redbull / energydrink verslaving

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 10:28

Murosch, merk je nu ook weer dat je afvalt?
De hoofdpijn is natuurlijk een logisch gevolg van het afkicken van de caffeine, ik dronk te veel cola en heb ook veel last gehad toen ik stopte met het drinken van cola.
Inmiddels drink ik vooral rooibos thee en af ent oe nog een glas Sprite maar dat was wel een goede beslissing, ik ben toen zo'n 5 kilo afgevallen.

Woogy

Re: redbull / energydrink verslaving

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 10:33

ik ben ene tijd terug gestopt met energie, en enorm uitgezakt tot een soort dril pudding, terwijl ik toen met alles wat suiker was gestopt was. dus niet dat ik meer ging eten om aan het suiker niveau van de van de energie te komen. Nou heb ik rugspek waar ik niet meer vanaf kom :(

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 11:15

Woogy schreef:
suikers hopen op in je lichaam en gaan in je spieren zitten, de kans dat er een verband is, is dus best wel groot

Drink sugar-free :D

Vorig jaar ben ik gestopt met drinken van energy en na de zomer weer fanatiek begonnen ik was tussendoor niet afgevalle

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 11:17

sugar free...light? Nee dat is goed voor je, zoetstoffen ;)

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 11:21

Nou er is wel meer slecht voor me ik ben Chemicus werkt met de meest giftigste stoffen ever

-kwik
-arseen
-broom
-HNO3
-Arsenicum
-Bariumchloride
-Botuline
-Blauwzuur
-Lood

en nog een stuk of 50 gevaarlijke stoffen
:D algemeen bekend dat ik 10 jaar eerder het leven gaat verlaten

poetser

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 12:02

Ik lijd aan het Syndroom van Goodpasture, een auto-immuunziekte.

Ik heb de verleiding weerstaan *\o/* Wel fruitsap maar geen redbull meegenomen :D Was wel heel moeilijk

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-13 12:08

@ zonnebloem, ik weet het eigenlijk niet, we hebben thuis geen weegschaal. Zou van mij wel mogen hoor!

mijn klachten waren overigens darmklachten, veel last van gas, opgeblazen gevoel.

ook is er enkele jaren geleden fybromialgie vastgesteld en ik ben HEEL benieuwd of DIE klachten nu ook af gaan nemen. Dat beeld ik me namelijk wel in.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 13:31

Sorry maar ik snap werkelijk niet hoe mensen blikjes red bull kunnen verdedigen. Ik drink ze zelf met uitgaan ook met liefde. Tijdens het leren grijp ik ook gemakkelijk naar een blikje. Nee, je gaat niet dood van het drinken van 1 blikje red bull in de week, maar dagelijks is gewoon echt niet goed.

Taurine in grote hoeveelheden is slecht voor je hart én je hersenen. Caffeïne is sowieso niet goed voor je, maar ja dat zit ook in thee/koffie/cola, dus daar maak ik me dan weer niet zoveel zorgen om. Daarnaast is het een blikje vol met suikerklontjes eigenlijk, goed voor je bloedsuiker spiegel. +:)+

Je kan er sneller diabetes doorkrijgen, je kan er door uitdrogen, je kan hartkloppingen krijgen, het is verslavend, het is ontzettend slecht voor je tanden..
Sorry Tita, ik snap écht niet dat je red bull probeert goed te praten in een topic waar andere mensen serieus van hun verslaving af willen komen.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 13:36

Ik probeer het niet goed te praten hoor dat het slecht is, is een feit net als cola, roken, drinken, vlees eten :D

Ik wil er niet mee stoppen heb het half jaartje gedaan en ik heb er gewoon zoveel plezier in, doe gerust met 2 blikjes 8 uur op mijn werk, kleine slokjes ff in je mond houden en rustig door slikken.
Lijkt me altijd nog stukken beter dan een zak chips, pak sigaretten per dag :D

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 17:56

Trots op jou Poetser!! Ik moest vandaag ook een broodje halen bij de supermarkt omdat ik verhongerde en heb uit zelf bescherming maar gewoon geen drinken mee genomen ;)

fybromialgy(weet gewoon weer niet hoe ik het schrijf) is immers spier kramp, een chronische ophoping van zuren en suikers die de spieren onder spanning zetten. Dikke kans dat die vloeibare suikerzooi er ook aan bijdraagt ;)

Ik zit nu op dag...3? geloof ik?

poetser

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-13 07:37

Ik ben nu begonnen aan dag 3, dus bij jou was dat inderdaad gisteren.

WIJ ZIJN GOED BEZIG :)ddd

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-13 10:24

goed gedaan Poetser! Ik mocht van mezelf mijn zaterdag blikje vandaag omdat ik bar en bar slecht geslapen heb. Kortom, komende acht dagen weer niet :)

Vind het wel top dat we onszelf en elkaar zo kunnen motiveren hier, staan we er niet alleen voor :)

poetser

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-13 12:26

Vind het zo ook makkelijker om vol te houden.

Vandaag is het ook wel moeilijk, maar hoef gelukkig niet naar de winkel toe. Krijgen bezoek van jeugdzorg en ben ontzettend zenuwachtig daarvoor.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-13 16:07

Goh het zijn echte verslaafden aan energiedrink :oo . Als ik nou mijn darmen uitleen dan leren jullie het gepijk af! :=

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-13 22:26

mijn vriend heeft spastische darm, die drinkt het ook overmatig ;)

Hoe is jeugdzorg gegaan Poetser?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-13 22:30

Mijn darmen zijn een tikje apart , er is niks officeels maar ze doen weleens gek en niet alles kan ik hebben . (energydrink krijg ik kramp van en dan rennen naar de wc , en kauwgom hele erge kramp en meer niet) Dus ze zijn uniek :')

AvWShots

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 10:34

tita schreef:
Ik wil er niet mee stoppen heb het half jaartje gedaan en ik heb er gewoon zoveel plezier in, doe gerust met 2 blikjes 8 uur op mijn werk, kleine slokjes ff in je mond houden en rustig door slikken.

Ik weet niet zo goed wat ik hiervan moet denken...

poetser

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 11:07

Woogy schreef:
mijn vriend heeft spastische darm, die drinkt het ook overmatig ;)

Hoe is jeugdzorg gegaan Poetser?

Jeugdzorg heeft afgebeld nadat ze al een paar uur te laat was :( Al die zenuwen voor niks, maar we zijn begonnen aan dag 4, voor jou dag 5 *\o/*

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 13:54

stomme jeugdzorg.
dag 1 weer :) en volhouden tot zaterdag, en steeds opnieuw weer tot zaterdag. ik kan dit :)
ben super trots op jou dat je het nu al 4 dagen volhoudt

Dispar_Vulgo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 17:37

AnneXxX schreef:
tita schreef:

Ik weet niet zo goed wat ik hiervan moet denken...

Ik wil: KLIK

M'n tandarts vertelde me laatst bijna een gelijk verhaal: Tandarts vroeg aan een patient of ze veel cola dronk per dag, want haar tandglazuur was heel erg gesleten. 'Nee tandarts, maximaal 1 glas per dag, maar ik neem iedere keer een klein slokje en hou het lang in m'n mond, zo blijft de smaak lekker langer hangen!' |o Met als gevolg dus dat je tanden eigenlijk continu worden aangevallen, door die suikers/zuren!
Je kan nog beter 4 glassen/blikjes direct achteroverslaan, dan met 1 glas/blikje de hele dag kleine nipjes nemen. (wat betreft je tanden dan he, ik heb het niet over je gewicht)

poetser

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-13 08:32

*\o/* Dag 6 al weer. Merk het wel aan mijn humeur :( Ik ben verschrikkelijk prikkelbaar en krijg zelfs van mijn zoontje van 2 jaar te horen dat ik niet zo boos moet doen >;)

Buiten 1 beker koffie 's morgens en een glas cola 's middags, drink ik voornamelijk fruitsap en water.

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-13 10:22

ah goed bezig zeg :)
ik ben ook echt wel even trots op mezelf. gisteren moest ik een broodje halen bij de hoogvliet en normaal is mijn route 'blikje, croissantje, kassa' en nu ben ik bewust omgelopen! Vanmorgen moest ik wel iets te drinken halen wat naast de blikjes staat en heb met twee handen m'n mandje vast gepakt om maar niet in de verleiding te komen. En heb het volgehouden :)

poetser

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-13 10:31

Goed bezig!!! Samen komen we er wel :D Winkelen is voor mij een ware beproeving, iedere dag opnieuw :( Maar als ik dan zonder blikjes uit de winkel stap, ben ik toch even heel trots op mezelf :o

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-13 11:00

geeft ook echt een lekker gevoel als je tegen jezelf kan zeggen 'goed gedaan'

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-13 20:01

Hoe gaat het nu met de afkickers? :)

Nog 2 dagen, dan ben ik er een maand vanaf!!!