een betere conditie en een plattere buik... HOE?!!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nell_

Re: een betere conditie en een plattere buik... HOE?!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-11 16:29

Mijn stofwisseling is ook wel rap :+ Ga 1 of 2 keer per dag. :')

Pinda_Dipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-11 16:35

Vienna2007 schreef:
Belangerijk is dat je vaak eet. Minimaal om de twee uur iets eten. Bv ontbijtkoek ja! Of een sultana, of fruit of groente! Dit zorgt ervoor dat je verbrading en spijtvertering lekker op gang blijft!

Ontbijtkoek is echt zo'n gigantische DON'T! Evenals sultana.... Allemaal suiker.
Las iemand die s'ochtends altijd een glas optimel/chocomelk dronk, ook een DON'T

Merk zelf dat altijd heel veel mensen toch trappen in leuzen als "Slechts 0,1% vet" of "Geen vet!" of "Light".... Kijk voor de gein eens naar de hoeveelheid suiker in een glas optimel, je schrikt je rot :D :')

Mijn voedingsschema:
O: 1 donker volkoren boterham met eiwitrijk beleg kipfilet/kalkoenfilet/huttekase/20+ smeerkaas (heel dun)/pindakaas/gekookt eitje
T: 1 stuk fruit voor snelle suikers
M: 2 donker volkoren boterhammen met eitwitrijk beleg
T: (Indien net gesport = 1 stuk fruit voor snelle suikers) (indien in rust = Volkoren cracker met huttekase/20+ smeerkaas)
A: Aardappels, groente, vlees/gekookt eitje. Bak magere kwark/magere yoghurt. Alles in mate, langzaam eten of gegrilde kip met rijst
T: Handje rozijntjes, komkommer, gevulde cherrytomaatjes, paar blokjes magere kaas (Na 20.00 nuttig ik niets meer! Alles wat je hierna nuttigt wordt direct opgeslagen bij je reserves)

Oh en het drinken van groene thee scheelt al bijna 1,5kg op de weegschaal.

Met sporten een veel gemaakte fout; Eerst cardio en dan kracht. Je kunt beter beginnen met krachttraining omdat dit je laatste koolhydraten verbruikt, tegen de tijd dat je aan cardio begint start je lijf precies met directe vetverbranding..... Probeer je zelf ook eens aan te leren om na het sporten GEEN koolhydraten te nuttigen, zolang als dat je geen koolhydraten nuttigt gaat de vetverbranding automatisch verder namelijk zonder dat je er wat voor doet. Neem een stuk fruit voor de snelle suikers en tegen het slappe gevoel, en nuttig pas 1,5 uur later een boterham bijv. Dan vliegen bij veel mensen de kilo's er echt vanaf :j Op bovenstaande manier ben ik in 5 maanden tijd, zonder hongersgevoel van de 84kg naar de 59kg geholpen (zwangerschapskilo's) met 1 uur sporten per dag, veel wandelen met de hond etc.
Inmiddels eet ik gewoon 'normaal' en met mate, en behoud een stabiel gewicht van 61kg bij een lengte van 1.73
Laatst bijgewerkt door Pinda_Dipje op 25-11-11 16:38, in het totaal 1 keer bewerkt

E_Nalanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-11 16:36

Koolhydraten zijn dus brood en dergelijke? Beter is dan om ei en fruit te eten na het sporten?

Pinda_Dipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-11 16:45

E_Nalanta schreef:
Koolhydraten zijn dus brood en dergelijke? Beter is dan om ei en fruit te eten na het sporten?

Yep, eiwitten sterken je spiermassa. Veel vrouwen schrikt dat idee af, maar hoe meer spieren, hoe groter je energieverbruik, en hoe groter de vetafbraak... In 1e instantie zul je met krachttraining ook merken dat je juist aankomt, dit is om de simpele reden dat spiermassa zwaarder weegt dan vetmassa; Dit proces duurt maar kort, en al snel zul je merken dat je meer spiermassa krijgt en de vetmassa slinkt.

Het beste is eigenlijk om alleen eiwitten te nuttigen. Echter hebben in de praktijk veel mensen behoefte aan snelle suikers om het flauwe gevoel na het sporten te vermijden, alleen eiwitten is dan echt voor de die-hards... Dus dan kan je als alternatief bijv. een stukje fruit eten.

Slechte koolhydraten zitten onder andere in wit brood, aardappelen, chips, frieten, witte rijst, pasta, kaas, cornflakes, jam, suiker, bananen, frisdranken, chocolade, gedroogd fruit, maïs, gekookte wortelen, rode bieten, honing, dextrose, gebak, enz.

Goede koolhydraten zitten onder andere in volkorenbrood en -pasta, roggebrood, erwten, linzen, zilvervliesrijst, pinda’s, fruit (aardbeien, sinaasappels, enz.), noten, olijven, spinazie, tomaten, paprika’s, pinda’s, komkommers, aubergines, paddenstoelen, broccoli, sla, enz.

E_Nalanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-11 16:47

Ah oke dan! :) Ik eet nu natijd altijd brood (bruin en wit) maar toch weer beter terug op het ei... Goed, doen we dat! :D
Heel erg bedankt voor de uitleg! (door jou boktnaam heb ik zonet een hand pinda's moeten pakken... :') :9 )

Pinda_Dipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-11 16:51

Hihi ongezout zijn die erg gezond :P met uhh.. mate :D

E_Nalanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-11 16:52

Ik had met zout. -O- :')

MightyJoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-11 17:02

Ik drink elke dag optimel en eet elke dag ontbijtkoek.. Ik blijf het ook eten want voor mij werkt dit prima. Op het moment val ik juist te snel af. Dus ik ga echt geen dingen schrappen die ik lekker vind en waar ik het goed op doe :)

Nell_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-11 17:04

Maar hoe kan je het beste sporten zonder de sportschool? Hoe kan je thuis krachttraining doen?

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-11 17:06

Je kunt flessen water als gewichtjes gebruiken :j

Wat hebben jullie allemaal een snelle stofwisseling :oo Ik red dat niet, vaak om de dag, soms zelfs 1x in de 3 dagen.. En dat terwijl ik niet ongezond/verstoppend eet, altijd volkorenbrood etc.

Nell_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-11 17:13

Flessen water is ook het enige wat ik kan verzinnen :')

Ik eet in dat opzicht slechter dan jij. Eet niks volkoren :o Lichtbruin brood, witte rijst, gewone pasta's etc. Lust geen volkoren brood, maar zilvervliesrijst en volkoren macaroni lust ik wel. Dus dat doe ik voortaan maar :')

hetbommeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-11 17:13

Nell, kijk eens op http://www.beachbody.com Dat zijn allemaal fitnessprogramma's die je thuis kunt doen. Alles komt aan bod: buikspieren, opdrukken, beenspieren etc. Ik ben begonnen met Power90.

En ik ben het met Pinda Dipje eens, voor suikers kun je beter fruit eten.

En verder zou ik ook goed letten op light producten waar aspartaam inzit en alle andere zoetstoffen. Die zijn niet zo gezond als we allemaal denken.

Nell_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-11 17:15

Ik drink/eet nooit light :n Idd omdat dat vaak slechter is dan de gewone dingen.

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-11 17:17

Ik drink of eet ook nooit light :+

Nell, apart zeg :')
Ik heb altijd al een trage stofwisseling gehad := Maar ik zou ook niet weten hoe je dat kunt versnellen :')

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-11 17:39

Vienna2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-11 17:51

Pinda_Dipje schreef:
Vienna2007 schreef:
Belangerijk is dat je vaak eet. Minimaal om de twee uur iets eten. Bv ontbijtkoek ja! Of een sultana, of fruit of groente! Dit zorgt ervoor dat je verbrading en spijtvertering lekker op gang blijft!

Ontbijtkoek is echt zo'n gigantische DON'T! Evenals sultana.... Allemaal suiker.
Las iemand die s'ochtends altijd een glas optimel/chocomelk dronk, ook een DON'T

Niet een don't, als je simpelweg alles weglaat heb je ook geen leven meer...

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-11 17:52

Ik mag van de diëtiste gewoon Sultana eten als tussendoortje hoor. Je hebt ook gewoon je suiker nodig..

En wat voor de 1 werkt, werkt voor de ander niet.. :Y)

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-11 17:58

Vienna2007 schreef:
Fiffill schreef:
Gaat bij mij niet om tijdstippen, toen ik in het buitenland zat was ook alles anders dan hier qua tijden en eten :) het is bij mij gewoon random, na zoveel tijd dat ik gegeten heb krijg ik vanzelf weer honger ;)
En ja, minimaal 4x een grote boodschap op een dag (vaak wel meer) dus ik denk toch echt dat 't er gewoon snel doorheen gaat :')

Nu nog wel ja. Tot dat je iets ouder gaat worden.

Ik ontlast 3 keer (!!) per dag... Maar elk pondje gaat inmiddels door het mondje hoor... Mijn stofwisselijk is ook heel rap.
Zodra ik iets eet, moet het vorige eruit.. Maar "vroeger" at ik de hele dag door, en nu let ik daar toch echt wel op.

Hoe oud is 'iets ouder'? En waarom die 3x met die uitroeptekens erachter, is dat dan zo bijzonder?
En ik denk het niet trouwens, als ik naar mijn ouders kijk :)

Vienna2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-11 18:00

Ja, dat is niet volgens de normale normen.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-11 18:03

Oké, ik heb verder geen idee wat de normale norm zou zijn ;)
En wat is 'iets ouder' nou? Onze hele familie is gewoon slank, dus ik denk niet dat 't er later aan zou komen :n daarbij eet ik gewoon heel gezond. Dingen die ik lekker vind zijn vaak nog goed voor je ook :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-11 10:11

Nell_ schreef:
Het is voor een goed doel moet je maar denken :D

Sinds ik thuis ben eet ik wel minder dan met werkdagen. Dus ben benieuwd als mijn verlof voorbij is.

Ik eet nu vaak:
O; 1 boterham
T; fruit
L; 2 boterhammen/1pistoletje
D; gewoon avondeten
T; de ene keer een koekje bij de thee, soms niks, en soms ook gewoon chips etc :j

Jeetje wat weinig :x

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-11 10:13

Ik ontlast in periode's heel anders, soms 1x per week en soms 5x per week. :')

E_Nalanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-11 14:05

Ik vaak iedere dag... _O- Heb nu 7 boterhammen op, wáárom zoveel? Had het schijnbaar nodig...

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-11 14:19

3 / 4 x per dag een grote boodschap? :oo

Bij mij meestal in de 2 of zelfs 3 dagen. Dat is ook 1 van de oorzaken van mijn buikje. (Ja ik eet gewoon volkoren brood, volkoren granen etc)

E_Nalanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 12:08

4x keer per dag? Dan blijft er niks meer van mij over ben ik bang _O-

Nou, onwijs veel gegeten dit weekend maar bijna 10 uur lang achtereen gedanst, ben nu écht tevreden aan het worden
over mijn lijf.... Ik krijg alleen die rollade aan mijn buik NIET weg. :n Ik zou ook niet weten hoe ik écht een platte buik moet
krijgen. Sporten, goed eten en verantwoord drinken (frisdranken schrappen etc.) doe ik gewoon....