douche gewoontes?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Sabinee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 19:48

Iris82 schreef:
MamboBeach schreef:
Vind ik niet raar! :D

Wellicht ga ik niet zo snel over mn nek. :+

Had later al uitgelegd dat het bij wijze van spreken was ;) .
Wellicht komt dat ook niet zo goed aan :D .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 19:49

mika11 schreef:
Maar wordt je haar niet muf, als het nat in een knot zit, en je gaat er mee slapen.
Lijkt me dat het de volgende dag, als het dan nog halfnat is, niet fris meer ruikt?

Nee, het ruikt dan juist VEEL lekkerder nog!

S_uus

Re: douche gewoontes?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 19:49

Ga zo douchen zal er eens op letten :Y)

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 19:51

Rebeccaa schreef:
mika11 schreef:
Maar wordt je haar niet muf, als het nat in een knot zit, en je gaat er mee slapen.
Lijkt me dat het de volgende dag, als het dan nog halfnat is, niet fris meer ruikt?

Nee, het ruikt dan juist VEEL lekkerder nog!

Maar dan droogt t toch uit? (lees je tenminste altijd)

marjolein_el

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 19:52

Als je een knot in je haar doet na het douchen tijdens het slapen word het juist vet, en krijg je huidschilfers of zoiets.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 19:53

Ik vind dit echt grappig. Stel, iedere-dag-schone-handdoek-dames, puur hypothetisch: je krijg n vriend wiens ouders het niet goed vinden dat je iedere keer een schone handdoek pakt. Of die op zichzelf woont en die 1 handdoek per week voldoende vindt en ook niet van plan is voor jou meer te gaan wassen, wat doe je dan?

Ik ben gewoon nieuwschierig, vind dit grappig...

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 19:53

Grappig topic :P

Vroeger douchete ik altijd 's avonds, tegenwoordig 's ochtends.

- ik was iedere keer mijn haren als ik onder de douche ga
- ik gebruik zelden iets voor mijn lijf
- ik gebruik ook 2 handdoeken, en die gebruik ik meerdere keren. 1 voor mijn haren en gezicht enzo, en de andere voor de rest van mijn lijf. De tweede handdoek gaat na een keer of 3 in de was, en dan ga ik de handdoek die eerst voor mijn haren was voor mijn lijf gebruiken en krijgen mijn haren een nieuwe :Y)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 19:54

Vjestagirl schreef:
Ik lees hier dat sommige mensen minimaal 1 en regelmatig 2 keer per dag douchen, dan 2 handdoeken gebruiken EN die handdoeken maar 1 keer gebruiken... Doen die mensen ook zelf hun was? En hoeveel handdoeken en washandjes hebben jullie dan wel niet? Je staat je toch helemaal het leplazerus te wassen en te vouwen dan?

Bij ons gaan er 3 handdoek wassen in de week doorheen ja.. maar zoveel werk is handdoeken vouwen/rollen niet.

Sabinee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 19:55

@ Vjestagirl, zelf meenemen :') ?
Ik zal heus iemand wel tegemoet komen, maar ik houd wel vast aan mijn eigen principes.
Net als dat ik een vegetarische vriend krijg, prima joh, maar ik eet wel lekker vlees.
Als hij dan 1 handdoek gebruikt, prima, maar ik niet :) .
Laatst bijgewerkt door Sabinee__ op 30-10-11 19:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 19:55

Nee hoor, mijn haar is nog nat als ik het 's ochtends uit de knot haal (of halfdroog, hoe je het noemen wilt) en vet is het dan zeker niet? Droog haar krijg ik er ook niet van, dat kan echt niet liggen aan een knotje.. dat ligt dan gewoon aan je haar conditie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 19:56

Vjestagirl schreef:
Ik vind dit echt grappig. Stel, iedere-dag-schone-handdoek-dames, puur hypothetisch: je krijg n vriend wiens ouders het niet goed vinden dat je iedere keer een schone handdoek pakt. Of die op zichzelf woont en die 1 handdoek per week voldoende vindt en ook niet van plan is voor jou meer te gaan wassen, wat doe je dan?

Ik ben gewoon nieuwschierig, vind dit grappig...

Ik zou gewoon thuis gaan douchen dan.. Of zelf handdoek meenemen, of er gewoon sch*t aan hebben.

Vjestagirl

Oh, en alle meelezers die me vies vinden mogen komen ruiken hoor, niets vies aan mij of mijn huis.

Anoniem

Je zoekt wel erg veel bevestiging daar in. :') Overigens krijg je je huidvet (die IEDEREEN heeft en aanmaakt) gewoon niet weg met water, maar oké.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 19:57

van mij mag mijn huidvet lekker blijven zitten :)

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 19:57

Vjestagirl schreef:
Oh, en alle meelezers die me vies vinden mogen komen ruiken hoor, niets vies aan mij of mijn huis.

Komen ze straks ook bij mij ruiken :') Snif snif..

Sabinee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 19:59

Vjestagirl schreef:

Hmmm, ik weet niet of je op mij doelt oid, maar ik vind dit voornamelijk voor mijzelf gelden hoor.
Als een ander eens per week een handdoek gebruikt, prima :) .
Ik vind het voor mijzelf niet lekker/vies, maar ik vind jou er niet minder aardig om hoor . :)

Creatas

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 20:02

Over het haar in knot..
Iris82 schreef:
Maar dan droogt t toch uit? (lees je tenminste altijd)

Het enige is dat je haar eigenlijk kwetsbaarder is, dus als je nét dat uiteinde van je haren onder dat stiekie frot.. dan wordt het breekbaarder.. en dat is wat ik nu ook met mijn eigen punten merk..
Dus even geen knot maar een vlecht en een wat zachter stiekie wat hoger vastzetten..

Mijne is overigens niet muf, alleen niet helemaal droog, maar wel met krullies dan :))

cooper

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 20:03

Voor mij is het doodnormaal om handdoeken meerdere keren te gebruiken. Ik kom uit een groot gezin en moeder vond het niet grappig als we elke keer meteen de handdoeken in de was gooiden. Die moesten we gewoon meerdere keren gebruiken, en zolang het mijn eigen handdoek is, ben ik er ook niet vies van, dus ook al woon ik alleen, toch herbruik ik de handdoeken.

Ik doe eigenlijk altijd eerst shampoo, dan mijn oksels wassen, dan mijn lichaam, dan haar uitspoelen, conditioner erin, dan de intieme delen en dan nog eens met zeep over mijn hele lichaam en afspoelen. Ik denk dat ik vier keer nieuwe zeep neem, en elk deeltje was ik afzonderlijk. Met mijn handen (waarom zou ik trouwens vies moeten zijn van mijn eigen beneden? Vind ik echt niet erg om mezelf met blote hand aan te raken hoor) als ik echt hard gewerkt heb (gezweet/stink) dan gebruik ik wel een washandje.

adecuada

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 20:06

Mijn vriend en ik gebruiken elke dag samen 4 grote schone handdoeken.
Wat een ander met zijn handdoeken doet moeten zij zelf weten toch.. Daar kan ik me echt niet druk om maken hoor! ;)

petroushka

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 20:09

Ik neem eigenlijk altijd een bad, was mijn haar 1 keer in de week en gebruik verder net als Vjestagirl eigenlijk nagenoeg geen bad- of doucheschuim. Als ik uit het bad kom sla ik mijn grote handdoek om me heen en duik in bed (badder altijd 's avonds). Ik droog mijn haar ook niet, maar ondanks dat mijn haar erg lang is (nu tot mijn billen al :Y) ) is het altijd snel droog. Mijn handdoek gebruik ik zeker wel een paar keer voordat hij in de was ga aangezien ik me er toch niet mee afdroog :+

Call me lazy, call me smart, whatever you want :D

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 20:12

Creatas schreef:
Mijne is overigens niet muf, alleen niet helemaal droog, maar wel met krullies dan :))

Jamaar de rest van mijn haar (mijn vleugels aan de zijkant) die gaan onwijs pluizen als ik met nat haar in bed ga.
En ik heb al droge punten dus lijkt me al met al een idee om over te slaan. :+

Sabinee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 20:14

Iris82 schreef:
Creatas schreef:

Jamaar de rest van mijn haar (mijn vleugels aan de zijkant) die gaan onwijs pluizen als ik met nat haar in bed ga.
En ik heb al droge punten dus lijkt me al met al een idee om over te slaan. :+

Hahahaha :)) .

Denk dat het heel erg verschild wat voor type haar je hebt enzo. Ik slaap vaak met nat haar, maar geen last van pluis, muf, droog of juist vet.
Gewoon normaal met wat meer krul erin dan normaal :D .

_coquette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 20:14

Ik gebruik mijn handdoeken echt maar 1 keer.. ga bijna elke dag onder de douche, en was dan altijd 2x mijn haar. Ook poets ik tijdens het douchen altijd mijn tanden, okal heb ik het net gedaan :D! En met lekker veel douchegel hmmm heerlijk!

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 20:20

Sabinee__ schreef:
Denk dat het heel erg verschild wat voor type haar je hebt enzo. Ik slaap vaak met nat haar, maar geen last van pluis, muf, droog of juist vet.

Is ook heel wisselend. Mijn zusje heeft daar helemaal geen last van en kan gewoon zonder styling los haar hebben.
Ik moet altijd haarlak sprayen (minimaal) omdat ik anders wegvlieg. }:0

Sabinee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 20:21

Iris82 schreef:
Sabinee__ schreef:

Is ook heel wisselend. Mijn zusje heeft daar helemaal geen last van en kan gewoon zonder styling los haar hebben.
Ik moet altijd haarlak sprayen (minimaal) omdat ik anders wegvlieg. }:0

Ben benieuwd of dat veranderd na je beeb :D . Ivm met je hormonen e.d.