Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
MiniMaxi schreef:Het is niet alleen maar een voedingsding. maar het speelt zeker wel een belangrijke rol. Dit omdat je spieren en verdere weke delen het al zwaarder hebben. En als je dan een 'slecht' voedingspatroon hebt moet je lijf harder werken om alles te verwerken en af te voeren.
Qua dekens... ik heb een heerlijk dons dekbed en dat scheel al heel veel. Ik heb al een elektrische deken maar dat is een kleintje en niet echt handig in een 2 persoonsbed met het vastmaken. Aangezien mijn vriend het al super snel warm heeft hoeft hij die warmte niet 100% mee te krijgen. Ik vond die van Tallie1979 er erg goed uitzien, maar is die ook in een tweepersoonsbed vast te maken?
LisaLuna schreef:Jeetje vervelend Cherell! Niemand die even met je mee kon gaan?
Bij mij is er nu ook luie darm geconstateerd ... heb er zakjes oplosbaar middel voor maar dit is echt niet te harden en ik verga van de buikpijn de hele tijd. Weet echt niet wat ik ermee aan moet, mijn smaakpapillen zijn extreem gevoelig en vinden (bijvoorbeeld ) alles scherp dus dit proeft ook extreem vies.. het combineren met limonade of andere dingen werkt niet dus ga maar de dokter weer bellen voor pillen ofzo..
LisaLuna schreef:Ja maar ik eet veel bruin brood, groentes en aardappelen daarom vind ik het zo raar!
Bassenqua schreef:Neurowetenschappers hebben de pijnbron bij fibropatiënten gevonden. (...) onderzoek wijst uit dat de ziekte veroorzaakt wordt door een teveel aan zenuwvezels in de bloedvaten.
Onderzoek
Amerikaanse neurowetenschappers onderzochten de huid op de handen van mensen die door gebrek aan sensorische zenuwvezels amper reageren op pijnprikkels. Vervolgens deden ze hetzelfde met handen van fibropatiënten. Zo zagen ze een overdreven hoeveelheid van één specifiek type zenuwvezels, genaamd arteriool-venulen (AV).
Tot voor dit onderzoek dachten wetenschappers dat deze vezels alleen verantwoordelijk waren voor het regelen van de doorstroom in de bloedvaten. Nu weten ze echter dat er een rechtstreekse link is tussen deze zenuweindes en de wijdverspreide pijn die patiënten met fibromyalgie voelen. De studie geeft dan ook een verklaring waarom veel mensen met fibro extreem overgevoelige handen en andere delicatie zones (zogenaamde tenderpoints of drukpunten) op het lichaam hebben. Ook verklaart het waarom koud weer de symptomen alleen maar erger maakt.
Baanbrekend
"Deze verstoorde bloedstroom kan perfect de oorzaak zijn van spierpijn en andere pijnprikkels, maar ook van oververmoeidheid", verklaart neurowetenschapper Dr. Frank L. Rice.