ik wil geen kinderen.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 14:30

Volgens mij ging het hier om het ontbreken van een kinderwens en niet over borstvoeding :o

Als het discreet gebeurt dan heb ik er geen problemen mee, maar ik hoef niet in mijn zichtsveld een borst te zien al dan niet met drinkend kind. Ik ga ook niet op een terras iets eten waar mensen met ontbloot bovenlijf zitten. Zelfs op het strand ga ik naar een gelegenheid waar minimaal bikinihesje verplicht is.

Grapjasjes12

Re: ik wil geen kinderen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 14:43

Hoe zit het trouwens met jullie ouders?

Die van mij kunnen niet wachten :') Helemaal nu de vriendin van m'n broertje al 2 keer een miskraam heeft gehad, zijn alle hoopvolle oogjes op mij gericht.
Als ik ze spreek is het 9 van de 10 keer raak: "Ik wil nu weleens oma worden, schiet eens op!". "Waar blijft m'n kleinzoon?!"
Als ik dan zeg dat ik eerst de financiele situatie onder controle wil hebben krijg ik een bulder lach en de opmerking "Alsof jij in zo'n perfecte situatie bent geboren! Jij bent toch ook groot geworden?!" Tja... :')

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 14:45

Dat vind ik dus niet kunnen, mijn moeder zou ruzie hebben als ze zo zou pushen :o
Mjin moeder heeft zich er al bij neer gelegd.

Dana82

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 14:46

Die van mij beginnen het langzaam aan door te hebben :D . Al hun vrienden beginnen nu grootouders te worden en natuurlijk gaat het steeds over de kleinkinderen, tot grote ergernis van mijn ouders hahaha!
Niet zo heel lang geleden heeft mijn moeder en een vriendin van haar wel toegegeven dat, moesten ze opnieuw beginnen, misschien geen kinderen zouden nemen. Ik vind dat niet grof als ze dat zeggen hoor, ik begrijp hun helemaal!! En hopelijk begrijpen ze dan wat meer mijn gedachtegang.

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 14:49

Kinderen nemen omdat je ouders dat graag willen.... :\ da's een goeie basis :+

Mijn ouders hebben mij gelukkig ook nooit gepushed.

Wat de borstvoeding betreft deel ik de mening van meerdere mensen...wees discreet dan is er niets aan de hand.De bar opengooien voor publiek heb ik ook echt de pest aan,maar dat heb ik ook als ik ergens rustig zit en er komt een kind enorm om aandacht vragen.Dat schijnt namelijk ook erg leuk te zijn volgens de ouders...nah ik kan erg smerig kijken dus meestal is het jengelkroost ook snel weer vertrokken }>

Ik dwing mensen tenslotte ook niet om zich met mijn paard bezig te houden omdat "dat zo leuk is" :o

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 14:50

Mijn moeder heeft zich er inmiddels ook wel bij neergelegd dat het er (in ieder geval in de nabije toekomst) niet inzit. :)

Nu alleen de rest van de familie nog. :=

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 14:53

@Odetteke: op die manier heb ik er vrij weinig problemen mee, gewoon discreet zonder dat iemand het ziet.
Maar mijn ervaring tot nu is moeders die in plain sight van het hele restaurant ongeneneerd de tiet dr uit hengelen en dr een jengelend kind aanhangen en wel zo dat het duidelijk zichtbaar was voor het hele restaurant....

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 14:54

Ayasha schreef:
Dat vind ik dus niet kunnen, mijn moeder zou ruzie hebben als ze zo zou pushen :o
Mjin moeder heeft zich er al bij neer gelegd.

Mijn moeder is oma van mijn 3 katten en 2 paarden :D

owi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 14:59

mijn vader heeft een artikel voor mij uitgeknipt over het invriezen van eicellen.... :+
Schattig

Mijn moeder heeft hem toen iets aangedaan geloof ik. Die zou best graag kleinkinderen willen denk ik maar respecteerd mijn wensen en toont ook veel begrip. Die weet zoweizo dat ik me de wet niet voor laat schrijven dus is misschien ook gewoon zo wijs om de dialoog open te houden 'voor het geval ik andere keuzes zou maken'.

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 15:06

Mijn moeder heeft altijd gezegd dat ik eerder een veulen fok/ er een veulen komt, dan een kind en daar heeft ze gelijk in. Als alles mee zit krijgt mijn merrie in juni een veulen.

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 15:49

babootje, fijn dat het bij jouw goed is gekomen qau gevoel, maar krijg een beetje het idee dat je alle mensen die geen kinderen willen, wilt overtuigen het toch te doen.
Gelukkig dat de hormonen en het moedergevoel goed zijn gekomen bij je anders had je kind toch mooi pech, dat is een gok die je genomen hebt.
Je moet er volledig achter staan als ouder.

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 15:56

Larissa288: daar gaat dit topic niet over. Het gaat juist over mensen die ze NIET willen.
Dus je reactie is niet relevant in dit topic!

LastDream

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 15:57

ohh ok sorry

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 15:57

Misschien kan je je post wijzigen/verwijderen?

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 16:03

jesito schreef:
babootje, fijn dat het bij jouw goed is gekomen qau gevoel, maar krijg een beetje het idee dat je alle mensen die geen kinderen willen, wilt overtuigen het toch te doen.
Gelukkig dat de hormonen en het moedergevoel goed zijn gekomen bij je anders had je kind toch mooi pech, dat is een gok die je genomen hebt.

Bij Babootje is het goed gegaan en ik vind het ook wel prettig om te horen dat het ook zo kan gaan. Maar denk nu eens aan de mensen bij wie het andersom gaat:
Mensen die heel graag een kindje willen, dolgelukkig zijn tijdens de zwangerschap en als het kind geboren is opeens in een giga postnatale depressie belanden.... Dat kan dus ook he! Dus ook al denken sommige mensen nu heel graag kinderen te willen, na zo'n geboorte kan dat opeens ook omslaan.

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 16:03

Babootje schreef:
Als ik het dus wel leuk vind, dan moet iedereen het wel leuk vinden toch?

Dat hoeft ook niet per se helaas.In veel gevallen is het zo dat de biologie er zelf voor zorgt dat je een moederkloek wordt. Ook voor degene die hier heel hard roepen dat ze kinderen haten, zullen er veel bij zijn die moesten ze ooit per ongeluk zwanger geraken en bevallen, helemaal besmet worden.
Maar bij sommige vrouwen is dat instinct toch wel degelijk verloren, en zelfs na de bevalling kunnen ze geen moederliefde voelen. Hier in het topic staan ook al voorbeelden van vrouwen die openlijk toegeven "ik wou dat ik ze niet had gekregen", of die hun baby gewoon "die bleiter" noemen. Ik zou nooit het risico nemen zwanger te worden als je er niet 100% achter staat.

Ik denk zelf dat het zo'n beetje is zoals je in de dierenwereld ook wel terugvindt. Je hebt ook merries/teven/poezen..die geen weet hebben hoe om te gaan met hun kroost en ze gewoon negeren of in hun lompigheid verpletteren. Zo zul je ook mensen hebben die gewoon die feeling niet hebben en nooit zullen krijgen.

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 16:13

Tja hoe gingen mijn ouders er mee om.. ik kreeg een kaartje met daarop

Ook al komen er geen kleine Miss P-tjes we blijven toch wel van jullie houden.
En we hebben de veestapel om te knuffelen en voor te zorgen en dat is jullie keuze dus zullen we daar maar over waken he.

Vond ik wel heel lief.

Trouwens troetelnaam van mijn Paps voor mij is altijd Miss P geweest _O-

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 16:23

Ouders die zo graag grootouders willen worden lijken me ook lastig. Ik kan me voorstellen dat het veel pijn doet als je te horen krijgt dat je geen oma wordt terwijl jij daar zo naar verlangt. Maar het kind mag daar niet de dupe van worden. Je kan moeilijk je kind verplichten zwanger te worden en de baby een moederliefdeloos leven geven zodat jij in je vrije tijd oma kan gaan spelen. Dat is gewoon egoïstisch, als je kinderen niet willen dan is dat heel erg voor je maar om het heel cru te zeggen pech gehad in mijn ogen.

Denk dat je ik moeder in dat geval zou aanmelden als babysitter, dan kan ze daar mee spelen :D

owi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 16:27

Dan moet ze zelf opnieuw kinderen produceren al ze daar mee wil spelen :')
Ik pas er voor om zoiets te doen om mijn ouders blij te maken. Als het gemis zo groot is dringen ze zich maar ergens anders op. Kom nou zeg!
(ze zouden het niet eens durven voorstellen....)

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 16:37

Je hebt geloof ik tegenwoordig een soort van pleeg oma en opa vereniging/stichting o.i.d.
Daar kunnen mensen die zelf geen kleinkinderen hebben en kinderen die geen opa/oma hebben zich aanmelen en worden dan gematcht....

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 16:47

Aan zoiets denk ik dan :j . Ok het zijn niet je eigen kleinkinderen, maar het is toch iets dan.

Ik denk dat ik een van de weinige moeders heb die het helemaal niet erg zou vinden om geen oma te worden. Toen ik vroeger gewoon voor de informatie eens vroeg hoe ze zou reageren als ik op dat moment per ongeluk zwanger zou zijn (een jaar of 14), zei ze doodleuk: "dan haal ik het er met een borstel terug uit!" :+
Daarna heeft ze wel vaker gezegd dat ik niet moest denken dat ze gaat liggen babysitten voor mij, ze wil ook van haar vrije tijd genieten :+ . Maarja, wie weet moest het ooit zover komen slaat ze helemaal om en krijg ik haar er niet van weg :')

Frats

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 17:02

rindin schreef:
Hier nog een die geen kinderen wil (vooralsnog). Voor mezelf vind ik het idee van een uitgelubberd lijf heulemaal niks, maar er is ook voor het kind zelf een hele grote reden om het niet te doen; want waar laat je je kind in achter mocht je komen te overlijden? Hoe lang gaat het op deze aardkloot nog goed met de mensheid? Wil ik het mijn kinderen aandoen om de puinzooi mee te maken die de mens ervan maakt? En voor de aarde; wil ik eraan bijdragen dat de mens de aarde steeds verder om zeep helpt?

Precies _/-\o_

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 17:05

jesito schreef:

Nee hoor. Ik vond het achteraf alleen maar apart dat het gevoel om moeder te worden zo volledig kan ontbreken, terwijl het er dus blijkbaar toch zit (ind ieder geval bij mij). Een postnatale depressie krijgen kan natuurlijk altijd maar dat is wel een ziekte natuurlijk. Wij hebben in het verleden dus wel overwogen (toen de tijd begon te dringen) of we nu wel of geen kinderen wilden. En of we nu wel of niet gelukkiger zouden worden met kinderen. In mijn omgeving is het ook wel goed misgegaan met kinderen (gehandicapt) en dan zie je hoe dat ingrijpt. Dus het antwoord was, dan maar niet. We stonden er dus volledig achter het niet te doen :D :D :D En toen was ik dus zwanger. Nou, je begrijpt, mijn leven stond wel ff op zijn kop. Ik geloof dat als dat niet was gebeurd, ik dus ook nooit kinderen zou hebben gekregen en ook nooit zou hebben gemist, overigens. Maar het is wel gebeurd en ik ben daar nog altijd blij om.

Frats

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 17:06

MiniMouse schreef:
Ik vind het prima als jij ze niet wilt....wat moet ik er meer van zeggen...
Maar de liefde voor een kind en van een kind is iets wat niet-ouders nooit kunnen begrijpen en dat is wel het mooiste wat er is.

Hoe weet jij dat dat het mooiste is wat er is? Jij kent het leven niet zonder kinderen op latere leeftijd. Bovendien is voor iedereen het mooiste weer wat anders.

Orchidee21

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 17:12

Heb altijd gezegd dat ik ze NIET wilde, vind ze vervelend ze [poepen en plassen en zijn duur en janken etc etc etc.. totdat er medisch iets gebeurde waardoor de kans ineens stukken kleiner werd dat het ooit zou lukken. Toen begon ik na te denken wat een wonder het eigenlijk is met als gevolg dat ik nu nog 1 week moet voor de kleine ter wereld (kan)komt/komen. Maar ik zie mensen genoeg die geen kinderen hebben en de hele wereld over reizen en van het leven genieten, en das ook wel lekker hoor.. Dus ik begrijp het standpunt erg goed van mensen die bewust geen kinderen nemen.0