Verstandskies.. Iemand ervaring??

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

antoinetje

Re: Verstandskies.. Iemand ervaring??

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 12:43

Ja die heb ik ook heerlijk spul is dat :-)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 13:00

Hier begint de zwelling gelukkig minder te orden, alleen 's nachts heb ik nog een ijspak nodig. Anders sta ik 's ochtends op met een compleet opgeblazen gezicht en dan heb ik ook last om mijn mond open te doen.

Eten, het blijft een lastig punt. Ga zo dadelijk (tegen beter weten in) nog maar eens de restjes lasagne proberen van gisteravond. Verder heb ik nog banaan liggen (kan maar proberen) en als dat ook niet lukt een flinke dosis platte kaas en aardbeienyoughrt. Dan kijk ik wel wat de arts woensdag zegt. Op het werk moet het wel te regelen zijn dat ik ipv een volle maaltijd met 1 eetbonnetje een kom soep + broodje + dessertje krijg. Dat broodje kan ik dan nog in mijn soep weken en proberen opeten. Kan het mezelf makkelijk maken en alleen maar vloeibaar eten maar toch, ik wil elke dag blijven testen wat er wel en niet lukt.

Kiezen valt heel erg goed mee intussen, het is puur het gehemelte dat nu nog lastig doet en alles zo moeilijk maakt.

antoinetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 13:05

Ga jij werken dan?ik heb mijn werk gebeld en ik kreeg te horen dat ik pas terug mag komen als ik helemaal beter ben, lief!
Weet je wat ook goed is? Croissantje in thee dopen dat kun je dan zo opzuigen :-)

Hoe hou jij dat ijspak eigenlijk op je gezicht 's nachts?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 13:17

Ik ga vanaf morgen weer gewoon naar mijn werk. Ik mag niet thuis blijven zonder doktersattest en goh, met wat pijnstillers zal het wel lukken hoop ik. De arts die de ingreep heeft gedaan is daar trouwens ook dus ik kan dan ook makkelijk even langsgaan als het echt te lastig blijft.
Mijn chef zal me echt wel naar huis sturen als het niet uit te houden is, zo redelijk is ze zeker wel. Ze weet ook dat ik niet voor niks wegblijf en dat ik niet snel klaag.
Indien nodig kan ik ook altijd even langs Spoed, werken in een ziekenhuis heeft nog zo zijn voordelen :))

Ik hou van croissantjes puur natuur, liever niet in koffie of thee gedopt. Broodje met soep is dan weer heerlijk. Bedacht me net dat ik ook wentelteefjes kan maken als ik de korst van het brood af haal. Eigenlijk zijn er nog best wat opties voor ons!

Toen ik het ziekenhuis verliet heb ik zo'n coldpack mee naar huis gekregen. dat zit in een soort lange rekbare kous die aan beide zijden gewoon open is. Daar schuif je dan je coldpack in en de uiteinden zijn lang genoeg om boven op je hoofd samen te knopen. Het coldpack hangt dan opzij van je gezicht en onder je kin. Maw, je ziet eruit als een paasei uit een cartoon :))

merel_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 13:19

.
Laatst bijgewerkt door merel_gomez op 06-03-24 16:21, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 13:28

Ik heb naast 3 wijsheidstanden ook een andere tand laten weghalen + gat in mijn gehelemte, en daar heb ik nu dan ook het meeste last van. Vergis je daar dus niet in!

Wijsheidstanden zelf is ook geen pretje, vooral de zwelling dan maar voor de rest valt het (naar het schijnt) wel mee. Daar heb ik nu eerlijk gezegd ook wel het minste last van.

antoinetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 13:59

Merel-Gomez, maak je niet zenuwachtig hoor! Het scheelt per persoon hoeveel last je hebt en ik had gwoon pech dat ze die spuit in mijn wangspier gezet hebben. Zorg er wel voor dat je goede pijnstilling in huis hebt. Je krijgt van het ziekenhuis ook mee maar beter mee verlegen dan om verlegen is mijn motto. Tegen de zwelling gebruik ik ook arnica gelei en dat werkt vrij goed.

Varekaj, dapper dat je morgen weer gaat werken!in een ziekenhuis werken heeft inderdaad wel zijn voordelen. Ik moet 1 1/2 uur met de trein reizen dus als het dan niet gaat ben ik echt de sigaar..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 14:09

Het is ook 1 van de redenen waarom ik het nu al liet doen en niet gewacht heb tot na de vakantie. Ik ga dan weer studeren als het goed is (via het werk uit, dus met behoud van loon en dergelijke) en dan zou ik ook weer 1u à 1u15 onderweg zijn als er wat misgaat. Dus liever nu en er elke dag rondlopen dan er na de vakantie lessen voor moeten missen.

Tevens kost het me ook heel wat minder, ik krijg elke consultatie vaak 100% terugbetaald van mijn ziekenfonds + de operatie ook (of toch een groot deel). Alleen de beugel moet ik wel volledig zelf betalen, maar toch, het scheelt wel aardig wat centen!

antoinetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 15:05

Dat scheelt zeker! Ik zie net dat de kaakchriurg onder het eigen risico valt :( dat is wel balen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 22:26

Intussen zijn 2 dafalgans met codeïne ook niet meer genoeg om de pijn lang onder controle te houden. Zelfs vloeibare voeding en ijs zijn een hel geworden als het tegen mijn gehemelte aan komt en ik voel dat er dingen beginnen te zwellen waar de kiezen zaten. Maar dat doet geen pijn, enkel het gehemelte.

Ik moet morgen toch weer naar werk dus ik maak gelijk als 1e taak van de dag een tussenstop bij de stomatoloog. En als die er niet is ga ik wel naar de tandarts of de Spoeddienst, maar dit kan niet meer. Bij het minste wat er maar tegenaan komt knal ik zowat door het plafond van de pijnscheuten.

Al wordt het volgens mij nog wel een aantal dagen soepjes eten met geweekt brood, yoghurt en platte kaas en soortgelijke zaken.

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 07:04

Pff wat hebben jullie toch veel last.. maar volgens mij vooral eruit gesneden.. Ik heb ze toen vrijdags laten trekken en maandags ging ik gewoon weer aan het werk :)

antoinetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 09:30

Komt volgens mij ook door het snijden en het boren hoor. De kaakchirurg zei dat de kneuzing door de verdovingsinjectie komt maar volgens mij hebben ze gewoon te hard lopen wrikken. Ik ben vanacht 3 keer wakker geworden van de pijn. Ik kan moeilijk liggen omdat druk op mijn hoofd pijn geeft aan mijn kaak.
Zijn er meer mensen die hier last van hebben gehad?

KellyG

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 09:39

volgens mij heb je er ook veel meer last van als ze bij de kaakchirurg zijn verwijderd dan bij de tandarts.....
bij mij zijn er 3 getrokken, (bij de tandarts) waarvan 2 tegelijkertijd, en 2 uur later had ik les op mn paard......
goed had een beetje kramp in mn kaak, maar pijn? nee........
geen last van gehad

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 09:41

Dat snijden is ook nogal een aanslag op je mond. Bij trekken is dat veel minder het geval.
(Mits er natuurlijk op een goede manier wordt getrokken). Ik heb wel eens bij het trekken van een kies een gekneusde kaak opgelopen :+

merel_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 09:42

.
Laatst bijgewerkt door merel_gomez op 06-03-24 16:20, in het totaal 1 keer bewerkt

antoinetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 17:50

Ok lichtelijk paniek hier! Hechtinkje is er net spontaan uit gegaan is dat normaal na 5 dagen? Kan er nl niets over vinden in de folder die ik heb meegekregen..

enniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 17:56

antoinetje schreef:
Ok lichtelijk paniek hier! Hechtinkje is er net spontaan uit gegaan is dat normaal na 5 dagen? Kan er nl niets over vinden in de folder die ik heb meegekregen..

Ik heb er ook een hechtinkje uit weten te werken met m'n tong :+ achja zolang het niet (teveel) bloed is er niks aan de hand..

Beide onderste verstandskiezen zijn er bij mij ook uitgesneden (onder narcose gelukkig)

antoinetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 18:04

Nee het bloed niet en heb gelijk gespoeld om te ontsmetten dus dan hoef ik me geen zorgen te maken.. Pfew!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 18:50

merel_gomez schreef:
antoinetje: Gelukkig maar..

ik krijg steeds meer zenuwen door jullie verhalen := ik weet totaal niet hoe ik mij ga voelen als ik wakker word.. de eerste uren zal ik wel niks merken omdat ze even goed met prikken verdoven. dan zal ik wel alleen last hebben van mijn keel... maar als dat uitgewerkt is nou dan zal alle ellende wel beginnen.

Haha dat heb ik ook een beetje, al kijk ik meer op tegen het herstel dan tegen de behandeling zelf. Donderdagochtend moet ik om 8.15 uur.

merel_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 18:55

.
Laatst bijgewerkt door merel_gomez op 06-03-24 16:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 19:00

merel_gomez schreef:
Joolien: de behandeling zelf zie ik idd. ook niet zo tegen op (ik slaap dan toch)... tegen het herstel en de pijn zie ik als een berg op ja.. maar ik denk meer van mijn keel.

Nou idd. Ga jij onder narcose dan? (sorry heb niet goed bijgelezen)
Ik ben blij dat ik dit weekend niks gepland heb, hihi!

merel_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 19:02

.
Laatst bijgewerkt door merel_gomez op 06-03-24 16:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 19:10

Oh zo, poeh dan wordt t helemaal afzien ja. Maar idd beter alles in een keer!

antoinetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 19:41

Ik vond het wel een voordeel om's ochtends te gaan want dan heb je tenminste even om bij te komen. Zorg ajb wel dat je zelf ook voldoende pijnstilling in huis hebt. Ik kreeg alleen paracetamol met codeine mee en dat is echt niet afdoende.

Merel-Gomez, wel heftig hoor wat jij moet ondergaan, moet je ook een dagje in het ziekenhuis blijven?
Joolien verstandig dat je niets gepland hebt voor het weekend maarhet kan alles meevallen hoor!

Beide sterkte!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 19:42

Ok even een lijstje van medicatie:

Nerofen
Arnica
ibuprofen 600

Wat nog meer? Ik sla t allemaal in :')