Stoppen met roken deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

IngridB

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-12 21:58

Ik voel me ook veel beter nu is gestopt ben hoor :j . Heb véél minder hoofdpijn, ben niet meer zo duizelig, dus écht wel voordelen :D

050206051012

Re: Stoppen met roken deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-12 22:25

Succes met stoppen GroteVogel! Ik heb 2 weken Champix gebruikt.

Vanavond 1 trekje genomen van m'n zus; gátverdamme!! Begon me te hoesten, dacht dat ik erin bleef. En het smaakte alsof ik een lik uit de asbak had genomen.
Ben maar niet verder gegaan, want dan zit je er zo weer aan :D

Ninus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-12 10:24

Dat je dat durft Quellian :oo Ik echt niet, ben zo bang dat ik weer verkocht ben dan :=

Ik voel me nog steeds hetzelfde, hoestbuien heb ik nooit gehad gelukkig, wel bloedneuzen, maar dat had ik als kind al :j

IngridB

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-12 12:25

Quellian schreef:
Succes met stoppen GroteVogel! Ik heb 2 weken Champix gebruikt.

Vanavond 1 trekje genomen van m'n zus; gátverdamme!! Begon me te hoesten, dacht dat ik erin bleef. En het smaakte alsof ik een lik uit de asbak had genomen.
Ben maar niet verder gegaan, want dan zit je er zo weer aan :D

Dat moet ik dus écht niet doen, want ik weet dat ik net zoveel trekjes blijf nemen tot het wél smaakt :D . Ik zou meteen weer verkocht zijn, dus is waag me er niet aan.

Romanoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-12 17:02

Ik meld me ook!

Ik heb het grootschaals gelezen, de meesten hebben er wel moeite mee.
Ik ben sinds februari gestopt met roken, ik ben van mn paard afgelanceerd, arm gebroken. Advies arts; Niet roken tijdens herstel van je botbreuk.
Daar hou ik me toch wel erg braaf aan.

Heb sinds Februari mss nog 4 peukjes gerookt.
De laaste keer werd ik er zooo beroerd van en vond het zo vies dat ik hem na 3 trekjes heb uitgedrukt. Blegh! Dat ik dat ooit lekker heb gevonden.
Tot nu toe al dik 4 weken geen sigaret meer aangeraakt, en als ik langs mensen loop die wel roken vind ik het echt VIES gewoon.

Ik merk wel dat ik fitter ben, minder snel ziek/verkouden!

GroteVogel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-12 15:44

Oh ik hoop zo dat het hoesten voorbij gaat als ik niet meer rook!!

Heerlijk lijkt me dat, niet meer overal staan te blaffen!
( Ik schaam me soms zo voor mn hoest dat ik me in probeer te houden met als resultaat dat het nog erger word)

Slik wel al een week slijm oplossers, dan is het niet zo droog, heb me toch nog steeds vreselijke keelpijn!
Vandaag dag 3 op de Champix, merk er niet zo heel veel van, beetje onbehagelijk gevoel...maar rook nog steeds hetzelfde......

capriz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-12 19:13

Hebben jullie ook meer zin in lekker eten? Sinds ik gestopt ben, smaakt alles veel lekkerder...zin in snoepgoed valt reuze mee maar ik heb de neiging om mijn bordje nog eens vol te scheppen!

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-12 19:22

capriz schreef:
Hebben jullie ook meer zin in lekker eten? Sinds ik gestopt ben, smaakt alles veel lekkerder...zin in snoepgoed valt reuze mee maar ik heb de neiging om mijn bordje nog eens vol te scheppen!

Ja, dat heb ik ook. Snoepen deed ik altijd al veel. Vooral chocolade :P Maar ik merk wel dat ik meer honger heb gekregen. 4 boterhammen tussen de middag is niet genoeg meer. 6 Komt meer in de buurt.

Ik ben nu 1 maand en 4 dagen gestopt met roken. Ondanks mijn toegenomen eetlust, ben ik geen gram aangekomen. Heel raar, want ik kan echt vreten als een varken de laatste tijd.

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-12 20:40

Ik ken het ook :D Geniet ook wel meer van lekker eten hoor :j Ben niet echt een snoeper, maar gewoon een vreter :)) Hier wel 10kg aangekomen, maar inmiddels weer iets kwijt door mijn evenwichtsstoornisje, als je misselijk bent, eet je toch minder...hoop niet dat ik het allemaal weer kwijtraak.

capriz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-12 21:22

Tot op heden ben ik ook nog niet bijgekomen maar ik heb het stoppen met roken gecombineerd met lopen...om mezelf een beetje te beschermen tegen de kilootjes.

IngridB

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-12 21:48

Vandaag op 10 weken rookvrij *\o/* .Ben wel ietsje aangekomen merk ik aan m'n broeken :D , maar dat vind ik helemaal niet erg. Kan bij mij geen kwaad ;)

Ninus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 07:53

OMG, ik kan ook wel een beetje extra hebben als het moet, maar van 10 kilo zou ik wel wat nerveus worden :oo
Ik negeer de weegschaal de komende weken nog maar even :D Raar eigenlijk, want ik eet geen hap meer :n
Merk ook nog steeds geen enkel verschil, niet in smaak, conditie, vermoeidheid. Voel me net als anders (en dat is prima), maar had gehoopt dat bijvoorbeeld hardlopen wat makkelijker zou gaan.

Ik ga langzaam richting de twee maanden (vrijdag), ben er nog lang niet, het zit nog steeds in mijn hoofd, maar de ergste gewoonte is er af.

IngridB

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 08:37

Sinds ik gestopt ben heb ik last van steken rond mijn hart en pijn in m'n linker arm. Hebben jullie daar ook last van?
Is niet constant hoor en lees op internet dat het ook door veel stress kan komen, maar nou ben ik gestopt, krijgen we dit gezeik 8)7 .

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 09:41

Ingrid, misschien even langs de HA? Dat zijn geen dingen om af te wachten denk ik :o Beter het zekere voor het onzekere!

Ik heb 5kg aangekomen, jah... wat een feestje he, hahaha. Nu wel weer bijna 1,5kg daarvan kwijt.

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 09:46

Uhmm...Ingrid, volgens mij zijn die steken niet iets wat bij stoppen met roken komt. Ik zou ook even langs de HA. Steken rond je hart en pijn in linkerarm, dan gaan er bij mij alarmbellen af. Ben geen expert, maargoed.

Ninus: ik had altijd flink ondergewicht, dus die 10kg zijn heel welkom!

countrygirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 09:58

Nog 2 dagen... en dan zit ik op 1 jaar rookvrij.
Er is helaas in dat jaar wel zowat 10 kilo aangekomen. Nu kan ik wel wat hebben, maar 5 wil ik toch wel weer kwijt. Voor de rest: super mensen!! Lekker volhouden!

IngridB

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 17:54

Die steken in m'n arm heb ik al langer en ook aan de dokter verteld, maar volgens mij niets erg want ze reageerde er niet echt op, dus zal we goed zijn ;) .
Vandaag wel benauwd en niks lekker. Even aankijken en anders morgen naar de dokter toe. Steken rond m'n hart zijn sinds eind van de ochtend wel weg trouwens, dus ik denk niet dat het iets zal zijn. Maar ga toch wel ff erlangs. Je weet het maar nooit :?

edit: ohja, ik heb een lichte vorm van hyperventilatie weet ik sinds kort en dat kan de steken en pijn aan de spieren ook verklaren.

GroteVogel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 19:35

Hoi, ja ga toch maar naar de dokter Ingrid, klinkt niet echt lekker, misschien is het echt niks, maar beter een keer te veel dan dat er iets anders is...

Woooow iedereen te gek zo rook vrij, petje af!!!

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 19:49

Oei, lijkt mij ook zaak dat je even langs de HA gaat Ingrid. En dan niet volgende maand ;) maar echt op tijd gaan!

Denk niet dat ik aan ga komen door het stoppen. At niet minder dan nu toen ik rookte, ben ook niet meer gaan eten.

IngridB

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 21:53

*gaat morgen meteen om 8:00 huisarts bellen voor een afspraak* :j

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 21:58

Berdien schreef:
Denk niet dat ik aan ga komen door het stoppen. At niet minder dan nu toen ik rookte, ben ook niet meer gaan eten.

Je stofwisseling verandert. Volgens mijn HA is 1,5kg normaal als je niets verandert in je eetpatroon.

Ingrid, wijs inderdaad om even te bellen!

IngridB

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 22:02

Toen ik jaaaaaren terug ben gestopt ben ik van maatje 36 naar maatje 42 gegaan := . Natuurlijk ben ik wel wat meer gaan snoepen toen, maar zo ik me kan herinneren niet overdreven meer. Dát wil ik nu dus niet hé :n . Mag best iets erbij, maar niet meteen 3 maten :=

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 22:07

De vorige keer dat ik stopte ging ik van 46kg naar 62kg := Ook geen succes :D

IngridB

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 22:20

Das ook nie veel 46 kilo := (ik woog ok maar 50 toen hoor :D )

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-12 07:16

Maar dan zou je dus ook moeten afvallen als je rookt. Nou, dat is niet gebeurd := :+
Daarbij rookte is ook nog maar kort, nog geen jaar in totaal.