Moeders hebben korte haren

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 10:02

Nemurin, ik begin er van te :o.

Voor de mensen die aangeven zich alleen op te maken/'leuk' aan te kleden en de hele reutemeteut als ze de deur uit gaan. Voor wie doe je dat dan :? ? Voor een ander! Maar voor je partner hoeft dat niet? Is zijn oordeel minder belangrijk dan? Het lijkt me dat geen enkele mening zo belangrijk is als die van jezelf en die van je partner :o.

Ik heb het zó vaak gezien op het werk; vrouwen vinden een collega leuk en doen gedurende de flirtperiode enorm goed hun best: haartjes opsteken, (klein beetje) make up op, leuke kleren aan. Vervolgens is de buit binnen en hoppa, de make-up gaat af, de oude kleren komen weer uit de kast en de haren worden niet meer gedaan. Wat voor boodschap zend je dan uit?

Je hoeft écht geen uren bezig te zijn met je uiterlijk om er een beetje verzorgd uit te zien en iedereen heeft wel eens een off-day maar kom op dames, we mogen er wezen en mogen best wat energie in onszelf steken. Dat straal je dan weer uit zoals eerder gezegd.

1Boefje

Re: Moeders hebben korte haren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-11 10:07

Het is wel zo, mensen die weer net vrijgezel zijn gaan opeens aandacht besteden aan hun uiterlijk.
Maar dieren doen toch hetzelfde? Hofmakerij is vaak voor het allereerste begin, daarna is het niet meer belangrijk.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 10:08

1Boefje schreef:
Het is wel zo, mensen die weer net vrijgezel zijn gaan opeens aandacht besteden aan hun uiterlijk.
Maar dieren doen toch hetzelfde? Hofmakerij is vaak voor het allereerste begin, daarna is het niet meer belangrijk.

En dat is zó zonde :j Doe het dan voor jezelf :j

Vienna2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 10:09

Hofmakerij is altijd belangerijk, of je de buit nu binnen hebt of niet.

Ik heb echt medelijden met mannen met zulke vrouwen..

ashley1

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 10:21

Vienna2007 schreef:
fjordowner18 schreef:
toen hij 1.5 jaar was, had hij dagen dat hij na zijn middag dutje uit het niks begon te gillen en te huilen. negeren zorgde ervoor dat hij zo driftig werd dat hij zijn kop kapot sloeg tegen de muur tja moet je dat nog steeds negeren ;)

Nou dan had ik toch wel even aan de bel getrokken en een bezoekje gebracht aan de dokter....

Tja, deed mijn lieve schattige dochtertje ook... tot aan schaafplekken / blauwe, beurse plekken op d'r voorhoofd aan toe :=
En owee als ik wilde voorkomen dat ze dat deed (bijv. buiten op de straatstenen, leek me niet zo'n goed plan :') ) nou, dan was de beer los hoor!

Kind is nogal -uhm- gedreven en als iets niet lukt of het gaat niet zoals zij wil of ze raakte gefrustreerd (omdat ze toen nog niet zo goed kon praten, 1,5 ofzo) nou.. dan ging ze toch tekeer.

Tja, moet ze helemaal zelf weten hoor. Ze komt er tenslotte vanzelf achter dat het zeer doet :+
Heb me af en toe wel stiekem zorgen gemaakt of het niet kwaad zou kunnen maar ze heeft er niks aan over gehouden gelukkig.

En als ze dan weer eens lag te krijsen op de grond in de supermarkt of d'r hoofd lag te bonken, liep ik gewoon weg en de andere mensen stapten er ook gewoon doodleuk overheen :')
Ik zei altijd 'ach, zo hoor ik tenminste dat ze nog in de winkel is en niet naar buiten is gegaan' :D

Scheelt dat ik op een dorpje woon, dus iedereen kent elkaar ook en mensen wisten ook vrij snel dat 't zo'n driftkikker kon zijn en lieten haar ook altijd maar gewoon boos zijn... ze houdt vanzelf wel een keer op tenslotte O:)

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 10:53

Ojajoh: Als ik dus de hele tijd thuis zou blijven omdat ik voor de kinderen moest zorgen. Omdat de vader (meer dan) full-time werkt. Dan zou ik zo eindigen als mijn moeder, want je zou mij er echt geen plezier mee doen om echt CONSTANT met die kinderen en het huishouden bezig te zijn.

En iemand zei dat ik niet spoor... :') Wist ik al.
Maar vraag me nu wel af waarom dat hier gevonden wordt. _O-

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 12:18

Nemurin schreef:
Ojajoh: Als ik dus de hele tijd thuis zou blijven omdat ik voor de kinderen moest zorgen. Omdat de vader (meer dan) full-time werkt. Dan zou ik zo eindigen als mijn moeder, want je zou mij er echt geen plezier mee doen om echt CONSTANT met die kinderen en het huishouden bezig te zijn.

-

dat is een keuze hoor, je hoeft niet binnen te blijven......je kan ook met je kind op pad gaan.......
enne je maakt je niet mooi voor een ander, maar voor jezelf ;)

Cubone

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 12:25

Ik heb niet het hele topic doorgelezen, maar moest wel lachen om dat artikel. Gaat goed met mij! :') 18 jaar, nu al kortgewiekt en ik heb nog niet eens kinderen! (wil ze ook niet). Dan maar kaal mocht ik toch ooit moeder worden? :P

Maar het valt mij wel op dat veel vrouwen hun haar kort knippen als ze ouder worden. Ik wil juist als ik oud ben heel lang haar hebben, daarom heb ik het nu kort :+ Nu even het topic doorlezen hoor.

Mowoah

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 12:27

Ik vind lang haar bijna nooit mooi staan bij moeders. := Het lijkt op de een of andere manier zo onverzorgd? Of het ligt aan de moeders die ik zoal hier in de buurt tegen kom, maar ik vind een kort en vlot kapsel vele malen leuker dan lang haar. :j

Vienna2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 12:29

Ik denk dat het inderdaad ligt aan de moeders die jij zoals tegenkomt in de buurt ja. :D

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 12:29

Mowoah schreef:
Ik vind lang haar bijna nooit mooi staan bij moeders. := Het lijkt op de een of andere manier zo onverzorgd? Of het ligt aan de moeders die ik zoal hier in de buurt tegen kom, maar ik vind een kort en vlot kapsel vele malen leuker dan lang haar. :j

hmm dus een jaar geleden was mijn coupe vele malen mooier dan nu dat ik een kindje heb?
zelfde model en zelfde kleur :=

ligt het aan mij of is dat geen logica? :+

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 12:30

Zwangerschap en ouder worden veranderd ook (meestal) de structuur van je haar. Haar wordt bijv dunner, slapper, je krijgt minder haar etc.
Denk dat dat ook een reden is om steeds korter te gaan knippen. En om eerlijk te zijn zie ik dat dan liever dan iemamd die koste wat kost lang haar wil houden terwijl dat eigenlijk er niet meer uitziet.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 12:35

zwitsal: hoeft niet perse....hormonen hebben zeker invloed, maar je bent niet eeuwig de hormonenbom ;)
en als je het goed blijft verzorgen is er niet veel verandering , of althans bij mij iig niet :n

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 12:36

-O- Oeps....ik heb kort haar[ sinds 6jr ong. mijn haar was lang maar stond mij absoluut niet meer :n ] heb 10/15kg overgewicht,wegens allergie geen make-up meer op alleen lijntje
jurken en rokken heb ik alleen gehad toen in nog jong was[ tot 26jr ong ]

heb 1 zoon `98

chips zeg :oo sex is wat minder dan 20 jr geleden

ik pas wel in het hokje :j _O- :D

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 12:41

Ojajoh schreef:
zwitsal: hoeft niet perse....hormonen hebben zeker invloed, maar je bent niet eeuwig de hormonenbom ;)
en als je het goed blijft verzorgen is er niet veel verandering , of althans bij mij iig niet :n

Tuurlijk veranderd niet bij iedereen tijdens of na de zwangerschap de structuur van het haar. En ook niet bij iedereen die ouder wordt.
Maar bij een deel van de mensen wel en ik denk dat die mensen eerder zullen neigen naar een kort kapsel. Dus een kort kapsel hoeft niet perse alleen maar het gevolg te zijn van gemak oid .. Bij sommige mensen veranderd de structuur met de jaren en/of na zwangerschap jn zo'n mate dat korter knippen "beter" is (en 'beter' is natuurlik weer heel erg subjectief)

fjordowner18

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 13:10

vienna2007 ben ook wel bij dokter geweest en vaak zat bij cb voor advies, maar de tips die zei gaven hielpen niks, hij heeft nogal een sterke persoonlijkheid....

heb hem in de stad wel is op de grond laten liggen, dat ik weg liep, ging die gewoon met een ander mee....
ik hou het gewoon vol, het is niet zo dat ik toe geef, maar soms weet ik gewoon niet hoe ik moet reageren.
kijk als hij driftig word, omdat hij iets wil of niet mag of niet lukt ok, maar zal een bui van de laatste tijd uitleggen.
ik vind het belangrijk om ook wat met de oudste te doen, dus dan vraag ik aan hem wat hij wil doen, b.v. met de trein spelen, op het moment dat de trein dan gepakt word, wil hij ineens daar niet meer mee, prima gaan we wat anders doen en dan komt dus de driftbui, want hij wil toch wel met de trein, tja....... dan is het te laat he, maar vervelend is het wel

ook heeft hij een fase gehad dat hij niks at, kun je de adviezen proberen wat je wil maar er ging niks naar binnen, ook geen snoep en koek gewoon niks, was blij als hij wat dronk, nu gaat het gelukkig super en wat betreft die rare buien, ach hij heeft ze alleen thuis, want als hij ergens anders is hoor ik juist hoe lief hij is en hoe goed hij luistert en het gaat nu ook steeds beter, maar voor de sfeer in huis is het niet leuk hoor.

en net wat ik al aangaf, als je jezelf niet goed of sexie voelt, zul je ook niet veel aan je uiterlijk doen, want het heeft toch geen nut.

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 13:57

Vienna2007 schreef:

Wat voor vrouwen?

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 14:01

Ojajoh schreef:

Is dat zo? Waarom komt in dit topic dan voorbij dat mensen het niet doen als ze binnenshuis blijven maar wel als ze naar buiten gaan :Y) :D ?

1Boefje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-11 14:02

mirgino schreef:
-O- Oeps....ik heb kort haar[ sinds 6jr ong. mijn haar was lang maar stond mij absoluut niet meer :n ] heb 10/15kg overgewicht,wegens allergie geen make-up meer op alleen lijntje
jurken en rokken heb ik alleen gehad toen in nog jong was[ tot 26jr ong ]

heb 1 zoon `98

chips zeg :oo sex is wat minder dan 20 jr geleden

ik pas wel in het hokje :j _O- :D

Nou als ik zo je profiel zie, dan is het allemaal prima hoor! ;)

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 14:03

fjordowner18 schreef:
ook heeft hij een fase gehad dat hij niks at, kun je de adviezen proberen wat je wil maar er ging niks naar binnen, ook geen snoep en koek gewoon niks, was blij als hij wat dronk, nu gaat het gelukkig super en wat betreft die rare buien, ach hij heeft ze alleen thuis, want als hij ergens anders is hoor ik juist hoe lief hij is en hoe goed hij luistert en het gaat nu ook steeds beter, maar voor de sfeer in huis is het niet leuk hoor.

en net wat ik al aangaf, als je jezelf niet goed of sexie voelt, zul je ook niet veel aan je uiterlijk doen, want het heeft toch geen nut.

Oh die van mij heeft ook van die niet-eet buien hoor :j Of er wordt mee gegooid.
Niet eten = bord weg zodra wij klaar zijn met eten.
Met eten gooien = bord weg, jammer dan, 'Straks nog een keer kijken of jij normaal kan doen'.

1Boefje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-11 14:07

Sees schreef:
Ojajoh schreef:

Is dat zo? Waarom komt in dit topic dan voorbij dat mensen het niet doen als ze binnenshuis blijven maar wel als ze naar buiten gaan :Y) :D ?

Goeie vraag :+

Vienna2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 14:29

Zwitsal schreef:
Zwangerschap en ouder worden veranderd ook (meestal) de structuur van je haar. Haar wordt bijv dunner, slapper, je krijgt minder haar etc.
Denk dat dat ook een reden is om steeds korter te gaan knippen. En om eerlijk te zijn zie ik dat dan liever dan iemamd die koste wat kost lang haar wil houden terwijl dat eigenlijk er niet meer uitziet.

Omdat niemand zijn haar verzorgd, zolang je van jongs af aan elke 6 weken ongeveer je puntjes laten knippen, moet je eens zien wat een verschil dat aan haar geeft... Maar sommige mensen gaan een jaar niet naar de kapper... Tja, dan krijg je zo'n strobaal op je kop.

Vienna2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 14:30

Sees schreef:
Vienna2007 schreef:

Wat voor vrouwen?

Die in het begin nog hun best doen voor hun man, en daarna denken, zo de buit is binnen, ik hoef er niet meer leuk uit te zien.

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 14:37

Vienna, ja ok, dan had ik dat tóch goed begrepen ;).

1Boefje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-11 15:04

Geloof me, als ik elke 6 weken puntjes laat knippen, dan heb ik na 2 jaar ook een kippekont, hahaha
Mijn haar is altijd half lang, soms wat korter. Ik heb heel dun haar en doordat ik het graag los draag slijten de punten heel snel. Maar met voldoende verzorging kan ik het behouden.
Geloof me, dit staat me beter dan stekeltjes, hahaha