Lage rug hernia

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Tigarida

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 19:12

@Tinkerloos, bij de eerste hernia operatie ben ik na twee maanden rustig weer gaan paardrijden en gaan werken.
Het is heel belangrijk dat je echt rustig aan doet en op de 'goede manier' beweegt.
Er staat een jaar voor een herstel, daarbij wordt ook de zenuwen bedoeld, die is al die tijd geïrriteerd geweest en,
die hebben wat langer de tijd nodig om te herstellen.
De tweede keer heb ik langer de tijd nodig gehad maar de situatie was veel erger met helaas blijvende gevolgen.

Ariebombarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 19:13

Tigarida schreef:
Ariebombarie schreef:
niet op focussen en ontspannen :D

MRI ging prima, merkte niet veel van de contrastvloeistof :) wel duizelig daarna, maar kan niet van de vloeistof zijn (nagevraagd).
hebben jullie dat ook wel eens gehad na de MRI?

Heb al vaak een mri gehad ook met contrast vloeistof mmaar nooir duizelig geweest daarvan misschien komt het omdat je echt even stil moet liggen?

ja ik heb het ook al zo vaak gehad, wel 15 keer gok ik inmiddels, maar nooit eerder gehad

GeneralFlynn

Re: Lage rug hernia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-12 19:42

@ Tigarida: gefeliciteerd met je verjaardag. :)

Boehoe, ik ga trouwen over twee en een halve maand.
Ik hoop dat ik rechtop kan lopen in mijn trouw jurk..

Paola33

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 20:18

Ik meld mij hier ook maar even, weet sinds goed een jaar dat ik een hernia heb bij l5 s1, helaas in mijn geval erfelijk, ik weet niet hoelang ik ermee heb gelopen blijk namelijk een extreem hoge pijngrens te hebben. Ik heb veel baat bij chiropractie. Ik loop daar nu bijna 3 maanden en ben nu zo goed als pijnvrij. Mijn moeder is inmiddels 2 keer geopereerd aan 2 hernia's bij s4 s5. Dankzij haar ben ik bij de chiropractor terecht gekomen. Voor de gene die geen uitweg meer weten, het is het proberen waart, kijk wel naar een chiropractor die in amerika is opgeleid, daar zijn ze namelijk veel verder qua ontwikkeling en educatie. Ik zit zelf bij een wat grotere praktijk, deze heeft 3 vestigingen, in zaandijk, heemstede en den haag. Ik vind dit een echte aanrader, ze doen daar niet zomaar iets ze gaan namelijk eerst je rug helemaal nakijken en willen ook als het lukt de mri scans zien, eventueel meer info per bp.

Ariebombarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 20:49

fijn dat je er zoveel baat bij hebt!

kan ik helaas niet proberen, kan niet meer als je eenmaal geopereerd bent schijnt..

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-12 21:18

Ik zit nog steeds te wachten.. :+
Ik denk dat ik er morgen pas iets van merk, als de wekker gaat.

Zammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 15:15

tinkerloos, het werkt niet als pijnstiller..Dus niet bij innemen resultaat..stofje zorgt ervoor, dat op den duur je hersenen de pijnprikkel anders ervaren..Daar gaan meerdere weken overheen, omdat je in de opbouwfase zit..

Ik heb zelf ook in het verleden bij de chiropracter gelopen (dat was destijds de beste van Nederland) maar heb er nul resultaat van gehad..Is denk ik heel verschillend per persoon of ze wel of niet wat voor je kunnen betekenen..Het is natuurlijk wel het proberen waard, maar zelf wel kritisch zijn, want ze kunnen het mooi voorspiegelen..Bij mij zeiden ze, dat ze me wel ff van de hernia af zouden helpen..Helaas dus niet en ben er later alsnog aan geopereerd..

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-12 15:39

Ik zat ook niet te wachten op de pijn die weg zou gaan, maar op de bijwerkingen.
Ik dacht: nu ga ik wazig zien, of nu krijg ik hartkloppingen, maar ik merk niks.
Heb geen oog dichtgedaan, en was om vijf uur al van bed af.
Niks suf, niks heerlijk geslapen.
Maar goed, wie weet krijg ik dat allemaal niet, en ik moet idd gewoon wachten.
Maar dat duurd zo lang als je pijn hebt...

Zammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 15:57

Ik reageer ook anders op die medicijnen.. Slaap er niet beter door en suf ben ik zo ook niet, maar moet niet binnen 8 uur in een auto rijden..Dat gaat niet goed.
Ik wist helemaal niets van bijwerkingen toen ik deze medicatie voorgeschreven kreeg en moet ook eerlijk zijn, ik ga er ook niet op zitten wachten op wat er kan gebeuren..Dan kun je wel bezig blijven daarmee..
En ik heb ook de 1e 2 maand na de operatie niets mogen doe..Werd stukje bij beetje opgevoerd in overleg met fysio, wat ik mocht doen..

Paola33

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-12 17:54

mijn moeder is 2 keer geopereerd en loopt ook gewoon bij de chiropractor, ze doen niet iets als ze shade zouden veroorzaken, het is het proberen waard.

Tigarida

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-12 18:11

@Tinkerloos, dank je voor de felicitatie! Kan mij voorstellen dat je zorgen maakt om je bruiloft, hopelijk valt je rug mee dan...

Van het weekend het feestje gevierd dan kan wel zeggen mijn rug is op nu!

Bij mijn eerste hernia was de pijn niet te doen, kon niet normaal functioneren, dus ook zelf de keuze gemaakt om mij te laten opereren.

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-12 21:53

Ik merk nog niet veel van mijn nieuwe pillen.
Als ik s'morgens opsta kan ik recht lopen, maar in de middag loop ik alweer krom.
Mijn hele rug zit nu van boven tot onder vast omdat ik zo raar loop.
Mensen spreken me er ook echt op aan, dan zeggen ze zoiets als: dat ziet er niet goed uit, zeker veel pijn?
En dan zeg ik maar lachend: ja, veel pijn, ik heb een hernia.
Ik functioneer ook niet, kan met moeite mijn dochter op de commode tillen, en even lekker buiten wandelen met haar is er ook niet meer bij.
Op mijn werk vragen ze zich af waarom ik kom werken, en eigenlijk vraag ik me dat ook af..
Ik kan bijna niks meer, gelukkig mag ik licht werk doen, maar als ik dan thuis kom moet ik eerst een uur languit op de bank liggen.

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-12 07:21

Mag ik nog even terug komen op mijn bericht van gisteren?
Ik heb vannacht voor het eerst pijn vrij geslapen, en ik sinds zonder pijn op.
Ben nu op mijn werk, en nu voel ik licht iets zeuren.
Het gaat dus toch werken, heel langzaam, maar er zit verbetering in

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-12 18:49

Oh dat is fijn om te horen TS :)

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-12 18:56

ik ben in mei geopereerd aan een hernia en nu al twee dagen achter elkaar twee paarden pijnloos kunnen rijden :)
draven gaat trouwens wel beter dan galopperen dus dat doe ik maar een klein stukje..

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-12 22:20

Waar zat jou hernia? Onder of boven in de rug?
Moest je lang in het ziekenhuis blijven of mocht je meteen weer weg?
Deed het zeer, en kon je meteen erna weer pijnvrij lopen?
En word de operatie vergoed door je verzekering?
En als laatste: hoelang heb je moeten wachten tot je geopereerd kon worden?

Zo, dat zijn heel wat vragen. :D

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-12 13:53

Ik ben het zo vreselijk zat..
Ik kan niet beschrijven hoe zat ik het ben om 24-7 met pijn te lopen.

Die ene nacht dat ik pijn vrij geslapen heb was een toevallige nacht, de eerste en de laatste.
Ik loop krom, heb rug en been pijn, ik ben er zo klaar mee, ik zie het niet meer zitten.
Ik kijk het nog een week aan met die pillen, dan heb ik ze drie weken gebruikt, en als ik dan nog niks merk bel ik de neuroloog voor een afspraak en dan vraag ik of ik geopereerd kan worden.

Ik begin verkouden te worden en elke hoest doet zo vreselijk pijn in mijn bil, net of ze er een mes in steken.
Ik heb nu al ruim 12 weken last, ik vind het niet grappig meer.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-12 14:13

Ohoh helemaal vergeten te reageren.
Mijn hernia zat onderin de rug L4/L5
Moest 1 nachtje blijven
Operatie deed geen pijn en was gelijk pijnvrij na die tijd
Denk dat de operatie vergoed is, heb namelijk nooit een rekening gehad :+

Ik had rugklachten sinds half december, eerste week van jan begonnen met fysio. Eind april naar de neoroloog en scan gehad, doorverwijzing naar Ede en 16 mei geopereerd.
Had ook in het plaatselijke ziekenhuis geopeerd kunnen worden maar dan zou het augustus worden en gezien de ernst vd situatie leek dat de neuroloog niet goed.
Ik heb dus alleen maar positieve ervaringen en zou het gelijk weer zo doen als het moest dan ;)

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-12 14:18

Opereren doen ze alleen in ernstige gevallen dus ik weet niet als het werkt om de neuroloog te bellen en te vragen om een operatie :+

Ariebombarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-12 14:37

Alja schreef:
Opereren doen ze alleen in ernstige gevallen dus ik weet niet als het werkt om de neuroloog te bellen en te vragen om een operatie :+

als het al heel lang duurt en er is alles al geprobeerd is het zéker het proberen waard kan ik melden uit ervaring....

TS :(:) :(:)

ik krijg morgen weer de uitslag van de nieuwe series MRI's.... spannend...

Ariebombarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-12 14:38

Alja schreef:
Ohoh helemaal vergeten te reageren.
Mijn hernia zat onderin de rug L4/L5
Moest 1 nachtje blijven
Operatie deed geen pijn en was gelijk pijnvrij na die tijd
Denk dat de operatie vergoed is, heb namelijk nooit een rekening gehad :+

Ik had rugklachten sinds half december, eerste week van jan begonnen met fysio. Eind april naar de neoroloog en scan gehad, doorverwijzing naar Ede en 16 mei geopereerd.
Had ook in het plaatselijke ziekenhuis geopeerd kunnen worden maar dan zou het augustus worden en gezien de ernst vd situatie leek dat de neuroloog niet goed.
Ik heb dus alleen maar positieve ervaringen en zou het gelijk weer zo doen als het moest dan ;)

in die soort van privekliniek in Ede?

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-12 14:45

Jup de rugkliniek nedspine in Ede :)

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-12 17:24

Alja schreef:
dan ben ik schijnbaar een ernstig geval..
Toen ik de pijn poli belde voor een tweede zenuw blokkade zei de anastesist dat het beter was om eerst met de neuroloog te bespreken of opereren niet een optie was, omdat ik nu al zo lang pijn heb, en er nog geen verbetering in zit.

Ik moest wachten voor de tweede zenuwblokkade omdat er minimaal drie maanden tussen moet zitten.
Toen ik vroeg wat ik dan in die maand nog kon doen tegen de pijn zei hij: neem maar een diclofenacje.

Ik heb uit mezelf de amitriptyline gevraagd, ik moet toch iets..
Pijn stillers helpen niet, ik word intussen gek van de pijn.
Whaaaaaaaaaaaaaaaa. Zo, dat lucht op. :+

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-12 17:25

O, arie, spannend!!

Alja, welke methode hebben ze bij jou operatie gebruikt?

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-12 17:47

Moet je ff op nedspine kijken, daar hebben ze filmpjes vd operaties ;)