[Centraal] Diëten en afvallen deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 19:07

Jawel, ik eet nu een paar rijstwafels tussendoor... :D

Anoniem

Re: [Centraal] Diëten en afvallen deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 19:14

Oeeeh Spaanse omelet in de pan <3

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 19:24

Ik heb een halve verse pizza gegeten O:)

Ansofie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 23:36

Mooi dagschema heb je, sashafierce! Ik ben de laatste tijd ook verzot op wokgroenten, wat voor receptjes gebruik jij zoal?
Fijn dat het terug wat beter met je gaat Dreamy!
Tieneke, hopelijk gaat het allemaal terug wat beter als je aan de nieuwe situatie gewent bent en je terug wat meer routine hebt gevonden! :(:)
Mootje, denk dat jij eerder een schop onder je kont verdient ipv er eentje aan GC te geven? :)) hopelijk was de pizza wel lekker haha!

Net terug van stal, les gehad!
Mijn dagje;
O: 150gr kwark, muesli + kiwi
T: Peperkoek + peer
L: 2 sneden volkoren roggebrood met rauwe ham, appelsien
T: Perperkoek
A: Gebakken aardappelen, kipfilet en half bord wokgroenten

Ik heb de opmerking gekregen dat ik teveel suikers eet, maar valt best mee toch of niet?
Was aan het denken om evt een stuk fruit 's morgens weg te laten, en als 1e tussendoorte OF peperkoek OF fruit, niet beide.
Wat vinden jullie?

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 23:46

Peperkoek zou ik zelf niet eten, laat staan 2x op 1 dag... Gebakken aardappelen idem.
Ik was vergeten vlees uit de vriezer te halen, vandaar de pizza :o
Morgen weer hardlopen!

Honesty

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 00:14

Hallo,
Ik wil mijzelf hier graag ook melden. Ik was vroeger al een beetje fors gebouwd, toen ben ik veel afgevallen door middel van spinning. Ik heb vorig jaar februari te horen gekregen dat ik de ziekte van pfeiffer had.. ik heb bijna een jaar lang niet kunnen sporten en zat maar mijn frustratie weg te eten. Ik ben nu weer bezig met gezond eten(wat er soms een beetje bij in schiet) en af te vallen, ik doe weer 2 keer in de week spinning en pak 9 van de 10 keer de fiets en doe veel lopen met de hond. Ik ben nu al ongeveer 5 kilo afgevallen en voel me al een stuk beter. :D

Groetjes.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 08:25

Mootje schreef:
Ik heb een halve verse pizza gegeten O:)

Zelf gemaakt of een appie achtige? :D

Waarom is pizza eigenlijk slecht over het algemeen? Vanwege het deeg?
Want als ik zelf pizza maak dan komt er niks slechts op o.i.d.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 08:26

Honesty schreef:
Hallo,
Ik wil mijzelf hier graag ook melden. Ik was vroeger al een beetje fors gebouwd, toen ben ik veel afgevallen door middel van spinning. Ik heb vorig jaar februari te horen gekregen dat ik de ziekte van pfeiffer had.. ik heb bijna een jaar lang niet kunnen sporten en zat maar mijn frustratie weg te eten. Ik ben nu weer bezig met gezond eten(wat er soms een beetje bij in schiet) en af te vallen, ik doe weer 2 keer in de week spinning en pak 9 van de 10 keer de fiets en doe veel lopen met de hond. Ik ben nu al ongeveer 5 kilo afgevallen en voel me al een stuk beter. :D

Groetjes.

Welkom! en wat knap, spinning is zwaaaar. :))

Zo even douchen en dan mijn smoothie maken! Ben benieuwd :9

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 08:27

Nueve schreef:
Oeeeh Spaanse omelet in de pan <3

Okee dit is dus roerei geworden _O- _O- maar wel lekker hoor!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 08:53

Nou ik heb een smoothie gemaakt van aardbeien met magere yoghurt en magere melk! Best lekker :9 Alleen wel iets teveel haha.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 09:14

Wat waren je verhoudingen van je smoothie Nueve?
Het was een AH pizza, die waren in de aanbieding :D Heb daarna al weer spijt gekregen, want ik krijg altijd ontstoken tandvlees van pizza's ^)

Vanmiddag weer hardlopen.... Heb alleen wel nog spierpijn in mijn kuiten!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 09:17

Haha ja ik dacht ik al, zag ze in de Bonus :))

Pff verhoudingen geen idee! Heb zo'n half bakje vriesfruit gebruikt en dan heel ruwweg yoghurt:melk = 2:1 aan toegevoegd, had in totaal 400 ml ofzo :P

sashafierce

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 11:21

Goedemorgen allemaal!

Voel me echt beroerd.. Het heerst echt geloof ik.. :( Mijn keel is net schuurpapier, mijn hoofd bonkt en ben misselijk :( Maar rustig aandoen vandaag..

Mijn schematje;
O: Brinta goede start met 0% vet melk
T: -
L: 3 crackers, als ik het gegeten krijg... Anders cup a soup?
T: ?
A: zelfgemaakte Cesar salade en bruin afbakbroodje

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 11:23

Nog even het schema'tje van gisteren:
O: Muesli met magere yoghurt, stukjes appel en een theelepeltje honing, beker karnemelk en kop thee.
T: plakje ontbijtkoek met boter
L: Kaas tosti uit de broodrooster, dubbelgevouwen broodje appelstroop (dus halve portie)
T: Banaan
A: Diepvries doperwtjes (aten broccoli en dat vind ik niet te vreten :') ), kip krokant schnitzel en 1 opscheplepel gebakken krieltjes met ketchup.
Desert: schaaltje magere yoghurt
T: Handje M&M's :o en een handje worteltjes

Inmiddels weer beter maar helaas is met het virus mijn vroegere astma weer op gekomen en zit ik nu weer aan de medicijnen :( Voorlopig weer even niet sporten helaas, baal ik wel van hoor! Ik ben al benauwd na 100 meter lopen of 1x de trap op..

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 11:25

Nueve schreef:
Maar da's gewoon onzin.. het maakt niet zoveel uit wanneer je het eet, het gaat om hoeveel je eet. Om het sommetje van calorieën min de verbranding.

Onzin is het niet hoor :n
Als ik een hele week laat eet (maar wél gezond),
ben ik de week erna paar 100gr bij in gewicht.
Als ik eet voor 19u een hele week, ben ik een halve kilo tot een kilo af :j

Is bij mij en mijn moeder net hetzelfde :j
Ofwel is dit weer een genetisch bepaald geintje van ons eigen lichaam dat ons uitlacht :\

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 11:31

Ja maar in die tijd ervoor heb je calorieën verbrandt op 'lege maag' als je begrijpt wat ik bedoel.. He ik kan het nooit goed uitleggen :P

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 11:36

Jeej ik ben twee kilo kwijt in een dag :')
Wss nu weer wat erbij, heb gister eigenlijk vrij goed gegeten :) ( lunch: soep met sneetje volkorenbrood met linesse light kaas ofzo en een mandarijn, tussendoor nog een liga en savonds rijst met boontjes en kip)
En vanochtend ook weer goed begonnen met twee volkoren boterhammen met lightpindakaas

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 12:50

Het idee is meer dat je als je laat eet, vaak al wel redelijk sterke honger hebt waardoor je lichaam denkt spaarzamer om te moeten gaan met de energie. Als je dan toch ineens eet dan sta je dus nog op ed spaarstand. Daarom is gelijkmatig eten zo belangrijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 13:01

Spaarstand is meer een op de lange termijn effect toch?

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 14:01

Gelukkig na die dag dat ik me zo flauw voelde geen last meer van gehad. Ben me meteen even gaan verdiepen in het ijzergebeuren in ons lichaam. En daar kwam ook uit dat rond je menstruatie je veel ijzer verliest dus dat zal het vast bij mij geweest zijn! Bedankt voor de tip!

Ik eet nu 's ochtends 2 broodjes met appelstroop :D Heb bekeken hoeveel suikers er in zitten en dat viel me alles mee vergeleken met andere "verantwoorde" tussendoortjes en er zit veel ijzer in :)

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 16:51

Ik heb vandaag een fruitdagje en een paar rijstwafels tussendoor. Voor vanavond nog iets magers verzinnen, waarschijnlijk alleen wat yoghurt ofzo. Voordat ik weer op de weegschaal durf te gaan staan...

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 17:12

Ik had gisteren een verjaardagsfeestje bij mijn ouders met lekkers waar ik niet af kon blijven...

Dus vandaag teer ik al een hele dag op groenten en fruit :')

Straks een kom soep met 2 sneetjes donkerbruin brood met kippenworst en dat is het dan voor vandaag.

Luisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 17:30

Zooo, ik doe ook even mee. Lees al heel lang stilletjes mee, en ben gek op het drumsticks/chillisaus recept en de appel/kaneel/magere yoghurt <3
Ik ben 18, word volgende maand 19 en ben vroeger altijd heeel slank geweest
Bij een lengte van 1,64 woog ik altijd tussen de 55 en 60, maar het laatste jaar heb ik me flink laten gaan, omdat ik vroeger ook nooit aankwam :o
Nu weeg ik dus 70 (!!) Kilo, echt belachelijk dus..
Ik ben nu sinds 2 weken zo gezond mogelijk aan het eten en probeer alles wat ongezond is achterwegen te laten. Zo at ik vroeger veel witbrood met meer beleg dan brood, en snaaide de hele dag door lekkers, een zak chips was binnen no-time weg. Zo dronk ik ook alleeeenmaar eisthee en cola.
Heel slecht dus! Savonds altijd veel pizza en mac, enzovoorts.
Het belangrijkste vind ik weer gezonder te gaan eten en leven, en weer lekker in m'n vel te zitten. Ik heb dikke billen, en een buikje, en die mogen toch wel best wel wat terug gaan.
Nu eet ik tegenwoordig alleenmaar nog bruinbrood, volkoren, zo donker mogelijk, en aangezien ik water niet lust, veel mineraalwater met een vleugje citroensmaak. Ook tussendoor gun ik mezelf een flesje aloevera/greentea light, heeerlijk!
Ik eet nu alles met een klein bordje en kinderbestek :+ en heb standaard een groot glas mineraalwater bij mn eten, daardoor eet ik veel minder snel en zit ik dus ook sneller vol. Heeel fijn :D
Tussendoor ipv al het lekkers (chocola, chips, toetjes, croissantjes, milka loffel ei <3 ) eet ik heel veel fruit, daar ben ik echt dol op.
Ook probeer ik zoveel mogelijk te bewegen/sporten. Mn paarden houden me lekker bezit ivm rijden en uitmesten. Ik loop vanuit de bushalte (20 minuten, heen en 20 minuten terug) en ik loop veel op mijn stage en mijn werk (stage hondenpension, werk supermarkt)

Even een lijstje van vandaag, al was het vandaag tot nu toe wel behoorlijk veel :o

O: volkoren brinta, met heeele magere melk met een beetje honing, anders lus ik t niet.
T: een banaan en een volkoren boterham met filet americain
L: maaltijdsalade, niet helemaal opgegeten, was toch een behoorlijk grote bak.
T: volkorenboterham met komijnenkaas en een kiwi
D: een kleine portie kale macaroni met surimi er doorheen <3
T: een appel ofzo? Weet ik nog niet. Misschien ook wel appel met kaneel en een beetje yoghurt.

Tussendoor probeer ik ook zoveel mogelijk te drinken, maar dit gaat heel moeizaam.

Hebben jullie nog tips? En of ik het wel een beetje goed doe op deze manier? Wat kan ik nog verbeteren etc.? Ik ben gek op zoetigheden, dus vandaar het vele fruit. Ik hou niet zo van groentes, maar ik probeer dat wat ik wel lus zoveel mogelijk te eten, en ik ben dol op spaghetti/macaroni (gewoon kaal, geen gehakt of saus, soms een eitje erdoorheen, en dan een beetje tomatenketchup, hihi)

Ik hoor het graag :D

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 18:59

Lust je wel thee? Ik zou mineraalwater door thee of suikervrije aanmaaklimo vervangen.
Heel donker brood wordt veelal donkerder gemaakt door kleurstoffen. Je kunt beter kijken naar wat er in zit. Ik eet tarwe roggebrood, maar speltbrood is ook erg gezond.

Ik heb net weer 6km gelopen. Ging eigenlijk best lekker!

Luisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 19:55

Is mineraalwater niet goed dan? Ik dacht dat dat best goed is.
Ik eet meestal meergranen of volkoren brood, of waldkorn, vind ik ook erg lekker.
Een kopje thee drink ik tijdens de lunch, natuurlijk zonder suiker.
Net 3 km gejogt met tussendoor sprintjes, nu even lekker douchen, voel me weer helemaal fit :)