Confronterend

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Nanne

Re: Confronterend

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-11 18:07

Ja, ik had alleen liever de mandarijnen bijv. tussen het ontbijt en de lunch gehad. Maar ik was op therapie dus moest het even zo doen.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 18:08

Snap ik, je 10 uurs momentje mis je nu eigenlijk.

Nanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-11 18:11

Ja, dat ging niet helemaal zoals geplant..

De auto moest om 09.00 uur voor de APK herkeuring en om 10.00 uur moest ik richting therapie en daar was ik pas om 14.30 klaar.

Dus dat ging niet helemaal lekker. Maar goed, morgen weer een dag. :)

Sani

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 18:16

wat een goede planning. :) Herkeuring APK? Gaat je blikkie erdoor komen?

Mijne was ongeveer:
8:30 2 boterhammen met boterhamworst en kaas
9:40 mandarijn
14:15 3 boterhammen ham-kaas ( tosti )
15:45 banaan
18:00 aardappels, witte bonen in t. saus ( :r ) en vlees
En dan vanavond eet ik een appel en een eierkoek. Of alleen de appel, ligt er even aan. _O-

Drinken over de gehele dag water, cola zero en vanochtend M&F 1 glas en vanmiddag ook.

Ik had een extreem late lunch. :\

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 18:17

Netjes hoor dames, Sani zou denk ik nog iets meer mogen drinken, maar ik ben zelf ook een slechte drinken dus weet hoe het kan zijn.
Vooral nog zien jullie menu's er gezonder uit als die van mij.

Nanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-11 18:20

Ja, zonder problemen. :D

De garage wou mij geld uit mijn zak kloppen maar ik had nog een monteur achter de hand. ;)
Een ding gerepareerd en hij kwam er met glans door heen! :)

Over je eten.

Ongeveer? Of is dit precies wat je gegeten hebt?

Ik zou sowieso wat magerder beleg kiezen. Mijn dietiste zegt dat alles waar worst achter staat, niet echt gezond voor je is. Je mag het wel, maar niet te vaak.

Wat voor brood eet je? Wit of Volkoren?

Sowieso moet je echt een stuk meer gaan drinken.. Koop 1.5 liter flessen water en drink er minimaal één per dag. Doe ik ook en werkt perfect. :j

Sani

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 18:22

Met ongeveer doel ik meer op de tijden. :)
Hoeveelheden kloppen. :j

Boterhamworst is mijn zonde. <3 Dat vind ik te lekker. _O-
Maar idd, je hebt helemaal gelijk, beleg is iets wat ik aan moet passen.
Euh, boeren tijger tarwe? Bruin iig. :')

Ik ga zowieso weer een flesje meenemen naar mijn werk en ook bij de balie neerzetten, dan drink ik al ruim 1 litter weg onder werktijd buiten het drinken in de pauzes en thuis. :j

Simon1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 18:25

@ Nanne

Nu moet je niet zeggen dat ik het anders zie, want dat vind ik echt niet leuk. Ik heb je mijn hulp geboden en ik weet waardoor het komt dat je je vol zit te proppen (nu dan niet) en waar je depressie vandaan komt. Nanne heeft mij dit namelijk verteld in PB'tjes. Ik zal dat niet doen hier boven tafel, dat zal ik bij niemand doen ook als krijg ik de grootste ruzie met iemand.

Depressies en die eetstoornissen zijn een gevolg en niet de oorzaak. Elke verslaving ontstaat daar uit.

Maar Nanne, bij de GGZ kan je beter stoppen, want eigenlijk komt daar je daadwerkelijke probleem niet boven tafel. Ik begrijp wel als jij daar in een groep zit dat je dat niet vertelt. Nee, lijk me logisch. Je hebt 1 op 1 begeleiding nodig en bij iemand waar je je op je gemak bij voelt.

Ik begrijp ook dat het moeilijk is om over te hebben, waar je het helemaal niet over wil hebben en wat je het liefst zo ver mogelijk weg wilt drukken. Ik kan erover meepraten. Als je het te lang wegstopt kan iets een deel van je leven verzieken. Eigenlijk zit je bij de GGZ ook met een "smoesje", zo wil ik het niet noemen en dat zullen zij ook niet zeggen, maar probeer wel de moed bijeen te rappen om dat wel te doen. Het zal de eerste keer moeilijk zijn en het zal janken worden, maar je hebt dan wel je hart gelucht en dan over het werkelijke probleem. Vandaar uit kan je dan verder met je leven. In principe zet je hier ook mensen op het verkeerde been, maar dat moet jezelf weten.

Succes en sterkte!

Nanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-11 18:34

Simone,

Met alle respect. Jij ziet het anders dan de meeste mensen hier in dit topic. Dus daar is niks van gelogen.
Ik heb inderdaad verteld waarom mijn gedrag zo is gegroeid, maar dat zou ik aan iedereen vertellen per PB want ik schaam mijzelf daar niet voor.
Ik wil het alleen niet open en bloot op het internet hebben staan.

Depressies had ik last van voor dat het voorval gebeurde, dus dat is niet daar door ontstaan. Het eten wel.

Ik ga niet stoppen bij het GGZ. Als ik ergens aan begin, maak ik het af ook. En ook al komt mijn werkelijke probleem daar te weinig aan bod, wil niet zeggen dat ik er helemaal niks aan heb. En ik voel mij overigens volkomen op mijn gemak in mijn therapiegroep. Ze weten ook allemaal wat er is voor gevallen. ;)

Ik vind het ook absoluut niet moeilijk om over te praten. Sterker nog, ik kan er heel makkelijk over praten.

Ook zit ik niet bij het GGZ met een smoesje. Ik zit daar omdat ik een eind aan mijn leven wou maken en toen door de HA gelijk daar heen ben gestuurd. Ben ook een tijdje per telefoon ed gecontroleerd of ik mezelf niks aan had gedaan. Dat zou ik zelf niet als smoes bestempelen.

Ik vind het wel jammer dat je ook nog zegt dat ik mensen hier op het verkeerde been zet. Ik ben juist blij dat ze zoveel goede tips geven en mijn verhaal + eetplanningen toch elke keer weer lezen en ook reageren.

Ik vind het erg jammer dat je nu op zo'n manier reageert in mijn topic en ik begrijp het ook niet. :n

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 18:35

Simon1234 schreef:
@ Nanne

*knip*

Is dit niet meer iets voor een pb?

Nanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-11 18:37

Iris82 schreef:
Simon1234 schreef:
@ Nanne

*knip*

Is dit niet meer iets voor een pb?

In mijn ogen wel, maar goed.
Het staat er nu al.

Als mensen overigens nieuwsgierig zijn naar het voorval, PB maar hoor. :)

MightyJoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 18:48

Ik snap ook niet echt waarom Simon1234 zo reageert. En wat is er mis met het GGZ in zulke gevallen? ik word daar ook naar doorgestuurd..

nanne, je hebt weeer een net lijstje vandaag! Super!

Simon1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 18:50

@ Sorry Nanne

Maar jij wilt een rechtvaardiging voor jezelf en dat ik iets anders zie, terwijl je het daar gisteravond mee eens was. Je had toch niet hoeven te vertellen wat er met je aan de hand is. Ik weet ook niet of het waar is. Veel borderliners in deze wereld. Ik zeg niet dat jij het hebt. Ik reageer ook niet meer. Het gaat je goed. Probeer niet de schuld op iemand anders te schuiven en dat is in dit geval mij. Maar ik wens je alle goeds toe en hoop dat je op de juiste manier wordt geholpen bij de GGZ.

Nanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-11 18:52

Simon1234 schreef:
@ Sorry Nanne

Maar jij wilt een rechtvaardiging voor jezelf en dat ik iets anders zie, terwijl je het daar gisteravond mee eens was. Je had toch niet hoeven te vertellen wat er met je aan de hand is. Ik weet ook niet of het waar is. Veel borderliners in deze wereld. Ik zeg niet dat jij het hebt. Ik reageer ook niet meer. Het gaat je goed. Probeer niet de schuld op iemand anders te schuiven en dat is in dit geval mij. Maar ik wens je alle goeds toe en hoop dat je op de juiste manier wordt geholpen bij de GGZ.

Ik moet hier eigenlijk niet op reageren maar ik doe het wel.

Ten eerste gaf ik niemand nergens niet de schuld van. Waar haal je die onzin vandaan?

Borderline? Erg jammer dat spot met een geestelijke ziekte.

Ik heb zelf geen borderline, maar vind dit echt not done. Ik ga nu ook Temmen op jouw post want dit gaat mij te ver.

Ik begrijp je werkelijk waar niet.. :n

Waventy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 18:54

Ik vind het knap dat je dit hier op bokt durft te zettenn.
Eigenlijk is het niet zo gek dat je, je uitvlucht in eten zoekt.
De een stopt met eten de ander gaat eten, over het eten heb je namelijk zelf wel controle.
Iets wat over emoties, dingen die gebeuren en andere mensen die dingen doen veel minder hebt.
Het is niet zo simpel; ik zet te knop om, want dat hoort nu eenmaal bij een eetstoornis.

Buiten het feit, dat je al goed aan het werk bent, is het ook belangrijk dat je jezelf wel gaat waarderen!
Dit lukt je niet als je niet positief over je zelf bent, want daarin schuilt de meeste kracht!
Ik ga er vanuit dat je hier ruimschoots voldoende hulp bij hebt.
Het is niet makkelijk, maar als je het echt wilt dan gaat het je ook lukken. Een tegenslag heeft iedereen ( en ik ga nu niet zeggen, een keer een zak chips kopen omdat je niet lekker in je vel zit maakt niet uit), maar ga proberen om anders met je tegenslagen/ goede dingen om te gaan. Makkelijk gezegd dan gedaan.

Ik weet gewoon zeker dat het je gaat lukken, als je maar jezelf blijft en er over blijft praten!

MightyJoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 18:54

nouja zeg.. dat slaat toch helemaal nergens op simon1234??

Waventy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 18:59

@ Somin1234, bordeliners kom je overal tegen.... Maar je bent niet zomaar een bordeliner..
Als ik iemand moet gaan diagnostiseren op stukken die op het internet worden geplaatst, dan is 3/4 van de internet gebruikers een bordeliner, psychopaat, ODD-er of weet ik wat nog niet meer...
Het is niet aan ons om iemand een stempel op de drukken...
De TS heeft hier haar verhaal gegeven, wat ieder daar mee doet is zijn eigen ding.. Het is namelijk ook 'het ding' van de TS.. Als er wat persoonlijks tussen jullie 2 is, doe dit dan zeker niet openbaar..

Simon1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 19:00

Moderator, zou je die privepost, dus de mails even door willen lezen en liefst door een paar moderators, want hier lijkt het net of ik ergens over zit te liegen, dan kunnen jullie zien wat zij mij eigenlijk heeft getikt. Bood mijn helpende hand, maar als ze dan zegt dat ik iets anders zie, dan had ze dat op een privebericht moeten zetten.

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 19:01

ok leuke wending. Snap er niet veel van. Maar iedereen gaat toch anders om met zijn of haar problemen?
Nans geeft aan de ze juist wel wat aan het GGZ heeft, en ook hier zal ze steun vinden.
Snap ook niet zo goed waarom je haar op een andere gedachte probeert te brengen.
Nans is juist goed bezig, en deze reacties gaan daar níet bij helpen!

Nans, je dag menu ziet er super uit!!

Nanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-11 19:09

Waventy,

Bedankt voor je post. :)

Het is inderdaad het geval dat ik over eten wel controle heb en het is een altijd stabiele factor in mijn leven. Het is er altijd en zal er altijd zijn.

Had ik maar zo'n knopje. :')
Zou ideaal zijn.

Positief zijn over jezelf is inderdaad belangrijk en ik probeer het wel veel meer te zijn. Tot nu toe gaat het goed, kijk positief naar dingen en veroordeel mezelf een stuk minder dan voorheen. Ik ga er vanuit dat het wel goed komt, het heeft alleen wat tijd nodig.

Simon1234,

Ik zei alleen tegen IndianLady dat jij het anders zag omdat zij reageerde op jouw post. Ik had daar absoluut geen kwaad mee in de zin en was ook helemaal niet boos oid.

Jij trekt zelf gelijk een conclussie dat het dan negatief bedoelt is, wat het dus niet was.

Ik vind je reacties echt heel raar en begrijp er niks van.

Simon1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 19:10

@ Nanne,

Wat zeg ik. Veel borderliners in de wereld, ik zeg niet dat jij het hebt, dus ik beticht nergens iemand iets van, dus ik druk iemand geen stempel op. Dat bannen dat moet je vooral proberen te doen. Je geeft dat eigenlijk al in je topic aan "als het je te moeilijk wordt verzin je smoesjes". Het is voor jou (nog) te moeilijk om met je neus op de feiten te worden gedrukt.

@ WAvently

In haar mailtjes naar mij toe zegt ze wel dat haar eetstoornis komt door hetgeen er voorgevallen is. Maar ik houd hierover op.

Ik vind het prima als iemand mij een ban geeft of meederen, maar dingen die hier boven tafel worden gesproken en wat TS dan niet kenbaar maakt, ik mijn mond houd, dan krijg je nooit een objectief oordeel. Geeft niet. Succes!

Simon1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 19:12

Ik ben ook heel raar, maar ik kom niet bij de GGZ ;)

Nanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-11 19:20

Simon1234 schreef:
@ Nanne,

Wat zeg ik. Veel borderliners in de wereld, ik zeg niet dat jij het hebt, dus ik beticht nergens iemand iets van, dus ik druk iemand geen stempel op. Dat bannen dat moet je vooral proberen te doen. Je geeft dat eigenlijk al in je topic aan "als het je te moeilijk wordt verzin je smoesjes". Het is voor jou (nog) te moeilijk om met je neus op de feiten te worden gedrukt.

@ WAvently

In haar mailtjes naar mij toe zegt ze wel dat haar eetstoornis komt door hetgeen er voorgevallen is. Maar ik houd hierover op.

Ik vind het prima als iemand mij een ban geeft of meederen, maar dingen die hier boven tafel worden gesproken en wat TS dan niet kenbaar maakt, ik mijn mond houd, dan krijg je nooit een objectief oordeel. Geeft niet. Succes!

Lieve schat,

Waarom maak je dan een opmerking over Borderline?
Ik wil je ook niet laten bannen, maar ik hoef deze sfeer niet in het topic. Je kan mij gewoon een PB sturen. Dit hoeft niet op deze manier.

Smoesjes verzinnen doe ik qua sporten en beginnen met gezond eten. Niet tegen mensen over mezelf. :n
Staat ook duidelijk beschreven. :)

Ik heb ook gewoon gezegd dat het eten bij het voorval vandaan komt. Dat kan iedereen terug lezen.. Verdorrie zeg! Doe niet zo raar!

Mensen zijn ook van harte welkom om de reden op te vragen. Ik wil het gewoon niet open bloot zoiets op internet hebben staan. ;)

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 19:49

Simon1234 schreef:
@ Nanne,

Dit (en je andere woorden) zijn harde woorden naar iemand toe die jij (waarschijnlijk) helemaal niet in het echt kent...
Vervelend ook dat je gaat praten over een "voorval" en vervolgens zegt dat dit via pb is gegaan. In mijn ogen maak je op die manier opzettelijk mensen nieuwsgierig naar sensatie...

Nanne heeft er veel meer aan om écht steun te krijgen in plaats van negatieve kritiek. Ik betreur het dan ook zeer dat dit topic deze wending heeft genomen.

Nans ik vind je een topwijf en ik weet zeker dat jij je weg wel vindt, op je eigen manier en in je eigen tijd. Je moet doen waar jij je prettig bij voelt en niet wat een ander denkt dat het beste voor je is. :(:)

Simon1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 20:04

Haha, ja, maar jij kent haar wel? Ik geef helemaal geen negatieve kritiek. Zij verdraaide in eerste instantie haar woorden naar mij toe; ik zag iets anders?!!? Ik heb gisteren alleen in priveberichten nog met haar "gesproken", daarin gaf zij mij gisteren gelijk. Ze vertelde dat haar eetprobleem daaruit voortkwam.

Maar als jij haar zo goed kent dan moet je dat toch weten?

Leer nu eens goed lezen. Wie probeert hier nu vervelend naar iemand toe te doen? Daar ben jij mede debet aan. Ik ben benieuwd of je dat in het echt ook kan. Bedoel je zo te kunnen verwoorden, zoals je het hier tracht te doen.

He, maar ik stop ermee. Als jullie dat nu ook doen en gewoon niet op mij reageren, dan reageer ik ook niet op jullie. Oke? Succes ermee, want je bent nu zelf sensatie aan het zoeken, maar dat had je niet door? Je had mij namelijk ook een PB'tje kunnen sturen. Maar je wil ook bijval en aandacht. Nogmaals succes ermee. Doei!