Verstandskiezen eruit brr

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Splendesco

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 17:40

Mijn verstandskies rechtsboven moet er nu toch ook uit, zit een gaatje in. Dat wist ik eigenlijk al een tijdje want sinds de verstandskies helemaal door is is hij scherp. Maar heb het aantal maanden uitgesteld met er naar laten kijken maar het moet toch. De tandarts heeft er nu even een tijdelijke vulling in gemaakt zodat ik er geen last van krijg en dan moet hij er na de wintersport uit.. :\

x_Rebecca

Re: Verstandskiezen eruit brr

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 17:51

Nou, bij mij was het ook echt! Ik kreeg mijn mond niet open en na een dag of 4 was ik eten met een rietje wel zat! Ik was toen aan het behangen met mijn buurman en moest lachen, toen knapte mijn hechting er uit.. Ineens kon ik dus mijn mond weer openen. :') alleen mijn kaak is dus niet goed gehecht, daar zit een behoorlijk gat in, maar ik ga over een week of 2 weer naar de kaakchirurg, dus ach!

parouscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 19:39

Hoe snel zijn jullie weer aan het werk gegaan? Ik merk dat wanneer er wat druk op komt, er een bloeding is.

Ik zit in de schoonmaak en daarbij heb je dus veel bukkend werk, wat zouden jullie doen? Ik zit er niet op te wachten om de situatie erger te maken als dat niet nodig is.

Is meestal de volgende dag het gat al aardig dicht of?

MyLittleLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 19:43

Ik werk in de rozen, dat betekent weinig bukken. Ik heb vrijdag om 3 u de eerste eruit laten halen en de dag erna om 6 u smorgens weer aan het werk gegaan := Jullie hebben wel een andere behandeling dan bij mij volgensmij. Bij mij word het gehecht en daarna een gaasje, na een week het gaasje eruit.
Ik had helemaal geen pijn maar die smaak :r Dat smaakt naar verband+speeksel, echt heel erg vies. Heb ook een paar gekokhalsd maar toch de dag goed doorgenomen.

Als je veel moet bukken zou ik het niet doen. Dan komt er veel druk op en kan het gaan kloppen en bloeden.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 19:59

Ik laat weer even van me horen :+ Ik ben volgens mij in november voor intake geweest bij de implantoloog, maar daarna moesten de papieren naar de verzekering voor goedkeuring en sindsdien niets meer gehoord := Ik heb nog gebeld maar moest maar afwachten.
Ik hoop niet dat het van de zomer gaat worden en hopelijk wordt het uberhaupt wel goedgekeurd, want ik was afgelopen week bij de tandarts zelf en hij maakt zich toch wel ernstig zorgen over m'n bovenkaak.

XxLiEsJuHhxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 00:41

Cayenne klinkt niet echt fijn.. !! :oo

brr ik moet 5 maart voor de volgende 2.. Maar ik ben nu nog 1000 keer zo bang als ik al was.. en dan niet zo voor het trekken zelf.. dat viel me erg mee.. maar voor de verdoving het aller aller meest.. de napijn was deze keer ontsettend rot en niet uit te harde.. hopenlijk de andere kant minder al zal dat waarschijnlijk even erg zijn gezien allebij de onder kiezen heel fout zaten en ontstoken waren.. :(

Hebben jullie tips om kalm te blijven met verdoven.. ? nu heb ik een paniek aanvalletje gehad bij de 1e spuit.. dat wil ik graag voorkomen maar raak nu al in paniek als ik eraan denk....

parouscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 08:21

Nou de spuiten vond ik zelf niet zo erg eigenlijks, dat terwijl mijn kaak ontstoken was door de verstandskies. Maar ja als je probeert te ontspannen vind ik hem zelf het minst pijn doen. Automatisch verkramp je toch al wat, maar verder zou ik het ook niet weten.

Weet wel dat mijn pijn sinds gisteravond enorm verergert is! Jemig ik wist niet waar ik het zoeken moest van de pijn. Vannacht ook weer zo'n pijn en daardoor kan ik niet in slaap komen. Ook bloede het vannacht nog erg, werd vanmorgen wakker en het bloed zat in mijn mondhoeken :\

Moest het even in de gaten houden en het proberen te stoppen met gaasjes... Hopelijk is alles morgen beter, heb me voor vandaag nog maar even ziek gemeld, want zag het niet echt goedkomen met al dat gebuk op het werk.

Wat ik ook al merk, is dat het wondje wat begint te ruiken ... Pff vreselijk!

Ik heb gepoetst gisteren, maar geen electrische borstel gebruikt en het plekje niet gepoetst. Maar goed als dit 3 dagen niet gereinigd word, lijkt het mij dat dat op een gegeven moment wel begint te ruiken met die voedsel resten?

Roozzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 12:27

Ik moet ook mijn verstandskiezen laten trekken, maar durf het echt niet. Ik had een afspraak staan, maar ben huilend bij de kaakchirurg vertrokken. Dat gaat hem niet worden :') .

MyLittleLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 13:22

XxLiEsJuHhxX, misschien een rustgevend tabletje van te voren? Die zijn gewoon te koop bij de kruidvat.
Bah Cayenne, hoop dat het snel geregeld is!
Roozzy, is het echt nodig?

Een tip: Neem voor de behandeling 2 paracetamols in. Dan doet het niet zo'n pijn als de verdoving is uitgewerkt.

XxLiEsJuHhxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 14:53

Voor de pijn heb ik ook nog een tip.. als je ibrupofen pakt neem er dan ook 1 paracetamol bij.. deze versterkt de ibropufen.. al had ik nog vaak genoeg dat ze bij mij naar een krappe 3 uur uit gewerkt waren.. :(

@ MyLittleLove: ik had nu een bremazepam van 3 mg geslikt.. en de dagen ervoor van vogel een rustgever. ze werkte helaas niet.. of ik moet eerlijk zeggen op de momenten dat ik rustig was was ik extra rustig maar als ik een beetje in de stress schoot leek ik door dat pilletje nog veel erger in de stress te schieten.. ik ga denk ik naar de HA voor een andere soort pam.. :) zwaarder ook.. ik hoef toch niet te rijden dus maakt mij niet uit als ik zo stoned als een garnaal zou zijn.. ben anders echt bang dat ze de verdoving er niet in gaan krijgen.. :(

@parouscha mijn kaak was ook ontstoken ze hebben bij mij ook stukjes kaak zelf weg moeten peuteren omdat die zo erg ontstoken was.. had onder dus ook een heel aantal hechtingen staan voor me wang ook omdat daar de kies in stond.. ik heb ook erg last gehad van na bloeden.. erg vervelend ja.. !

Ollie23

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 14:59

Bij mij zijn met mijn 19e jaar alle 4 mijn verstandskiezen getrokken. Steeds 2 stuks tegelijk. Was geen pretje, maar de verdovinge werkt goed. De nasmaak van de jodium is smerig. En met de ibuprofen was de pijn wel uit te houden. Het was geen pretje, maar het viel me best mee. Het meest erge vond ik nog het gehannis bij mijn kaak en het trekken. Deed geen pijn, maar wat een gedoe.

Jamiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 00:41

ik ben als de dooood voor de tandarts.. :\ & heb een half jaar geleden 1 verstandskies laten trekken omdat hij in mijn wang groeide. daardoor had ik heel veel pijn in mijn mond en kon mn mond ook bijna niet meer opendoen. kauwen, praten, lachen, gapen.. alles deed pijn! toch maar een afspraak gemaakt & samen met mn moeder heen gegaan. het was zo gepiept en heb er eigenlijk helemaal geen last meer van gehad. :)

maar nu.... begin ik dezelfde verschijnselen te krijgen aan de andere kant.. :\ & ga van de week toch maar even bellen voor een afspraak voordat het weer net zo erg wordt..
toch, nadat het vorige keer en alle andere keren bij de tandarts hartstikke goed ging, blijf ik doodsbang... 8)7
ik weet niet wat het is.. maarja, ben wel blij als ik weer van die pijn af ben! & mijn mama gaat altijd met me mee.. :o

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 00:53

Hallo iedereen, mijn verstandskiezen moeten ook getrokken worden.
Eigenlijk al 9 jaar geleden (was toen 12) omdat mijn kaak te klein was, maar toen ze foto's maakten bleek dat ik ze nog helemaal niet had! Ik blij :')
Maar nu heb ik ze wel en roept de tandarts al bijna 2jr dat ik ze moet laten trekken... En nu gaan mijn tanden scheef staan dus ik wil ze ook wel laten trekken, maar ik durf niet. Ik ben bang voor naalden en dat mijn kies breekt.
Ik moet ook gelijk denken aan Saw 5, dat die vent zijn eigen tand moest trekken. Ik heb een trauma van die film :+

XxLiEsJuHhxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 01:22

als een kies breekt is niet eng.. mijn onderste kies brak in 3e.. klonk alleen raar maar was niet pijnlijk of vervelend.. :)

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 01:26

Iehh ja dat geluid, ik ga sowieso muziek luisteren haha!
Maar had je er daarna niet meer last van ofzo?
Bij mijn vriend is ook een kies getrokken, en gebroken. Hij had nog een tandsplinter in zijn tandvlees zitten die afgelopen zomer naar buiten wilde. We waren op vakantie dus dan ga je ook niet zo makkelijk naar een ziekenhuis. Maar na 1.5 weken pijn hebben en peuteren was hij er dan eindelijk uit :P

MyLittleLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 12:32

Mijn kies werd ook in 2'en gesplitst, is een heel raar geluid!

ROCHELLEx

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 12:33

Ik moet ze ook 1 mei allemaal laten verwijderen.. ;(

MyLittleLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 12:50

Hoeveel, allemaal?

ROCHELLEx

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 12:51

Allemaal, 4 dus :')

MyLittleLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 12:55

Ohzo :+ Dat mag toch niet? Verdoving aan beide kanten, of krijg je narcose?

ROCHELLEx

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 13:25

Weten we nog niet, moet eerst op consult komen omdat ik voor bijna alle verdovingen allergisch ben. Krijg er hartkloppingen van enzo, en het verdoofd alles in mijn gezicht behalve mn mond. Ben zelfs allergisch voor de verdoving voor mensen met diabetes. Dus we moeten eerst uitzoeken of er een verdoving is waar ik wel tegen kan, en is dat er niet dan narcose..

Rytm

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 21:01

Ik heb het ook onder narcose laten doen vorige week. Alle vier in 1 keer eruit.
Valt goed mee, kon redelijk snel weer eten maar leef nu, na 6 dagen, nog wel zwaar op de pijnstillers omdat, ik denk, m'n zenuwen wat klappen hebben gehad en al m'n tanden en kiezen zeer doen.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 22:19

Is dat niet eerder je kaak zelf die zeer doet?
Met het trekken van mijn bovenste verstandskiezen heb ik helemaal niets gevoeld. Mijn tandarts heeft het zelf gedaan. Ideaal! Ook erna geen pijn gehad. Ik wist uberhaupt nieteens dat ze eruit waren gehaald :') Was voor een andere behandeling verdoofd en hij was toch bezig.

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 08:56

Hoe doen jullie dat met roken nadat je tanden zijn getrokken?
Gaat dat of is dat hartstikke pijnlijk?

x_Rebecca

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 10:27

In de gebruiksaanwijzing ( :') ) die ik mee kreeg stond dat je 5 dagen geen alcohol mag en niet mag roken ivm genezingsproces of iets.