu maar weer als holbewoners nooit in bad zou moeten, liever niet :=
Maar een beetje besef dat wat je op je huid smeert aan chemicaliën en troep voor een deel terecht komt in je lichaam, dat teveel hygiëne juist niet goed in en dat wat in de reclame verteld wordt niet altijd waar is. Oftewel een beetje kritisch naar dingen die 'normaal' zijn zou in mijn ogen heel erg goed zijn :j

'Vroeger' maakten ze ook reclame dat roken overal en nergens goed voor was ;)

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 18:03

@sheran jou haar ziet er goed uit :j alleen volgens mij heb jij aardig dik/een beetje stug haar of niet? Ik heb zelf heel dun/steil haar, zou het dan niet eerder vet worden?

kiki1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 18:41

Sheran ziet er goed uit. Zag op een andere pagina een foto van iemand anders en dat haar vond ik er toch erg goor uitzien. Ik heb verschrikkelijk vet haar als ik het 1 dag niet was hangt het al in vieze slierten. Dat is ook de reden dat ik dit niet wil uitproberen.

kiki1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 18:42

Oh over de mensen die zijn dat je met water geen vet weg halen dat klopt. Vet blijft op water drijven daarom heb je een emulgator nodig ( afwasmiddel.shampoo etc) om het vet weg te krijgen.

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 18:45

Kiki juist door dagelijks te wassen maak je je haar vet, vicieuze cirkel

kiki1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 18:48

Dat weet ik maar ik wil echt niet met vet haar rondlopen. Vind ik puur persoonlijk heel erg vies dus vandaar dat ik maar blijf wassen.

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 18:48

Zodat je iedere dag weer vet haar hebt :)

Susyb

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 18:52

Ik was mijn haar maar 1 keer in de week (zaterdagavond :') ) en gebruik NOOIT zeep.. haha
Ik ben namelijk allergisch.. En tja doordeweeks werk ik met de paarden en mijn haar word wel vettig maar niet overdreven.. en ik kan het wel wassen maar dan zal ik het elke dag moeten doen en krijg ik als cadeau ook nog jeuk .. Nou nee dankje!

biancalaylo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 19:07

@kiki, ik weet wat je bedoeld, ik doe het om de dag (soms om de 2) me schoonzus is kapster en gaf als advies: als je in je vakantie of iets tijd heb moet je het bvb 3 dagen niet wassen en dan wassen , dat even volhouden en dan kan je na een tijd, om de dag of soms om de 2 dagen wassen!

2a54z6e45r6r

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 19:51

Heb gisteren voor het eerst m'n shampoo opzij laten staan in de douche en enkel goed met water gewassen. ben benieuwd hoe lang ik het uithoud :p

merrylegs

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 20:01

lees dit topic nu pas :o
interessant zeg! en inderdaad, zitten we helemaal vast aan de productenindustrie eigenlijk. ik zou wel graag willen overstappen, maar het idee om dan een paar maanden met vettige slierten rond te lopen staat me niet erg aan := zou je je haar er niet geleidelijk aan kunnen laten wennen, bijvoorbeeld afbouwen van om de andere dag, naar een maand om de twee dagen, de volgende maand om de drie dagen,enz. of is dat juist slecht?

Wieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 20:11

merrylegs schreef:
lees dit topic nu pas :o
interessant zeg! en inderdaad, zitten we helemaal vast aan de productenindustrie eigenlijk. ik zou wel graag willen overstappen, maar het idee om dan een paar maanden met vettige slierten rond te lopen staat me niet erg aan := zou je je haar er niet geleidelijk aan kunnen laten wennen, bijvoorbeeld afbouwen van om de andere dag, naar een maand om de twee dagen, de volgende maand om de drie dagen,enz. of is dat juist slecht?

`
dat is ook mijn vraag. ik zit nu bijna op 1 week en ik heb 1 keer heel goed met water gedaan.
het voelt nu heel zacht en lijkt nog niet echt vet..

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 20:55

denk dat afbouwen/afkicken ;-) niet zo'n slecht idee is

Ik was het nog wel 1 keer in de week/10dgn hoor, omdat ik zoveel stylingproducten gebruik

Verosjaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 21:05

Floor_x schreef:
Maeve schreef:
Jeetje wat veel reacties ondertussen!

Ik zie steeds ''ongewassen haar'' voorbij komen, maar ik ben dus niet van plan mijn haar niet meer te wassen he? Alleen zonder shampoo, wel grondig (iedere dag/om de dag) met water! Anders wordt het inderdaad een zooitje denk ik...

Als je het gevoel hebt dat je haar nog stinkt na het wassen met alleen water, denk ik dat je dat gewoon niet grondig genoeg doet. Als je het dan met shampoo wast, zou dat alleen de geur maskeren terwijl het nog gewoon vies is dus?

Om de dag?
Dat vind ik echt goor, sorry...
Ik vind het al een vies idee dat je nu met een vette bos haar rondloopt, maar het dan ook maar eens in de twee dagen met water uitspoelen?? :r

Wat een overtrokken reactie zeg. Dat jij elke dag wassen normaal vind houdt niet in dat iemand die zo'n standaard niet heeft meteen vies is. Ik kan zelfs meer dan 1 a 2 dagen zonder een douche. Mijn huid raakt helemaal in overdrive als ik om de dag zou douchen dus douche ik echt maar ongeveer 3 keer per week (douche dan wel meteen 20 minuten en soms douche ik 4 keer per week, houd ik niet echt bij zeg maar, maar toch :P ). En dat is sowieso altijd na het paardrijden en dan nog 1 a 2 keer extra (rijd 2keer in de week). Kan toch niet vinden dat ik of mijn haar verschrikkelijk stinkt. Elke dag douchen is je aangeleerd, maar geen menselijk noodzaak omdat je anders vies bent.

TS ziet er goed uit hoor, zo op de foto.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-13 00:35

Bedankt allemaal!

Samiyah schreef:
@sheran jou haar ziet er goed uit :j alleen volgens mij heb jij aardig dik/een beetje stug haar of niet? Ik heb zelf heel dun/steil haar, zou het dan niet eerder vet worden?

Ik heb heel fijn haar, maar wel veel. Het haar zelf is niet dik. Vooral de bovenlaag is heel fijn en glad. De onderlaag is wat stugger en daar zit ook een hele grove slag in.
De truc zit hem volgens mij in heeeeel goed uitspoelen en borstelen. Ik hang in deze periode wel een kwartier ondersteboven om elke pluk mooi uit te kammen :)

Susyb

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-13 14:13

Citaat:
Wat een overtrokken reactie zeg. Dat jij elke dag wassen normaal vind houdt niet in dat iemand die zo'n standaard niet heeft meteen vies is. Ik kan zelfs meer dan 1 a 2 dagen zonder een douche. Mijn huid raakt helemaal in overdrive als ik om de dag zou douchen dus douche ik echt maar ongeveer 3 keer per week (douche dan wel meteen 20 minuten en soms douche ik 4 keer per week, houd ik niet echt bij zeg maar, maar toch :P ). En dat is sowieso altijd na het paardrijden en dan nog 1 a 2 keer extra (rijd 2keer in de week). Kan toch niet vinden dat ik of mijn haar verschrikkelijk stinkt. Elke dag douchen is je aangeleerd, maar geen menselijk noodzaak omdat je anders vies bent.

TS ziet er goed uit hoor, zo op de foto.

hier ben ik het helemaal mee eens.. ik douche zelf elke dag omdat ik in de paarden werk en dus vies ben.. maar zoals op zondag, dan werk ik niet, douche ik ook niet altijd.. Ik gebruik geen make-up of dergelijk dus er zit niks op mijn huid was eraf gewassen moet worden... en geloof me daar is mijn eczeem huid veel blijer mee als met een douche

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-13 14:15

als je veel last van eczeem hebt, kan je wellicht beter heel lauw douchen?

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-13 14:43

Susyb

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-13 16:45

Colway schreef:
als je veel last van eczeem hebt, kan je wellicht beter heel lauw douchen?

:,) geloof me ik douche haast koud... en kort... ik ben echt niet onbekend met eczeem ;)

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-13 21:43

Zoooo, nog maar eens een foto van hoe ik het vandaag had zitten bij het optreden :P. Kan best toch?
Afbeelding