Schrik van mijn leven... Ervaringen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Schrik van mijn leven... Ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 16:12

:(:)
Heel verstandig, is ook een flink trauma en heel je wereld staat ineens op zijn kop...

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 22:24

Onee, dom! Ik heb geen idee met een gebroken rug hoe beperkt je bent.
Je had geen corset toch? Dus ik dacht dat je wellicht wat speling had.

Sterkte!

Nynke1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-12 22:39

Haha geeft niet hannanas.

Pff het ging zo de goede kant op met de pijn en heb nu weer zo veel pijn... Word niet goed van dat wisselvallige gedoe! :(

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 22:03

Lichamelijk (tijdelijk) slecht in elkaar zitten kan mentaal een ontzettende klap zijn, een psycholoog is dan ook echt geen overbodige luxe. En je rug heb je gewoon bij bijna alles nodig, dus dat merk je dan ook zoveel. Het is niet niks hoor, je omgeving zal het niet altijd snappen, dat kan het ook extra moeilijk maken.

Ik stap zelf ook niet zomaar op andermans paard, ik werk altijd eerst op de grond. Heb ik daar niet het gevoel dat ik het paard onder controle heb, stap ik niet op. (Gek genoeg rijd ik dan wel weer altijd zonder cap) Ook opstappen doe ik altijd in stapjes en zonder persoon die vasthoudt, heb ik die nodig, stap ik dus ook niet op.

Weet dat het makkelijker gezegd is, maar laat je niet kennen hoor!

Nynke1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-12 22:15

Ja er zijn heel veel mensen in mijn omgeving die het gewoon niet begrijpen, wat ook wel logisch is natuurlijk maar dat is wel heel frustrerend.. Ik zeg dan wel eens; ik zou willen dat jij een dag kon voelen hoe ik mij voel.. Maar ja het is gewoon ff rot en het komt ook wel weer goed maar soms zit ik er echt ff doorheen. Terwijl dat echt zo helemaal niks voor mij is, waardoor ik het nog erger vindt..

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 23:03

De hele dag pijn hebben en niet lekker kunnen doen en laten wat je wilt, zal ook wel helemaal niks voor jou zijn ;)
Krop het ook niet op, je mag er af en toe doorheen zitten en je mag af en toe heel boos zijn op de situatie en dat het niet opschiet. Want het liefste huppel je morgen al rond.
Blijf ook niet te lang met vragen/klachten rondlopen onder het mom van: het zal er wel bij horen. Liever iets te vaak gebeld, dan iets te weinig.

Probeer vooral je hoofd goed bezig te houden, met dingen waar je ook daadwerkelijk wat aan hebt. Zo kon het mij heel erg helpen toen ik ziek was om iemand online met een probleem te helpen. Of gedichten te schrijven die wat 'mooier' uitdrukken hoe je je voelt. Van je af schrijven kan soms ook al helpen.

Maar de situatie is gewoon niet leuk, dus om 'leuke' gedachten te houden is dan ook heel moeilijk.

Sterkte en zal dit topic in de gaten houden Y;(

Nadine_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 10:02

Sluit me aan bij Sassol.
Vind het vervelend voor je dat je je zo rot voelt en de pijn zo aanhoudt. Heb je daarover al contact gehad met je (huis)arts?

Nynke1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-12 10:40

Ja morgen om 9.10 heb ik een dubbele afspraak bij mijn huisarts, ben ik er mooi direct even uit. Misschien is het handig om voor mij zelf op te schrijven waar ik nu nog last van heb en waar ik mee zit. Ik ben namelijk altijd zo dat ik de helft achterwege laat :+ .

marleeentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 11:29

Goed dat je een afspraak hebt bij de huisarts! Van tevoren je klachten en vragen opschrijven is inderdaad erg handig. Doe ik ook wel eens en het helpt echt.

Nadine_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 12:16

Goed idee om alles op te schrijven. Succes alvast.

jankawijnsma

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 12:38

Even een snelle reactie van mij. Ik heb mijn rug gebroken gehad nu zo'n 3 jaar terug en ik ben er wel aan geopereerd. ik ken iemand die er mee naar huis is gestuurd 4 jaar terug zonder corset en heel veel pijn heeft gehad, 2 jaar geleden werd ze alsnog geopereerd en wsl. wordt t nooit meer goed en slikt nog steeds pijnstillers dus vraag aub een second opinion aan!!!! Dat was je dus ook al van plan doe dat ook!
Verder snap ik niet dat er weinig begrip is in je omgeving want het is nogal wat! Het duurt ook best wel lang, ik kreeg na de operatie een paar weken zware pijnstillers en toen ik thuis kwam heb ik afgebouwd tot ik na zo'n 4 weken helemaal niks meer hoefde. Verder mocht ik absoluut niet tillen en eigenlijk mocht ik sowieso heel weinig, ik lag heel veel en heb wel een aantal maanden rustig aan gedaan.
Ik rijd nu weer gewoon, eerst een hele tijd met bodyprotector( is trouwens gewoon kwestie van een paar omdoen en je laten adviseren, als hij goed past dan kun je er mee rijden) maar sinds dit jaar heb ik die niet meer om. Houd er rekening mee dat je voorlopig niet kunt rijden en wees blij dat je je benen nog voelt het had ook anders gekund! Heel veel beterschap en succes!

Nynke1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-12 12:52

Wow daar schrik ik best wel van. Ik zit vanaf deze week ook al een maand aan de morfine en ik zou er echt nog niet helemaal zonder kunnen. Dus dat verhaal is wel een beetje hetzelfde als de mijne. Weet je ook welke wervels zij gebroken had? Ik ben nu wel blij dat ik morgen heen ga haha.

jankawijnsma

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 13:10

Sorry dat ik je zo laat schrikken hoor maar je moet wel weten hoe t zit! Eerlijk gezegd weet ik dat niet meer aangezien t al een paar jaar terug is, de wervels werden aangeduid met een letter (T geloof ik?) en dan de hoeveelste en ik had er 1 verbrijzeld en zij gebroken. Ik mocht daarom de 1e weken ook niet bewegen (plat liggen) omdat er risico was dat er stukjes bot op de zenuw zouden drukken.
Gewoon lekker blijven gebruiken als de pijn afzakt stop je er heus wel mee, ikzelf vond t rotspul ik werd er heel erg draaierig van net of was ik dronken. Maar ja de pijn is ook niet best!

jankawijnsma

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 13:18

Het was bij mij een lendewervel, L nog wat en mijn vriendin had een andere wervel gebroken. Wel erg maar ik onthoud zulke dingen niet!

Nynke1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-12 08:59

Nou ik ben weer terug. Ik heb dus wel een beknelde zenuw maar die staat niet in verbinding met mijn rug dus dat is niet iets om me zorgen over te maken maar dat kan nog wel heel lang aanhouden. Hij denkt niet dat m'n knie weer kapot is maar wel flink gekneusd en daarom weer die irritatie geeft. Dat ik nog veel pijn heb dat was normaal en dat ik extra pijn heb af en toe is omdat mijn rug extreem verkrampt. Daarom moet ik de fysio bellen. Ik mag en kan nog geen oefeningen doen maar de fysio moet mij leren dat ik de bewegingen die ik maak, dat ik die juist maak zodat mijn rug wat minder gaat verkrampen langzamerhand. Al met al dus nog wel een lange weg te gaan.

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 09:01

Ja het is niet niks wat je uitgespookt hebt. Maar klote als je niet vooruit kunt. Heb je enig vooruitzicht hoe lang je ongeveer nog zoet bent?

Nynke1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-12 09:07

Nou ja ik moest sowieso 3 maand mobiliseren en daarna begint het echte revalideren pas. En heb vandaag een brief mee gekregen dat ik mag mobiliseren dus ben er nog wel een tijdje zoet mee. Ach houd me van de straat moet ik maar denken.

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 09:16

Dat zeker, al zou je de straat op willen :D
Ben je wel zuinig met geld de komende maanden, niet stappen of snacken tussendoor :D

Nynke1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-12 09:22

Hahhaa inderdaad. Normaal rookte ik ook nog een pakje per dag, nu rook ik hooguit drie sigaretten per dag ( super slecht voor m'n herstel ik weet het ). Ik lig nu s'nachts om 5 uur Nick Jr , ja echt shame on me, te kijken, normaal kwam ik om die tijd pas thuis s'weekends. Maar goed het geld wat normaal naar de drank gaat gaat nu naar de pillen.. Dus wat dat betreft.. :+.
geloof dat mijn moeder 220 euro moest betalen voor al die medicijnen.

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 09:24

Maar dat zal ze toch wel grotendeels vergoed krijgen neem ik aan.

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 09:31

Sundral schreef:
Hahhaa inderdaad. Normaal rookte ik ook nog een pakje per dag, nu rook ik hooguit drie sigaretten per dag ( super slecht voor m'n herstel ik weet het ). Ik lig nu s'nachts om 5 uur Nick Jr , ja echt shame on me, te kijken, normaal kwam ik om die tijd pas thuis s'weekends. Maar goed het geld wat normaal naar de drank gaat gaat nu naar de pillen.. Dus wat dat betreft.. :+.
geloof dat mijn moeder 220 euro moest betalen voor al die medicijnen.

God, wat drink jij veel :+ En tja, als je om 5u 's nachts nog wakker bent, kun je of kinderprogramma's of volwassenenreclames kiezen. Dan zou ik toch ook voor Nick Jr. gaan :')

Maar jeetje, maanden revalideren, ofnee eerst maanden stabiliseren... Al met een psych gesproken?

Nynke1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-12 12:31

Haha sassol! Even een update van mij... Net voor het eerst de fysio op bezoek gehad en ik heb drie bed oefeningen gekregen met name om mijn bekken weer wat soepeler te maken. Verder was er nog niet veel mogelijk. Donderdag ga ik naar het revalidatiecentrum voor therapeutisch zwemmen. Daar heb ik wel zin in!

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 20:32

Lees ik nou dat je toch een beetje gaat beginnen aan revalideren ipv stabiliseren?

Nynke1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-12 22:04

Nou ja met de gewone fysio kan ik dus eigenlijk nog niks.. Ik heb drie oefeningen voor in bed gekregen oa knieen naar me toe trekken en even vasthouden, en m'n hakken en knieen tegen elkaar zetten en dan heel langza van links naar rechts en nog een oefening om mezelf met m'n hakken een beetje met m'n kont omhoog te duwen alleen die laatste gaat nog niet, te pijnlijk. Donderdag bij het revalidatiecentrum een onderzoek en intake gesprek alleen ik wil wel heel graag dan even het water in, dat lijkt me zoooo lekker en ontspannend even. Maar goed heb eerst dus onderzoek daar van ongeveer een uur.

marleeentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 07:10

Wel fijn dat je nu in ieder geval iets kunt doen. Het is nog wel niet veel, maar kan me voorstellen dat wel fijn is om weer iets op het vooruitzicht te hebben. Succes morgen bij het revalidatiecentrum!