Elektrisch roken (e-sigaret)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

mamamier

Re: Elektrisch roken (e-sigaret)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 21:39

Ik ben begonnen met de E-roll en die bevalt prima! Maar... elektronisch roken wordt al net zo'n verslaving als gewoon roken (wat ik overigens al 5 maanden niet meer doe) dat je erg hebberig wordt en al die leuke hebbedingetjes, dampers, clearomizers en smaakjes moet hebben, hebben, hebben, haha!
Ik damp nu met de Ego Queen, ziet er zo leuk uit met een printje. Bijkleurende clearomizer erop, dampt nog lekkerder dan de e-roll en ziet er zooo leuk uit!
Ik ben trouwens ook niet van plan om hiermee te stoppen hoor, vind het veel te lekker. Ik dampte ook 18 mg in de e-roll maar met de Ego kon dat direct stukken minder want ik stikte echt de moord. Damp nu 6 en dat is prima. Ga over een poosje nog wat meer afbouwen maar als dat niet bevalt, hou ik het op die 6 mg. Want dan is het inderdaad nog steeds een stuk gezonder dan gewoon roken!

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 21:43

Volgens mij is m'n lader om zeep :(

mamamier

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 22:43

Oh das balen zeg!! Rook je nog gewone sigaretten of zit je nu helemaal onthand?

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 22:52

Nouja, hij laad wel iets.... Maar dan na een paar trekjes stopt ie weer... Hang ik m weer terug, zelfde verhaal.
Mijn grote batterij blijft ook op rood staan? Nouja, ecig4u zit hier praktisch om de hoek dus daar cros ik morgen wel even langs.

UpToDance

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 22:52

Ik heb vandaag de E-roll gekocht bij de primera. Inclusief een menthol liquid(low nicotine, want ze hadden geen andere).
Lekker dingetje zeg, ligt goed in de hand en ziet er mooi uit. Hij dampt ook lekker..wel even beetje wennen nog maar valt me alles mee.
Ik rookte een pakje per dag bijna(de click sigaretten) en de E-roll is dus een vervanger voor die gewone peuken. Ben benieuwd! Vandaag nog geen normale sigaret gerookt :)

chantal_bel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 10:43

ik heb een e cig besteld in een leuk design. moeder heeft hem al en bevalt haar erg goed.

tammiebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 20:38

UpToDance schreef:
Ik heb vandaag de E-roll gekocht bij de primera. Inclusief een menthol liquid(low nicotine, want ze hadden geen andere).
Lekker dingetje zeg, ligt goed in de hand en ziet er mooi uit. Hij dampt ook lekker..wel even beetje wennen nog maar valt me alles mee.
Ik rookte een pakje per dag bijna(de click sigaretten) en de E-roll is dus een vervanger voor die gewone peuken. Ben benieuwd! Vandaag nog geen normale sigaret gerookt :)

Hier ook met de eroll begonnen vandaag (hiervoor had ik een andere sinds twee weken). Bevalt tot nu toe ook super en blijf van de gewone sigaretten af...al twee weken dus

UpToDance

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 00:25

tammiebels schreef:
UpToDance schreef:

Hier ook met de eroll begonnen vandaag (hiervoor had ik een andere sinds twee weken). Bevalt tot nu toe ook super en blijf van de gewone sigaretten af...al twee weken dus

Super zeg! :)
Bevalt wel goed hé de E-roll?? Zat er vanmiddag lekker mee op het terras... :D

tammiebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 20:34

Bevalt tot dusver super!

Miryamk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 09:38

Ik heb zaterdag voor het eerst een wegwerp e-sigaret gehaald (flavor vapes) wat een uitvinding *\o/* Ik heb sindsdien niet meer gerookt en hij is nog niet leeg. Om minder nicotine binnen te krijgen heb ik nu een Yes 8mg maar daar zit helemaal geen gier aan. -O-
Gier heeft toch niet te maken met de hoeveelheid nicotine? Weet iemand anders andere merken wegwerp met goed 'keelgevoel' en niet gelijk 18mg nicotine?
Tzt komt er hier trouwens wel een startpakket in huis (einde maand :+ )

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 14:04

Gier heeft ook met nicotine te maken, maar niet alléén maar. 8mg moet wel gier geven hoor. Vind bij wegwerp nicotine aanduiding sowieso niet erg betrouwbaar, al had ik het idee dat er vaak meer in zit dan erop staat.

Poeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-13 14:09

Mijn elektrische sigaret is vandaag binnengekomen, een van eGo.

Ben benieuwd of het gaat bevallen, de verhalen hier zijn wel heel positief!

Miryamk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-13 16:00

Ik heb gisteren de Justfog maxi besteld, die wegwerpdingen waren niet allemaal een succes.
Dus hier nu ook het échte werk :D

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 00:00

Ik heb net e megasmoke mjoy gekocht, maar bij het eerste teugje heb ik een kwartier zitten hoesten, het spul gierde door mijn keel, komt niet goed....

Miryamk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 05:54

Hoeveel mg heb je er in zitten?
Ik vind sommige liquids ook te straf voor mijn keel (11mg) daarom ben ik zo
blij met die proefflesjes.

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 16:10

EU (vrij) mild voor tabak

E-sigaretten niet als medicijn beschouwd

Het Europese Parlement heeft zich uitgesproken voor een strengere tabaksrichtlijn. E-sigaretten zijn wel geen medicijn, waardoor ze ontsnappen aan een strenge procedure om erkend te worden. En er komt ook geen verbod op dunne sigaretten. 'Tabak moet op tabak lijken en naar tabak smaken', dat is het devies waarmee Europa de strijd met de sigaret nieuw leven wil inblazen. De nieuwe regels zijn vooral bedoeld om jongeren van de sigaret te houden. Het Europese Parlement stemde op 8 oktober voor een voorstel om gezondheidswaarschuwingen 65 procent van het pakje te laten bestrijken. Dat is dubbel zoveel als vandaag in de meeste lidstaten, maar gaat niet zover als Australië, dat resoluut voor 100 procent koos. Ook het 'opkruiden' van sigaretten met vanille of chocolade wordt verboden. Die milde aroma's maskeren de harde tabakssmaak en maken sigaretten 'aantrekkelijker' voor jongeren. Mentholsigaretten ontsnappen voorlopig aan het verbod. Zij verdwijnen pas acht jaar nadat de nieuwe regels in werking treden van de markt. (Bron: De Tijd)

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 20:13

Hier ook een starterskit besteld na het lezen van dit topic.Ben heel benieuwd!

Miryamk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 20:46

Ik ben er nog steeds superblij mee, geen gewone sigaret meer gerookt.
Ik hoop dat we nog heel lang onbezorgd mogen dampen :j

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 20:57

En dat motiveert enorm!
Ik heb voor het handige een starterspakket besteld,maar kan hier vast met vragen terecht want van alle benamingen snap ik werkelijk niet veel..

Miryamk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 21:58

Ik zou als ik jou was zeker eens rondneuzen op het elektrisch roken forum :j
Daar vind je heel veel informatie en ze beantwoorden graag je vragen.

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 16:56

Vandaag netjes binnen gehad,inmiddels opgeladen en geprobeerd.
Valt niet tegen moet ik zeggen. Heb de smaken mint en cherry, beide goed te doen. Proeft niet heel sterk.
Rookt wel lichter als ik gewend ben (9mg nicotine) maar niet verkeerd denk ik om mee af te bouwen.

Hoe zijn jullie begonnen? Gelijk de sigaretten aan de kant of afwisselen?
Wil nog kijken voor een proefpakketje, smaken die echt aan te raden zijn?

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 17:59

Ik had nog een pakje sigaretten liggen toen ik de ego kocht. Toen heb ik een week of twee alleen s morgens een echte gerookt zeg maar

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 21:41

Ik mag nog 4 sigaretten per dag van mijzelf. :D s'morgens 1, na de lunch 1, na het avondeten 1 en voor het naar bed gaan 1, en dat lukt prima met de e-damper. Als je nagaat dat ik anderhalf pakje per dag rookte. Heb ook een proefpakketje aangevraagd en vandaag binnengekregen. Nu heb ik een paar druppen vanille door de tabaksmaak gedaan en dat smaakt goed. Ik denk dat alleen vanille te zoet is.

Miryamk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 21:55

Hier gelijk aan het e-roken gegaan, geen gewone sigaret meer aangeraakt.
Ik ga wel steeds meer dampen (11 mg) vind het veel te lekker :D
Heb nu als tabaksmaak de Beat Blend en als ander smaakje de Pina Colada als favoriet :9
Net wel weer een heleboel proefsmaakjes besteld, kan niet wachten tot die binnen komen.
Enige smaak die niks voor mij is was de Dark Love van Zwoofs, dus die meng ik nu met tabaksmaken want weggooien doe ik niet :o

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 22:17

Waar bestellen jullie proef smaakjes? Wat kost dat en hoeveel heb je dan?