Abortus ... of toch houden?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

KozieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 18:18

Colway schreef:
En inderdaad je moet het ZELF doen, maar ZELF doen is iets heel anders dan de dingen ALLEEN doen

Helemaal mee eens! Dat je die behandeling zelf moet ondergaan, wil toch absoluut niet zeggen dat je dan ook maar alleen moet zijn? 2 echt verschillende dingen hoor. Niemand kan alles alleen oplossen. We hebben ook andere mensen nodig, als klankbord, om fysiek met dingen te helpen, om gewoon niet alleen te zijn...

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 18:20

TS, weet je zeker dat je geen nacht hoeft te blijven? En stel dat je bijv. veel bloedverlies hebt en ze willen je toch een nachtje houden, heb je dan wel een verhaal klaar om thuis te vertellen?

Is de procedure wel uitgebreid aan je uitgelegd, zodat je niet voor nare dingen komt te staan? Gebeurt het in het ziekenhuis of in een abortuskliniek. Ik weet niet hoe de behandeling gebeurt, maar misschien heb je de kans het kindje erna te zien. Heb je daar al over nagedacht of je dat dan zou willen? Misschien vindt je dat te pijnlijk, maar misschien is het juist goed om het af te kunnen sluiten.

Ik denk inderdaad dat je het kindje hebt voelen bewegen, het is nu ook zo'n 20 cm groot dus dat zou erg goed kunnen. Hier was het bij de eerste 17 weken en bij de tweede ruim 14 weken :(:)

Ik merk aan je berichtjes dat de abortus heel erg veel met je doet en dat is ook niet gek natuurlijk. In het begin zul je je wat opgelucht voelen, maar er kan een moment zijn dat je het er erg zwaar mee zult krijgen. Zorg dat je goede hulp erna krijgt!

En ben je aan de pil? Want ik zou zeker voor goede anti-conceptie zorgen.
En als het achter de rug is, zou ik echt proberen uit deze situatie te komen. Probeer de moed te vinden om aangifte te doen!!!!
Hij mag hier absoluut niet mee weg komen. Wat als jij uit huis bent? Komt er dan een nieuw slachtoffer. Vanuit de posts ga ik er nu even vanuit dat het je vader is.

En nog even iets voor in de hele verre toekomst. Dit is iets dat een vriendin heeft meegemaakt, dus vandaar dat ik het aanhaal. Stel dat je geen aangifte doet en er gaan jaren voorbij en jij krijgt een kind/kinderen. Dan zul je nooit je kinderen mee naar je ouders kunnen nemen, omdat 'hij' daar is.

M3lisss

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 18:21

ESSIE70 schreef:
Suzanne F. schreef:
Dat is nog niet helemaal zeker. Het is vader of broer aangezien ze in 1 huis wonen. Maar dat is niet bevestigd door TS

Oeps :o Ik meende ergens gelezen te hebben dat het haar vader is -O- Ik nog even terug lezen.

Edit,verkeerd gelezen waarschijnlijk in de OP stond de vader is familie. Ik las het dus anders nl m'n vader is familie.

Ik vind het echt NOT DONE dat hier wordt gespeculeerd over wie de vader is. Ts geeft aan het daar verder niet over te willen hebben dus respecteer dat dan ook en hou er dan ook over op! Echt zo respectloos dit!

Lieve Ts, juist veel repect voor jou voor de moeilijke beslissing die je hebt genomen. Ik zal aan je denken maandag.

abcde

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 18:29

jeetje meid, wat een verhaal. Voor nu heb je "een oplossing" maar zorg dat je herhaling voorkomt :(:)
Ga aan de pil, zodat je in ieder geval niet weer zwanger kan raken maar beter nog:
Pak je spullen en ga weg! Weet je moeder van dit hele gebeuren???

Neem haar in vertrouwen!
Zorg dat je die gene aanpakt die je dit aandoet!
Want nu ben jij die gene die gestraft wordt.

MADExLIEFJE

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-12 18:33

Delphi schreef:
TS, weet je zeker dat je geen nacht hoeft te blijven? En stel dat je bijv. veel bloedverlies hebt en ze willen je toch een nachtje houden, heb je dan wel een verhaal klaar om thuis te vertellen? Het is niet zo raar dat ik soms niet thuis slaap, dus dat komt wel in orde. Aangezien ik in Belgie woon begint school pas op 3 september dus het is nog vakantie. (moet mij nog altijd inschrijven op school trouwens)

Is de procedure wel uitgebreid aan je uitgelegd, zodat je niet voor nare dingen komt te staan? Gebeurt het in het ziekenhuis of in een abortuskliniek. Ik weet niet hoe de behandeling gebeurt, maar misschien heb je de kans het kindje erna te zien. Heb je daar al over nagedacht of je dat dan zou willen? Misschien vindt je dat te pijnlijk, maar misschien is het juist goed om het af te kunnen sluiten. Het word in een abortuskliniek gedaan en ze hebben alles wel uitgelegd maar ik was al veel vergeten tegen het einde van het gesprek. Het gaat in ieder geval zoals een bevalling zijn, omdat ik al langer zwanger ben.

En ben je aan de pil? Nee, maar ik ga na dit toch zeker zorgen voor anticonceptie. Zeker weten.

Soms denk ik dat het zoveel makkelijker zou zijn om gewoon aan alles een eind te maken, maar dan denk ik aan andere familieleden en dan durf ik niet. Pfff

Happy16

Re: Abortus ... of toch houden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 18:40

ik heb makkelijk praten, maar hou vol TS!
zoek asjeblieft een goed adres waar je kunt ''onderduiken''!!!

Roselie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 19:43

Wat bedoel je met dan denk ik aan andere familieleden em dat durf ik niet? Ben je bang voor hun reactie? Ben je bang dat ze niet geloven?

BiBiQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 19:49

Denk niet dat er een einde aan maken een beste optie is voor je. Abortus oke, maar hierna kom je er wel weer bovenop meis. Het wordt misschien een lange weg, maar na regen komt zonneschijn!

KozieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 19:49

MADExLIEFJE schreef:
Delphi schreef:
TS, weet je zeker dat je geen nacht hoeft te blijven? En stel dat je bijv. veel bloedverlies hebt en ze willen je toch een nachtje houden, heb je dan wel een verhaal klaar om thuis te vertellen? Het is niet zo raar dat ik soms niet thuis slaap, dus dat komt wel in orde. Aangezien ik in Belgie woon begint school pas op 3 september dus het is nog vakantie. (moet mij nog altijd inschrijven op school trouwens)

Is de procedure wel uitgebreid aan je uitgelegd, zodat je niet voor nare dingen komt te staan? Gebeurt het in het ziekenhuis of in een abortuskliniek. Ik weet niet hoe de behandeling gebeurt, maar misschien heb je de kans het kindje erna te zien. Heb je daar al over nagedacht of je dat dan zou willen? Misschien vindt je dat te pijnlijk, maar misschien is het juist goed om het af te kunnen sluiten. Het word in een abortuskliniek gedaan en ze hebben alles wel uitgelegd maar ik was al veel vergeten tegen het einde van het gesprek. Het gaat in ieder geval zoals een bevalling zijn, omdat ik al langer zwanger ben.

En ben je aan de pil? Nee, maar ik ga na dit toch zeker zorgen voor anticonceptie. Zeker weten.

Soms denk ik dat het zoveel makkelijker zou zijn om gewoon aan alles een eind te maken, maar dan denk ik aan andere familieleden en dan durf ik niet. Pfff

Wat ben ik dan "blij" om te lezen dat je het niet zou durven. Moet je alleen al eens kijken hoeveel bokkers om je geven en je willen helpen. Geef niet op hoor! Je kan hier uit komen en je leven kan fijn worden. Echt waar. Natuurlijk kan je dit ook, als je eruit komt, nooit helemaal vergeten, maar er zijn gelukkig zoveel vriendelijke mensen op de wereld, die wel het beste voor je willen. Ik hoop echt dat je jezelf een kans durft te geven om dit mee te maken.

:(:)

piewie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 19:53

meid geef niet op! Probeer een uitweg te vinden om daar weg te gaan.
Vind het zo erg voor je. Bij mij is ook altijd plek, mocht je die nodig zijn!

Begreep dat je moeder er niet van afweet. Als ik zo brutaal mag zijn, waarom niet?

Roselie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 20:05

Misschien heb ik verkeerd gelezen. Weet niet of je aan jezelf een eind wil maken of aan de situatie( wat ik dus dacht)

Maar echt meid, je bent zo sterk!

ESSIE70

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 20:08

Ik kan me voorstellen dat je er nu helemaal door heen zit en haast geen uitweg meer ziet ;(
Heb dit er ook over woensdag met je psycholoog.

edit;typfout
Laatst bijgewerkt door ESSIE70 op 25-08-12 20:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 20:11

Meiske, waar woon je dan kom ik je ophalen.
En met mij meerdere bokkers!

Dus blijf knokken voor jezelf! Je bent het waard.

marlies85

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 20:16

Echt zo heftig om te lezen dit alles. Wij staan met z'n alle machteloos aan de zijlijn, je moet het allemaal zelf doen. Maar je bent zo te lezen een hele moedige meid! Ik wil je alle sterkte en kracht toewensen om deze situatie door te komen!

Leen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 20:20

Maar meid toch... Ik denk dat niemand van ons -en hoop- kan voelen hoe jij je nu moet voelen... Ik denk dat als ik meegemaakt had wat jij meegemaakt hebt aan hetzelfde zou denken, maar je bent sterker dan dat!
Misschien kan je je verhaal meenemen naar je psychologe. Eventueel kan je vragen of ze het leest waar jij niet bij bent. Begrijp dat het heel moeilijk moet zijn als je haar je verhaal ziet lezen.
Dan zal zij ook begrijpen hoe je je voelt zonder dat je het daadwerkelijk over je lippen moet krijgen. Dat is toch heel wat moeilijker dan het opschrijven. En dat is ook al niet gemakkelijk.

Denk aan wat het leven je nog te bieden heeft, je bent 19 jaar, dat is nog niet eens 1/4e van je leven. Er komen nog zoveel mooie dingen.
Wanneer jij veilig zal zijn, dan pas zal je echt kunnen leven, weten dat het niet meer zal gebeuren.

MADExLIEFJE

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-12 22:14

Ik reageer straks uitgebreid. Mijn vriendin heeft me overhaalt om mee naar het vuurwerk aan de schelde te gaan kijken. het was heel mooi en even dacht ik toch aan iets anders.

Roselie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 22:15

Heel goed van je, je gedachten verzetten!

KozieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 22:19

Wat fijn dat je zo ook nog fijne momenten kan hebben. Even afleiding. En wat super dat je vriendin het zo oppakt! Je bent echt niet alleen.

RubyRed

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 22:26

Jeetje wat heftig zeg! Ik wil je heel veel sterkte wensen.

VinandoW

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 22:51

Ik wil je ontzettend ontzettend veel sterkte wensen! Hele dikke knuffel!

MADExLIEFJE

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-12 23:07

Dankjewel allemaal.

Ik kom misschien heel sterk/dapper over maar dat ben ik niet hoor.

Over mijn thuissituatie omdat er al veel vragen over gesteld zijn: mijn moeder is nooit een 'mama' voor mij geweest. Ik wil haar dus niet mee in dit betrekken. Ik heb nog 1 zus (heeft ook een bokt profiel maar zit niet meer op bokt) en 1 broer en een vader.

Roselie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 23:12

Kan je je zus niet in vertrouwen nemen of zit zij ook in hetzelfde schuitje?

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 23:13

Tuurlijk ben jij wel dapper! Jij gaat dit allemaal overwinnen meid, heus. :)

Weet je al een beetje hoe het in zijn werk gaat maandag, want je hebt die dag alleen een gesprek toch?

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 23:14

Lieverd je hoeft je echt niet te schamen of schuldig te voelen!! Diegene die jou dit aan doet moet zich enorm schamen! Probeer alsjeblieft voor jezelf op te komen!

En kan je zus je helpen? Of zit zij ook in deze situatie?

Hou vol! T komt echt goed!

MADExLIEFJE

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-12 23:23

Miracle_ schreef:
Tuurlijk ben jij wel dapper! Jij gaat dit allemaal overwinnen meid, heus. :)

Weet je al een beetje hoe het in zijn werk gaat maandag, want je hebt die dag alleen een gesprek toch?

Nee, ze hebben uitgelegd hoe het allemaal gaat gebeuren, maar ik ben al zoveel info vergeten :s
Tussen 9 en 10 verwachten ze mij, dan is er nog een gesprek en echo (noch maar eens) en dan gaan ze ook al de abortus doen.
Kreeg een tip van een bokker om extra ondergoed mee te nemen, ga ik zeker doen.

Mijn vriendin gaat maandag ook mee (heeft een auto) en dan ga ik daar zien of ze mee binnen gaat of verderop iets gaat drinken. Ik ga samen met haar ergens slapen die nacht (niet bij haar thuis). Ze heeft een vaste vriend met eigen appartement, haar vriend blijft bij iemand anders slapen dus ik en vriendin in zijn appartement. Misschien blijf ik van zondag op maandag daar ook slapen, moet ik nog eens bekijken.