stoppen met de pil, uitwerking

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Sabientjeuh

Re: stoppen met de pil, uitwerking

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 13:08

Wat zijn jullie ervaringen met een spiraaltje?
Met het zetten (doet het pijn?) En daarna?
Ik krijg binnenkort een.
Vandaag bij de ha geweest, en krijg een oproep van de gyn...

Freedom1

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 13:10

hier ook al sinds een week geen pil meer! En mijn libido is weer helemaal terug :j

Sabientjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 14:16

Komt dat zo snel terug :P

Ilona__

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 14:44

Nell_ schreef:
Wat is de Evra dan?

Sneeuw88 waarom weer begonnen op advies van de HA?

Mijn laatste menstruatie is alweer 1,5 maand geleden. Was de 3e keer in 2 jaar tijd :+

De hormoonpleister.

Ilona__

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 14:45

zonnebloem18 schreef:
Ik vond de Evra helemaal niks maar hopelijk bevalt hij jou wel.

We zullen zien. Ik vond het spiraal niks, maar bijna iedereen die het heeft vind het fantastisch.. :')

Nell_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 16:34

Sabientjuh; zelf geen ervaring met de spiraal maar hoor wel verhalen dat het zetten iets minder prettig is. Maar mijn vriendin is er tevreden over!

Doriine

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 16:37

ik ben ook sinds 3 maanden gestopt met de pil omdat ik er behoorlijk beroerd van werd en leveloos(nergens meer zin in) was gewoon netjes ongesteld nadat ik ben gestopt.
Wel had ik de 2 maanden veel zweten en puistjes , maar dat is gelukkig ook weer verdwenen!:)

Sabientjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 17:13

Nell_ schreef:
Sabientjuh; zelf geen ervaring met de spiraal maar hoor wel verhalen dat het zetten iets minder prettig is. Maar mijn vriendin is er tevreden over!

Ja, dat heb ik ook gehoord... Hoop dat het mee valt...

Freedom1

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 18:02

Sabientjeuh schreef:
Komt dat zo snel terug :P

Ja bij mij wel, ik had wel maar twee maand de pil genomen. echt die pillen wil ik nooit meer in mijn lijf!

Sabientjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 18:14

Tjah, ik ben al vanaf mn 14e aan de pil, ivm menstruatie... (nu dus bijna 11 jaar)
Dus zou eigenlijk niet weten hoe het zonder is...

Moet de gyn weer bellen als k op de 4e dag van mn komende menstruatie ben.
Dan afspraak maken, en krijg ik een koperspriaaltje.

Ilona__

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 18:21

Sabientjeuh schreef:
Wat zijn jullie ervaringen met een spiraaltje?
Met het zetten (doet het pijn?) En daarna?
Ik krijg binnenkort een.
Vandaag bij de ha geweest, en krijg een oproep van de gyn...

Ik heb de Mirena gehad. Het zetten doet ff pijn, maar ik vond het daarna heel erg meevallen. Heb s'avonds mijn auto staan poetsen. Ik had op advies van de gyn de rest van de dag niets gepland, maar daardoor verveelde ik me de pleuris! Dus heb ik de auto maar gepoetst.. :')
Na een aantal maanden kreeg ik toch wat vage buikpijnklachten, een opgezette buik.. ging gewoon net niet lekker zegmaar, spiraaltje eruit gehaald, en voelde me weer goed! Verhalen zijn heel wisselend.. ;)

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 21:05

ik heb wel een voorbeeldige cyclus geloof ik :D

ik voelde me laatst moe en had wat buikpijn,dus dacht ik dat ik een eisprong kon hebben.
uitgerekend dat ik dan 2 weken later ongesteld moest worden.
dat zou dan vandaag zijn.

en wat denk je?
vanmiddag ongesteld *\o/*

haha,vind dit wel leuk zo :D .
ik ben niet ziek zwak en misselijk,geen buikpijn,alleen gister een beetje hoofdpijn en ietwat misselijk.
maar verder voel ik me nog steeds top.
dat stoppen met de pil ben ik echt nog blij mee!

nu alleen nog fatsoenlijk slapen :')

ArlandoO

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 07:17

Pfff nou mijn cyclus is verre van normaal..
Zie er best wel tegenop om weer naar de HA te gaan, die me door gaat verwijzen naar de gyn.
Ze wilde het tot 6 maanden aankijken, en aangezien er nu bijna 7 voorbij zijn en het nog steeds niet met enige regelmaat komt.. :( *klaagmodus uit*

Nieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 13:54

Hier al meer dan vier jaar pilvrij. Geen speciale 'bijwerkingen' na het stoppen. Meteen weer een normale cyclus en eindelijk gedaan met de depressies en humeurschommelingen. Ik ben éééécht niet te genieten met die extra hormonen in mijn lijf 8-)

Nu na mijn bevalling in maart heb ik toch nog eens iets van anticonceptie uitgeprobeerd. Ik heb namelijk een keizersnede gehad en mag absoluut het eerste jaar niet zwanger worden van de gyn. Ik heb de nuvaring uitgeprobeerd. Ik dacht omwille van de minimale hoeveelheid hormonen dat het misschien beter zou lukken en je kan er mee stoppen wanneer je wilt tov een spiraal. Na twee weken lichte doorbraakbloeding, derde week niet normaal, tussendoor helse rug en buikpijnen,moodswings, duizeligheid, last van mijn ogen, moe, problemen met slikken,...(ik bloedde zowat leeg...)
Heb dat ding er voor het einde van de drie weken uitgehaald en voelde me drie dagen nadien véééééél beter. Gedaan met hoofdpijn en alle andere pijnlijke ongemakken. Gyn zei dat ik gewoon nog eens moest proberen,dit zouden mijn eerste echte regels geweest zijn na de bevalling volgens haar (dus drie maand nadien en met flesvoeding). Nee, dank je! Geen extra hormonen meer in mijn lijf.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 18:16

enige wat ik dus vandaag wel de hele dag al had is dat ik best wel duizelig ben.
heb ik nooit last van dus denk van de ongesteldheid?
hopenlijk gaat dit wel snel weg,want vind het niet leuk :(
merk wel dat als ik even wat eet dat het dan beter gaat,dus misschien iets van bloedsuiker die gaat schommelen

Joanne1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 19:06

en je ijzerwaarde ook, dus goed bruin brood en rood vlees wil ook helpen

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 19:09

ijzer zit bij mij wel goed denk ik,ik eet namelijk heel gezond,veel groente en fruit en volkoren
plus dat ik al vrij lang regelmatig ijzertabletjes slik, en dat doe ik omdat ik geen varkensvlees eet en meer vis of kip
denk zelf dat het iets met bloedsuiker is,want na wat eten is het beter.
of bloeddruk?
maar dan zou ik dat moeten laten meten.
nou ja,misschien is het morgen wel over :j

kellylero

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-12 17:05

even verder in mijn topic hoe het tot nu toe is gegaan over het stoppen van de pil,
ik heb nog niet echt andere symptomen gemerkt in hormoonhuishouding zeg maar maar ik ben 2 dagen later pas ongesteld geworden dan dat ik voorheen met de pil zou worden zeg maar dus dit vind ik nog aardig mooi! wel ben ik meteen weer heftiger ongesteld en pijnlijker zoals het altijd was voor ik de pil gebruikte helaas, maar ik weet waar het voor is en het is toch maar 1 keer in de maand dus moet vol te houden zijn toch? haha. verder ben ik wel benieuwd of mijn ongesteldheid zo blijft of dat het toch weer helemaal naar me oude cyclus zal gaan, dus 4 weken niet ongesteld en dan 5 dagen wel..

even afwachten dus of wie weet raak ik aankomende maand al zwanger!

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 17:52

Nou, ik was dus aan de nuvaring. Geen gedoe meer met eisprongen enzo en zelf weer je stopweken bepalen. Met als gevolg dat ik het humeur had van een overspannen beer, zo wisselvallig was als de pest, om niets weer kon uitvallen, direct weer opzwol als een ballon met een hysterische stofwisseling en ik had last van rommeltjes, oud bloed? Oh ja, en migraine.
Dus na drie weken ding er weer uit gefrut en er komt voorlopig ook niets meer in. Zo'n verschil met de maand zonder hormonen! Mams zei ook al dat ik er een maand geleden goed uit zag, blij was etc en dat ik nou weer de 'pil-Berdien' was.
Moest de nuvaring officieel drie maanden proberen maar dat ga ik niet doen :n Haal wel een lading pijnstillers en dan is het tanden op elkaar en doorzetten maar hormonen komen er echt niet meer in.

Joanne1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 17:55

gek he, nuva ring heb ik juist als heel fijn ervaren... zo wisselend al die ervaringen!

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 17:57

De ring zelf vond ik prima :j Geen gepruts meer met elke avond een pil, voelde hem niet zitten etc. Libido zakte wel direct enorm terug :=
Maar ik denk dat ik gewoon niet meer tegen die hormonen kan. Mijn lichaam reageert er echt heel heftig op, om over mijn psyche maar niet te spreken...

linnke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 19:36

Ik ben nu ruim een maand gestopt met de pil. En ik ben er zo blij om!
Ja, ik heb weer wat meer puistjes dan eerst en m'n haren zijn super snel vet, maar dat neem ik voor lief.
Ik heb 4(!) jaar last gehad van jeuk. Dat is van vlak nadat ik weer begonnen was met de pil tot nu. En nu ik gestopt ben merk ik dat het zoveel minder is! Heerlijk! Zit ook weer beter in m'n vel, m'n ongesteldheid was de afgelopen keer veel minder heftig dan voorheen en ik heb geen pijn meer bij het vrijen. Dit heb ik ook 4 jaar lang wel gehad. Heerlijk.
Beetje pech voor m'n vriend, want zwanger worden willen we nog even mee wachten, maar voorlopig geen hormoontjes meer voor mij :D

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 21:20

Ik ben inmiddels een tijdje gestopt & merk absoluut verandering. Veel minder wisselvallig, meer geduld, libido is omhoog... Voor mij geen pilletje meer :)

Freedom1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 22:21

ik ben hier ondertussen toch ook al paar weken of wat minder gestopt en echt ik neem ze nooit meer. wat een rotpillen zeg!

Ireen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 15:00

Ik ben ook gestopt sinds een paar weekjes (niet om zwanger te worden trouwens ;) ), geen puistjes of vet haar gelukkig.. merk wel dat ik ineens veel meer energie heb, voel me vrolijker en ik heb sindsdien geen hoofdpijn meer gehad? ondanks flinke stress. Eetlust is ook veel minder, ik vind eten nog wel lekker hoor, maar zou bij wijze van ook zo het avondeten over kunnen slaan. Ben een paar kg afgevallen (ook door stress), maar die komen er nu ook niet meer bij! Beetje jammer alleen dat je je stopweek niet meer zelf kunt bepalen ;)