Krachttraining voor vrouwen, #2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

SuzanLarissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 19:55

_Nancy schreef:
66 kg :D Netjes hoor!! :j
Ik heb m op 45 kg en dat lukt mij net 8-10 keer :=

Rare dingen ga doen??
Like what??

79 kilo 8x :D :o

boooh als ik morgen geen spierpijn heb gooi ik mezelf van de trap af :')

Anoniem

Re: Krachttraining voor vrouwen, #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 19:58

Annepaardoes, beide apparaten dienen het zelfde doel iig, de kont.

De abductor en adductor doe ik niet meer eigenlijk, ik deed beide op 85 kilo 3 maal 15 keer.

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 20:00

Mindim schreef:
Annepaardoes, beide apparaten dienen het zelfde doel iig, de kont.

De abductor en adductor doe ik niet meer eigenlijk, ik deed beide op 85 kilo 3 maal 15 keer.

Dat is mooi, want dat was ook de bedoeling :P
Zo'n strak kontje zal ik nooit krijgen, maar ik werk er wel aan om die billen gespierder te krijgen :D

Avonturier

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 20:01

Wauw, jullie trainen allemaal best lang, ik was met 40 minuten klaar. Waarschijnlijk doe ik gewoon minder oefeningen. Ik dacht overigens dat het niet verstandig was om cardio en krachttraining op dezelfde dag te doen?

En ik vind het wel leuk, geloof ik. Leuker dan hardlopen in ieder geval :P Maar het voelt een beetje 'gek', omdat bv. 3 setjes van 10 reps in een minuut of 5 klaar zijn. En dan heb je die spiergroep/oefening alwaar klaar.

Mindin: Ik kan momenteel helaas niet in een sportschool trainen, omdat ik in Canada zit. En over 2 weekjes alweer huiswaarts ga, dus hier een sportschool opzoeken voor 2 weken is ook niet ideaal. Ik train dus met losse gewichten, is dat ongelofelijk dom als beginner? Begin mei vertrek ik naar Macedonie, daar wil ik wel een sportschool opzoeken, met hopelijk wat engels sprekende mensen :P

Spierpijn vind ik overigens niet heel erg, dan heb ik ten minste het idee iets gedaan te hebben. Te zwaar trainen is wel een punt, ik ben nogal ongeduldig, dus dat zou zeker een valkuil kunnen zijn... 'Ik wil nú dit gewicht kunnen' roepen mijn hersenen dan :+ Ik probeer 3 setjes van 10 reps per oefening te doen, en het gewicht zo te doen dat het de laatste paar keer toch wel echt zwaar wordt.

Hoe lang duurde het voor jullie resultaat zagen?

En wat een gewichten zie ik hier voorbij komen :oo

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 20:03

Nancy, wij hebben 1 jungle en 2 DAP, voor de borst en dergelijke, deze kun je trouwens ook goed doen op 1 DAP, maar ook er tussen inderdaad.
DAP:
Afbeelding

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 20:05

Avonturier: Het is juist heel effectief om cardio en krachttraining te combineren. Een half uur cardio na je krachttraining is aan te raden. (Zo was het volgensmij :P)
Zelf doe ik altijd een kwartier cardio als warming up. Dan tussen de krachttraining door een kwartier cardio en dan na de krachttraining een half uur cardio (Soms incl. en soms exc. cooling-down. Ligt er net aan hoeveel tijd ik heb)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 20:06

Heel eerlijk avonturier, als je niet weet wat je aan het doen bent en waar wat voor dient, zou ik niet thuis met losse gewichten gaan werken.
Gewoon een paar weekjes wachten en je laten voorlichten op een sportschool. Ga anders wat hardlopen.

Cardio een kracht gaan prima samen. Met cardio verbrand je direct, met krachttraining kweek je spieren en spieren hebben de hele dag eten nodig, dus als die moeten werken verbranden ze de hele dag, zelfs in rust.

missfitness

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 20:07

Avonturier: het is niet dom om als beginner met losse gewichten te trainen. Of je nu een apparaat gebruikt of losse gewichten, biede keren train je een spiergroep. Het gaat wel om de goede techniek! Je meot weten hoe je een spier moet trainen, heel belangrijk!
Wat belangrijk is, is dat je de oefening geconcentreert moet doen en tijdens de aanspanning even 2 sec vast houden.
dat de laatste rep moeizaam gaat is goed, zodra je over die 10x heen gaat is het tijd voor een zwaarder gewicht.
Hoe lang het bij mij duurde gaat niet op, gezien ik altijd al gespierd ben geweest. Ik word alleen maar gespierder. Maar het verschilt per persoon. Het hangt af van je bouw, hoe vaak je traint, hoe je voeding is, hoe zwaar je traint, enz..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 20:08

Goede techniek moet je echter wel leren, vandaar dat ik als beginner zonder begeleiding geen losse gewichten zou aanraden.

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-12 20:10

Suzan en Mindim :oo Noohhh := :') Jeetje, wat een gespierde benen allemaal :D

Avonturier, het heeft mij zeker 3 maanden geduurt voor ik echt resultaat zag :j
En dat is alleen maar beter en beter geworden.

En inderdaad pas met losse gewichten gaan werken als je al wat sterker bent en weet hoe de oefeningen gaan. Het is niet alleen het gewicht wat je moet tillen, er zit ook coordinatie bij. Met dumbbells kun je alle kanten op zwaaien.
Daarom is het fijn om in het begin vooral, een apparaat te hebben die jouw in de juiste beweging leidt :j

Wij hebben dan een jungle en DAP in één.. :')
Haha, naja ik heb geen idee.. We hebben in ieder geval voor ieder wat wils :D

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 20:12

Ik heb nu in 4 weken resultaat als in minder vetjes op de buik. Heel licht die ik de contouren van mijn bovenste buikspieren weer.

missfitness

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 20:13

Mindim schreef:
Goede techniek moet je echter wel leren, vandaar dat ik als beginner zonder begeleiding geen losse gewichten zou aanraden.

Heb je gelijk in Mindim!!

Marije__

Ik ben zelf meer fan van dumbells en stangen. Losse gewichten dus. :) Maar heb eerst ook instructie gekregen hoe en wat.. dus vandaar dat ik zo train.

En ik doe cardio meestal nog even na KT voor optimale verbranding.

Zo , het leren zit er op.. nu omkleden en baantjes trekken!

missfitness

annepaardoes schreef:
Ik heb nu in 4 weken resultaat als in minder vetjes op de buik. Heel licht die ik de contouren van mijn bovenste buikspieren weer.

De bovenste buikspieren zijn niet het grootste probleem, daar zit het minste vet. De onderste, das pas een uitdaging!

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-12 20:15

Ik ben zelf ook meer van de dumbbells en barbells..
Ik heb zelf 1,5 jaar met apparaten gewerkt bij Achmea. Ik had echt 0 verstand van wat ik deed..

Toen ik binnen kwam bij mijn andere, en ze met een schema aan kwamen lieten ze wel weten dat het wel tijd was voor losse gewichten :+ :=

Bovenste buikspieren zijn bij mij ook licht zichtbaarr, dat was bij mij ook vrij snel :j
Maar die onderste.. :n
Maar er zitten ook nog te veel spekjes, haha

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 20:16

We hadden hier vorige week een vent die heel stoer door de sportschool loopt en voor wie het nummer op de gewichten nog al belangrijk is. Hij stond bij de jungle zijn biceps te trainen. De omgekeerde van Annepaardoes d'r apparaat zeg maar. Hij moest de stang omhoog bewegen, echter had hij veel te veel gewicht er op om het in de juiste houding uit te voeren. ZIjn rug was zo hol als een hoepel, hij zat praktisch met zijn hoofd op de grond, zo naar achteren viel hij. Deze vent doet het bij alle apparaten op deze manier, je kunt er wat van zeggen, maar dan snauwt ie je af (de instructeurs). Zo dom.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 20:17

Marije__ schreef:
Ik ben zelf meer fan van dumbells en stangen. Losse gewichten dus. :) Maar heb eerst ook instructie gekregen hoe en wat.. dus vandaar dat ik zo train.

En ik doe cardio meestal nog even na KT voor optimale verbranding.

Zo , het leren zit er op.. nu omkleden en baantjes trekken!

Wil je een goede houding aan kunnen nemen tijdens veel van de losse gewichten oefeningen, moet je core sterk zijn. De meeste starters hebben dit niet en gaan dan in vreemde houdingen staan om alsnog het gewicht omhoog te krijgen.

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-12 20:18

Hahahahaa _O-

Ik zie het al voor me :')

Naja, de instructeurs hebben vaker dus al wat gezegd..
Als hij het niet wilt aannemen.. De blessuures zijn voor hem

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 20:19

_Nancy schreef:
Suzan en Mindim :oo Noohhh := :') Jeetje, wat een gespierde benen allemaal :D

Als ik mijn benen span, valt er niets vast te grijpen, echter vind ik ze niet slank, ik heb nog vette knieen :')

missfitness

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 20:19

Haha Mindim, aparte mensen op de wereld hoor :D
Hoe fout kan je trainen!!! :?

Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 20:20

Die onderste buikspieren zijn wel sexy! vooral bij mannen, die gleuven *D <3 :~

En Mindim, zo jammer dat sommige mensen geen adviezen willen aannemen ja..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 20:21

missfitness schreef:
annepaardoes schreef:

De bovenste buikspieren zijn niet het grootste probleem, daar zit het minste vet. De onderste, das pas een uitdaging!

Ik ben daar ook druk bezig, de enige plek waar nog te veel vet zit. Maar hij slinkt al aardig weg *\o/* Vandaag eindelijk eens goed mijn bekken kunnen kantelen, zit toch altijd met moeite mijn rug op de grond te houden. Vandaag met de yoga en pilates wordt daar wel de nadruk op gelegd.

Maar jij hebt daar helemaal geen last van! Als ze eenmaal goed ontwikkeld zijn, zijn ze dan ook wat gemakkelijk bij te houden?

missfitness

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 20:22

Fijn te horen Mindim!! Zo zie je dat je stapje voor stapje verder komt en je buik steeds mooier wordt!!

missfitness

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 20:24

Ik heb dikke buikspieren en gezien ik goed op mn voeding let, veel cardio doe, voldoende blijf trainen, laag in mn vet% blijf, hou ik die buik zo! Het is neit zo dat ik niks hoef te doen. Zou ik 1 van de dingen niet goed bijhouden dan hopen de vetjes zich op.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 20:25

Ik heb het strand en bikini voor ogen 8-)
Alleen ik ben nu nog wat oogverblindend, dus eerst maar eens een kleur er op. Iemand ooit een spray tan gedaan?