Slank betekent niet ziekelijk zijn!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 22:59

weetje wat ik een dooddoener vind die ik vaak van slankere mensen te horen krijg? "jij hebt tenminste tieten" ... Wat nou? Bij mij is alles groot, niet alleen mijn tieten, niet iets om blij mee te zijn ofzo :+ Dan liever een cub B en een maat 36/38 :7

Neroo

Re: Slank betekent niet ziekelijk zijn!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 23:02

Andere dooddoener; jaaa je hebt zo'n mooi gezichtje! (ehh is de rest lelijk dan :') )?

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 23:05

Zo heeft iedereen wel wat.. dat mag duidelijk zijn! :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 23:08

lifaya schreef:
weetje wat ik een dooddoener vind die ik vaak van slankere mensen te horen krijg? "jij hebt tenminste tieten" ... Wat nou? Bij mij is alles groot, niet alleen mijn tieten, niet iets om blij mee te zijn ofzo :+ Dan liever een cub B en een maat 36/38 :7

Ik ben slank en heb tieten jihaa. Raar hoor dat mensen dat zeggen, als ze dat tegen mij zeggen kunnen ze een mep krijgen. Ik kreeg een keer een opmerking van aan vent in de kroeg, die begon ook over grote tieten. Stoer toch, om te zeggen waar je vrienden bij zijn? Ben ik voor hem gaan staan, heb geknield en naar zijn kruis gekeken en gezegd dat ik tenminste iets groots heb om mee te pronken in tegenstelling tot hem :D

marjolein_el

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 23:10

Mindim schreef:
lifaya schreef:

Ik ben slank en heb tieten jihaa. Raar hoor dat mensen dat zeggen, als ze dat tegen mij zeggen kunnen ze een mep krijgen. Ik kreeg een keer een opmerking van aan vent in de kroeg, die begon ook over grote tieten. Stoer toch, om te zeggen waar je vrienden bij zijn? Ben ik voor hem gaan staan, heb geknield en naar zijn kruis gekeken en gezegd dat ik tenminste iets groots heb om mee te pronken in tegenstelling tot hem :D

_/-\o_ _O-

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 23:11

Mindim schreef:
lifaya schreef:

Heb het over vriendinnen die het tegen mij zeggen he :') is iets anders dan een totaal vreemde gozer, daar zal ik ook een wenkbrauw bij optrekken :') wel goed gezegd overigens :))

Appelmoes_11

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 23:26

Mindim schreef:
lifaya schreef:

_/-\o_ Heldin!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 23:34

lifaya schreef:
Heb het over vriendinnen die het tegen mij zeggen he :') is iets anders dan een totaal vreemde gozer, daar zal ik ook een wenkbrauw bij optrekken :') wel goed gezegd overigens :))

Van vriendinnen wil ik ook niet horen hoor, juist zij horen daar neem ik aan wat meer aan te denken. En vooral niet op een vervelende manier.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 23:37

Ach ik zie er niet veel kwaad in wat dat betreft. De betreffende vriendinnen die het zeiden hebben maatje 36 allebei en cub A/B, dus vandaar hun reactie denk ik. Gelukkig heb ik het al een hele tijd niet meer gehoord, want ik ben gewoon absoluut niet tevreden met mijn lijf, maar iedereen heeft wel eens lompe opmerkingen :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 23:43

lifaya schreef:
Ach ik zie er niet veel kwaad in wat dat betreft. De betreffende vriendinnen die het zeiden hebben maatje 36 allebei en cub A/B, dus vandaar hun reactie denk ik. Gelukkig heb ik het al een hele tijd niet meer gehoord, want ik ben gewoon absoluut niet tevreden met mijn lijf, maar iedereen heeft wel eens lompe opmerkingen :P

Jawel, maar als mijn vriendin iets heeft waar ze onzeker over is, laat ik het echt wel na om juist daarover een lompe opmerking te maken en andersom ook.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 23:45

Mindim schreef:
lifaya schreef:

Jawel, maar als mijn vriendin iets heeft waar ze onzeker over is, laat ik het echt wel na om juist daarover een lompe opmerking te maken en andersom ook.

Betreffende vriendin is ook onzeker over haar lijf :P Maar ik vind haar sexy :j dat neemt zij ook niet van mij aan... Dan komt zij met " moet je mijn buik zien" .... En dan zie ik een mooi buikje :') weliswaar met vet maar geen blubberbuik en nog steeds mooi in vorm. Iedereen heeft natuurlijk iets waar hij of zij onzeker over is :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 00:04

Tuurlijk, ik zelf had altijd een giga minderwaardigheidscomplex, maar ben daar gelukkig uit. Maar vriendinnen die nare opmerkingen maken over iets waar je onzeker over bent, ook als dat uit hun eigen onzekerheid vandaan komt, vind ik persoonlijk niet aardig.

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 10:52

Wamhorse schreef:
"je moet echt dikker worden want mannen houden niet van zo mager, en hebben liever wat houvast".

Een goude oude :')
Ik heb tot m'n 16e 45 kg gewogen met 1m75 lengte. Erg weinig, maar ja, als je zoveel eet als je kan houdt het een beetje op.
Ik had er geen moeite mee, mijn omgeving wel. En zoals meerdere hier zeggen schijnt het inderdaad heel normaal te zijn om over dunne mensen maar alles te mogen zeggen.

Moet je je eens voorstellen dat ik tegen een dik iemand zou zeggen dat 'ie maar eens af moet gaan vallen, omdat mannen niet houden van spekkies in bed, dan krijg je heel wat over je heen.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 11:51

Dat is natuurlijk ook heel anders.. doubtless :')

al sla je me dood waarom maar tegen mensen die zwaarder zijn mag je dat gewoon niet zeggen, dunne mensen kan je alles ongevraagd zeggen

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 11:56

Ik kreeg echt van dikkere mensen uit mijn omgeving te horen (mensen waar ik goed mee overweg kon!!) dat zij eerder leuke jongens aan de haak zouden slaan omdat je beter dik kan zijn dan dun.
Snap nog steeds niet waarom je zulke dingen uberhaupt zou zeggen, maar dat soort opmerkingen werken inderdaad maar 1 kant op. Dun zijn is geen taboe, dik zijn wel.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 12:07

Doubtless schreef:
Ik kreeg echt van dikkere mensen uit mijn omgeving te horen (mensen waar ik goed mee overweg kon!!) dat zij eerder leuke jongens aan de haak zouden slaan omdat je beter dik kan zijn dan dun.
Snap nog steeds niet waarom je zulke dingen uberhaupt zou zeggen, maar dat soort opmerkingen werken inderdaad maar 1 kant op. Dun zijn is geen taboe, dik zijn wel.

zou het karakter/uitstraling/spontaniteit/intelligentie....er ook nog toe doen?

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 12:09

Naar mijn idee wel, maar dat was niet wat ik te horen kreeg :Y) !

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 12:09

Precies Doubtless! En als het nu waar zou zijn.. maar zelfs dat was vaak niet eens het geval.
Hoewel ik niet weet of dat nu door mijn slanke lijf kwam of door mijn uiterst knappe verschijning _O-.

sorry.. tis pas donderdag maar heb het vrijdagmidddag gevoel al..

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 12:10

Mijn god, ik heb net voor het eerst in m'n leven meegemaakt waar veel dunnere mensen dan ik waarschijnlijk hun hele leven al mee om moeten gaan :oo

Ik kwam net de onderbuurvrouw tegen (die zie ik bijna nooit) en ze zei: "Oooooh, wat ben jij slank! Ik wil ook zo slank zijn!"
Nou hartstikke aardig, dacht ik :j
Toen bekeek ze me 's even goed: "Maar jij eet zeker helemaal niet."

Pardon? :')
En dan ben ik echt niet overdreven slank en ben m'n hele leven te dik geweest! Ik voel jullie pijn, meiden :(:)

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 12:15

Ik vind helemaal niet dat je over dunne mensen wel opmerkingen mag maken en over dikke niet.. :n Allebei moet gewoon niet kunnen..

Toch denk ik dat mensen over het algemeen liever dun willen zijn dan dik, dun is mooi/gezond/sexy, dik is lelijk. Dat is toch de standaard. Als ik even uit mezelf praat, ik zou een moord doen voor een maatje 34-36. Ik hoor vaak klasgenootjes praten over dat ze kunnen eten wat ze willen maar geen gram aankomen. Daar ben ik stikjaloers op, geef ik eerlijk toe! Ik eet misschien de helft van wat zij eten maar zou nooit hun maat hebben. Dat is gewoon jaloersmakend, en dat lijkt me logisch.

Maargoed, daar komen veel opmerkingen denk ik toch vaak vandaan, een soort jaloezie. (al zouden ze nooit toegeven jaloers te zijn)

Amable

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 12:16

Laten we nou eens wel wezen, het is nooit leuk om een opmerking over je lichaam te krijgen, of je nu te dik of te dun bent, te lang, te kort of scheel. Het is in veel gevallen iets waar je weinig tot niets voor kan doen (want ja, dunne mensen, net zo moeilijk als het is om er iets aan te eten is het ook verdomd moeilijk om altijd maar bezig te zijn met zo weinig mogelijk eten, ook dat werkt 2 kanten op. Ieder pondje door het mondje klinkt leuk maar is echt niet altijd het geval, dan zouden sommige dunne mensen die ik ken echt moddervet moeten zijn) en vaak zijn mensen ook nog eens onzeker over hun eigen lijf. Als we naar de winkel mochten om er 1 uit te zoeken was het een stuk makkelijker. En je houdt mensen die denken dat ze zomaar over iedereen wat mogen zeggen, dat kunnen moeders, ooms of collega's zijn, of zomaar iemand die je ontmoet in de kroeg ofzo. Die mensen zijn er en die hou je en ik denk dat ieder mens wel eens een opmerking naar het hoofd geslingerd krijgt.

Laten we het dus eens omdraaien, ga eens bij je zelf na hoe je over anderen oordeelt en begin dat eens aan te passen. Ik denk dat de wereld dan uiteindelijk mooier zou worden. En als iemand een keer een opmerking maakt, dan vraag ze maar eens wat ze wel mooi aan je vinden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 12:51

geerke schreef:
Doubtless schreef:

zou het karakter/uitstraling/spontaniteit/intelligentie....er ook nog toe doen?

Mensen gaan toch eerst af op je uiterlijk. Ligt er aan wat men van je wil. Als ik een man moest zoeken, kijk ik ook naar uiterlijk hoor. Ik wil wel graag met een imo aantrekkelijk iemand tussen de lakens liggen. Kijk als zo iemand dan niet aardig is of oliedom, dan gaat het ook over, hoe knap ook. Maar uiterlijk geeft een eerste indruk af net als uitstraling trouwens. Kun je nog zo knap zijn, als je gans de dag zuur kijkt, dan heb je minder aanspraak.

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 12:52

Neroo schreef:
Andere dooddoener; jaaa je hebt zo'n mooi gezichtje! (ehh is de rest lelijk dan :') )?

Zag van jou volgens mij laatst een foto van je figuur in een ander topic, maar vond je voor je gewicht nog wel mooi in verhouding hoor. :) dan vind ik het ook zeker niet lelijk als iemand zwaarder is. Alleen het is natuurlijk wel ongezonder, dus ben blij voor je dat het afvallen zo goed gaat!

_Kimberley

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 21:43

Gewoon jaloezie. Een (dik) meisje uit mijn klas noemde mij altijd mager. Toen vroeg ze een keer of ik haar dik vond, heb ik ja gezegd. Toen werd ze boos. Tsja.
Ik ben zo vaak mager genoemd, mensen gaan er altijd van uit dat ik niets eet. Ik eet gewoon gezond, zoals het hoort (vind ik). Daarnaast eet ik waar ik zin in heb, maar ik ben altijd de hele dag bezig dus ik verbrand dat gewoon weer.

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 21:48

Ik heb de laatste jaren wat gejojo't totdat ik een gewicht bereikte van 74 kg vorig jaar, terwijl ik nog nooit in mijn leven boven de 70 kg had gewogen.
Nu ik al een paar maanden op mijn huidige gewicht zit van 56/57 kg ben ik nu ineens te mager in de ogen van sommigen.
Ik zit goed in me vel, ben niet botterig ,heb een kont en tieten.

Het is ook nooit goed.

Daarnaast komt het je echt niet aanwaaien zoals veel mensen denken, meestal moet je er gewoon hard voor werken om je ideale gewicht te halen.