Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Zal op de rest van de reacties later even reageren 
En ik heb met papa en mama ook regelmatig gesprekjes om te kijken wat er te doen valt. Waar we nu allemaal tegenaan lopen is een ontzettend luie periode van hem, hij is al geruime tijd zindelijk maar heeft nu besloten om 't maar weer gewoon in z'n broek te doen, alles. En dan tegen mij zeggen dat ik het maar moet verschonen omdat ik z'n slaaf ben, of tegen papa dat hij het maar moet verschonen omdat hij hun kind is (wat ik trouwens achterlijk vind van een 3jarige om zulke dingen te zeggen, maargoed wie ben ik). Ik ben zelf heel makkelijk nu, als hij in z'n broek plast mag hij ook zelf z'n broek en onderbroek uitdoen en ze in de was gooien. Als hij ze niet uit wil doen mag hij er de rest van de dag in blijven rondlopen. Het duurt gemiddeld een halfuur vol gekrijs ("I DON'T WANT TO GET MY HANDS WET" - ja dan moet je niet in je broek plassen.....) voordat hij opgeeft en z'n broek en onderbroek in de was gooit, maar ik ga gewoon verder met m'n werk en doe weer vriendelijk tegen 'm zodra hij netjes heeft gedaan wat ik vroeg.
nooit meer geslagen geschopt etc ayla31 schreef:Dit deed mijn moeder ook jij mij bijten? o maar dan bijt ik jou tog terugnooit meer geslagen geschopt etc
Collega is ook een grote hulp nu, kind heeft een boel meer respect voor hem (hij is ook wel een beetje eng soms
haha) en aangezien collega degene is die altijd met de trekker of quad aan het rijden is, of interessante dingen doet, loopt kind 't grootste gedeelte van de dag met hem mee. En hij heeft gelukkig dezelfde opvattingen als ik wat betreft dieren pesten etc., dus daar komt kind écht niet weg mee als wij dat zien gebeuren
Maar dat is ook omdat ik heel veel in de yard werk en veel extra werk doe, zoals vandaag het huishouden gedaan terwijl ik weekenden normaal vrij heb. 
Laatst vroeg ook iemand op mijn werk of ik kinderen wilde, toen ik vertelde dat ik niet aan kinderen wilde beginnen werd ik raar aangekeken... purny schreef:Omdat je tegenwoordig heel raar aangekeken word als je ze niet hebtLaatst vroeg ook iemand op mijn werk of ik kinderen wilde, toen ik vertelde dat ik niet aan kinderen wilde beginnen werd ik raar aangekeken...
Hoe ik het nu zie, kan ik beter later ook geen kinderen nemen. Ik wil graag met 'special needs' kinderen werken, maar dat zou inhouden dat ik het grootste gedeelte van de dag met andere kinderen bezig ben in plaats van met mijn eigen kind.